F.E.A.R. 2: Project Origin |
Alma sa vracia v plnej sile ... a má svoje plány
8.0
Nie je to žiadna novinka, že Monolith vedia robiť temné hry. A potvrdili mi to ešte roku 1997 so svojou veľkou hororovou FPS Blood. Podobne je to aj v tomto prípade.
Séria F.E.A.R mi prvým dielom ukázala skutočne vynikajúcu FPS-ku s vysokým faktorom strachu. A priznávam sa, že s mojou láskou k hororom na mňa hra veľmi intenzívne zapôsobila. Zachutila mi výborným game-playom, solídnou AI nepriateľov a temnou atmosférou, pri ktorej sme sa ponorili do hriechov spoločnosti A T C. Príbeh hry bol výborne vygradovaný, a postavy, ktoré nám vstupovali do deja vedeli skutočne urobiť dojem.
V druhom diele už nenastupujeme za pôvodného hrdinu prvého dielu (Point Mana) ale za člena Dark Signal Michaela Becketta a vašou úlohou je zaistiť hlavu spoločnosti Genevieve Aristide (možno si ju budete pamätať z hlasových správ z prvého dielu série). Situácia sa ale trochu vymkne z rúk a po masívnom výbuchu (ktorý si pamätáme zo záveru prvého F.E.A.R.) skončíme v bezvedomí a následne sa zobudíme v nemocnici spoločnosti Armacham, ktorá sa o niečo neskôr stane útokom Black Ops vojakov pod velením Richarda Vaneka.
Je to iný príbeh, ktorý sa prepája s minulým len akosi nepatrne, no dáva vám viac súvislostí a spoznávate tu aj viac Almu, ktorá svojimi schopnosťami dokáže manipulovať s mysľou členov Delta Teamu (ako môžete vidieť pri Jamesovi Foxovi alebo Haroldovi Keeganovi). Jediná, ktorá je voči jej útokom imúnna je Keira Strokes, ktorá Almu absolútne neregistruje.
Dajme si k tomu príbehu ďalšie temné lokácie, typu nemocnica, škola či metro a s prídavkom nových nepriateľov v podobe remnantov (a ich schopnosť používať mŕtve telá okolo ako bábky), s ďalšími možno 13-timi hodinami hracieho času a uznávam, že máme pred sebou ďalšiu dobrú hru, ktorá určite na nás zapôsobí. Občas som síce mal problém nájsť vchody do jednotlivých lokácií (ako napríklad vstup do školy), no celú hru môžete celkom slušne prejsť bez toho, aby ste sa v nej strácali.
Zbrane používame v podstate opäť tie, ktoré aj v prvom diele, ale ostal som veľmi sklamaný zo shotgunu, ktorý je pre mňa vždy najväčšia radosť používať. V tejto hre má veľké množstvo slabín a reálne s ním ste schopní zamieriť jedine v prípade, že ste hneď v blízkosti vášho nepriateľa, alebo si nájdete v oku mušku. A aby toho nebolo málo, prebíja sa neskutočne dlho. Veľmi to zbraň degraduje. A rovnako aj pištoľ je oproti prvému F.E.A.R. oslabená. A nielen čo sa týka útoku. Ale chýba mi možnosť vziať do oboch rúk jednu pištoľ a ideme na nepriateľov. Možnosť dvoch pištolí tu nie je, čo som skutočne nebol spokojný, nakoľko som sa takto v prvom diele F.E.A.R s tým skutočne zabavil.
Graficky je však hra už o niekoľko levelov vyššie (za čo samozrejme môže aj veľký odstup času, s ktorým sa táto hra urobila), a na pôsobí skutočne excelentne. Rovnako je na tom aj soundtrack. Hudba, ktorá vám bude v niektorých lokáciach hrať skutočne povytiahne váš strach na vyššiu úroveň. Nápaditý zvuk je to, čo potrebuje každý horor, a táto hra vám to veľmi rada poskytne.
Samotný game-play tejto hry je vynikajúci a v prípade, že si vyskúšate hru na hard mode, skutočne si užijete parádnu akciu a budete si preberať v hlave každý váš krok. A zaberie vám kopec času, kým sa vám podarí niečo vyriešiť. AI nepriateľov je schopná a dáva hre tak možnosť sa celkom solídne brániť proti vašim útokom. Sú tu ale aj veci, ktoré mohli trošku lepšie dotvoriť, a mohlo to fungovať ešte lepšie.
Ako je napíklad aj hranie v tíme. Keď už v aute sedíte šiesti, prečo prechádzame 98% hry neustále sami? Prečo by sme nemohli fungovať viac ako tím a spolu s jednotlivými členmi prechádzať niektoré lokácie? A neustále sme v kontakte len prostredníctvom vysielačiek, ktoré nám oznamujú, aký je ich stav, a že sú neustále nažive. Veľmi by sa mi páčila možnosť vyskúšať si hre v tíme ako to bolo napríklad v Half-Life 2 Episode One a Two, kde vám je neustále nablízku sympatická Alyx Vance a sú momenty, kedy si musíte odsledovať aj jej status, aby vám počas hry nezomrela. Dalo by to hre oveľa lepšiu chuť.
