Crysis 3 |
Návrat ku koreňom?
9.5
Po úspechu druhého dielu nebolo žiadnym tajomstvom, že sa dočkáme tretieho dielu. Mňa osobne, ale prekvapilo, že sa ho dočkáme na súčasnej generácií konzol. Predsa len sa jedná o uzatvorenie ságy a tak by sa patrilo to urobiť poriadne. Crytek vďaka ohromujúcej grafike zakrýval iné nedostatky titulu, ale tento krát sľuboval návrat ku koreňom. Hneď v úvode musím poznamenať že tretí diel sa nevyrovnal jednotke, ale aj napriek tomu sa jedná o zábavnú hru.
Stroj alebo človek?
V treťom dieli sa vžijeme do roli Proroka, ktorý sa po dlhoročnom väzení vracia späť do New Yorku. Prorok na rozdiel od Alcatraza prehovorí a tak celý dej je emotívnejší a ľudskejší oproti dvojke. Svoj návrat hlási aj hrdina z Crysis Warhead Michael „Psycho“ Sykes, ktorý nám vysvetlí čo sa za posledných 24 rokov stalo.
Megakorporácia CELL má pod kontrolou celý energetický monopol. Vládne celému New Yorku okolo ktorého postavila oceľový plášť, ktorý pokrýva veľkú časť mesta. Mesto je rozdelené do siedmich rozdielnych štvrtí, ktoré vývojári nazvali aj ako „Sedem divov sveta“. CELL však okrem monopolu túži po absolútnej nadvláde. Zo začiatku sa vám bude stať, že len musíte zastaviť skorumpovanú spoločnosť, ale mimozemská rasa Cephov nezmizla, len sa pripravuje na útok a tak bude nutné zachrániť celý svet.
Scenár o záchrane sveta, síce nie je ničím originálny, ale teraz do toho zasahujú aj oveľa osobnejšie motívy a príbehy jednotlivých postáv. Psycho už nemá na sebe nanooblek a je to na jeho správaní poznať. Takisto ale aj Prorok prežíva vnútorný boj, pretože je u postáv považovaný skôr za stroj ako človeka. Atmosféra je tým oveľa temnejšia a osudovejšia a to je krok správnym smerom. Zvesti o krátkej hernej dobe sú pravdivé len v prípade, že sa rozhodnete hru rýchlo preletieť, ale tým zničí krásu celej hry.
Náhrada za pokazených Alien: Colonials Marines
Cryteku sa podarilo vrátiť ku koreňom a treba povedať, že sa mu to z polovice podarilo. Koridorovejšie misie sa striedajú s otvorenejšími levelmi, ktoré sú naozaj rozľahlé a vytvoríte svoj vlastný príbeh boja a okrem hlavných úloh dostanete aj vedľajšie úlohy ako v jednotke. V jednej misií si aj zajazdíte v bugine a obrnenom transportéri a aj keď sa skôr bude jednať o cestu z bodu A do bodu B bude to pekelne zábavná jazda. Pozornosť si hra však aj získava čím ďalej tým používanejšia zbraň v hrách a tým je luk.
V Assasin´s Creed 3 som luk vôbec nepoužíval, lebo to bolo úplne o ničom. Vo Far Cry 3 už častejšie, ale tiež sa nejednalo o nič extra. Crysis 3 je snáď prvá hra, kde ma to s ním bavilo počas celej hry. Práve vďaka nemu sa človek cíti ako dokonalý lovec = predátor. Jedna presná rana a nepriateľ padá k zemi. Výborne pritom je, že keď máte aktivovanú neviditeľnosť a vystrelíte s luku tak sa vôbec nepreruší a tak ste stále mimo odhalenia. Oveľa viac zábavy si užijete ak budete hrať tichým postupom. Ale pacifistom nie je zakázané aktivovať brnenie a vrhnúť sa do boja. Ale pozorný hráč si všimne, že väčšina levelov je prispôsobená na tichú likvidáciu a ak ste šikovný tak to zvládnete. Luk však okrem klasických šípov(ktoré musíte zbierať) obsahuje elektrické(vhodné keď je nepriateľ vo vode), vybuchujúce a s časovanom náložou. Okrem toho si môžete nadstaviť aj rýchlosť streli od ktorej závisí presnosť. V prvých úrovniach si bohato s lukom vystačíte, ale ako už nastúpia Cephovia tak je pochopiteľné, že hráč siahne po inom kvéri. Ďalšou novinkou je však, že si označíte pozície nepriateľov(to funguje prakticky už od jednotky), ale predovšetkým dokážete hackovať nepriateľské veže a nie je lepší pocit, než sledovať ako páli do vlastných vojakov a o vás nikto netuší. Okrem hacknutia mínového poľa je možné sa nabúrať aj niektorých druhov Cephov a to je mi panečku niečo. Čo sa úpravy zbraňového arzenálu týka tak tam sa nič nezmenilo, ale vylepšenia nanoobleku sú späť. Najskôr však musíte nájsť ukrytú bedňu s materiálom na úpravu vašich schopností. Naraz môžete mať aktivované až štyri jednotlivé schopnosti, ktoré priradíte do šablóny, ktorú si môžete kedykoľvek zmeniť.
