SpecForce |
PC
pridal Rainbow 27.8.2005 o 9:32 pod používateľské preview
8.5
Už je to nejaký ten piatok čo nám Poľskí vývojári z Techlandu priniesli zaujímavú fps s názvom Chrome. Prečo o nej rozprávam? Pretože v týchto dňoch by sme sa mohli dočkať jej pokračovania s podtitulom Specforce. Čím by nás táto hra mala zaujať? Oplatí sa s ňou vôbec zapodievať?
A o čo vlastne v tejto hre pôjde? V prvom rade spomeniem technologický rozvoj. Ten ľuďom konečne umožní kolonizovať vzdialené planéty. Tejto úlohy sa ujala byrokratická federácia, ktorej majetkom sa stalo mnoho obyvatelných planét a Federácia zaviedla, ako to povedať, despotický režim. To dalo priestor zvýšenému množstvu kriminality. Teraz vás určite zaujíma, aký to má súvys s predchodcom Chrome. Pravdou je, že táto hra sa odohráva niekoľko rokov pred pôvodnými udalosťami a súvysí s ním len ľahko. Prepojenie s pokračovaním prinesú najmä hlavné postavy Bolt Logan a Ron ,,Pointer´´ Harper (keď som prečítal toto druhé meno, stuhla mi krv v žilách. Áno, vašim spoločníkom bude tento zradca). Tentokrát nebudete nájomným žolďákom, ale ako bolo aj v pôvodnom Chrome povedané, ste členom špeciálnych jednotiek (v pôvodnom ste nazačiatku s týmto zamestaním skoncovali a stali ste sa žolďákom).
Tým, že ste členom špeciálnych jednotiek, zmenil sa trochu aj herný systém. Tentokrát to nebude ako s Carrie, ktorá vám v pôvodnom Chrome hovorila rôzne informácie vysoko na orbite, tie vám akciu uľahčili. Pointer je iný. Ten bude s vami chodiť priamo do akcie a okrem neho aj vzbúrenci proti nadvláde federácie. Z nových zbraní spomenuli autori ťažký gulomet NLC13, ktorý vďaka veľkému zásobníku (70 nábojov), sa hodí na podpornú streľbu a preto typujem, že sa vám bude hodiť najmä na podporu vzbúrencov. Viacej nových zbraní autori nechceli spomenúť. Jedna z noviniek, ktorá určite poteší veľa hráčov, je vynechanie špionážnych misií, ktoré boli v pôvodnej hre dve a ich dokonanie mi trvalo skoro toľko čo celý zvyšok hry.
Autori sa takiež snažili zapracovať na AI. Jedna vec, čo ma teší, je že nehovoria, že je ich cieľ vytvoriť dokonalú AI. Autori sa snažili, aby AI plno vyhovovala poňatiu hry. Taktickému poňatiu hry. Tým, že sa hra odohráva na nepriateľskom území, čakajú na vás nepriatelia skrytí v zákopoch. Okrem toho používajú navyše aj ťažké gulometné zbrane a taktické štíty. AI nepriateľov bola navrhnutá tak, aby vhodne reagovala v misiách zameraných pre jednotlivcov ako aj v misiách zameraných na spoluprácu v týme. Autori si myslia, že tento ich cieľ sa im podarilo naplniť.
A akí nepriatelia na vás čakajú? Všetko sú to vojaci federácie. Dosť mi ich typy pripomenuli nepriateľov z pôvodného Chromu. Patria tam typická ľahká pechota, odstrelovači, ťažkí ozbrojenci a aj obrnené jednotky. Opäť sa môžme tešiť na pojazdné jednotky, štvorkolesové offroady, ťažšia alebo ľahšia verzia walkerov (stroj zo screenu), nemôžem zabudnúť ani na tanky a môžeme sa tešiť aj na mnoho ďalšieho.
V hre nás čaká jedenásť misií. Ako som už spomínal, v niektorých pôjdete v týme a v niektorých samostatne. Prácu vám uľahčí aj optoelektronický maskovací systém, ktorý vám na nejakú dobu umožní byť neviditelným a nenápadne sa dostať až k nepriateľovi. A aké budú vlastne misie? Autori o niektorých aj niečo povedali. Raz sa budete mať prestrieľať džunglov plnou hliadok, bránit rebelské základne pred Federáciou, alebo sa prebojovať ťažko stráženým armádnym komplexom. Všetky prostredia sa odohrávajú na jednej, tej istej planéty, ale autori nás ukľudňujú, že sa nemusíme báť stereotypu. Naopak, pomôže to k tomu, aby ste sa dostali na rôzne zákutia planéty.
Síce na prvý pohľad nevyzerá hra zo screenov nijako úchvatne, ale vraj sa nemusíme ničoho báť, že v skutočnosti bude všetko lepšie. Hra beží na silne upravenom Chrome enginu, ktorý podporuje mj. bumpmapping, multidetaily a realistické odrazy vodnej hladiny. Hra disponuje aj veľmi hustou vegetáiou a veľkou vykreslovaciou vzdialenosťou, takže by sme mali snaď získať ohromujúci obraz. Taktiež by nás mala čakať Ragdoll fyzika (nechcite vedieť odo mňa čo to je :D). Plusom hry je to, že pobeží aj na slabších strojoch. Grafické karty podporuje všetky od Radeon 9200 a GeForce 3 okrem GeForce 4MX. Potrebujete grafickú kartu, čo podporuje shader model 1.1. Hudbu vytváral ten istý človek, čo robil hudbu aj k pôvodnému Chromu. Vraj dobré odráža atmosféru a je dramatická.
Veľa hráčov určite zaujíma aj multiplayer. Čaká teda na vás 6 multiplayerových máp, z ktorých každá podporuje niekoľko herných módov. Majú to byť DeathMatch, Team Domination, Team DeathMatch a Capture the Flag. Team Domination má byť zaujímavý tým, že vyžaduje rozmanitý arzenál a úzku spoluprácu v týme. Hra má obsahovať aj editor na vytváranie singleplayerových a multiplayerových máp. V multiplayeru budete môcť používať aj vozidlá. Zaujímavá má byť cesta v offroadoch a walkroch v spolupráci medzi dvoma ľuďmi. Súboje s vozdilami majú vraj tendenciu hráča pripútať na celé hodiny.
Na záver môžem dodať len jedno. V hre je veľmi dobre spojený príbeh a taktické poňatie hry. Vo väčščine taktických hrách máte príbeh len veľmi okrajovo, alebo vôbec, túto je to iné. Všetky misie majú zmysel. Fanúšikovia pôvodného Chromu si prídu na svoje a som si istý že hra si môže nájsť aj ďalších fanúšikov.
A o čo vlastne v tejto hre pôjde? V prvom rade spomeniem technologický rozvoj. Ten ľuďom konečne umožní kolonizovať vzdialené planéty. Tejto úlohy sa ujala byrokratická federácia, ktorej majetkom sa stalo mnoho obyvatelných planét a Federácia zaviedla, ako to povedať, despotický režim. To dalo priestor zvýšenému množstvu kriminality. Teraz vás určite zaujíma, aký to má súvys s predchodcom Chrome. Pravdou je, že táto hra sa odohráva niekoľko rokov pred pôvodnými udalosťami a súvysí s ním len ľahko. Prepojenie s pokračovaním prinesú najmä hlavné postavy Bolt Logan a Ron ,,Pointer´´ Harper (keď som prečítal toto druhé meno, stuhla mi krv v žilách. Áno, vašim spoločníkom bude tento zradca). Tentokrát nebudete nájomným žolďákom, ale ako bolo aj v pôvodnom Chrome povedané, ste členom špeciálnych jednotiek (v pôvodnom ste nazačiatku s týmto zamestaním skoncovali a stali ste sa žolďákom).
Tým, že ste členom špeciálnych jednotiek, zmenil sa trochu aj herný systém. Tentokrát to nebude ako s Carrie, ktorá vám v pôvodnom Chrome hovorila rôzne informácie vysoko na orbite, tie vám akciu uľahčili. Pointer je iný. Ten bude s vami chodiť priamo do akcie a okrem neho aj vzbúrenci proti nadvláde federácie. Z nových zbraní spomenuli autori ťažký gulomet NLC13, ktorý vďaka veľkému zásobníku (70 nábojov), sa hodí na podpornú streľbu a preto typujem, že sa vám bude hodiť najmä na podporu vzbúrencov. Viacej nových zbraní autori nechceli spomenúť. Jedna z noviniek, ktorá určite poteší veľa hráčov, je vynechanie špionážnych misií, ktoré boli v pôvodnej hre dve a ich dokonanie mi trvalo skoro toľko čo celý zvyšok hry.
