Známe-neznáme tváre hier, ženy v hrách 2 |
Pribúda ďalšia časť Známe-neznáme tváre hier. Konkrétne pôjde o doplnenie desiatky tých NAJ postáv nežnejšieho pohlavia v hrách.
Ako som sľúbil, prinášam ďalší diel tejto kolekcie článkov o známych alebo menej známych tvárach hier. Tento v poradí už štvrtý diel tejto série doplní tretí diel, kde som sa venoval ženským postavám v hrách. Aby rebríček bol „úplný“ do desiatky tak doplňujem druhú päticu žien v hrách. No, nebudem chodiť okolo horúcej kaše... poďme nato.
(***ČLÁNOK OBSAHUJE SPOILERY***)
Kitana(Mortal kombat)
Začneme zľahka, bojovkou ktorá vám urobí lifting tváre - Mortal Kombatom, šialene zložitym univerzom boja, fatalít a brutalít.
Kitana známa aj ako Lady alebo Princezná Edenu sa po prvý krát zjavila na obrazovkách v roku 1993 v Mortal Kombat II a odvtedy je súčasťou takmer každého ďalšieho prírastku do rodiny Mortal Kombat. Jej matka je Sindel, nevlastný otec Shao Kahn a sestra Mileena. Kitana a Mileena slúžili svojmu nevlastnému otcovi ako nájomné vrahyne. Po niekoľkých storočiach sa Kitana dozvedá pravdu o svojom pôvode a teda, že jej pravým otcom bol kráľ Jerrod, ktorého porazil práve Shao Kahn. Dozvedá sa aj pravdu o svojej sestre, ktorá vlastne ani nie je jej sestra ale jej vlastný menej podarený klon stvorený Shang Tsungom. Po Mortal Kombat Shaolin Monks Kitana prestáva byť verná Shao Kahnovi, no navzdory tomu musí pod donútením bojovať proti bojovníkom zo Zeme až kým ju šaolinský mnísi Liu Kang a Kung Lao neoslobodia a Kitana zabije v súboji svoju nevlastnú sestru Mileenu. Za túto zradu bude súdená. No kým sa ku dostane ku súdu podarí sa jej újsť a pripojiť ku bojovníkom Zeme. Spolu so svojou blízkou priateľkou Jade oslobodí Sindel a po poražke Shao Kahna Liu Kangom spolu oslobodia aj Eden od Outworldu. Eden po krátkom čase opäť podľahne Quan Chimu a Shinnokovi vďaka zradkyni Tanyi. Jade, Sindel Kitana sú uväznené. No Kitane sa opäť podarí ujsť a pripojiť ku Raidenovi a jeho priateľom a oslobodia Eden. Po dobití Edenu sa vydáva zabiť Shao Kahna, ale po ceste sa dozvie že ten je už po smrti. Dozvedá sa aj, že Quan Chi a Shang Tsung kujú zradu . Kitana sa zas a znova pripája ku Raidenovi. V poslednom súboji proti Quan Chimu je zabitá a jej osud ju dostihne dvakrát po sebe keď ju posmrtne uväzní Mileena.
Hlas Kitane prepožičali štyri herečky: Cree Summer, Lita Lopez, S.G. Willie a Karen Strassman striedajúc sa v niekoľkých častiach MK. Túto postavu navrhol a predstavil John Tobias, ktorý sa postaral o jej dizajn pre Mortal Kombat II a III respektíve MK:Trilogy. Pred ďalšie diely jej vzhľad upravili Mark Lappin a po ňom Alisa Swanson. Ako predloha výzoru Kitany slúžili napríklad Katalin Zamiar, Talisa Soto, Lexi Alexander, Jennifer DaCosta, Audie England a iné. O Motion Cature sa starali Becky Gable, Lorrisa Julianus, Brenda Biarre a v reklame jej premiéru urobila spomenutá Katalin Zamiar. Mimochodom videa pre reklamy a postavy pre MK2 boli točené klasicky ako film, teda žiaden render. Ako zbrane Kitana používa vejáre prepletené železnými sponami, ktoré slúžia ako dýky a jej štýlom je Orlí pazúr (z ang.: eagle claw), Baguazang a SEA.
Prečo práve Kitana? Nuž jej postava myslím hovorí za všetko. No taktiež jej odhodlanie v boji za Eden je obdivuhodný a jej odvaha čeliť akémukoľvek protivníkovi je tiež uznania hodný. Okrem tohto patrí medzi jednu z najznámejších a najatraktívnejších postáv bojoviek ale taktiež aj herného priemyslu.
Alyx Vance(half-life 2)
Alyx je dcérou doktora fyziky Eliho Vance, známeho už z Half-Life 1. Jej matka Azian Vance umrela pri udalostiach z HL1. Alyx možno považovať za hackerku, pre jej schopnosť infiltrovať sa do Combine systémov, ktoré dokáže preprogramovať. Okrem toho je tiež schopnou bojovníčkou, ktorá sa dokáže v boji o seba postarať. Patrí ku členom odporu a bojuje proti Combine. Väčšinu času pomáha svojmu otcovi v laboratóriu, alebo sa motá po základni Black Mesa East. Neskôr robí spoločnosť Gordonovi na jeho výpravách a pomáha mu v boji proti jednotkám Combine, alebo hackuje ich systémy a otvára cestu pre hlavnú postavu. Hlavne v City 17 a Citadele je neoceniteľnou podporou. Keď Gordon premôže Dr. Breena nastane explózia temnej energie a prichádza G-Man aby ho zachránil a uväznil do stázy, no Alyx prenecháva svojmu osudu. Našťastie Vortigaunti Alyx a Gordona zachránia a nechajú hneď vedľa citadely, ktorá je na pokraji zrútenia. Spolu opäť bojujú proti zombiám a zvyšným silám Combine. Cez podzemné stanice sa im podarí dostať do bezpečia mimo City17 -epizóda 1. Neskôr ich osud zaveje do White Forrest aby dorazili Combine, no cestou je Alyx ranená a Gordon ju musí zachrániť. Vydáva sa cez kolóniu Antlionov aby našiel liek pre Alyx. Koniec Epizódy 2 sa nesie v duchu nešťastnej udalosti smrti Eliho a čakania na novú epizódu alebo pravdepodobnejšie už na Half-Life 3. Alyx v boji používa pištoľ, no ani brokovnica a ostreľovacie pušky jej nie sú cudzie.
Ako jej predloha slúžila herečka Jamil Mullen a dabuje ju Merle Dandrige. Jej postavu navrhol Dhabih Eng. Postava Alyx bola kritikmi prijatá veľmi pozitívne. Vyzdvihovaná je či už jej fyzická príťažlivosť tak aj inteligencia. Bi-tech v roku 2008 označil túto postavu za najlepšiu NPC/vedľajšiu v dejinách hier pre jej úžasný hlas, dialógy, celkové animácie a uveriteľnosť v sci-fi žánri. Rok 2008 jej vyniesol prvenstvo v rebríčku Girl of Gaming. GameRadar jej v roku 2009 udelil druhé miesto v top7 „chutných“ alebo ak chcete sexy herných hrdinov a umiestnila sa aj v rebríčku top25 nových hrdinov dekády. Rok 2010 vyniesol Alyx umiestnenie v top30 hrdinov definujúcich dekádu 2000 až 2010. Ten istý rok AfterEllen umiestnil túto postavu na 18.mieste najsexy herných postáv. ScrewAttack jej v roku 2011 udelil 4.miesto za najlepšiu vedľajšiu postavu. Ako ste sa mohli presvedčiť Alyx zbierala jedno ocenenie za druhým a týmto vymenovaním by som mohol ešte chvíľu pokračovať ale spomeniem už len, že okrem týchto získala ešte približne ďalších 10 ocenení variačných na už spomenuté.
Prečo práve Alyx? Nuž jedna z mála postáv, ktorá sa do nikoho počas hry nezaľúbila. Okrem jej fyzických prednosti možno obdivovať jej bojové a technické znalosti, jej príjemné vystupovanie, šarm, charizmu, šikovnosť, realistické vystupovanie, uveriteľnosť atď. Je to jednoducho dievča, ktoré by ste chceli predstaviť svojej mame.
Rayne(Bloodrayne)
Konečne sa po všetkých rôznych profesiách žien v hrách dostávame aj k upírom. Upíry sú jednoducho sexy a hlavne zástupcovia nežnejšieho pohlavia. A kto iný ako Rayne by mala tento druh zastávať?
