Inversion |
Hra, ktorá vám zamotá hlavu svojími gravitačnými zmenami.
7.0
Úvod
Pri každej novej hre hráči dúfajú, že konečne prišlo niečo originálne, lenže vykrádanie herných prvkov je v tejto dobe „in“. Napriek tomu, že Namco je známe svojími niektorými nezaživnými hrami, Inversion k nej rozhodne nepatrí. Mnoho ľudí vyčíta tejto hre, že je to vykrádačka Gears of war. Áno, veľa elementov tejto hry bolo použitých z Gears of war, no atmosféru má svoju vlastnú a zaujímavý príbeh je jej silnou stránkou.
Dej
Pekný slnečný deň, nič zaujímavé sa nedeje. Dvaja policajný dôstojníci a zároveň dobrý kamaráti, prechádzajú autom cez svoje mesto, Vanguard. David Russel, hlavný hrdina, sa ponáhľa na narodeniny svojej dcéry. Odrazu sa všetko zmení ako keďniekto magicky lúskne prstami.
Mesto je napadnuté neznámymí útočníkmi, teroristi to niesu a vyzerajú ako keby ani neboli z tohto sveta, ich zbrane vyzerajú primitívne, no slúžia svojmu zámeru. To najhoršie ešte len príde, odrazu sa bez príčiny začne gravitácia chovať inak, budovy začnú padať, cesty sa roztrhujú a inde sa vznášajú kúsky budov v beztiažovom stave. Davidov parťák, Leo Delgado, s hrôzou v očiach zmäteno pozerá, čo sa deje. Napriek všetkým katastrofám a nevysvetliteľným veciam si David dá za úlohu len jednu vec a tou je, čo najrýchlejšie sa dostať k svojej rodine a ochrániť ich.
Grafika + Fyzika
Grafika je poháňaná na engine Saber3D a fyzike od Havoku.
Prostredie pekne odráža svetelné efekty a graficky to pôsobi s uspokojivým dojmom, tŕňom v oku je nižšie rozlíšenie textúr a ich rýchle miznutie, troška kostrbaté hrany a dosť nedotiahnuté efekty výbuchov a ohňa.
Čo sa týka fyziky, tak tam to funguje ako má, správa sa prirodzene a beztiažový stav je naozaj nádherny, nevýhoda je v tom, že fyzika je ohraničená svojími pravidlami a len určité veci môžete použiť k svojej potrebe.
Mohli z toho vyťažiť omnoho viac, no boli pravdepodobne lenivý a nakoniec to prostredie v určitých lokalitách radšej nascriptovali. Čo sa týka scriptov, musím uznať, sú pri určitých situáciach obdivuhodne spracované.
Gameplay + Multiplayer
Hra ma svižný spád. Väčšinou vás nenechá ani vydýchnuť.
Arzenál je bohatý, určite si vyberiete, mínusom je, že so sebou môžete mať len dve zbrane. Budete si musieť poriadne rozmyslieť, či vám stači vziať si samopal a brokovnicu, alebo radšej niečo vymeniť za raketomet. Použiť sa pri boji dajú aj granáty a jednou z možností je získať jednorázovú zbraň od menšieho bossa, no keď vám v nej dojdu náboje, tak ju môžete potom tak akurát hodiť niekomu do hlavy ( taká možnosť v hre žiaľ nieje :-) ).
Veľmi zaujímavý príspevok do hry je gravitačná zbraň, ktorá ma potrebné využitie najmä, keď chcete po niekom hodiť sud či kus betónu, alebo zmeniť správanie gravitácie na určitom mieste. Gravitačná zbraň sa delí na modrú a červenú. Modrá vytvorí beztiažový stav, červená je presný opak, vyvynie niekoľko násobnú gravitačnú tiaž, ktorá všetko doslovne prilepí na zem.
Počas hrania máte možnosť skrývať sa za textúry, niekedy to neplní svoju úlohu a nepriatelia vás zasiahnu aj keď ste dobre zašitý. Počas súbojov s bossmi si musíte dobre premyslieť, či sa budete skrývať a modliť sa za rýchlu a bezbolestnú smrť, alebo behať a robiť kotúľe aby ste sa vyhli ich útokom. Je potrebné a priam nevyhnutné, naučiť sa ich taktiku a čo najrýchlejšie nájsť ich slabiny.
Možnosť vylepšovania gravitačnej zbrane nachádzate po súbojoch s bossmi, ktoré vám otvoria nové zaujímavé prvky pre jej efektívnejšie používanie. Hra ponúka aj možnosť kooperácie, čo je celkom sranda, ak si to máte s kým zahrať. Veľká škoda je, že split-screen nieje podporovaný, len možnosť online kooperácie.
Multiplayer je podporovaný maximálne pre 12 hráčov, lenže v tejto dobe nieje šanca nájsť server, kde by to niekto hral. Multiplayer ponúka tieto možnosti hry :
Hourglass – tím musí obsadiť určité oblasti, keď sa im to podarí, všetko sa odrazu vznesie a prehodí sa opačne gravitácia na strop, kde je úloha ta istá. Tím, ktorý dva krát úspešne oblasti udrží a preberie kontrolu tak zvíťazí.
Survival - tam máte za úlohu, v určitom čase zabiť požadovaný počet nepriateľov, ak sa vám to podarí, príde dalšia vlna a nakoniec vás čaká boss, ktorý je tuhý korienok aj pre viacerých hráčov.
Gravity slaughter – v tejto možnosti hry sa vám pripočítavajú body, len keď sa vám podarí rozsekať nepriateľa pomocou gravitačnej zbrane, kto získa najviac bodov ovšem zvíťazí.
King of gravity – asi najzaujímavejší mód, kde nikto až na jedného hráča, nemôže používať gravitačnú zbraň, ten čo má možnosť jej používania, tomu sa pripisujú body za likvidáciu nepriateľov. Ostatní hráči sa ho snažia zabiť, aby si mohli vziať jeho gravitačnú zbraň a mohli si pripísať bodíky, kto nazbiera najviac vyhráva.
Deathmatch – najznamejší mód, kde na seba útočia dva rôzne tímy a ten ktorý ma najviac zabití vyhráva.
Môj názor
Herná doba v samostatnej hre sa pohybuje okolo 7 až 8 hodín. Dĺžka hry je postačujúca a stále vás má čím prekvapiť. Uznávam, že hra si udržiava svoje tempo a vie zaujať, dej vás tlačí dopredu a chcete vedieť ako to dopadne, čo to všetko znamená a kvôli čomu sa to deje. Odpovede na niektoré otázky nedostanete a príbeh sa ukončí rýchlo a nedokončene, čo je celkom dosť nepríjemné a nervy vyvolávajúce. Nechápem, prečo sa to vyvojári rozhodli takto odfláknuť, teraz môžem aj ja kľudne seknúť s písanim tejto recenzie, pretože som lenivý dotiahnuť to do konca. Vlastne, prečo nie ? Hodnotenie 7/10.
Plusy : Mínusy :
- gravitačná zbraň - menšie nedokonalosti grafiky
- apokalyptické prostredia - absencia kooperačného split-screenu
- postačujúca dĺžka hry - nedotiahnutý koniec
- zaujímavý príbeh
Xbox 360
PC PS3 Vývoj: Namco Bandai / Saber Interactive Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|