Autori sa takiež snažili zapracovať na AI. Jedna vec, čo ma teší, je že nehovoria, že je ich cieľ vytvoriť dokonalú AI. Autori sa snažili, aby AI plno vyhovovala poňatiu hry. Taktickému poňatiu hry. Tým, že sa hra odohráva na nepriateľskom území, čakajú na vás nepriatelia skrytí v zákopoch. Okrem toho používajú navyše aj ťažké gulometné zbrane a taktické štíty. AI nepriateľov bola navrhnutá tak, aby vhodne reagovala v misiách zameraných pre jednotlivcov ako aj v misiách zameraných na spoluprácu v týme. Autori si myslia, že tento ich cieľ sa im podarilo naplniť.
A akí nepriatelia na vás čakajú? Všetko sú to vojaci federácie. Dosť mi ich typy pripomenuli nepriateľov z pôvodného Chromu. Patria tam typická ľahká pechota, odstrelovači, ťažkí ozbrojenci a aj obrnené jednotky. Opäť sa môžme tešiť na pojazdné jednotky, štvorkolesové offroady, ťažšia alebo ľahšia verzia walkerov (stroj zo screenu), nemôžem zabudnúť ani na tanky a môžeme sa tešiť aj na mnoho ďalšieho.
V hre nás čaká jedenásť misií. Ako som už spomínal, v niektorých pôjdete v týme a v niektorých samostatne. Prácu vám uľahčí aj optoelektronický maskovací systém, ktorý vám na nejakú dobu umožní byť neviditelným a nenápadne sa dostať až k nepriateľovi. A aké budú vlastne misie? Autori o niektorých aj niečo povedali. Raz sa budete mať prestrieľať džunglov plnou hliadok, bránit rebelské základne pred Federáciou, alebo sa prebojovať ťažko stráženým armádnym komplexom. Všetky prostredia sa odohrávajú na jednej, tej istej planéty, ale autori nás ukľudňujú, že sa nemusíme báť stereotypu. Naopak, pomôže to k tomu, aby ste sa dostali na rôzne zákutia planéty.
Síce na prvý pohľad nevyzerá hra zo screenov nijako úchvatne, ale vraj sa nemusíme ničoho báť, že v skutočnosti bude všetko lepšie. Hra beží na silne upravenom Chrome enginu, ktorý podporuje mj. bumpmapping, multidetaily a realistické odrazy vodnej hladiny. Hra disponuje aj veľmi hustou vegetáiou a veľkou vykreslovaciou vzdialenosťou, takže by sme mali snaď získať ohromujúci obraz. Taktiež by nás mala čakať Ragdoll fyzika (nechcite vedieť odo mňa čo to je :D). Plusom hry je to, že pobeží aj na slabších strojoch. Grafické karty podporuje všetky od Radeon 9200 a GeForce 3 okrem GeForce 4MX. Potrebujete grafickú kartu, čo podporuje shader model 1.1. Hudbu vytváral ten istý človek, čo robil hudbu aj k pôvodnému Chromu. Vraj dobré odráža atmosféru a je dramatická.
Veľa hráčov určite zaujíma aj multiplayer. Čaká teda na vás 6 multiplayerových máp, z ktorých každá podporuje niekoľko herných módov. Majú to byť DeathMatch, Team Domination, Team DeathMatch a Capture the Flag. Team Domination má byť zaujímavý tým, že vyžaduje rozmanitý arzenál a úzku spoluprácu v týme. Hra má obsahovať aj editor na vytváranie singleplayerových a multiplayerových máp. V multiplayeru budete môcť používať aj vozidlá. Zaujímavá má byť cesta v offroadoch a walkroch v spolupráci medzi dvoma ľuďmi. Súboje s vozdilami majú vraj tendenciu hráča pripútať na celé hodiny.
Na záver môžem dodať len jedno. V hre je veľmi dobre spojený príbeh a taktické poňatie hry. Vo väčščine taktických hrách máte príbeh len veľmi okrajovo, alebo vôbec, túto je to iné. Všetky misie majú zmysel. Fanúšikovia pôvodného Chromu si prídu na svoje a som si istý že hra si môže nájsť aj ďalších fanúšikov.
napísal Rainbow 27.8.2005
Páči sa mi!
8.5
SPECFORCE
PC
Vývoj: Deep Silver / Techland Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|