Systém lekárničiek nám ostal a spolu s ním aj ochrannej vesty. No kým musím pochváliť výborné zmeny v oblasti ochranných viest, hnevá ma, že namiesto 10 lekárničiek sa nám zrazu do inventára zmestia len 3 (ale nepridajú vám 50 bodov zdravia, ale vás vyliečia doplna). Na druhú stranu ale tento raz môžeme počas hry nachádzať určité liečivé injekcie, ktoré možno trošku dajú dôvod na akceptovanie tohto stavu, no i tak si myslím, že 3 lekárničky počas hry je zúfalo málo, najmä keď budete takýmto štýlom počas hry mnohé musieť obchádzať, čo je obrovská škoda, lebo vám v neskorších častiach hry môžu veľmi chýbať. Nakoľko už dopĺňajú zdravie doplna, mohli ich dať aspoň na 5 kusov, a bol by som spokojný.
Ako som už spomenul, tak AI nepriateľov je na dobrej úrovni a môžete sa pri niektorých lokáciach zapotiť. Najmä však v súbojoch s nadprirodzenými bytosťami, ktoré tu máme 2 typy. V prvom rade sú to „Abomination“ ktorí mi pripomínajú akési zmutované zubaté a agresívne zombies s veľkou rýchlosťou a obdivuhodnou schopnosťou skákať. A v prípade, že sa ich na vás navalí aspoň 5, budete mať o zábavu postarané.
Oveľa väčší dojem však na mňa urobili traja skutočne desiví nepriatelia „Remnanti“ (muž pri taxíku, učiteľ hudby, riaditeľ školy), ktorí neprejavovali veľkú dávku inteligencie, no ich schopnosti dali skutočne zabrať. Ohromná rýchlosť, ktorou bežali po miestnostiach, počas výkriku vás absolútne oslepili, a navyše všetky mŕtvoly na okolí ovládli ako bábky, ktoré po vás strieľali. Priznávam sa, že v prvej chvíli som mal pocit, že sa predsa len našli niekde nejakí živí. A to na tom skutočne vyvolalo to najväčšie zdesenie. Podobné pocity som mal aj pri stretu s „Witch“ z LEFT 4 DEAD. Ale poviem, že ak ste niekedy chceli zastreliť vášho riaditeľa na škole, tu dostávate príležitosť.
Zabijaci sa nám vracajú aj v tejto hre a dokonca budeme aj svedkami dekapitovania jednej z postáv v hre. Opäť nám v boji proti týmto zabijakom poslúži možnosť spomaliť hru, nakoľko inak máme proti nim len veľmi malú šancu, nakoľko sú ohromne rýchli a majú schopnosť sa zneviditeľniť.
Keď si do toho všetkého ešte pridám aj celkový herný čas, určite si pokračovanie kultovej hororovej FPS užijete. Nemôžem si dovoliť tvrdiť, že F.E.A.R. 2 je príliš krátky. Časovo som hru prešiel asi za 13 hodín, čo je podľa mňa celkom slušné.
Jedno však ešte musím na záver spomenúť, a to je, že v tejto hre (ak si odmyslíme všetky paranormálne a nadprirodzené bytosti) sa nachádza aj pár drobných nelogičností, ktoré si však všimnete neskôr. Ak sa budete viac sústrediť na hru, než na niektoré miesta v deji, nemusíte to postrehnúť. Jednou z nich je napríklad smrť Redda Jankowskeho, ktorý bude dobodaný na operačnom stole. Ak si ale premietneme, že kedy sa k nemu dostaneme, je nevysvetliteľné, ako mohol ostať tak dlho nažive. Radšej mohli jeho postavu zavraždiť inak. A ostáva tu rovnako ešte aj otázka, či nemal byť Jankowski v nemocnici popravený? V kancelárii Genevieve Aristide je totiž jeho podoba v červenom kruhu. Malo to snáď byť znamenie, že ho treba zabiť? A ak áno, nemohli to urobiť trochu citlivejšie?
A ešte jedno posledné si neodpustím. Koniec bol podľa mňa príliš rýchly. A nič neostalo vôbec objasnené. Uvidíme len tehotnú Almu ako priloží Beckettovu ruku na svoje brucho (čo nám rýchlo vysvetlí čo sa stalo) ... ale absolútne nepochopíme, kedy, čo a ako sa stalo. Alma so všetkými (okrem Stokesovej, ktorá je imúnna na jej psychické schopnosti) manipuluje a smaží sa počas hry jedného po druhom zlákať k nej. Začína to Foxom, následne Griffin , Keegan a vy (Beckett). Nepochopil som však súvis. A najmä, čo to bolo za súboj medzi Beckettom a Keeganom. Ak si však Alma vybrala vás, prečo zmanipulovala Keegana, aby vám bránil? Dáva to vám zmysel? Idem hru prechádzať teraz znova, tak si to skúsim prejsť ešte raz a možno tentokrát záveru viac porozumiem. Uvidíme. Možno ste mu vy porozumeli lepšie než ja.
Plusy:
- opäť výrazne temná a hororová atmosféra
- skvelé doplnenie príbehu z prvého dielu
- vylepšenie systému brnenia
- lekárničky dopĺňajú plné zdravie a plus sú tu aj liečivé injekcie
- zaujímaví noví nepriatelia, a schopní roboti
- AI nepriateľov
- plnohodnotná grafika
- výborný soundtrack
- pohodlný a výborný game-play
- Remnanti
- Alma
Mínusy:
- nosnosť max 3 lekárničiek v inventári
- nemožnosť mať 2 pištole
- shotgun má absolútne slabé funkcie
- pár nelogických momentov v hre
- divný záver
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Vivendi / Monolith Štýl: Akcia / Triler Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|