Hitman 2: Silent Assassin |
Jeden prekliaty únos znovu vrátil život Agenta 47 do starých koľají.
9.5
Firma Eidos Interactive sa rozhodli vydať v roku 2000 hru s názvom Hitman: Codename 47. Je úžasné ako vtedy tak aj dodnes pripúta státisíce fanúšikov k obrazovkám. Hra zachytávala muža, klona, ktorý skončil na sanatóriu hospitalizovaný, kde sa mu vedci snažili vymyť mozog. Holohlavému chlapovi s čiarovým kódom na zátylku sa podarilo našťastie újsť. Agentúra (Diana) si vás potom najala a vy ste sa rozhodli ísť krvavou cestou naprieč Hong Kongom. Dostávali ste informácie od zdroja a jednotlivé úkony ste riadili sám. Nebola to ľahká výzva a vždy ste boli spoliehaný iba na svoje Silverballery a hlavne stealth + taktiku. O dva roky neskôr bol vydaný ďalší diel s názvom Hitman: Silent Assassin. Tu prišlo k malým zmenám, prídavkom a spustila sa vlna eufórie.
Hitman je predovšetkým akčná hra z pohľadu tretej/prvej osoby so stealth prvkami. Ocitávate sa na Sicílii, kde chcete zabudnúť na svoju temnú minulosť a byť zbavený svojich hriechov, ktorých ste sa dopustili: vraždy a tá nevyčistiteľná krv na rukách vás stále obklopujú v myšlienkach. Začínate stretnutím Talianskeho kňaza Vittoria, ktorému ste ochotne pomohli upravovať záhradu a chcete sa ísť vyspovedať do kostola. Scéna pokračuje únosom otca Vittoria neznámymi gangstrami a vy nemáte inú možnosť ako sa dostať znovu do kože zabijaka. Na misie vám bude slúžiť laptop, ktorý sa nachádza vo vašej búdke. Tentoraz žiadate o pomoc agentúry vy a Diana vám hovorí, že to nebude zadarmo. Dozvedáte sa, že únos otca siaha oveľa hlbšie do organizovanej mafie a toto čelenie zoči-voči bude zďaleka náročnejšie ako to v Hong Kongu. Prostredia sú rozmanité a každé ponúka niečo iné, prekvapivé. Zažijete tvrdú ruskú zimu, ktorú neskôr vystriedajú nádherné, horúce krajiny ako India. Počet misií je na taký rok hojne a ani jedna z nich nenudí, priam naopak. Niektoré sú dlhé, iné zasa krátke a niektoré si zopakujete akoby znovu v tom istom prostredí, len iná náplň. Pred každou misiou si môžte vyberať zbrane, spočiatku len Silverballery, pištoľ s tlmičom a ak zbierate horúce či chladné zbrane počas misií, uložia sa vám po ukončení misie. Slúžiť vám bude samozrejme aj inventár, kde napcháte aj vyše 15 menších zbraní až v tom budete mať chaos pri vyberaní.
Nepriatelia si prešli čiastočnou zmenou, pretože tentokrát striktne reagujú na pohyby a sú veľmi pohotoví. Nesmiete utekať ako šašovia v ich blízkosti či už ste prezlečený či nie, inak vás spoznajú a okamžite začnú páliť po vás. Musíte sa teda pohybovať normálnou chôdzou a pri iných misiách kradmo. V niektorých misiách sa stretnete s podľahou, ktorá vŕzga a musíte vymyslieť niečo brilantné, aby ste sa tak vyhli poplachu. Okrem toho sa musíte vyvarovať civilistov, ktorý vás tiež hravo prekuknú. Akej chyby sa autori dopustili sú obrovské odolnosti nepriateľov voči guľkám. Niekedy sa stane, že miniete celý zásobník a vášmu protivníkovi to nestačí, hneď v momente, strieľa ako blesk po vás. Je to náramne ťažké a keď sa ukáže ďalšia tlupa týchto jedincov, vašou jedinou možnosťou je utekať za stenu, inak ste po chvíli mŕtvy ako pes.
Pri pohybovaní si môžte prepínať kameru, z pohľadu tretej osoby na pohľad prvej osoby (FPS), je to rýchle a jednoduché za pomoci jednej klávesy. Ovládanie postavy je zo začiatku škrípiace, ale tento úraz po čase vymizne z vášho sledu, že sa nestihnete ani diviť. Veľký dôraz citlivosti ovládania bol viac-menej použitý iba pri mierení sniperkou. Tam už kamera letí na všetky strany a treba dávať pozor, aby ste správne zastihli cieľ. Dobrou kamerou na cieľ vám bude vždy vítaný i ďalekohľad. Najviac ho užitočne využijete pri misiách v japonských zasnežených horách, kde nepriatelia útočia z ďalekej veže.
Neodmysliteľnou súčasťou patrí k hre aj výber obtiažnosti. Spolu ich je tri, kde si overíte vaše doteraz získané znalosti. Nespoliehajte sa príliš na to, že ak si vyberiete easy ste akoby nesmrteľní. O zdravie prídete v zlomku sekundy ak nebudete rozvážni a vyskytuje sa tu absencia doplnenia života. Napríklad taká brokovnica vás zabije na 2-3 presné rany z blízka. Avšak na rozdiel od starého dielu, po zabití sa neobjavujete znovu na samom začiatku, ale kedykoľvek si môžte savenuť hru v závisloti od výberu obtiažnosti. Lenže so savovaním sa odporúča nakladať opatrne, pretože je to obmedzená funkcia, kde máte savov len niekoľko, na druhej strane sa vám pripočítavajú za nejaké menšie splnené úkony ako napríklad pomoc civilistovi. Prechod misií ponúka širokú škálu možností. Môžte si to vziať stealth technikou, cestou cez kanál, kde sa neprechádza väčšinou žiadna stráž alebo ísť priamočiaro v prevleku. Vaše hodnotenie to nijako neovplyvní. Dobrým stealth prvkom v hre je pozeranie cez kľúčovú dierku, ak sa nechcete dostať do styku so záporákmi. Pokiaľ chcete lock-picknúť dvere, potrvá to dosť dlhú dobu, kedy túto chvíľu takmer vždy zastihne nepriateľ a musíte si to dobre načasovať.
Grafika spolu s engineom Glacier dodáva hre skutočne skvelý nádych. Veď na dobu 2002 to bolo niečo extra mimoriadné. Animácie postáv v scénach i mimo sú len a len chválitebné. Textúry tiež nie sú na zahodenie, uvidíte decentne zobrazené holuby, prasatá pri chlieve, strašiaka a množstvo iných. Hudba pod, ktorú sa podpísal Dánsky skladateľ Jesper Kid tiež nesmie ostať bez povšimnutia. Predstaví sa svieži soundtrack v menu hry alebo počas akcie sa začne zopár soundtrackov excelentne gradovať, ktoré dotvárajú tú správnu nádielku atmosféry.
Hitman 2 si získal srdcia nás, fanúšikov, pretože svojou kvalitou siahol ďaleko na vrchol. Grafika, hudba, výber obtiažnosti, prepínanie kamery a nespočetne veľa možností ako hru prejsť sú veľkou lahôdkou. V tomto žánri mal Hitman sotva konkurenciu a aj po 11 rokoch je to hra, ktorá neomrzí, znovuhrateľnosť zaručuje. Menším tŕňom v oko môže byť prehnaná odolnosť nepriateľov, kedy stačí minimálne jeden zásobník deviny proti jednému protivníkovi.
+Cesta zabijaka - Veľká odolnosť nepriateľov +Postavy
+Prostredia
+Možnosti, mapa, obtiažnosť....
+Znovuhrateľnosť aj po 11 rokoch
+Celkom dobrá grafika
+Výber zbraní
+Savy
+Počet misií
+Hudba
PC
PS2 Xbox Gamecube Vývoj: Eidos Interactive / Io Interactive Štýl: Akcia / Taktická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|