GTA V |
Dlhé a ukrutné čakanie je na konci, dámy a páni. Ako dopadla hra s najväčším tlakom na hernú verejnosť? Splnila to, čo od nej všetci čakali, ba priam idealizovali?
10
Ohlásenie GTA V 25.teho Októbra léta páně 2011 a vypustenie prvého traileru o týždeň neskôr spôsobilo nielen u fanúšikov, ale aj u hernej obce taký ošiaľ, že kdekto by kvôli jednej minúte vyskúšania hry aj vraždil. Prečo? Je to naozaj tým GTA? Je to naozaj tou miliónmi vychvaľovanou hrateľnosťou? Dovolím si tvrdiť, že odkedy GTA dorazilo na 360/PS3, jedná sa o definujúce herné projekty nielen čo sa týka predajnosti a hodnotení, ale hlavne čo sa týka marketingu. Rockstar to má všetko vo vrecku, od billboardov, bannerov, upútaviek, cez šťuchanie hráčskych sŕdc vypúšťaním nádherných screenshotov, či majestátnych trailerov až po TV spoty týždne pred vydaním hry. Všetci však vieme (či už sme zaujatí voči Rockstaru alebo sme fanboyovia), že všetok marketing sveta by tejto, dnes už legendárnej firme, bol nanič, ak by sa každý ich titul neskloňoval všetkými superlatívmi sveta v každej profesionálnej recenzii na všetkých renomovaných gamerankingoch, ak by sa ich titul nedal hrať ešte roky po vydaní, či už vďaka znovuhrateľnosti samotnej alebo prídavkom, skrátka, ak by sa ich hry nestali synonymom KVALITY. Kvalita je to, čo hernému priemyslu chýba ako soľ z dvoch prostých dôvodov (obe Rockstar mimochodom drví ako vlašské orechy). Prvý je, že sme developerov ako hráči rozmaznali. Už sa nepotrebujú predbiehať v tom, kto spraví lepšiu hru, aby zabodovali u dvoch veľkých recenzentov a aby si ich hry išli poctivo hráči zakúpiť do nejakého vzdialeného obchodu, lebo vedia že to stojí za to. Dnes existujú nespočetné možnosti distribúcie hier a hráči práve kvôli nenápaditosti a krátkosti drvivej väčšiny titulov sú ochotní počas herného sucha zaplatiť za produkt, ktorý má oproti jeho šiestim predchodcom rovnaký engine, grafické spracovanie, niekedy aj rovnaké mapy v multiplayeri, len malé modifikácie v generickom príbehu a postava dokáže aj o nejakú tú chabú schopnosť navyše. Nebudem menovať firmy ani tituly. Poviem len toľko: Kde sa podela zábava? Kde sa podela nelinearita? Prečo to prejdem za jedno chabé poobedie? Prečo za to pýtajú 50+ EUR? Čo to má ako znamenať? Druhý dôvod je, že dnes prakticky všetko vychádza na konzoly, a tie majú v kukátku rekordný životný cyklus. Výkon sa na nich míňa a graficky, hrateľne a kvalitatívne už neohúria. Či?
Budem opakovať svoju preview, ale Rockstar napriek obmedzenému výkonu 360/PS3 dokáže vyjadriť VŠETKO, čo vyjadriť potrebujú, zvlášť keď ide o najočakávanejšiu hru posledných rokov z ich najdlhšej a najslávnejšej série. Kvalita titulu na nás už z diaľky žiari a treba poznamenať, že keď vychádzala GTA IV, bola ohlásená na "nextgen". Pri vydaní GTA V všetci ohŕňajú nosy nad "oldgenom". Ja zastávam názor, že s vydaním GTA V Rockstar vzal Sony/Microsoftu určovanie trendu, KEDY sa prechádza na nextgen. Pamätám si to živo, keď Rockstar mal poslednú možnosť 31. Januára splniť svoj sľub, že "neskôr tento mesiac" ukážu obal hry. Obal hry ukázali neskôr, ale hernú verejnosť vehementne nasrdili odložením hry, z dôvodov, že potrebuje ešte vyladiť a že to bude stáť za to. Prečo po takom dlhom čase poctivého vývoja, napriek všetkým tým 10tkam v profesionálnych recenziách sa nájdu hráči, ktorí v recenziách dajú hre slabú známku alebo ju ohodnotia priemerne a poznamenajú, že sú sklamaní? Pretože vďaka takému dlhému nátlaku na hráčov, marketingu, čakaniu a dychteniu po každom kúsku novej informácie si hráči začali hru priam idealizovať, ako ich bude baviť do konca života a ako sa im nikdy neobohrá, ako bude hrateľnosťou pripomínať realitu, veď to poznáte. Len skutoční, racionálne zmýšľajúci recenzenti vedia, že Rockstar splnil DO BODKY všetko, čo nasľuboval. Kuriér mi zavolal so špeciálnou edíciou ráno o deviatej 17 Septembra, hru som vybalil, položil si ju na vopred vyčistenú poličku nad monitor, vylepil si obe mapy a po nainštalovaní hry som sa ponoril do absolútneho equilibria, aké môže hráč kedy zažiť.
