Metro Last Light |
Ako by to vyzeralo, keby ľudia použili na vyriešenie si svojích konfliktov atómové zbrane ? Odpoveď na túto otázku dostanete v tejto hre.
9.0
Úvod
Ako by to dopadlo, keby ľudia použili na vyriešenie svojích konfliktov atómové zbrane ? Keďže ľudia sú nenásytní za slávou a mocou, je možné, že jedného dňa zmenia okolitý svet na nespoznanie. Príroda prežije, zmení sa, prispôsobí sa prostrediu, ale ľudia už nebudú mať právo dostať naspäť to, čo si tak nevážili. Jediná ich možnosť bude skrývanie sa v podzemí a dožiť ten svoj mizerný život až do konca.
Dmitri Glukhovsky známy rusky spisovateľ, ktorý napísal knihu o zničenom svete, mal jasnú predstavu o tom, ako by to po použití atómových zbrani vyzeralo. Vyobrazil jasný obrázok o hrôzach, ktoré by sa diali na povrchu kvôli vplyvom radiácie a o ešte väčších hrôzach a nepoučiteľnosti posledných preživších ľudí, čo sa ukrývajú v jedinej možnej oblasti pre život, v metru.
Zkrachovaná firma THQ pri posledných tažkých výdychoch dokončila hru, ktorá sa ihneď stala svetoznáma a jej predaje boli na prvých miestach hneď po pár dňoch od jej vydania. Originálny herný klenot vytvorený podľa knihy metro 2033 sa dostal do povedomia, každému správnemu hráčovi.
Gameplay + Príbeh
Atmosféra a zaujímavý dej si vás omotá ako anakonda svoju obeť a nepustí, až kým nestratíte vedomie a neprenesiete sa do iného sveta. Zem bola zničená a posledné črepiny nádeje pre záchranu ľudstva sa ukryli v metre. Netrvalo to dlho, kým sa ľudia opeť nezačali dopúštať chýb a začali sa diať medzi nimi nepokoje. Nestačilo im, že si zničili celú svoju zem tak, že už nieje možné v nej žiť, nenásytnosť prerásta opeť do násilia a ľudia metra sa začínajú rozdelovať na rôzne frakcie. Či už sú to nacisti, komunisti, ide im len o jedno a to je totálna vláda v metre, najviac to ovšem schytávajú stanice, ktoré majú neutrálny postoj. Nestačí, že sa musia obraňovať proti zmutovaným příšerám, musia ešte obrániť svoj domov aj pred ľudmi, ktorí sú nie raz horší, než monštrá z povrchu zemského.
Hlavný hrdina Arťom, ktorý pokračuje svojou cestou, teraz už nie ako posol zlých správ, ale už ako člen Sparty, nejlepších bojovníkov metra. Sprevádzajú ho spomienky minulosti, ale aj obavy o budúcnosť, rozhodnutie ostane len na ňom, to ako sa zachová pri určitých situáciach ovplivní osud celého metra. Hra disponuje dvoma rôznymi koncami.
Zbraňový arzenál ostal nezmenený, akurát je pridaných viac možností jeho vylepšovania. K výbušným dobrôtkam boli pridané miny a výbušno-ohnivá bomba na spôsob molotov cocktailu. Vymienanie zásobníkov alebo filtrov je rýchlejšie, čo pre niektorých bolo skôr mínus kvôli atmosfére. Napriek tomu, že akcia je svižnejšia, nestráca to svoju atmosféru zúfalstva ako tomu bolo v predošlom diely, to sa ale týka len hry na vyššej obtiažnosti.
Nízka a stredná obtiažnosť teraz stráca zmysel, počas hrania vám náboje chýbať nebudú tak ako ani zdravie, prestrelky sú jednoduché a výzvu vám jedine predstavia bossovia. Tažká obtiažnosť je už pre hráčov, ktorý chcú aby im predstavoval výzvu každý nepriateľ, každý náboj si musíte šetriť a rambo štýl už nepríchadza do úvahy.
Hraničiarská a zároveň najvyššia obtiažnosť sa dá zakúpiť vo forme DLC. Krásne ako niečo z dokončenej hry vytiahnu a potom to predávajú ako platený doplnok. Predstavte si, že vám niekto predá topánky za 50 eur, položí ich na pokladňu, otvorí krabicu a uvidíte, že tam sú originálne šnurky v balení, no on ich vytiahne a povie, že len ak si doplatíte 5 eur tak ich dostanete naspäť, no nenasralo by vás to ? Chápem, že všetci musia z niečoho žiť, ale toto je priam fľusanec na hráčov, ktorý sa tešili, že najvyššia obtiažnosť bude samozrejmosť, keďže dali peniaze na túto hru.
Grafika + Prostredie
Grafika sa oproti prvému dielu pohla viditeľne vpred, vylepšené tiene, fyzika a nepriatelia sa konečne spravajú prirodzenejšie pri zásahoch. Vonkajšie ale aj vnútorne prostredie má neskútočnú atmosféru, ktorá vás priam pohltí. V metre je všetko temné, priestory sú stiesnené, no je čo obdivovať. Výborne zvládnuté aj tie najmenšie detaily, pridali ešte o niečo reálnejšie vyobrazenie života v metre, možete vidieť ako každá postava, žije svojím životom. Najzaujímavejšia lokácia bola divadlo Bolšoj, kde ste si mohli kľudne sadnúť a pozrieť si celé divadelné predstavenie, alebo si v tej stanici zájsť na striptíz. Nahotou metro nešetrí a to je plus, niežeby má vzrušovali digitálne cecky, ale dodáva to tak reálnejší nádych. Vonkajšie prostredie je oproti jednotke zmenené, máte väčšiu slobodu pohybu a pôsobí to naozaj pozitívnym dojmom, pretože všetko je okolo vás živé a zmutované, preto vám to dáva pocit, že ludia už dávno niesú na vrchole potravinového reťazca.
Obrovský krok vpred je vylepšená fyzika, majitelia kariet s podporou DX11 si ju naplno užijú, pretože padanie tiel nepriateľov aj ich reakcie na zásahy je omnoho reálnejšie vyobrazené. Takisto aj ničitelné prostredie a vianie plachiet + zanechávanie črepin a kúskov omietky zo stien na zemi.
Postáv a dialógov je v hre naozaj plno, môžete počúvať zaujímavé konverzácie medzi dvoma postavami, ktoré väčšinou nadvezujú na knihu. Aj keď hlavný hrdina mlčí, poznáme jeho hlas z toho, kým sa načítava určitý level. Mohli mu dať dar reči aj počas hry, no pravdepodobne preto aby sa človek vžil do deja vlastnými pocitmi, tak jeho hlas odtránili.
Záver
Hra je výborne optimalizovaná pre PC, nerobí to problémy, ani na slabších zostavách. Dĺžka hry sa pohybuje okolo tých 10 až 11 hodín, čo je úplne dostačujúce.
Veľmi zaujímavý prvok v hre je, že Arťomové hodinky ukazuju reálny čas, nepamätám si, či tomu tak bolo aj v prvom diely, no takáto malá hlúposť ma dokázala veľmi potešiť.
Z negátivných veci, čo som v hre postrehol bolo to, že odstránili oproti jednotke, možnosť zakúpovania si zbroje. Další mínus je, že malo to potenciál na volnejšie a väčšie prostredie, kde mohli pridať vedlajšie úlohy a to mohlo hernú dobu ešte viac predĺžiť.
Úplne najvážnejši problém hry si všimnete počas stealth postupu, nepriatelia vás priam ignorujú, čupíte pred ním v tme asi 10 centimerov od neho a on si vás nevšíma. Taktiež keď sú blízko pri sebe dvaja vojaci, jednému z nich prederavíte hlavu a ten vedľa sa ani neobzrie. Nehovorím o tom, aký to musí robiť rachot, keď strelíte do svetiel na strope a črepiny dopadnú na zem, nepriateľov ani nehne to ísť omrknúť !
„Hej Iľja, počul si to ? Ako keby niekto rozstrelil svetla, aby sa mohol pohybovať v tme a tajne nás pozabíjať“. „Sergej, nekecaj, to len krysy, dáme vodku ?“. „Iľja Pavlovič si múdry muž, nalej !“......
No aj napriek takýmto mínusom si hra dokázala po celú dobu udržať svoje kúzlo a výbornú atmosféru. Neostáva mi už nič iné čo by som k tomu viac dodal. Hodnotenie 9/10.
Plusy : Mínusy :
- atmosféra - ignorantská A.I nepriateľov
- príbeh - mohla byť väčšia voľnosť
- grafika + fyzika
- akcia
- prostredie metra a vonkajšieho sveta
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Deep Silver / 4A Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|