Hry v Obrazoch - časť prvá : Skyrim |
Trochu iné zábery
O skyrime sa toho popísalo veľa. Či už ohľadne hry samotnej, alebo nespočetné množstvo článkov venovaných samotnému modovaniu bez ktorého by hra stratila väčšinu svojho čara. Nie som zástancom úprav gameplay prvkov a rôznych príbehových častí hier, ale čo sa vizuálnej stránky týka rád si čo to upravím k obrazu svojmu. Tento krátky článok nemá za úlohu ukázať technické možnosti PC hier a ani nejakým iným spôsobom sa snažiť byť príkladom bez ktorého hru nie je možné hrať a užiť si ju podľa vlastných predstáv. Je to skôr malá pocta hre ktorá mi zo života ukradla takmer 300 hodín herného času. Zároveň je tento článok prvou časťou o hrách v ktorých je možnosť byť kreatívnym aj pri vytváraní neštandardných záberov. Kto nevie o čom konkrétnom je reč, tak odporúčam navštíviť stránku www.deadendthrills.com kde často čerpám inšpiráciu a zároveň som registrovaný aj v komunite fanúšikov tejto stránky. Nespomeniem všetky mody a ani všetky postupy pri vytváraní mojich screenshotov, ale spomeniem aspoň tie základné, ktoré by uľahčili vytváranie záberov Vám ak by ste mali záujem. Dosť by ma potešilo keby sme spoločne vytvorili svoju vlastnú malú komunitu, lebo u nás je dosť ťažké nájsť ľudí s rovnakým „postihnutím“ akým trpím ja. Niektoré zábery sú mierne upravené a to hlavne čo sa kontrastu a gamy týka, lebo nie vždy to čo dobre vyzerá v hre vyzerá dobre aj na statických záberoch. U pár snímkou sú odstránené artefakty v podobe prelínajúcich sa polygónov, alebo objektov ktoré nechcene kazia celkový dojem (lietajúce lístie, rôzne zavadzajúce predmety atd...)
Základom bez ktorého by dobrý záber nebol možný sú príkazové konzoly do ktorých sa vpisujú jednoduché príkazy a je možné tak zmeniť napríklad uhol pohľadu, zastaviť čas, alebo si vyvolať konkrétnu postavu na scénu. V poslednom čase je takých hier stále menej a menej, ale Skyrim na šťastie k nim nepatrí a dokonca práve naopak má konzolu plne prístupnú čo sa dá pokladať v tejto dobe multiplatformových titulov za raritu.
Príkazy ktoré najviac uľahčia prácu pri vytváraní záberov sú.
TFC - voľná kamera s ktorou je možné voľne sa pohybovať po okolí v akomkoľvek smere.
TFC 1 - rovnaký efekt ako v prvom prípade, len s tým rozdielom že v hre sa zastaví čas.
FOV - zmena field of view . Čím vyššie číslo, tým širší záber pri pohľade na svet. Nízke hodnoty (20-40) sú vhodné na zábery z blízka napríklad pri fotení postáv a vysoké (70-100+) vhodné na panoramatické zábery krajín a exteriérov celkovo.
TAi – zastaví akúkoľvek postavu v pohybe. Otvorí sa konzola, ukazovateľom myši sa nabehne na protivníka a klikne sa naň. Ukáže sa identifikačné číslo postavy a vpíše sa príkaz „tai“. Nie vždy to funguje a občas treba celý postup zopakovať. Najistejšie je používať tento príkaz v kombinácii s príkazom „tfc 1“
TM – vypne všetky informácie na obrazovke ako je HUD, mapa, kompas atd, len si treba dávať pozor, lebo zároveň vypína aj text u konzolových príkazov, takže nasledujúci príkaz budete musieť buď napísať naslepo, alebo opätovne napísať príkaz „tm“ aby sa všetky informácie na obrazovke objavili.
Každý jeden príkaz treba potvrdiť klávesov enter.
To je v podstate asi všetko a viac než slová povedia samotné zábery. Snímky boli vytvorené v rozlíšení 2560x1440 a následne resiznuté do 1080p rozlíšenia na čo som použil Zoner Photo Studio. V hre som mal nastavené 4xMSAA a v ovládačoch 2xSSAA + 16xAF. Odporúčam AF v hre vypnúť a vynútiť ho len cez ovládače grafickej karty. Kvalita je minimálne o 100% lepšia než tá ktorú ponúka hra. Tiene, dohľadnosť, voda či detailnosť vzdialených objektov je upravená ručne v .ini súbore. Samozrejme v kombinácii s nespočetným množstvom modov.
Budem rád ak sa vám moje zábery budú páčiť a s radosťou vás vopred pozívam na druhú časť seriálu hier v obrazoch kde sa pozrieme na zúbok klasike Doom 3.