Je toho tak nespočetne veľa, v čom je GTA V lepšie od GTA IV, že jeden by nevedel, kde začať. Veľa ľudí si myslí, že sú to práve tri hrateľné postavy alebo grafika. Väčšina fanúšikov GTA IV vám však povedia, že je to práve svet, interakcia s ním a jeho veľkosť, čo je nedostatok predchodcu GTA V. Áno, GTA V stojí a padá na nádhernom prostredí štátu San Andreas. Ak by som chcel vytvoriť dokonalý svet bez generátora, len rukami v 3D editore, zavrel by som sa na 45 rokov na záchod s Razer notebookom a vyšiel by som ako starec, s presne takýmto svetom v rukách. Svet GTA V je skutočne impozantný, jeho veľkosť síce hrá rolu, ale ide skôr o detailnosť a diverzitu, ktoré vám otvoria ústa. Los Santos je mesto veľké samé osebe, ulice sú širšie a menej klaustrofobické, než v Liberty City, nachádza sa tu masívny prístav, obrovské letisko, industriálna časť, typický L.A. hood plný gangstrov a drogových dílerov, všetky families z GTA SA a aj legendárna Grove Street, centrum plné turistov, podnikateľov a filmových hviezd, nespočet známych miest ako čínske divadlo, chodník slávy, kanály a pláž vo Venice alebo nápis Vinewood, luxusná štvrť plná viliek a letohrádkov a aj filmové štúdiá. Už len Los Santos a priľahlé okolie je väčšie než svety v rôznych iných hrách, ktoré sa pýšia rozľahlosťou (GTA V nevytvoril generátor, je to do bodky práca ľudskej ruky a talentu, preto je taký krásny a uveriteľný).
Svet za kopcami Vinewoodu sa rozprestiera ešte asi do dvojnásobnej veľkosti mesta a priľahlých kopcov. V hre je vojenská základňa, väzenie, sekvojový les, piesčitá púsť, obrovské jazero, dlhočizné rieky a potoky, kopčeky, kopce, hory a samozrejme Jeho Majestátnosť Mount Chiliad. V svete je plno malých miest a mestečiek, prístavov, karavanov, domčekov, maják a nespočet iných lokácií na objavenie. A všetko to namojdušu žije! Popri ceste a v lesoch sa pohybuje vysoká zver, rysy, vlci a líšky, po púšti zas migrujú kojoti, poletujú supy no a cez cestu vám môže prebehnút aj nejaký ten diviak alebo pes, skráka aj tam, kde nestretnete človeka je s čím prísť do kontaktu. A svet San Andreas nekončí len na povrchu. Podmorský svet je plne vymodelovaný, od atolov a koralov pod morom cez chaluhy a podmorské rastliny až po rozmanitosť rýb a napríklad aj nebezpečných žralokov.
