Crysis 3 |
Pokračovanie skutočného nástupcu prvého dielu?
Séria Crysis vznikla v skúsenom nemeckom štúdiu Crytek, ktorá disponuje najmodernejšou technológiou s herným CryEnginom. Far Cry bol ako zázrak z neba a tak som sa tešil na ich ďalšiu hru, ktorou bola nová herná značka Crysis pod krídlami EA. Jasom osobne prvý Crysis považoval za skutočného nástupcu Far Cry.
Prvý Crysis sa takisto ako Far Cry odohrával v zelenkastej džungli na Lingshanových ostrovoch, kedy ste v koži Nomáda zistili čo nekalé sa tam deje aj spolu vašim najlepším priateľom „Nanosuitom“. Nanosuit je oblek vytvorený z najdokonalejšími technológiami a správna kombinácia schopností, ktorý vám dodáva oblek je kľúčom k úspechu.
Prvý Crysis v roku 2007 vyšiel exkluzívne na PC, ktorý využíval výborný CryEngin 2. Po štyroch rokoch nasledoval port na súčasné konzole(XBOX 360 a PS 3) na novom CryEngine 3, ktorý posunul grafický a fyzikálny model opäť o kúsok ďalej. Hra na maximálnych detailoch vyzerá fantasticky. Neprešiel ani rok po prvej hre a vyšiel stand-alone datadisk Crysis Warhead(rok 2008), ktorý sa však už nemal taký úspech ako pôvodná hra, ale mne osobne sa páčil ešte viac.
Vývojárom došlo, že je na čase zmeniť prostredie a tak sme sa v Crysis 2 ocitli v New Yorku. Crysis 2 to však u PC komunity nemal jednoduché, pretože obavy ohľadom nedostatočného výkonu konzol boli na mieste. Crysis 2 aj napriek rozporuplným zmenám ponúkol kvalitný zážitok ako predchodca, kde bez „Nanosuitu 2“ by človek neprešiel ani krok.
Pre mňa osobne bolo ohlásenie vývoja Crysis 3 bolo prekvapením v minulom roku. Osobne som čakal dlhšie prípravy nástupcu na nových konzolách. Crysis 3 je však už za dverami a prístupná je aj beta na PC, XBOX 360 a PS 3. Dej hry nadväzuje na druhý diel. Zostávame v New Yorku, ktorý je teraz zarastený ako lesy v tropickom raji. Vývojári týmto skombinovali prostredie z jednotky a dvojky, ktoré dodajú hre na dynamike.
Crysis 3 bude poháňaný CryEnginom 3, ktorý zo súčasných konzol vytiahne maximum. Na PC bude na rozdiel od dvojky už od začiatku prístupné vlastné nadstavenie grafiky. Samotná PC verzia na maxime vyzerá o triedu lepšie než druhý diel, čiže máme tu dočinenie so skutočným next-genom.
Po Alcatrazovi nastupuje na scénu starý známy Prorok, ktorý sa ocitol v roku 2047 v New Yorku, ktorý bojuje proti organizácií „Cell Corporation“. Tá dala mesto do karantény, ktorá pomocou mimozemských technológií sa snaží dostať k moci nad celým svetom. Hlavnou motiváciou Proroka bude pomsta, ktorá sa pred ničím nezastaví. Crynet vám ide po krku a chce váš oblek. Samozrejme budú na vás čakať aj mimozemšťania, ale na pomocnú ruku k dielu vám dá hrdina Crysis Warhead Psycho.
Oproti druhému dielu nebudete korisť, ale lovec. Preto bude arzenál obohatený o luk s ktorým bude potichu likvidovať a rôzne si ho vylepšovať. Tipy šípov budú rôzne a tak nebude problém použiť výbušný šíp na helikoptéru. Prepojenie luku s nanooblekom prinesie aj vítanú taktiku. Nebude chýbať ani tiché zabíjanie nožom, pri ktorom sa neviditeľnosť nezruší ani pri strieľaní z luku. Cephovia, ale nespali na vavrínoch a majú nové zbrane. Používajú technológiu, ktorá vám sabotuje neviditeľnosť a tým pádom vám prekazia tichý postup a použijú proti vám svoje špeciálne mimozemské zbrane(tá jedna v Crysis 1 bola naozaj dobrá). Nanooblek sa však už v Crysis 2 stal ničivou zbraňou proti Cephom, pretože je infikovaný ich DNA, ktorá mu umožní ovládať mimozemské zbrane a nebude problém ani hacknúť mimozemské veže a použiť ich proti nim.
Umelá inteligencia postáv bola v hrách od Cryteku vždy na vysokej úrovni a inak tomu nebude ani teraz. V dvojke chýbala možnosť využívania vozidiel a keďže má trojka priniesť otvorenejšie prostredie ako jednotka tak jednotky Cell vás budú prenasledovať. Viete si snáď predstaviť aká mela nastane keď budú bojovať medzi sebou Cephovia s jednotkou Cell a do toho všetkého sa pridáte vy? Nebude problém ich však ignorovať a využiť to vo svoj prospech a potichu ich obísť, alebo využiť bojové vozidlá alebo tanky Cellu proti Cephom.
Hra okrem singleplayeru bude obsahovať aj multiplayer, ktorý mňa osobne v druhom diely nejaký polrok držal aj keď sa viac priblížil k štýlu Call of Duty, ale možnosti nanoobleku dovoľovali hráčom využívať rôznu taktiku. Mňa osobne najviac zaujal nový mód „Hunter“. Hráči sú rozdelení do dvoch družstiev. Jednu tvoria klasickí vojaci(Cell) a druhou sú vojaci v nanooblekoch. Cell jednotky musia prežiť a neviditeľní hunteri s lukmi ich musia do určitého času zlikvidovať. Napätie a adrenalín tomuto módu rozhodne nechýba, pretože tu rozhoduje o víťazstve alebo prehre každá sekunda.
Crysis 3 má priniesť to najlepšie z jednotky a dvojky, avšak väčší dôraz Crytek kladie na štýl prvého dielu. Keďže sa jedná o záverečné vyvrcholenie príbehu tak všetky otázky z Crysis univerza by nám mali byť zodpovedané(aj keď značka Crysis bude žiť ďalej). Ako sa to vývojárom podarilo zistíme už 22.februára 2013.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Crytek Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|