Battlefield 3

Je čas na novú vojnu...

Xbox360
pridal carny15 4.7.2012 o 6:42 pod používateľské recenzie

9.0


Malé upozornenie predtým ako sa pustíte do recenzie. Následujúci odstavec je akýsi rýchli pohľad na históriu Battlefieldu. S recenziou nemá nič spoločné, je to len taký pokus zhrnúť doterajšú históriu tejto série. Je na vás či si ho prečítate alebo nie.

 

Battlefield. Herná značka spoločnosti EA a švédskych herných vývojárov DICE nám formuje žáner FPS už dobrých 10 rokov. Niet divu, séria BF je jednou z najpopulárnejších na poli video hier v tomto storočí, o čom svedčia aj predaje a fanúšikovská základňa. BF je taktiež známy ako najväčší rival druhého giganta na poli FPS, viac arkádovejšie orientovanej série Call of Duty od spoločnosti Activision. Celých desať rokov sa títo giganti bijú nielen o srdcia fanúšikov ale najmä o tučné zisky. Zatiaľ čo séria Call of Duty vypúšťa na hráčov rok čo rok tie isté hry, len s pozmeneným názvom a zarába stovky miliónov, EA skúša inú taktiku. Áno vážený...inovácia, i keď posledných pár rokov veľmi mizivá. Všetko to začalo v roku 2002 keď svetlo sveta uzrelo švédske bábätko menom Battlefield 1942. Battlefield otriasol hernou scénou ako Tsunami a po prvý krát v histórií online hrania priniesol možnosť hrať naraz až so 64 hráčmi na jednom rozľahlom bojisku plnom tankov, jeepov a lietadiel. Hráči boli z toho nadšený, vyvalili kopy peňazí, nadšené bolo EA, čo automaticky znamenalo ďalší diel. Pár mesiacov po vydaní originálnej hry nám DICE prinieslo dve expanzie pre Battlefield ktoré nám ponúkli nové mapy, zbrane a vozidlá. O rok neskôr sme sa vydali v ďalšej hre do Vietnamu kde momentálne zúrila vojna ako sa patrí. Atmosféra bola dokonalé, o čo sa postarala aj hudba vo vozidlách ktorá v danej dobe letela. Hra bola na oko pekná, no plná bugov a tvárila sa viac ako nedorobený produkt než plnohodnotná hra. V tomto momente sa DICE rozhodlo pre ďalšiu, doteraz najväčšiu inováciu v celej sérií. S príchodom Battlefield 2 v roku 2005 DICE konečne nastolili na bojisku poriadok. Hráči boli totiž pod vedením Commandera, čiže jedného hráča ktorý usmerňoval jednotky, zhadzoval na bojisko vozidlá, zásoby, privolával artilériu alebo skenoval okolie. Na žiadosti hráčov DICE hru patchovali až ju dopatchovali k totálnemu fiasku. Pomohli tomu najmä expanzie ktoré boli po čase zadarmo a priniesli mnoho dobrých noviniek, no hráči ich už nevedeli oceniť. V rovnakom čase to DICE skúsilo na konzolách kde mala hra celkom úspech čo ich dohnalo k ďalšiemu, čisto konzolovému titulu.

  

Battlefield: Bad Company priniesla znova niečo nové no súčasne aj niečo odobrala. Inovácia bola v konečne plnohodnotnej singleplayer kampani, deštrukcií a v grafickej a audio stránke. Čo ale hra zobrala boli 64 player zápasy ktoré museli byť kvôli konzolám skresané na 24 a taktiež si čo to zobrala z veľkosti máp a ponuky vozového parku. Hra obdržala celkom dobré hodnotenia no DICE to zrejme nestačilo. V roku 2010 ku nám docválal Bad Company 2 ktorá sa konečne ukázala svetu tú lepšiu stránku série Battlefield. Hra ponúkla vylepšenú grafiku, vylepšenú deštrukciu, lepší multiplayer a čo najdôležitejšie vrátila sériu tam kde patrí, a to na PC. Síce sa 64 hráčov nevrátilo no namiesto toho sme si to rozdali v 32 hráčoch čo je lepšie ako nič. Hra získala mnohé odcenenia a Battlefield si získal naspäť svojich fanúšikov. K tomu pomohla najmä expanzia kde sme sa vrátili späť do Vietnamu. Dlho na seba nenechal čakať ani Battlefield 3 ktorý sa ohlásil na začiatku roku 2011. DICE sľuboval s Battlefield 3 prevrat nielen na poli audiovizuálnych možností ale aj gameplay možností. Čo ale prinieslo najviac pozornosti ku Battlefield 3 boli sľúbené 64 player mapy, rozšírený vozový park konečne o lietadlá a stíhačky. Či DICE splnil všetko čo sľúbil sme mohli zistiť už 28 októbra, kedy sme sa po 6 rokoch konečne zapísali do povinnej služby na pravom bojisku.