Dynamickosť sveta sa odráža aj v grafickej stránke a o tej by sa dalo básniť. GTA V má povinnú 8GB inštaláciu pre obidva konzoly, len s rozdielom, že v Xboxe vymeníte inštalačný za herný disk (ktorý si môžete ale nainštalovať a ušetriť mechaniku po tak dlhom životnom cykle od zbytočného trápenia), a u PS3 pokračujete z mechaniky. Ako som už spomenul v preview, MAJSTROVSTVO kompresie! Každopádne, od začiatku po koniec hry (vrátane multiplayeru) hrajete bez výmeny diskov, bez rušenia gameplayu. Limity konzol sa ukazujú na slabosti textúr, lenže tak veľký a detailný svet s tak nádhernou dohľadnosťou rozbehať v plnom 720p na oboch 8 ročných konzolách, to je majstrovstvo vo svojom obore! To, čo je úchvatné na GTA V je nový nasvetľovací systém (ktorý ukazuje všetko v až prekvapivo realistických tónoch) v kooperácií s dohľadnosťou a akýmsi špeciálnym antialiasingom. Čo som myslel na realistických tónoch je to, že preč sú tiene z GTA IV, ktoré vyzerali ako keby niekto na zem rozsypal ryžu, preč sú farebne nedoladené alebo naopak prepálené objekty a textúry, nerealisticky sa správajúce odrazy pri rôznych denných periódach a naopak môžeme privítať to, že povrchy budov a odrazy z fasád, z vozovky, z chodníka alebo aj z vegetácie aspoň pripomínajú reálny život. Dokonca budem kráčať po tenkom ľade ale mám pocit, akoby sa Rockstar obzrel po grafických módoch z GTA IV a niektoré vizuálne efektíky si vzal k srdcu a integroval do Vky. Kvalitu dohľadnosti je možno merať ak máte vedľa seba asistenta a v hociktorej dennej dobe v GTA V kedy neprší alebo nie je hmla vezmete hociktoré lietadlo, helikoptéru alebo vzducholoď do výšky a pri pohľade na tú nádheru vám váš asistent pravítkom zmerá priemer vašej otvorenej dutiny ústnej. Sám Dan Houser povedal, že takú dohľadnosť boli schopní dosiahnuť práve chytrými spôsobmi osekávania detailov, aby ste ich videli čo najmenej. To sa im teda aj podarilo. Ten divný antialiasing je pre mňa neznámy, no ide o veľké vylepšenie oproti GTA IV, kde len vzali každý druhý pixel a posunuli ho do jednej strany, čím sa obraz rozmazal a dá sa povedať že hrany vidieť nebolo, len počas pohybu bolo všetko sprevádzané veľmi nepekným blurom. Tu je obraz relatívne ostrý a pokiaľ nehrajete na monitore ako ja ale sadnete si do gauča pred veľkú telku, tak tam sa stratí absolútne všetko a grafika a hrany objektov priam zažiaria.
Ako je možné, že pri veľkosti takéhoto sveta sa dá autom prejsť krížom za nejakých dobrých 8 minút a lietadlom aj za menej? Je to práve preto, že všetky vozidlá (vrátane ekvivalentných značiek z GTA IV) sú o kúsok rýchlejšie než je to normálne. Je to preto, lebo drvivá väčšina misií sa odohráva krížom cez celý svet a lietať 15 minút z jednej lokácie na druhú len v rámci jednej podúlohy v misií je jednoducho pre veľa ľudí únavné (aj keď pri takomto krásnom svete by som vedel oponovať) ale to, že si ním vo voľnom behaní niekto prefičí a nevychutná si scenérie a nepreskúma lokácie je jeho vina a strata. Rockstar nám ponúka na preskúmanie a bežný transport asi najväčší a najdiverzifikovanejší vozový park, s akým som sa pri hociktorej hre kedy stretol. Ako som už povedal, hojný počet vozidiel je nových ale niektoré sa vrátili z GTA IV, pretože medzi príbehmi jednotlivých hier je 5 rokov (rovnako ako vo vývoji) a ide o totožnú éru, len iné prostredie. Športové autá zažívajú v hre najväčší boom a od začiatku hry pôjde o váš hlavný dopravný prostriedok. Každé auto a motorku je možné vziať a vytuningovať do garáže. Každé vozidlo má svoje špecifické tuningovanie, ktoré sa nedá aplikovať na iné vozidlá, ale v podstate ide vytuningovať všetko od pridania spoilerov, kolies, zlepšenia prevodovky, bŕzd, motora, pridania turba a mnoho iných vylepšení. Hra vám na grafoch poctivo ukazuje aktuálny výkon, rýchlosť rozbehu alebo brzdenia. Znovu tu máme niekoľko druhov bicyklov, od BMX cez cestné až po horské a niekedy dokážem hodiny brázdiť voľne po svete, skúšať triky a preskakovať autá do protismeru. Ktorá hra mi ponúkne niečo podobné? Z lodí pribudli nové modely malých jácht alebo čln s radarom. Dostávame sa po prvý krát v HD ére na vodný skúter a novinka je aj ponorka, s ktorou absolvujete misiu a ktorá sa dá nájsť aj po dokončení príbehu a dá sa s ňou objavovať podmorský svet. Vojenský transport zažíva rovnaký boom rôznou plejádou vojenských dodávok a terénnych vozidiel a samozrejme tanku. Helikoptéry sa vrátili, späť sú legendárny Maverick alebo Buzzard z TBoGT ale novinka je rýchly a štýlový Frogger a transportný vrtuľník Cargobob. No a napokon lietadlá. Lietadlá sú takou súčasťou hry, že ak sa chcem dostať na sever krajiny pod Mount Chiliad z mesta, už bez rozmýšľania mierim rovno na letisko do svojho hangáru a letím si cez krajinu až kým nepristanem na púštnej pristávacej dráhe. V hre je posypovací dvojplošník, štvorica malých a kaskadérskych lietadiel, luxusné tryskáče ako Shamal alebo Luxor, staré kubánske lietadlo, dvojica nákladných Antonovov, obrovské dopravné lietadlá a samozrejme stíhačka, plus ak ste si hociktorú verziu hry predobjednali, tak máte prístup aj k vzducholodi, ktorú si viete hocikedy zavolať a nechať dopraviť na určité miesto.
GTA IV bola inovátorská hra okrem grafiky a zvýšení reality v prvom rade v príbehu. Konečne ste sa vedeli so svojou postavou stotožniť, mať k nej vzťah a želať jej všetko dobré, nech už to bol psychopat aký bol. V GTA V všetky tri postavy spája intenzívny príbeh a zachovám sa podobne čestne ako Rockstar, nebudem prezrádzať, jednoducho si to zahrajte, pretože to treba zažiť. Ja sa budem venovať skôr štruktúre príbehu, ktorý je prezentovaný cez 69 misií. Či je to veľa, to treba posúdiť individuálne, pre mňa bola dĺžka príbehu niečo na štýl GTA IV, možno viac, no v GTA IV bolo 88 misií a v GTA V som skrátka cítil väčší cit pre detail a úmysel zabaviť hráča ešte 10 krát po dohraní príbehu. Ja som hlavný príbeh prešiel za nejakých 25 hodín ale bol to skôr maratón ako hranie pretože od toho sa proste nedalo odlepiť a za 3 dni hrania som spal asi ako morské prasa. Aj keď to veľa ľudí chce poprieť, hlavná postava hry je Michael, bankový lupič na dôchodku v strednom veku. Žena utráca jeho peniaze a podvádza ho so všetkým čo má pulz, deti sú rozmaznané a vygumované a doháňajú ho aj stigmy minulosti, vrátane dohody ktorú uzavrel s FBI. Kontrast k rozvážnemu a stabilnému Michaelovi je Trevor, jeho nemesis z minulosti, ktorý si ho po rokoch nájde. Trevor je jednoducho sociopat. Jeho rozmýšľanie javí náznaky racionality, lenže potom sa rozohní a ničí za sebou všetko ako hurikán. Je to aj vyučený pilot a drogový díler. Triádu uzatvára Franklin, mladý afroameričan, ktorý sa chce vymaniť z geta a gangsterskej obce svojej štvrti aj svojho kamaráta Lamara, no zároveň nie je spokojný ani s prácou pre Arménskeho podvodníka s automobilmi Simeona a chce prestať zbierať odrobinky a začať s niečím poriadnym. Cestu mu ukáže Michael, na ktorého narazí úplnou náhodou, no a do tejto telenovely dorazí Trevor.
Ďalší husársky kúsok Rockstaru je ten, že medzi postavami je možné sa voľne prepínať. V misiách je to možné buť len obmedzene pretože každá má istý vývin, no vo freeroame je možné sa až na pár príbehových obmedzení jednoduchým stlačením tlačítka prepínať ako satelit z jedného protagonistu na druhého len s minimálnymi načítavacími periódami. Ak sa zo svojej postavy prepnete na inú a vrátite sa do nej po krátkom čase späť, bude si robiť svoje no nečakajte, že si po hodinách postava nepôjde svojou cestou. Prepínanie je zábavné a funkčné a je to jedna z veľkých domén nielen hry ale hlavne aj toho, čo to tie konzoly ešte vôbec dokážu. Takto viete nájsť HLAVNE Trevora ale aj iné postavy vo veľmi diskrétnych situáciách, opäť, najlepšie bude, aby ste si to proste vyskúšali a zasmiali sa tak ako všetci hráči, keď má Trevor po prepnutí ráno hladinku na vyprahnutom mieste s minimom oblečenia a naokolo sa povaľuje až podozrivo doriadená lahšia pani. Dodatočné čakanie na hru okrem optimalizácie prinieslo aj pôvodne vyvrátené RPG prvky: výdrž, strieľanie, sila, tichosť, lietanie, jazdenie, kapacita pľúc a každá postava má svoju špeciálnu schopnosť: Franklin vie spomaliť šoférovanie a tým zakrútiť alebo prefičať cez nezakrutiteľné a neprefičateľné, Michael je rodený strelec a teda si vie spomaliť streľbu na štýl Max Payne no a trevor síce spomalenie nedostáva ale jeho nátura mu umožňuje vyslovene sa nahnevať a likvidovať všetko naokolo dvojnásobne efektívne, kým on inkasuje len polovičný efekt ublíženia na zdraví. Každá schopnosť sa dobíja po čase a ak sa dostanete k Špeciálnej alebo Zberateľskej edícií, tak dostanete 30 percentný boost nabíjania. Príbeh má určitú výstavbu vrátane prológu a rôznych vstupov a bude trvať, než sa dostanete k plnému ovládaniu všetkých troch postáv, no chémia medzi postavami funguje na jednotku, dialógy sú fantastické a aj keď je scenár ako vytrhnutý z AAA filmu, príbeh funguje na inom princípe a síce že...
...Rockstar v GTA V ukazuje viac, než v hociktorom inom titule, aká je ich prezentácia. Ich prezentácia je ich Britský humor a vysmievanie sa zo západnej kultúry. Vo všetkých GTA bolo toto špecifikum Rockstaru zastúpené v sarkastických komentároch a reklamách v rádiách, na billboardoch, v GTA IV aj v televízií a na internete, no tu to prerástlo do úplne iného rozmeru. Rozmeru až takého, že je GTA V označený v USA za škandál, že máte možnosť za spolupráce FBI agentov brutálne mučiť a získavať informácie z obete únosu agentov, že CIA a FBI (ich paródie IAA a FIB) zasahujú do všetkého kritického krajine a ničia život bežným občanom aby sa dostali k informáciám, kvôli vyriešeniu vlastných sporov alebo len pre svoje blaho. Rockstar nie je pod paľbou v Británií, ale v USA preto, lebo už od GTA IV paroduje najväčších teroristov na svete, čiže vládne organizácie. Napriek tradičnému humoru a Trevorovým excesom, príbeh občas pôsobí seriózne a niekedy je aj na zamyslenie, no Rockstar nezabudol na zábavu a preto čakajte perfektný balanc medzi paródiou a simuláciou reálneho života zločincov a agentov. Ak ste si mysleli, že Rockstar chce otvoriť s príbehom novú kapitolu a nevráti sa okrem minimálnych referencií ku GTA IV alebo aj iným hrám, ste na omyle. Doteraz som napočítal asi 7 postáv z GTA IV a postáv, ktoré niekto spomenie v rádiu či v dialógu je oveľa oveľa viac, je na vás nájsť si ich a zažiť deja vú, no Rockstar si predchodcu svojho killer titulu váži a prepája ho v niektorých ohľadoch na pokračovanie. V hre je 6 veľkých lúpeží, každú si musíte poctivo naplánovať, teda zohnať potrebné vybavenie, zbrane/oblečenie/vozidlá/komplicov a potom si dôkladne prezrieť nástenku lúpeže a rozhodnúť sa pre tichý a diskrétny, no oveľa náročnejší spôsob, alebo spôsob priameho a efektného úderu a nebrania ohľadu na poškodenie majetku, len na splnenie práce. Kto hral Ballad of Gay Tony, všetky misie sú hodnotené a viete si ich ľubovoľne zopakovať, no predpokladám, že najviac z vás (ako aj ja) budete opakovať už spomenuté lúpeže.