Rayne alebo ak chcete Agentka BloodRayne figurujúca aj v rovnomennej sérii BloodRayne započatej v roku 2003 je pôvodom Američanka, narodená v roku 1915. Je damphir – potomok upíra a človeka a teda napoly človek a napoly upír. Jej otec Kagan – upír znásilnil jej matku a tak prišla na svet Rayne. Neskôr Kagan zavraždil celú jej rodinu. Išlo o upírsku kampaň proti ľudom. Snažil sa o to aby ľudia nezneužili damphirov ku lovu ich vlastného druhu, pretože damphir dedí všetku silu a schopnosti po upírovi no žiadne jeho slabosti, teda je odolný voči slnku a svätenej vode, cesnaku, čistým kovom a striebru prevažne, zrkadlám atď. Neskôr okolo roku 1933 keď už je Rayne dospelá, rozhodla sa, že nájde otca a pomstí svoju rodinu. Hľadanie ju zaviedlo až do Európy. Čas si krátila vraždením upírov skôr než dosiahli svoju maximálnu silu. Jej záľuba v ničení upírov ale nenašla pochopenie v spoločnosti a úrady ju zatkli, pretože Rayne nevedela dokázať, že skutočne vraždila len upírov a tých ktorých zabila nemuseli byť upírmi. Napriek jej uväzneniu sa jej podarí utiecť a naďalej pokračovať v love. Takto pokračuje až kým si ju nevšimne spoločenstvo Brimstone. Tento spolok ju zlákal do svojich radov a využíval jej schopnosti na ničenie nepriateľov vo svete. Jednou z jej úloh, ktoré Rayne urobili známou bolo aj ničenie nacistov, ktorý začali využívať nadprirodzené schopnosti a pokúšali sa priviesť ku životu démona Beliara. Okrem toho proti svojim nepriateľom použiť parazita “Deamitas“ a nebezpečne rýchlo naberali na sile a ohrozovali nielen Brimstone ale aj celý svet. Príbeh tejto hrdinky je inšpirovaný skutočnými okultnými nacistickými spolkami ako napríklad „Studiengruppe für germanisches Altertum“ známe aj ako spoločenstvo Thule-Gesellschaft. Rayne v boji často používa rôzne palné zbrane no jej chuťovkou sú čepele pripevnené na predlaktiach, ktorými dokáže rozsekať celé hordy nepriateľov.
Hlas Rayne prepožičala Laura Bailey pre prvé dva diely a pre BloodRayne:Betrayal Jessie Seely. Japonskú verziu nahrala Romi Park. Ako predloha pre Rayne slúžila postava Svetlany Lupescu, ktorá sa objavila v hre Nocturne od štúdia Terminal Reality v roku 1999. Zo zaujimavostí: Rayne bola pre prvý diel animovaná čisto ručne, pre ostatné diely už bol použitý motion capture. Aby jej bola dodaná realistickosť tak jej polygóny sa navýšili takmer o tisícku a boli jej upravené vlasy, aby vynikli jej krivky a línie tváre tak aby pôsobila viac sexy. Laura Bailey sa vyjadrila o Rayne ako o postave plnej smútku a spravodlivosti. Samozrejme pozornosti hráčov určite neušiel ani film, v ktorom si Rayne zahrala Kristana Loken. Mimochodom podľa mňa veľmi zlá voľba. Omnoho vhodnejšia na túto rolu je Mila Jovovich, ktorá je vzhľadom veľmi podobná Rayne a skúsenosti z filmu Resident Evil by tu padli na úrodnú pôdu – no veľký vizionár a najväčší fanúšik vlastnej tvorby Uwe Boll rozhodol inak. Ku filmu len dodám, že je hodnotený ako 48 medzi 100 najhoršími filmami pre 2. tisícročie rokov pána.
Postava Rayne bola vybraná ako vôbec prvá herná postava v októbrovom čísle z roku 2004 na obálku Playboyu. Slávu získala aj na obrazovke a okrem filmu sa objavila na MTV v klipe piesne Everybody´s Fool od Evanescence. V roku 2009 sa zjavila na E3 konferencii v costume playi „Video Game Girls“ a bola jedným z hlavných ťahákov cosplayu. UGO.com umiestnil Rayne na 4. mieste v rebríčku „Top11 Video Game Heroine Hotties“ a neskôr aj v „Top 50 Videogame Hotties“ na 20. mieste. GameDaily jej udelil 11. miesto vo svojom Top50 krások herného sveta a označil ju za ich najobľúbenejšiu červenovlásku v hrách. Podobne zamerané rebríčky dobila aj v Team Boxe a Spike TV. Tom´s Games ju zaradil do svojho top50 najväčších herných hrdiniek. Okrem úspechov Rayne bohužial zožala aj mierne negatívne ohlasy. V knihe Fundamentals of Game Design jej bola vyčítaná prílišná násilnosť a extrémnosť s ktorou by sa ženské hráčky nemuseli stotožniť veľké fúúúúúj na autora.
Prečo Rayne? Nuž ...napadá ma asi len jedna postava, ktorá je možno o chlp viac sexy ako Rayne. Samozrejme zástupca upírov tu nesmel chýbať. Ale čo znej robí výnimočnú postavu je jej brutalita a schopnosť rozsekať nepriateľa na kocky vhodné práve do fitnes šalátu. Myslím, že okrem tejto krásavice si nedokážem spomenúť na žiadnu inú červenovlásku...moment...tak dobre, dokážem, ale... ale načo slová? Jej tesný kožený kostým hovorí za všetko.
Miranda Lawson(Mass Effect)
Miranda je zástupcom ľudskej rasy v mimozemšťanmi prebitom univerze série Mass Effect. Videli sme ju v druhej a tretej časti ako vyslanca spoločnosti Cerberus. Miranda je informatorom Jacoba Taylora, ktorého podporuje na jeho misiách cez hologram. Okrem toho má mnoho kontaktov počnúc Citadelov a Systémom Terminus až po Nemean Abyss. Miranda sa prvý krát objaví na scéne keď sa stretne s Jacobom Taylorom v bare Fringe na Citadel Station.
Miranda sa narodila v roku 2150. Svoju matku nepoznala a vychoval ju jej egocentricky otec. Všetky jej vlastnosti či už fyzické, psychické, biotické atď. boli upravené ku dokonalosti ešte pred jej narodením. Napríklad sa pochváli tým, že dokáže odstreliť robotovi hlavu na 100 metrov, alebo jej telo sa lieči rýchlejšie než bežných smrteľníkov. V určitom bode jej života sa Miranda rozhodne vstúpiť do radov Cerberusu výmenou za jej ochranu. Ako čas plynul, Cerberus sa zmocnil Shepardovho tela a práve Miranda dostala na povel jeho oživenie v projekte Lazarus a trvá jej dva roky kým Sheparda zmontuje dokopy. Po jeho prebudení je Miranda tým prvým človekom, ktorého vidí a práve ona ho pri sabotérskom útoku zachráni a dovedie do bezpečia. Neskôr keď už je Shepard v operačnom stave, sa Miranda pripojí na Normandy-2 a stáva sa permanentným členom jeho týmu a veliteľom plavidla v kapitánovej neprítomnosti.
Miranda je ohľadom Sheparda dosť skeptická a neverí v jeho schopnosti. Okrem toho mala v pláne umiestniť Shepardovi do hlavy kontrolný čip aby mohla regulovať jeho činy. Miranda je potenciálnou osobou s ktorou môže Shepard prežiť milostný románik. Okrem toho nezabudne v istej časti hlavnej postave predhodiť, že je natoľko dokonalá aby jej telo bolo obdivované. No jej ľady sa nakoniec prelomia po citovej stránke a taktiež uznáva vabank Illusive Mana na Sheparda.
Miranda spolu s Thaneom tvorí väčšinu posterov a proma pre Mass Effect 2. Zahrala si ju Yvonne Strachovski, ktorá mala najprv postavu Mirandy iba dabovať, no neskôr sa tvorcovia rozhodli podľa jej predlohy postavu aj vymodelovať. Mirandino priezvisko pôvodne znelo Solheim ako odaz, že je jedna z mála postáv narodená na zemi. Solheim z Nórskeho jazyka znamená domov slnka. Pôvodne mala taktiež byť blondínou ako jej skutočná predloha, no keď sa pre jej postavu vyrobila uniforma cerberusu, prefarbili ju na čierno aby pôsobila viac ako femme fatale a celkovo aby ladila z farbami.
Prečo Miranda? Dokonalé dievča vyrobené na mieru, či už po fyzickej ale aj po duševnej stránke a stránke schopností. Toto by sa určite uplatnilo už dnes, hlavne v oblasti manželstva a potomstva J. Nuž prototyp dokonalosti smie chýbať ?
Triss Ranuncul(zaklínač)
Po Yennefer z Vengerbergu druhá najdôležitejšia čarodejka v Geraltovom živote, s ktorou si toho nepochybne spolu prešli dosť. Triss je známou hrdinkou zo Soddenu, kde ako štrnásty čarodejník bojovala proti Nilfgaardu. Neskôr sa starala o Ciri na Kaer Morhen, ktorej je takmer ako staršia sestra.
Ale preskočme všetko čo sme čítali v Sapkowskiho románe a venujme sa hre, ktorá tu ma určite viac fanúšikov ako novela. Triss (v anglickej verzii Triss Merigold) je jednou z prvých charakterov na ktoré Geralt po svojom zmrtvýchvstaní narazí na Kaer Morhen. Ako čarodejnica a žena mnohej múdrosti ale hlavne schopností je členkou lóže čarodejníc a malej Foltestovej rady. Okrem jej magických schopnstí je Triss aj výbornou liečiteľkou. Ironicky je alergická na magické liečivé odvary. Narážame naňu už v Kaer Morhen, kde je zranená a potrebuje pre svoju záchranu liek, ktorý jej má práve Geralt priniesť z útrob tejto zrúcaniny. Neskôr na oplátku Triss bude liečiť Geralta po boji proti Azarovi Javedovi v bažinách neďaleko Wizimy. No okrem týchto nástupov na scénu v prvej časti herného Zaklínača hrá len minoritnú rolu. Viac priestoru a času jej venovala až druhá časť Geraltovho príbehu. Už na jej začiatku sme svedkami mileneckej scény medzi Triss a Geraltom. Oproti jednotke bude v podstate Geraltovi počas celej hry stále na blízku a poskytne mu drahocenné rady, pomoc a podporu. Sprevádzať ho bude od Foltestovho tábora cez Flotsam, kde poskytne drahocenné kúzla proti Scoia´teel až po finálne rozuzlenie a vypátranie vraha kráľov a celý príbeh bude vlastne druhou hlavnou postavou.
Je jasné, že Triss a Geralt k sebe chovajú isté city, ktoré siahajú až ďaleko pred hry a ich zárodky nájdeme až v knihách a možno ešte aj ďalej, až v počiatku vekov. Samozrejme z rôznych dôvodov je Triss na monitoroch trocha zmenená oproti atramentu na papieri. Napríklad po bitke v Soddene sa Triss vyjadrí, že už nikdy nebude môcť nosiť šaty z výstrihom. No teda presnejšie vyjadrila sa, že si nikdy nedá dlhý náhrdelník ale pre účely porozumenia použijem slovo výstrih. Čo znamená že bola zranená a jej koža na hrudi je spálená alebo inak deformovaná. To by sa dalo síce vysvetliť pomocou ilúzie, ktoré čarodejníci v románoch bežne používali na seba. Napríklad aby vyzerali mladšie, krajšie atď. Jedna čarodejka takto zakryla škaredú ranu po ktorej prišla o celú sánku a len pomocou ilúzie bolo možné dívať sa na ňu bez uhýnania pohľadom. Okrem toho nie je práve červenovláskou ako tak hnedovlasou čarodejnicou.
Triss si zahrala v hrách Jules De Jongh (1. diel) a potom Jaimi Barbakoff (2.diel). Za významný úspech možno považovať jej objavenie sa aj v Poľskej verzií Playboya (05/2011) a to až na obálke časopisu.
Prečo Triss Ranuncul? Toto sympatické dievča okrem nepochybných fyzických kvalít disponuje aj silnou mágiou, liečivými kúzlami a bojovými schopnosťami. Určite by sa patrilo vybrať aj nejakú tú originálnu fantasy čarodejničku popri tých všetkých ostatných povolaniach, ktoré tu máme. Samozrejme okrem všetkých možných dôvodov stačí spomenúť len jej nahé telo, ktoré Aurora Engine zhmotnil a to samo o sebe je dostatočný dôvod.
Tak to by bolo. Rebríček je na 90% kompletný. Z dôvodov rozsahu článku a zachovania čitateľnosti som sa rozhodol pre radikálny krok môjho života. Pôvodne tento rebríček mal vyzerať trocha inak ale pre dôvody ktoré som napísal som musel vlastné plány trocha narušiť a prepísať tento článok tak aby bol čitateľný. Aby bolo toto dielo 100% tak ešte jeden diel pribudne, ktorý to dúfam vynahradí. Bohužial sa išlo o časť tohto článku ktorú som bohužiaľ musel „vyrezať“ a bola môjmu srdcu najmilejšia :*-( .