Silent Hill 2 |
PC
pridal Marcinko 3.9.2005 o 23:28 pod používateľské recenzie
8.0
Na začiatku musím povedať, že táto hra bola vôbec prvá časť zo série Silent Hill ktorú som hral. Keďže som počul samú chválu na túto sériu, najmä od konzolistov, tak som sa odhodlal a skúsil si to na vlastnej koži. Moje dojmy sa pokúsim napísať v tejto krátkej recenzii.
Nemám veľké skúsenosti s takýmto typom hier, predtým som hral len jedinú hru podobného žánru s názvom Obscure, ale keďže aj táto hra je vlastne adventúra a ja mám dosť slušné skúsenosti s adventúramy, nebol vôbec problém pre mňa túto hru zahrať. Aj keď veľa ľudí bude namietať, že Silent Hill je survival horror, ja si skôr myslím, že survival horror je Resident Evil.
V PC verzii hry, ktorú som hral a ktorá má podtitul Directors Cut, su dve scenária, za ktoré môžte hrať. Ja som hral za to prvé a zároveň hlavné scenárium s názvom Letter from silent heaven. Je tu aj druhé scenárium s názvom Born From a Wish.
V tejto hre preberáte úlohu Jamesa Sunderlanda, ktorý nie náhodou prichádza do podivného mestečka Silent Hill. Čo ho priviedlo je dopis, ktorý dostal od svojej manželky, to by síce vôbec nebolo divné, keby jeho maželka nebola už 3 roky mŕtva.
V dopise píše, že sa stretnete na Vašom special place. Takže sa vyberáte do Silent Hill s cieľom nájsť svoju manželku. Ale už prvá osoba, žena menom Angela,
ktorú stretnete na cintoríne Vás varuje pred mestečkom. Vraj sa tam dejú veľmi zvláštne veci, o čom sa veľmi skoro presvedčíte na vlastné oči.
Mestečko je ľudoprázdne a veľa ciest je zatarasených alebo sú tam postavené vysoké múry a zamknuté dvere. Po uliciach sa pomaly motajú akési divné zmutované postavy. Hneď prvé stretnutie som zombíkom na mieste kde nájdete palicu s nabitými klincami, ktorú hneď aj vyskúšate Vás utvrdí v tom že tu niečo nie je s kostolným poriadkom a musíte prísť na to čo sa tu deje. V mestečku stretávate aj zopár normálnych ľudí. Napr. malé dievčatko Lauru (malá poznámka, neviem prečo sa dosť často nachádzajú v horrorových hrách alebo filmoch malé dievčatká, žeby nejaká úchylka?), teenagera Eddieho, ženu menom Maria, ktorá Vám dosť pripomína Vašu manželku a už spomínanú ženu Angelu. Dej sa rozvíja len veľmi pomaly a čo sa vlastne deje alebo odohralo v minulosti sa v určitom množstve dozvedáte z rôznych listov, odkazov, kníh alebo poznámok čo zanechali obyvatelia mestečka, prípadne z nápisov na stenách alebo plagátoch a fotografiách atď.
Grafika v hre nie je nejaká špičková, skôr taký priemer, ale zase vytvára desivú a pochmúrnu atmosféru. Aj keď trochu všetko pôsobý dosť monotónnym
dojmom, ale zato hodne depresívnym a určite to bolo účelom autorov. Svetlo z baterky vrhá pekné a realistické svetlo, väčšina objektov vrhá aj jednoduché dynamické tiene. Textúry sú slabšie a hodne rozmazané. Efekt noise, ktorý sa často používa v takýchto typoch hier na navodenie atmosféry tu vypadá príšerne a
doporučujem ho vypnúť.
Zvuky sú veľmi dobré a fakt Vám počas hry naskakuje husia koža. Hudba prakticky hrá len veľmi zriedka a aj to potichu.
Ako som už naznačil táto hra je 3rd person hororová adventúra s akčnými prvkami. Tie adventúrne prvky hodne prevládajú nad tými akčnými. Hra sa ovláda výlučne na klávesnici čo nie je absolútne žiadny problém. Navyše na ovládanie stačí zopár kláves. Horšie je to už s kamerou, ktorá je typicky debilná z konzol, natáča
sa ako sa jej zachce, ale dá sa na to zvyknúť a väčšinou ju dokážete prinútiť aby zobrazovala to čo je pred vami.