Čo je krásne na GTA V sú aj tie malé detaily. Interakcia so zvieratami nechýba, Franklin a Lamar majú psa Chopa, s ktorým sa viete prejsť a má aj rôzne vstupy do príbehových misií. Engine je podobný ale zabudnite že sa voda bude správať ako jedna veľká masa s generickou animáciou. Všade kde prídete je fyzika vody iná. Keď z vody vyjdete, postava je mokrá a zanecháva za sebou mláčky, až kým nevyschne. Ak skáčete z lietadla a omylom ste si zabudli vziať padák, prirodzene rátate s tým, že ak je pod vami voda, tak máte vystarané. Rockstar však tentokrát myslel aj na to, že pri takej rýchlosti je voda tvrdá ako kameň, inak by všetci samovrahovia skákajúci z mosta prežili. Zvieratá nie sú len obyčajné npc s animáciou, behaním po divočine či po púšti na vás môže čokoľvek zaútočiť, rys vás roztrhá, diviak vás naberie, o svorke žralokov v oceáne snáď ani nemusím ďalej hovoriť. Ponorka vás dostane pod morskú hladinu ale pri prekročení hĺbky vám začnú blikať kontrolky, podtlak vám roztrhá sklo a je po vás. Lietanie lietadlom sa nezaobíde bez turbulencií, pritom čím máte väčšiu schopnosť lietania, tým je ich menej, samozrejme záleží od počasia. Lietadlo sa po náraze realisticky rozpadne a exploduje, auto už nemôžete napárať do útesu ako sa vám zapáči, pretože ak kriticky zdemolujete motor, tak sa auto vznieti a vybuchne. Polícia už nie je všemocná banda debilov s kruhovou zónou, z ktorej ak nevyjdete tak nemáte šancu. Môžete sa schovať pod schody, do kríkov, za múr, darmo že ste v policajtovom rádiuse, ak vás nevidí, tak mu ujdete. Pritom získať policajtov na krku je oveľa jednoduchšie, stačí že na vás civilista zavolá mužov zákona. Ťažšie je aj ujsť, pretože ak spáchate nejaký zločin trebárs na severe v Blaine County (vidlákovo), tak tam po vás idú šerifovia a niekedy už pri dvoch hviezdičkách máte veľký problém. Toto je hra, kde sú policajti realistickejší, no zároveň otravnejší než v Mafii II a to je už čo povedať.
To čo nám vadilo v GTA IV, že nedokážeme míňať peniaze inde, než v obchode so zbraňami. V GTA V ste doslova zasypaní obchodmi AmmuNation, rôznou konfekciou, viete postave dokúpiť nespočetné množstvo šiat, doplnkov, šiltoviek, okuliarov, viete míňať na už spomenutý tuning a nakoniec, viete míňať na podniky. Každý podnik vám generuje istú sumu a občas sa naskytne aj nejaká tá misia ale tie môžete totálne odignorovať. Niektoré podniky vie kúpiť len špecifická postava a pri tých sú zvyčajne špecifické misie, ale väčšina podnikov funguje tak, že ktorá postava k nim príde skôr, tá si ich môže zakúpiť. Hlavne ku koncu príbehu po všetkých tých lúpežiach sa dostanete k balíku peňazí a tie si budete môcť patrične investovať.
GTA V sa navždy zapíše do dejín ako hra, ktorá definovala nielen open world žáner, ale aj túto generáciu konzol. U oboch konzol drví rýchlosti úložiskového priestoru, nedáva vydýchnuť procesoru a zahrieva grafický čip na totálne maximum, no Rockstar to dokázal. Sľúbil nám obrovitánsky a diverzifikovaný svet, najväčší vozový park, tri postavy s instantou možnosťou prepínania sa, najakčnejší príbeh doteraz a stovku hodín znovuhrateľnosti na konzolách, ktorým mnohí dali už zbohom a aj keď sa neviem dočkať, ako bude hra vyzerať na PC (hlavne s modmi), Rockstaru tlieskam a nenachádzam slov. Je to ako keby Rockstar vzal všetko čo sa naučil a čo sme zbožňovali na GTA hrách (vrátane nostalgických Wasted a Busted nápisov, či žltého kruhu kde sa aktivuje misia) a zúročil to v tomto produkte. Čakanie (vrátane toho odloženia) stálo za to! Či už ste na PS3 alebo na Xboxe, nebuďte nepriatelia ale spojte sa v hipisáckej radosti z tohto excelentného titulu!
(recenzia na GTA Online príde čoskoro!)
PLUSY:
Obrovský a detailný svet, ktorý sa postupne odkrýva a stále je čo objavovať
Výbušný, akčný a úroveň si udržiavajúci príbeh, ktorý má ukážkovú znovuhrateľnosť
Tri veľmi odlišné postavy, systém prepínania medzi nimi a ich vzťahy
Všemožné spôsoby transportu, možnosť tuningu a utrácania peňazí
Simulácia strieľania, jazdný model, fyzika a malé detaily
Na starú technológiu a masívnosť titulu skvelá grafická stránka
MÍNUSY:
Ja fakt neviem, čo tu mám napísať, snáď len, že príbeh má aj koniec :D
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One PS5 PS5 Vývoj: Take 2 / Rockstar North Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|