Dragon's Dogma: Dark Arisen |
Hra ktorá prekvapila takmer vo všetkých smeroch...
8.5
Viete čo ma na Dragons Dogme asi najviac chytilo? Atmosféra a hudba. Je to niečo úžasné! Ale nie začneme asi tak že sa tvorcovi Devil May Cry zachcelo urobiť niečo nové, a niečo lepšie. Stále ale chcel niečo nové a niečo kde by mohol využiť combat systém podobný práve Devil May Cry. Pridal niečo zo Skyrimu, Shadow of Colossus, Elder Scrolls a Dark Souls. Pridal niečo vlastné a čo tu máme? Dragons Dogmu! !
Začnem tým čoho je najmenej, zlými vecami.Dragons Dogma má príbeh v niektorých momentoch lepší ako Skyrim.Ste "obyčajný"občan mestečka Cassadis a len tak si idete po meste.Zrazu strážca kričí že sem ide drak, ide sem, zoberiete prvý zlomený meč a ide sa na draka. Draka viacmenej poraníme, on nás potrestá a zožerie naša srdce o čom svedčí aj "badass" jazva cez celé telo, no my aj nadalej žijeme. Príbeh najoriginálnejší nieje, no má našliapnuté dobre. Samozrejme priorita je získať späť orgán života a zabiť draka ako každý správný "superhrdina", no nebude to také jednoduché, o našej schopnosti žiť sa dozvie aj kráľ, a bude chcieť našu pomoc.Samozrejme ani jeho priority nie sú bezdvôvodné a bude chcieť vyčistiť krajinu od Goblinov (niečo ako cigáni, len zelené) a tiež zabiť troch extrémne otravných necromancerov.Hor sa dotoho! Príbeh hodnotím kladne, no čo kladne nehodnotím je výkon dabérov v Anglickom dabingu. Nielenže ich je málo a ich hlasy sa opakujú pri každej tretej postave, no ich herecké výkony sú príšerné, ku príkladu jednej žene zabil drak celú rodinu no jej plač sa viac podobá na môj kašel.Povinnosť prepnúť hru do japonského dabingu, ktorému síce nerozumiem, no hre dáva väčšiu atmosféru, a aj výkon dabérov je o triedu vyžšie.
Od začiatku hry dostanete na výber 3 základné povolania,no čo by som bol za recenzenta a kritika keby som ich nižšie nespomenul.Každé povolanie má vlastné skilly a výhody, velký plus je že ich môžete lubovolne meniť v hlavnom meste, v krčme.Jediná vec čo môže zamrzieť je že všetky Armory sú viazané ku danej Classe, takže každé povolanie má svojich armorov málo.To isté platí aj zo zbranami, no to až tak nevadí, ruku na srdce, kto by behal ako rytier s kúzelnou palicou?
Povolania (Vocations):
Fighter:Meč, štít, železná helma,svali a veľký kus odvahy.Najprístupnejšie povolanie pre každého.
Strider:2 nože a luk.Saltuje vzduchom a čo môže zabije na dialku.Podľa mna jedno z najtažších povolaní.
Mage: Mág, veľká (trojmetrová) magická palica, a veľa kúziel.Má najmenej zdravia, no väčšinu potvor zničí jedným kúzlom.
Warrior:Zoberte Ryrierovy štít a dajte mu veľké kladivo.Urobíte z neho pomalý a takmer nesmrtelný mlinček na mäso, ktorý zničí takmer všetko na jednu ranu.Doplatí nato ale rýchlostou.
Assasin:Skúste dať Rytierovy nože a luk.Dopadne to ešte smrtonosnejšie,no jeho odolnosť sa o polovicu zníži.
Magic Archer:Keď naučíte lukostrelca kúzliť....
Magic Knight:Dajte Rytierovy magický štít...
Sorcerer:Kúzelník čo vie necromancovať,oživovať, robiť tornáda.One man army.Najkomplexnejšie povolanie v hre.
Hratelnosť Dragons Dogma má dve tváre.Má úžasný a veľmi zábavný combat, no má asi jedno z najhoršie urobených exploring systémov,Nielenže tam nemáte Fast Travel, ale ani nevidíte mapu a idete tak povediac poslepo, neraz narazíte na slepú uličku alebo v horších prípadoch i na smrť.
Combat systém je asi to najzábavnejšie na hre.Určujete 3 skilly pre každú zbraň, skilly môžete vymienať a vylepšovať u merchanta,za loot si kupujete lepšie vybavenie,zbrane, enchantujete,levelujete a dostávate sa stále dalej.Hra má žáner niekde medzi Open-World RPG a Hack and Slash hrou.
A obchodovať je s kým, v hre je viac ako 300 plne nahovorených NPC.
Možno si hovoríte že Dragons Dogma neprináša nič nové a prevratné, všetko kopíruje, no mylíte sa.Sú tu Pawnovia.Spoločníci,Sidekickovia, ktorých si tiež pipláte od začiatku hry.Jeden je váš vlastný a ostatných si môžete kúpiť.Pawnov môžete mať troch.Najlepšie natom je že vašeho vlastného Pawna môžete vymienať,s ostatnými a za den sa vráti na novo vy-expený, s novými vecami.Užasný nápad ktorý spestruje už tak bohatú hratelnosť.Samozrejme sú tu ešte také perličky ako to že môžete ludí zobrať pod ruku a lubovolne s nimi hádzať, no prišlo mi to nevyužité a ako zbytočnosť.
Inventár v hre pôsobí chaoticky na prvý pohlad, no nieje tak.Je rozdelený na veci čo môžete použiť, combinovať, a discartovať. Druhá časť je Equip do ktorého sa ráta helma, hruď, nohy, zbrane a 2 prstene.V hre sa platí hlavne zlatom, ale pawnov si kupujete za tzv. Rift pointy (RP) ktoré padajú z nepriatelov.
Samostatnou kapitolou sú Bossovia ktorým nič nechýba.Sú veľký, tažký, nebezpečný, a zábavný. Sú pomerne pestrý.Od obyčajného cyclopa,griffina a chyméru cez smrťku (Reapera) až k takým lahoutkam ako je záverečný Drak.Každý Boss má viac Health Barov a fáz takže keď takému cyclopovy vypychnete oko bude rýchlejší, nahnevanejší.Samozrejme po Bossoch sa dá aj liezť, no keď na to nemáte výdrž nerobte to.
Hru pohána MT Framework Engine 2.0 ktorý využíva tiež napríklad Lost Planet 2, alebo Resident Evil 6.
Vyzuál hry je na to aká je hra veľká je plne dostačujúci,najviac poteší asi efekt ohňa, alebo aj celkom kvalitné textúry.Hra ale celkom FPS-dropuje v mestách kde je postáv viacej, zamrzí veľmi pomalé naskakovanie objektov, ceľkom dlhé načítania, a dlhé savevovanie.Taktiež hra vyobrazuje ľudí celkom realisticky, no veľmi chabo, a stereotypne.Vydno že sa autori viacej sústredili na nepiratelov a hlavne bossov, kde vydno každý detail, ako padajú horiace pierka Griffina na zem, alebo ako sa odlomujú Cyclopovy zubi.
V KOCKE:Hra my pripomína varenie rezňa, zoberiete mäso (Dark Souls,TES) a obalíte vo vajcu a strúhanke (Demon Hunter, Shadow of Colossuss) vysmažíte na kvalitnom vyzuálne a máte rezeň (Dragons Dogmu)
KTO ZA TÝM STOJÍ: Hideaki Itsuno, človek ktorý pracoval na všetkých dieloch DmC.Priznal že toto je jeho prvé RPG a to že mala byť hra o polovicu väčšia, no nestačil na to rozpočet.
KLADY:
Vynikajúci Combat
Masívny Svet
Ponatie príbehu,jeho koniec
Bossovia a nepriatelia
Systém Pawnov a ich vymienania
ZÁPORY:
Nevýrazný anglický dabing
Realistické, ale zato nezaújmavé vykreslenie postáv
Niekedy FPS Dropy
8,5/10
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|