Mestečko Silent Hill a jeho okolie, ktoré budete preskúmavať je hodne rozsiahle a skutočne sa nachodíte a nabeháte. A to nielen po vonkajších priestranstvách, ale je tu aj dosť budov, ktoré sú rozdelené na niekoľko podlaží. Našťastie máte k dispozícii mapu vonkajších priestorov Silent Hill, nájdete ju na začiatku v aute. Mapy vnútorných priestorov sa nachádzajú aj v takmer každej budove a bez nej by ste dosť blúdili, takže často ju budete používať. Všetky dôležité veci sa Vám automaticky zaznamenajú do tejto mapy, čiže keď objavíte niečo zaujímavé tak sa Vám to zobrazí aj na patričnom mieste na mape. Najviac je to dôležité v budovách, kde budete nútení prejsť krížom krážom celú budovu a skúšať otvoriť všetky dvere na všetkých poschodiach, kde sa dá dostať. Zamknuté dvere, dvere cez ktoré sa nedá dostať alebo izby ktoré ste navštívili a iné dôležité veci budú zaznamenané patričným spôsobom do mapy alebo do poznámok a vy si nemusíte pamätať, kde ste čo objavili a podobne. Hra sa hrá typickým adventúrnym spôsobom, kde chodíte po lokáciách a skúmate okolie. Je veľmi dôležité aby ste skúmali veľmi obozretne, pretože sa Vám môže stať, že na niečo zabudnete a potom budete mať problém na rozsiahlej mape nájsť čo ste kde zabudli zobrať alebo spraviť. Budete zbierať predmety, kľúče, náboje, lekárničky a podobné veci. Budete čítať rôzne záznamy v knihách, odkazoch a lístkoch, prípadne na stenách. Veľmi pekne sú urobené logické hádanky, sú pestré a rôzne a riešenia sú naznačené veľmi peknými indíciami. Keďže veľká časť hry sa bude odohrávať po tme, tak nájdete aj baterku, ktorú budete mať pripevnenú na oblečení, to je dobrá myšlienka aspoň ju nemusíte držať v ruke. Ďalšia dôležitá vec je rádio. Doporučujem ho mať stále zapnuté a hlasitosť na max, pretože toto rádio je normálne ticho, ale keď sa k Vám priblíži nejaká zmutovaná príšera začne šumieť a upozorní Vás na to. Často budete stretávať rôzne zmutované príšery na ktoré máte k dispozícii slušný počet zbraní. Sú to drevená palica s klincami na konci, motorová píla, pištoľ, brokovnica, poľovnícka puška, veľký nôž. Každá z týchto zbraní má rôzny účinok, s tými najviac účinnými sa obvykle aj zložitejšie manipuluje a strieľanie je nemotornejšie. Príšery sú hodne pomalé a nemotorné a na začiatku som ich na uliciach väčšinou zabíjal ale neskôr už to bola nuda a len som okolo nich prebehol. Príšery v budovách väčšinou budete musieť zabiť čo ale nie je žiadny problém. Táto hra je tiež popretkávaná rôznymi, väčšinou depresívnymi animáciami, ktoré ozvláštňujú dej.
Hrateľnosť podľa mňa dosť kazí to, že napr. vonkajšie oblasti sú veľmi rozsiahle a dostať sa niekde zaberie hodne času a to najmä na začiatku hry kde vlastne musíte pochodiť všetky ulice a zistiť kde sa dá dostať a kde nie. Potom keď sa Vám to zaznamenané do mapy, už väčšinou viete kadiaľ sa dá ísť a kadiaľ nie. Problém je ešte taký, že sa často budete vracať do už preskúmaných lokácií čo je dosť frustrujúce. Tento problém je ešte horší v budovách. Predstavte si, že máte niekoľko poschodovú budovu, na každom poschodí je nespočet izieb a Vy musíte po príchode do budovy každé dvere alebo miestnosť preskúmať a zistiť či sa nedajú otvoriť alebo preskúmať. Našťastie je tu už známa mapa, kde sa Vám to všetko zaznamenáva a po prejdení budovy už máte väčšinou jasno kde ísť a kde nie. Tieto budovy musíte prejsť nespočet krát krížom krážom aby ste našli všetky predmety a skúsili všetky možnosti. Väčšinou sa dá dostať ďalej jednou možnou cestou. Takýchto budov je v hre viac a vážne ma to už niekedy dosť frustrovalo a unavovalo.