 





V posledných rokoch nám Battlefield ponúkol celkom solídnu hru pre jedného hráča. Príbeh však nikdy nezaváňal originalitou, čo však nikomu ( okrem IGN samozrejme : ) ) neprekážalo. Hry boli vždy primárne o online bitkách no o tom až neskôr. Príbeh Battlefield 3 nás posadí do kože viacerých osôb. Hlavný prím však bude hrať seržant Blackbourn ktorý je momentálne zadržaný v budove FBI, kde ho nie práve príjemne pôsobiaci agenti vypočúvajú. Blackbourne totiž tvrdí že vie, kde sa nachádza atómová bomba ktorá ma zmerať New York so zemou. Ako to však býva nič nie je tak ako to vyzerá a Juan aj tak spáva s Esmeraldou ktorá...prepáčte to sem nepatrí. Skrátka celý príbeh je jedno veľké kliše. Teroristi, Rusi, bomba, začarovaný kruh ktorý ale celkom funguje pretože je podávaný dosť realisticky. Vystriedame mnoho lokácií, od Iraku až po New York ktoré nám vydržia len slabých 6-7 hodín. No ako som však spomenul vyššie Battlefield nikdy nebol a verím že nikdy nebude o singleplayeri.

 

Najväčšou novinkou v Battlefield 3 je zrejme Co-op mód kde budete buď so svojím priateľom alebo s úplným cudzincom bojovať na pár vybraných bojiskách a budete sa snažiť odomknúť si zbrane do multiplayeru. Koniec koncov, ten je tu predsa najdôležitejší, tak prečo nevopchať odkaz na neho aj do hry pre dvoch hráčov.

 

A dostávame sa ku ďalšiemu dôležitému aspektu dnešných hier, čo nie je nič iné ako hrateľn...audiovizuálne spracovanie. Hra beží na najnovšej verzií Frostbite enginu ktorý debutoval v roku 2008 s príchodom Bad Company. Od vtedy ho DICE s každým dielom inovuje, zlepšuje nasvietenie, deštrukciu, textúry a tak ďalej. Čo sa im však podarilo s Frostbite 2.0 je neskutočné. Je dosť pravdepodobné že nám DICE prinieslo jednu z najlepšie vyzerajúcich hier v poslednej dobe. Dokonca i na konzolách kde pri Xbox verzií DICE doporučuje nainštalovať HD texture pack ktorý zmení textúry na výrazne ostrejšie. Je zjavné že Battlefield žmýka maximum z konzol čo sa odráža občas na framerate, okresanej deštrukcií a počte hráčov zníženom na 24.

 

Čo sa týka audio stránku tu DICE zrejme nastolilo nový pojem pre kvalitné audio. Zvuky tak čisté a kvalitné zároveň som dlho v žiadnej hre nepočul. Zvuky zbraní, hrkotania výzbroje počas behu, padanie nábojníc na zem, explózie, stíhačky preletávajúce nízko ponad bojisko, tanky, jeepi, C4 trhajúca tanky a jeepi na cucki, šumy lesa, žblnkotanie vody na čistinke, padajúce telo do čistinky, to všetko znie až strašidelne reálne. I keď hra vyzerá a znie skvelo, zopár múch aj tak ostalo v tomto skvelom hernom kóde. Najprv poriadne roznesiem DICE za prazvláštnu AI, či už spolubojovníkov alebo protivníkov, potom za zvláštny systém zdravia najmä v singleplayeri, kedy občas zdržím milión guliek, občas idem na zem po dvoch alebo troch zásahoch a na koniec rôzne grafické neduhy.