Čo sa týka ovládania tak to aj na konzole funguje tak ako má a je jednoduché a praktické. Som rád, že teraz sa nemíňa energia pri šprinte, lebo povedzme si na rovinu, v dvojke a jednotke to pôsobilo podivne. Na PC sa to dalo nadstaviť, ale na konzolách nie. Ani ovládanie vozidiel nie je nijako zložité a funguje obstojne, nenarazil som na žiadny problém.
Avšak aby si celú slávu nezožral len luk tak samozrejme sa vracia obľúbený SCAR, brokovnica, odstreľovačka a nechýba ani bazuka spolu s granátmi a C4. Až však dostanete do rúk futuristické zbrane Cephov tak sa vám zapáči ich ničivá sila. Poslúžia síce len na krátku chvíľu, ale o to viac si ich budete ceniť hlavne pri tuhších protivníkov. Narazíte na nové druhy nebezpečných Cephov a tak sa nejaká tá bazuka bude určite hodiť.
Inteligencia protivníkov opäť na vysokej úrovni
Keďže máte vzácny nanooblek tak je jasné, že budete vždy v presile a súper vám nič nedaruje. Inteligencia protivníkov bola upravená a tak sa už nezasekáva ako v druhom dieli a nerobí jej problém, ani preskočiť prekážku. Niekedy som sa len zastavil a prizeral sa ako sa aktívne pohybujú. Cephovia sú na tom podobne a keď ide do tuhého nie je hanba ani utiecť(Kto utečie vyhráva). Takisto bojujú proti sebe Cephovia a CELL a je na vás či sa pridáte alebo pôjdete ďalej.
Skutočný next-gen na scéne
Crysis od prvého dielu tak aj najsilnejším PC zostavám riadne zabrať a inak tomu nie je ani po tretie. Teraz Crytek nezanevrel PC komunitu a tak hra beží len na rozhraní Directx 11 čo pobúrilo veľa majiteľov grafických kariet, ktoré dosiahnu len Directx 10. Pri dvojke sa nadávalo, že to nebolo prístupne od začiatku a tak si teraz povedali, že to tam dajú hneď a hotovo. Treba sa pohnúť vpred. CryEngine 3 je určite jeden z najlepších enginov a Crysis 3 je najkrajšia hra na svete. Na to samozrejme treba silnú zostavu, ale viete že Crysis 3 aj na najnižších detailoch vyzerá stále lepšie než súčasné tituly? Presvedčil som sa o tom v Xboxovej verzií, ktoré bežia na low a medium detailoch a vyzerá to stále krásne. Prostredie je plné detailov, vynikajúce efekty, nádherná tráva(skutočne), slnečné lúče, tiene a odrazy pôsobia realisticky a detaily samotných postáv, predovšetkým ich tvár snáď už prekonala aj tie z LA NOIRE. Na konzolách si však človek všimne nižšiu kvalitu textúr a doskakovanie objektov, ale to je vzhľadom na ich výkon pochopiteľné. PS 3 verzia podľa všetkého trpí aj nízkym frameratom, ale to nemám otestované. XBOX verzia bežala obstojne 30-28 FPS. Crytek neklamal, že ani next-gen konzoly a ich prvé tituly sa Crysisu 3 nevyrovnajú.
Čo sa zvukovej stránky týka tak je na vysokej úrovni podobne ako aj dialógy(hlavne Psyho). To všetko završuje hudba a aj keď to už nie je Zimmer tak dotvára temnejšiu atmosféru.
Si Hunter?
Crysis 3 si kvôli multiplayeru určite kupovať nebudete, ale nemali by ste ho prehliadnuť. V dvojke som sa pri ňom bavil polroka aj keď sa priblížil skôr ku COD. Za úspešne zabitie si odomykáte nové zbrane a vylepšujete nanooblek, proste klasika. Vyberiete si triedu a vyrazíte do boja. Módy nie sú ničím neobvyklé až na jeden s názvom „Hunter“. Je to návykový mód na určitú dobu. Dvaja hráči majú na sebe nanooblek a luk, ktorý bojujú proti CELL skupine bez schopností. Tu aj akčný hráči zistia v čom je sila titulu. V tichosti a tichom zabíjaní z luku. Dvanásť variabilných máp s ôsmimi módmi nie sú na zahodenie a samozrejme nám prihodia nejaké spoplatnené DLC, veď na to všade pchajú multiplayer, že!
Zavŕšenie trilógie
Crysis 3 je výborná strieľačka, ktorá sa od iných stále líši a prináša aj uspokojivé zakončenie čo je po niektorých zlých zakončeniach iných titulov vzácnosť. Crysis 3 je prepracovaná v každom smere a posledné dve úrovne sú naozaj top. Jediným menším nedostatkom je snáď tá herná doba, také tri úrovne by hra ešte v pohode zniesla čo myslíte. Kúpou hry však určite neurobíte, ale najskôr skontrolujte či máte dostatočný PC. Kúpte si hru, nech majú chlapci z Cryteku radosť.
Keďže práve vychádza tretie pokračovanie, ktoré by malo ukončiť túto trilógiu tak som sa rozhodol pozrieť na celú sériu. Čo nové priniesla do herného sveta, čo sa v sérií v ďalších pokračovaniach zmenilo k lepšiemu alebo horšiemu.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Crytek Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|