Najhoršie však bolo keď som zistil, že napr. v lokácii Town West som prečítal nejaký dokument, že nejaká vec sa nachádza na ulici v Town East. A teraz si predstavte že koľko Vám trvalo prísť z Town Eest do Town West a že sa budete musieť vrátiť. A navyše zistíte, že jedinú cestu, ktorou som sem prišiel už nemôžem použiť a teraz zase musím skúsiť tie cesty, ktoré boli vtedy neprístupné či náhodou sa cez ne nedá prejsť. A ejhľa zrazu sú tieto cesty už prístupné. Hmm trošku to nemá logiku a nepáči sa mi, že autori takto naťahovali hraciu dobu.
Koncov je viac, normálne to hráč netuší, ale spôsob akým hrá hru a aké veci aj preskúma, ovplyvní v hre výber konca. Ja som to tiež netušil a hral až som hru dohral a koniec som mal ako LEAVE. Po prečítaní článkov na Nete som zistil aké iné konce ešte existujú a ako treba hrať aby človek zažil aj iné konce. Osobne už túto hru hrať znova nebudem, pretože nemám na to nervy zase hrať to isté a prechádzať tie isté frustrujúce lokácie. Ešte možno skúsim hrať druhé scenárium, ale najprv si musím dobre oddýchnuť. Ešte na záver chcem povedať, že som vážne dlho rozmýšľal aké výsledné skóre tejto hre dám, neviem to ešte ani pri písaní tohto článku. Keby tam neboli moje spomínané veci, ktoré som hre vytýkal, tak by určite dostala viac ako 90%.
A ešte mi please niekto prezraďte či vôbec niekto z Vás úplne pochopil celý príbeh.
Tu je pre zaujímavosť pár výňatkov z celkového skóre po dohraní hry, spočítajte si obe hodnoty distance a uvidíte koľko km som musel prejsť za celú hru
Ending : Leave
Walking distance : 12,24 km
Running distance : 10,71 km
Rank : vyzeralo to ako 4 stars zo 7 stars
Plusy
- výborná atmosféra
- výborné logické hádanky
- výborné zvuky
Mínusy
- po čase trochu monotónnosť a frustrácia
- prechádzanie tých istých lokácií viackrát
- príliš rozsiahle exteriéry, sa strašne veľa nachodíte
- slabšia grafika
- blbá kamera
Nemám veľké skúsenosti s takýmto typom hier, predtým som hral len jedinú hru podobného žánru s názvom Obscure, ale keďže aj táto hra je vlastne adventúra a ja mám dosť slušné skúsenosti s adventúramy, nebol vôbec problém pre mňa túto hru zahrať. Aj keď veľa ľudí bude namietať, že Silent Hill je survival horror, ja si skôr myslím, že survival horror je Resident Evil.
V PC verzii hry, ktorú som hral a ktorá má podtitul Directors Cut, su dve scenária, za ktoré môžte hrať. Ja som hral za to prvé a zároveň hlavné scenárium s názvom Letter from silent heaven. Je tu aj druhé scenárium s názvom Born From a Wish.
V tejto hre preberáte úlohu Jamesa Sunderlanda, ktorý nie náhodou prichádza do podivného mestečka Silent Hill. Čo ho priviedlo je dopis, ktorý dostal od svojej manželky, to by síce vôbec nebolo divné, keby jeho maželka nebola už 3 roky mŕtva.
V dopise píše, že sa stretnete na Vašom special place. Takže sa vyberáte do Silent Hill s cieľom nájsť svoju manželku. Ale už prvá osoba, žena menom Angela,
ktorú stretnete na cintoríne Vás varuje pred mestečkom. Vraj sa tam dejú veľmi zvláštne veci, o čom sa veľmi skoro presvedčíte na vlastné oči.
Mestečko je ľudoprázdne a veľa ciest je zatarasených alebo sú tam postavené vysoké múry a zamknuté dvere. Po uliciach sa pomaly motajú akési divné zmutované postavy. Hneď prvé stretnutie som zombíkom na mieste kde nájdete palicu s nabitými klincami, ktorú hneď aj vyskúšate Vás utvrdí v tom že tu niečo nie je s kostolným poriadkom a musíte prísť na to čo sa tu deje. V mestečku stretávate aj zopár normálnych ľudí. Napr. malé dievčatko Lauru (malá poznámka, neviem prečo sa dosť často nachádzajú v horrorových hrách alebo filmoch malé dievčatká, žeby nejaká úchylka?), teenagera Eddieho, ženu menom Maria, ktorá Vám dosť pripomína Vašu manželku a už spomínanú ženu Angelu. Dej sa rozvíja len veľmi pomaly a čo sa vlastne deje alebo odohralo v minulosti sa v určitom množstve dozvedáte z rôznych listov, odkazov, kníh alebo poznámok čo zanechali obyvatelia mestečka, prípadne z nápisov na stenách alebo plagátoch a fotografiách atď.
Grafika v hre nie je nejaká špičková, skôr taký priemer, ale zase vytvára desivú a pochmúrnu atmosféru. Aj keď trochu všetko pôsobý dosť monotónnym
dojmom, ale zato hodne depresívnym a určite to bolo účelom autorov. Svetlo z baterky vrhá pekné a realistické svetlo, väčšina objektov vrhá aj jednoduché dynamické tiene. Textúry sú slabšie a hodne rozmazané. Efekt noise, ktorý sa často používa v takýchto typoch hier na navodenie atmosféry tu vypadá príšerne a
doporučujem ho vypnúť.
Zvuky sú veľmi dobré a fakt Vám počas hry naskakuje husia koža. Hudba prakticky hrá len veľmi zriedka a aj to potichu.
Ako som už naznačil táto hra je 3rd person hororová adventúra s akčnými prvkami. Tie adventúrne prvky hodne prevládajú nad tými akčnými. Hra sa ovláda výlučne na klávesnici čo nie je absolútne žiadny problém. Navyše na ovládanie stačí zopár kláves. Horšie je to už s kamerou, ktorá je typicky debilná z konzol, natáča
sa ako sa jej zachce, ale dá sa na to zvyknúť a väčšinou ju dokážete prinútiť aby zobrazovala to čo je pred vami.
Mestečko Silent Hill a jeho okolie, ktoré budete preskúmavať je hodne rozsiahle a skutočne sa nachodíte a nabeháte. A to nielen po vonkajších priestranstvách, ale je tu aj dosť budov, ktoré sú rozdelené na niekoľko podlaží. Našťastie máte k dispozícii mapu vonkajších priestorov Silent Hill, nájdete ju na začiatku v aute. Mapy vnútorných priestorov sa nachádzajú aj v takmer každej budove a bez nej by ste dosť blúdili, takže často ju budete používať. Všetky dôležité veci sa Vám automaticky zaznamenajú do tejto mapy, čiže keď objavíte niečo zaujímavé tak sa Vám to zobrazí aj na patričnom mieste na mape. Najviac je to dôležité v budovách, kde budete nútení prejsť krížom krážom celú budovu a skúšať otvoriť všetky dvere na všetkých poschodiach, kde sa dá dostať. Zamknuté dvere, dvere cez ktoré sa nedá dostať alebo izby ktoré ste navštívili a iné dôležité veci budú zaznamenané patričným spôsobom do mapy alebo do poznámok a vy si nemusíte pamätať, kde ste čo objavili a podobne. Hra sa hrá typickým adventúrnym spôsobom, kde chodíte po lokáciách a skúmate okolie. Je veľmi dôležité aby ste skúmali veľmi obozretne, pretože sa Vám môže stať, že na niečo zabudnete a potom budete mať problém na rozsiahlej mape nájsť čo ste kde zabudli zobrať alebo spraviť. Budete zbierať predmety, kľúče, náboje, lekárničky a podobné veci. Budete čítať rôzne záznamy v knihách, odkazoch a lístkoch, prípadne na stenách. Veľmi pekne sú urobené logické hádanky, sú pestré a rôzne a riešenia sú naznačené veľmi peknými indíciami. Keďže veľká časť hry sa bude odohrávať po tme, tak nájdete aj baterku, ktorú budete mať pripevnenú na oblečení, to je dobrá myšlienka aspoň ju nemusíte držať v ruke. Ďalšia dôležitá vec je rádio. Doporučujem ho mať stále zapnuté a hlasitosť na max, pretože toto rádio je normálne ticho, ale keď sa k Vám priblíži nejaká zmutovaná príšera začne šumieť a upozorní Vás na to. Často budete stretávať rôzne zmutované príšery na ktoré máte k dispozícii slušný počet zbraní. Sú to drevená palica s klincami na konci, motorová píla, pištoľ, brokovnica, poľovnícka puška, veľký nôž. Každá z týchto zbraní má rôzny účinok, s tými najviac účinnými sa obvykle aj zložitejšie manipuluje a strieľanie je nemotornejšie. Príšery sú hodne pomalé a nemotorné a na začiatku som ich na uliciach väčšinou zabíjal ale neskôr už to bola nuda a len som okolo nich prebehol. Príšery v budovách väčšinou budete musieť zabiť čo ale nie je žiadny problém. Táto hra je tiež popretkávaná rôznymi, väčšinou depresívnymi animáciami, ktoré ozvláštňujú dej.
Hrateľnosť podľa mňa dosť kazí to, že napr. vonkajšie oblasti sú veľmi rozsiahle a dostať sa niekde zaberie hodne času a to najmä na začiatku hry kde vlastne musíte pochodiť všetky ulice a zistiť kde sa dá dostať a kde nie. Potom keď sa Vám to zaznamenané do mapy, už väčšinou viete kadiaľ sa dá ísť a kadiaľ nie. Problém je ešte taký, že sa často budete vracať do už preskúmaných lokácií čo je dosť frustrujúce. Tento problém je ešte horší v budovách. Predstavte si, že máte niekoľko poschodovú budovu, na každom poschodí je nespočet izieb a Vy musíte po príchode do budovy každé dvere alebo miestnosť preskúmať a zistiť či sa nedajú otvoriť alebo preskúmať. Našťastie je tu už známa mapa, kde sa Vám to všetko zaznamenáva a po prejdení budovy už máte väčšinou jasno kde ísť a kde nie. Tieto budovy musíte prejsť nespočet krát krížom krážom aby ste našli všetky predmety a skúsili všetky možnosti. Väčšinou sa dá dostať ďalej jednou možnou cestou. Takýchto budov je v hre viac a vážne ma to už niekedy dosť frustrovalo a unavovalo.
Najhoršie však bolo keď som zistil, že napr. v lokácii Town West som prečítal nejaký dokument, že nejaká vec sa nachádza na ulici v Town East. A teraz si predstavte že koľko Vám trvalo prísť z Town Eest do Town West a že sa budete musieť vrátiť. A navyše zistíte, že jedinú cestu, ktorou som sem prišiel už nemôžem použiť a teraz zase musím skúsiť tie cesty, ktoré boli vtedy neprístupné či náhodou sa cez ne nedá prejsť. A ejhľa zrazu sú tieto cesty už prístupné. Hmm trošku to nemá logiku a nepáči sa mi, že autori takto naťahovali hraciu dobu.
Koncov je viac, normálne to hráč netuší, ale spôsob akým hrá hru a aké veci aj preskúma, ovplyvní v hre výber konca. Ja som to tiež netušil a hral až som hru dohral a koniec som mal ako LEAVE. Po prečítaní článkov na Nete som zistil aké iné konce ešte existujú a ako treba hrať aby človek zažil aj iné konce. Osobne už túto hru hrať znova nebudem, pretože nemám na to nervy zase hrať to isté a prechádzať tie isté frustrujúce lokácie. Ešte možno skúsim hrať druhé scenárium, ale najprv si musím dobre oddýchnuť. Ešte na záver chcem povedať, že som vážne dlho rozmýšľal aké výsledné skóre tejto hre dám, neviem to ešte ani pri písaní tohto článku. Keby tam neboli moje spomínané veci, ktoré som hre vytýkal, tak by určite dostala viac ako 90%.
A ešte mi please niekto prezraďte či vôbec niekto z Vás úplne pochopil celý príbeh.
Tu je pre zaujímavosť pár výňatkov z celkového skóre po dohraní hry, spočítajte si obe hodnoty distance a uvidíte koľko km som musel prejsť za celú hru
Ending : Leave
Walking distance : 12,24 km
Running distance : 10,71 km
Rank : vyzeralo to ako 4 stars zo 7 stars
Plusy
- výborná atmosféra
- výborné logické hádanky
- výborné zvuky
Mínusy
- po čase trochu monotónnosť a frustrácia
- prechádzanie tých istých lokácií viackrát
- príliš rozsiahle exteriéry, sa strašne veľa nachodíte
- slabšia grafika
- blbá kamera
napísal Marcinko 3.9.2005
Páči sa mi!
8.0
SILENT HILL 2