 





Je čas sa pozrieť na to, na čo sa väčšina z nás hráčov pri kúpe Battlefieldu tešila. Multiplayer. Ako iste viete séria Battlefield sa točí primárne okolo multiaplayeru. DICE za desať rokov multiaplalyer ako ho poznáme dnes často menili, vylepšovali, zhoršovali až ho dotiahli do takej podoby aký je v Battlefielde, čo je takmer dokonalý. Hovorím takmer, pretože všetci očakávali od BF 3 návrat Commandera, od ktorého by sa očakávalo že bude ešte premakanejší ako bol v BF 2 a znova nastolí poriadok. No nestalo, čo je asi najväčšie mínus v celom multiplayeri. Nuž, prejdime k tomu čo nás čaká v hre pre viacerých hráčov. Čaká nás jeden z najlepšie spravených multiplayerov v poslednej dobe. Hra ponúka opäť niekoľko módov vrátane klasického conquest a team deathmatch, no návrat urobil a badcompanyovský rush kde musí tým ktorý útočí ničiť dvojice M-Com staníc a druhý tým ich musí za každú cenu chrániť. Ako budete hrať, celý čas si budete odomkýnať nové zbrane a vylepšenia pre tieto štyri kategórie vojakov

 

Assault: využíva najmä útočné pušky a má možnosť liečiť spolubojovníkov a oživovať ich.

 

Support: jeho prím hrajú ľahké guľomety s vysokou kapacitou nábojov ktorých budete potrebovať neúrekom. Našťastie je Support šťastlivcom, keďže má po ruke stále debničky s nábojmi pre seba a pre spoluhráčov.

 

Engineer: vhodný na ničenie nepriateľských vozidiel, môže položiť protitankové míny ktoré si poriadia s hocičím. Využíva najmä samopaly ktoré sú efektné zblízka.

 

Recon: mnohý si myslia že Recon automaticky znamená Sniper keďže má pušku s ďalekohľadom, no skutočné čaro v hre za Recona spočíva v krytí svojich jednotiek, spotovanie nepriateľa a eliminovanie príliš vzdialených súperov, čiže reconov z druhého týmu. Preto pamätajte decká, recon neznamená automaticky kempovať.

 

S týmito štyrmi kategóriami vojakov si budete užívať multiplayer neskutočné množstvo hodín keďže je stále čo vylepšovať a odomkýnať. Bude vás hnať túžba vylepšiť si K/D ratio, odomknúť všetky zbrane, či len tak z pasie zapoľovať na noobov alebo kemperov, ako je to v poslednej dobe v Battlefielde zvykom. Alebo si ho zahrať kvôli neskutočnej atmosfére ktorú multiplayer ukrýva. Atmosféru ktorú ani Call of Duty so stovkami vrtuľníkov útočiacich na New York nemôže prekonať. Atmosféru tak ostrú a nebezpečnú keď okolo vás lietajú smrteľné guľky, granáty vybuchujú na každej strane a vy bežíte vopred cez dym a prach, vaši spolubojovníci padajú na zem ako muchy a vy viete že na druhej strane číhajú nepriatelia pripravený vás rozstrieľať na cucki. Až takto tuhá je atmosféra v Battlefield 3.

 





Battlefield 3 ponúka presne to čo nám EA a DICE sľubovalo. Solídnu kampaň pre jedného hráča, neuveriteľnú audiovizuálnu žranicu, dokonca aj na konzolách, bombastický a atmosférický multiplayer a kopu hodín zábavy. Mne ostáva len povedať nasledovné... ,, Načo ešte do frasa čítate túto recenziu ?! Naštartovať počítače a konzoly, treba nám ísť vyhrať vojnu ! 



napísal carny15 4.7.2012



Páči sa mi!

9.0
BATTLEFIELD 3

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: EA / DICE
Štýl: Akcia / Multiplayer
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 28.10. 2011
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam deck - nonsteam games se... (4)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29364)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk