Aliens: Colonial Marines |
Hororová atmosféra ostala, no hra je veľké sklamanie
5.0
Už to akosi býva pravidlom, že čím menšie bývajú očakávanina na titul, tým menšie sú aj sklamania. Pri tejto hre som však pôvodne očakával silný titul. Aliens je predsa len značka, ktorá si už za veľa rokov vybudovala svoje meno vo filmovom i hernom svete. Nepísaným pravidlom sa ale aj stáva, že čím dlhšie sa niektoré projekty odďaľujú, rušia a následne znovu obnovujú, nedopadne to nakoniec dobre. A Aliens: Colonial Marines je presne tým typom hry.
s JLDKI-9LXZA-8F6?5
Začnem však tento raz tými dobrými momentmi z hry. Lebo napriek všetkému sklamaniu sú niektoré veci neodškriepiteľné. Aliens: Colonial Marines má stále dobrú a temnú atmosféru a ak som bol spokojný, tak najmä s Xenomorphami a ich jednotlivými rasami. Dokonca nám v hre priniesli aj nejaké novinky. Za zmienku minimálne stojí 5. Epizóda hry – „The Raven“, kde máte utekať pred novým typom obrovského xenomorpha a nemáte žiadne zbrane. A následne skončíte v ich liahniach, kde budete musieť chodiť okolo slepých alienov, ktorí však majú veľmi silný sluch. A v prípade, že sa hýbu, treba ostať úplne ticho, ani sa nehnúť. Wow. Toto bola jednoznačne najlepšia časť hry, ktorá sa mi veľmi páčila.
Rovnako máme v hre zaujímavé zberateľské predmety, ktoré rozhodne stoja za pozornosť. Psie známky vojakov, odkazy, ktoré nám prezentujú rozličných ľudí a situácie, ktoré sa udiali, no najviac sa mi páčilo hľadať legendárne zbrane z filmov. Dokonca ešte musím povedať, že v prípade využívania len týchto zbraní, ktoré si následne nemôžete vylepšovať sa hra stane aj zaujímavejšou. Nepôsobí potom tak vrcholne jednoducho. I tak je ale pravda, že jednoduchá je.
Hudba je takisto skvelá a rovnako aj zvukové efekty. Perfektne s nimi hra spolupracuje a dotvára sa tak hororová atmosféra. A to je to, čo aspoň zachraňuje túto hru pred jej pádom. Výborne rovnako reaguje ak vás nepriatelia nečakane prepadnú.
Neviem ale čo viac pozitívneho by som tu našiel. Možno ma ešte počas pokračovania niečo napadne, no myslím, že tam by som skončil tým skutočne dobrým. Teraz sa však musíme pozrieť aj na iné časti tejto hry. Čo tejto hre nemôžem odpustiť je fakt, že počas hry budeme od druhej misie viac strieľať ozbrojených vojakov než xenomorphov! Je to síce vysvetlené, ale prečo museli dať boj proti ľuďom sem? Nestačí nám ozbrojených ľudí dať do hier ako je Wolfenstein alebo Battlefield? Tu to vôbec nebolo nutné.
Ďalší problém je AI a bugy. Xenomorphovia sú s inteligenciou na tom skutočne veľmi biedne. Neustále sa budú objavovať priamo pred vami, absolútne nevykryjú celý priestor miestnosti a pôjdu neustále po vás. Čo pôsobí veľmi vtipne. Najmä, keď si musíme priznať fakt, že počas celej hry nie ste skoro ani raz sám. Vašich parťákov si ale nepriatelia skoro vôbec nevšímajú. A ak aj hej, vôbec sa o nich nemusíte strachovať. Sú nesmrteľní. Wow.
Najkomickejšie a aj najhoršie však na mňa pôsobilo, keď som mal bojovať proti Crusherovi. Zaleziem so svojou postavou úplne na začiatku lokácie do rohu, kde je odpad a on zastal a pozeral na mňa. To, že po ňom traja ľudia strieľali bolo celkom odignorované. Nikdy som nevidel v žiadnej hre takto jednoducho poraziť bossa. Nemôže sa ku mne dostať, tak proste bude stáť a čumeť na mňa ako na zázrak. Absolútne komické.
Ďalšia vec sú zbrane. Je síce super, že si tu môžeme vybrať z obrovského množstva arzenálu, no je to v podstate celkom jedno. Vláčite totiž so sebou toľko rôznych zbrani, že to pôsobí až neuveriteľne. Munície je všade dosť a nemusíte sa strachovať, že by ste ostali bez nábojov. Treba im však aspoň uznať, že fungujú tak ako som si predstavoval. Opäť som sa stal najmä fanúšikom shotgunu. Po tom, ako som ale pozbieral legendárne zbrane som už ostatné skoro vôbec nepoužil. Nie je treba.
Grafika tu vyzerá ako z roku 2007. Možno vtedy by pôsobila lepšie, ale teraz to skutočne vyzerá, ako keby sa stará hra po rokoch konečne dostala von. Mohli sa s tým viac pohrať, aby to pôsobilo viac realistickejšie. Grafika je tu skutočne neúspech. A v hlavnom menu to pôsobí, ako v Starcrafte z roku 1998. Doslova.
A čo mi už len ostáva spomenúť? Príbeh, ktorý vôbec nedáva žiadny zmysel a jeho záver je absolútne mizerný? Vôbec nechápem čo chceli tvorcovia tým koncom povedať. Je to akoby proste nikto nevedel čo spraviť. Žiadny návrat po vojakov na planéte, žiadne dobré vysvetlenie, proste nič. Koniec je proste len preto, aby už akosi prišiel. A so zlým koncom súvisí aj absolútne mizerný súboj so záverečným bossom, ktorý ani súbojom nazvať nemôžem. Stlačíte päť tlačidiel, vysunúť na koniec, hotovo.
Aliens: Colonial Marines nepriniesol to, čo sa očakávalo. Táto hra vyznela skutočne slabo. Napriek vynikajúcej atmosfére, najmä v piatej epizóde, kvalitným zberateľským predmetom a výbornej hudbe som však nebol spokojný. Ľudskí nepriatelia, príšerná AI, skoro absolútna ignorácia vašich parťákov, zlá grafika a slabý príbeh s mizerným koncom túto hru ťahajú výrazne dole. Dúfam, že sa do budúcna budú Gearbox snažiť viac. Toto nemôže byť to najlepšie čo nám mohli ponúknuť.
Záverečné hodnotenie pre Aliens: Colonial Marines je 5/10. Priemerná hra. Možno som mohol stiahnuť tejto hre ešte jeden bod, ale myslím si, že to nebude nutné. Dôvod je asi aj ten, že som sa pri tejto hre aj celkom bavil. A keď som mal prekĺznuť okolo slepých xenomorphov, mal som srdce až v krku. Takto si predstavujem skutočnú hororovú atmosféru, ktorú hra mala. Dúfam len, že v budúcnosti sa dočkáme titulu, ktorý by si viac zaslúžil meno Aliens, než táto hra.
Gearboxu držím palce a teším sa na ďalší titul Aliens. Pokiaľ sa ho teda dočkáme. Ja dúfam, že hej. A budem sa tváriť, že som na existenciu tohto titulu zabudol. Len už žiadne ďalšie sklamania. Prosím. Tohto roku ich už bolo dosť.
Plusy:
- atmosféra
- epizóda 5
- zberateľské predmety
- hudba a zvukové efekty
- multiplayer
- posledný súboj s Ravenom
Mínusy:
- grafika
- ľudia ako nepriatelia
- príbeh
- nezaujímavé postavy
- mizerný súboj s Queen
- AI nepriateľov a bugy
- nepriatelia skoro úplne ignorujú vaších partnerov
- slabé využitie smartgunu (asi na 15 minút z celej hry)
- zbytočne veľké množstvo zbraní, ktoré vôbec nebudete využívať
Záverečné Hodnotenie: 5/10
priemer
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: SEGA / Gearbox Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|