Dead Island: Riptide |
Utŕhanie zo slávy Dead Islandu alebo len posledná hruda do jeho rakvy?
6.0
Keď prvý krát vyhlásili, že zombie survival hra Dead Island dostane sequel, pomyslel som si „prečo nie?“ Originál ma bavil (teda pokiaľ odignorujeme všetky tie identické questy, nedostatky a poslednú kapitolu vo väzení), takže vlastne nebolo ani prečo váhať. Prvý trailer s loďkou vyzeral pomerne zaujímavo, trochu pripomínajúc rodinno-sebevražedný trailer prequelu. Pokiaľ ste ho nevideli a máte o to záujem, môžete si ho pustiť tu:
Ako náhle som zistil, že pôvodná štvorica ostáva(teda Logan, Purna, Xian Mei a Sam B), začal som tušiť, že niečo tu nehrá tak, ako by malo, pretože pokiaľ sme hrali pôvodný titul, malo by byť jasné, že spomínané postavy sa z ostrova dostali a to, čo ich čakalo malo byť zrejme viac, než opätovný návrat medzi mŕtvych. Chápem jav, že tvorcovia chceli zanechať pôvodnú zostavu a zostaviť tak sequel, ktorý by patril im, no spôsob akým sa to rozhodli zrealizovať je veľmi neoriginálny priam až obohraný a úplne absentuje všetok vývoj, ktorého sme boli svedkami v predošlej hre.
Ostrovy Palanai – prostredie hry
Prostredie ostrovov, alebo ostrova Palanai pripomína najmä džungľovú časť predošlého DI (Dead Islandu), no postupom hry narazíme aj na civilizovanejšie exteriéry. Žiaľ pre tento krát je už výška ohromenia podstatne nižšia, pretože od vizuálneho spracovania DI sa hra vôbec nepohla a každá pasáž je veľmi identická k predošlému svetu Banoi. Okrem toho, mapa obsahuje mnoho močarísk a tunelov, čiže zážitok vám značne redukuje aj mizerný transport od príliš vzdialených side-questov.
Postavy a dej
Okrem pôvodnej štvorky sa ako piaty v svorke ocitá taktiež imúnny mariňák John Morgan. Aj vzhľadom k tomu, že jeho postava nie je ničím zaujímavejšia od predošlých, máte z neho po niekoľkých hodinách hrania pocit, že bol do hry pridaný len naoko a tak sa žiadne prekvapenie nekoná.
V priebehu spoznávate mnohých „preživších“ po zombie apocalypse. Novinkou oproti predošlému systému, takzvanému „bodyguard režimu“(keď ste v DI občas pri niektorých questoch chránili jedného či dvoch priateľov), je fenomén hromadnej ochrany, kedy chránite všetkých v základni, čo je v mnohých prípadoch relatívne otravná, no zároveň pozitívna zmena. Hlavných postáv je v hre málo, dali by sa napočítať veľmi rýchlo. Neviem, či sa dá považovať za spoilerovanie fakt, že dej je takým malým rešeršom svojho prequelu s nepatrnými odchýlkami.
Hrateľnosť
Dead Island mal jednu veľkú slabinu, ktorou bola repetitívnosť. Tento fenomén značne ovplyvnil tempo hry, ktoré(netvrdím, že vo všetkých prípadoch) hráča po nejakom čase nudilo kým ho neznudilo úplne a na hru zanevrel. Spomínaná slabina pretrváva aj v pokračovaní, no hneď od začiatku, tak, že človek sa ani nemá čas zorientovať.
Možnosť, preniesť si svoj predošlý (vyexpený) charakter, vyzerá medzi popisom hry skutočne sľubne, avšak zbrane, neprispôsobené týmto úrovniam sú kontraproduktívne proti zombíkom s rovnakým levelom, ako máte vy. Z tohto dôvodu by som vám radil, nič si neprenášať, a radšej začať odznova (začína sa od úrovne 15).
Okrem už známych „chodcov“ a „nakazených“ sa objavia sa aj tri nové typy nepriateľov, ktoré Vám budú komplikovať vaše questy. Na questoch samotných sa toho veľa nezmenilo. Okrem vizuálneho spracovania, ktoré v predošlej verzií podľa môjho názoru svedčilo oveľa viac. Opäť vás budú rušiť tie otravné náreky: „Something needs to be done“ a podobne, alebo narazíte na nejakého zúfalého „survivora“ prosiaceho o pomoc, sponad hordy načahujúcich sa zombíkov.
Zbrane sú skutočne nápadité, výstražná pištoľ či klincovátko v boji urobia svoje, no opäť tu nezmizlo ich levelovanie, čo eliminuje ich neskoršie používanie a tak sa aj toto kúzlo po nejakom čase vytráca. Jediné permanentne využiteľné zbrane tak ostávajú rôzne typy granátov.
Čo sa týka jazdenia na aute, tvorcovia nám jasne ukázali, že keď sa jazdí po ľavej strane, nastupovať budeme pekne sprava, čiže na chybné nastúpenie a následné presúvanie môžeme zabudnúť. To by som však ako problém nevidel. Skôr jav, že zombíci v porovnaní so zombíkmi z pôvodného DI značne zoslabli voči jazdným útokom a na ich zlikvidovanie stačí prakticky i šuchnutie.
Malé zhrnutie na záver
Dead Island Riptide nie je vcelku až taká zlá hra. Ľudí, ktorí však DI dohrali už len kvôli dovŕšeniu príbehu a čakali, že Riptide prinesie niečo viac, pravdepodobne tento titul nepoteší. Istotne ale nadchne všetkých tých, ktorým pôvodný Dead Island nestačil na vybláznenie. Fakt, že Techland mal na sequel úspešného debutu dva roky a dokázal z neho spraviť skôr len nejakú lacnú napodobeninu bez poriadnej zápletky než rozšírenú verziu niečoho cenného však nemožno zamlčať. Priznávam, rozbíjať hlavy zombíkom bola skutočne zábava. Bohužiaľ nie zábava na toľko, aké bolo trvanie hry.
Pozitívne hodnotím:
-znamenité zbrane
-co-op mód
-vývoj postáv
Negatívne hodnotím:
-mizerný a neoriginálny príbeh
-vizuálna stránka stagnuje na úrovni prequelu
-identické a často opakujúce sa lokácie
-nedotiahnuté faktory spôsobujú, že hra pôsobí nedokončene
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Deep Silver / Techland Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|