História Call of Duty série |
O pár dní vychádza nový diel Call of Duty s podtitulom Ghost, tak som sa rozhodol, že napíšem o histórii tejto série, ktorú v posledných rokoch internetové ovečky tak extra nenávidia.
2003: Call of Duty- 88%
Prvý diel malo na starosti časť tvorcov Medal of Honor, preto sa nemožno divieť, že v tej dobe boli tieto hry podobné ako vajco vajcu. Hra bola už v tej dobe pomerne krátka, ponúkala len 6-8 hodín kampane, ktorá inak priniesla zopár nezabudnuteľných momentov (čo je prakticky trademark každého cod), no inak to bol pomerne holý koridor, v ktorom ste iba strieľali a raz za čas sa tu mihol nejaký script, navyše kampaň bola aj pomerne jednoduchá. Hra obsahovala aj multiplayer, ktorý by sa dal považovať v svojej osobitej kategórii v tej dobe za najlepší.
Hra dostala aj datadisk United Offensive, ktorý bol o niečo akčnejší a pridal ako novú kampaň, tak aj nejaké nové mapy a módy. O toto všetko sa postaralo Gray Matter Studios, neskôr známe ako Treyarch.
2005- Call of Duty 2- 97%
Druhý diel skutočne iba pridal a vylepšil. Hra vyšla v roku 2005 a obsahovala úžasnú grafiku, s ktorou si poradili aj pomalšie počítače, veľmi dlhú 10-15 hodinovú kampaň, ktorá sa zakladala na časovej postupnosti, čiže ak vás nebavilo hrať za Rusov, po pár misiách ste už mohli skočiť na kampaň Angličanov. Taktiež hra mala na tú dobu pokrokovú AI, dobré ozvučenie a znovu tie pamätné momenty. Multiplayer tu bol fantastický a slušne vybalancovaný. Niekto by možno vytýkal zavedenie autohealu, no ani to nemohlo skaziť výborný dojem z tejto hry.
2007- Call of Duty 4: Modern Warfare- 90%
Pre niekoho najlepší diel. Call of Duty 4 bola skutočne revolučná hra, priniesla fantastické audiovizuálne spracovanie, neskutočne zábavnú kampaň, revolučný multiplayer a hlavne posun od už otravnej druhej svetovej vojny. Najväčším problémom azda tejto hry bola viacej skriptovaná kampaň, ale hlavne taký pochmúrny šedo-zelený filter, ktorý absolútne kazil celú hru. Väčšina misií a multiplayerových máp tak rázom chytila takú depresívnu atmosféru, ktorá zabíjala celú zábavu.
2008- Call of Duty: World at War- 72%
Piaty diel mal tú smolu, že vyšiel po famóznom Modern Warfare, takže väčšina ľudí sa naň dívala až moc kritickým okom. Bohužiaľ bol to posledný diel v druhej svetovej vojne. Hra mala síce veľa bugov, ale opäť zábavnú kampaň, dobrý multiplayer a pridala aj primitívny zombie (horde) mód. Kampaň sa dala prejsť v kooperácii, len škoda, že sa to v ďalších dieloch už neobjavilo.
2009- Call of Duty: Modern Warfare 2- 86% retail verzia, 94% pirátska ver.
Tento diel mal podľa mňa asi najzábavnejšiu kampaň, aká sa kedy v nejakej podobnej koridorovej fps bola. Tento krát borci z IW pridali tonu pamätných momentov, odstránili filter, avšak kampaň mala pomerne chaotický príbeh a väčšiu časť hry ste mali nepekne krvavú obrazovku. Do hlavného menu pribudla tretia položka Spec Ops, v ktorej ste znova prešli misie s kampane s rôznymi challangeami, pričom pribudlo aj zopár exkluzívnych misií. Možnože pre niekoho mal Spec Ops mód šialene vysokú obtiažnosť. Čo sa týka MP, tak ten priniesol fantastické mapy, ale nemal už dedikované servery a zopár OP kombinácii čiastočne zabíjalo hru. Preto som dal duálne hodnotenie, pretože pirátska verzia mala dedikované servery, server browser pričom na väčšine z nich boli OP zbrane zablokované (akimbo Glock). Za zmienku stojí third person mód, ktorý bol veľmi zábavný, no mohli na ňom trošku viac popracovať. Zároveň toto bol asi posledný diel, ktorý robila pôvodná zostava IW, pretože sa rozpadla.
2010- Call of Duty: Black Ops- 70% PC verzia, 80% konzolová verzia.
S počiatku vyzeral tento diel veľmi nádejne veď usúdte sami- zaujímavé dejové zasadenie, veľa zmien v MP, zaujímavá technika a zbrane čo sa vám dostanú pod ruky atď. Čo sa mohlo pokaziť? Všetko a nič zároveň. Vezmime to od začiatku. Samotná kampaň má famózny príbeh a veľa zaujímavých misií, no bohužiaľ ju zrážajú rambo časti hry, kedy si už vážne hovoríte, že to treyarch prehnal. Ako som už spomínal, MP dostal veľa zaujímavých zmien a pár zaujímavých módov. Mal dobrý balanc a taktiež rozlohou pomerne veľké a dobré spravené mapy. No bohužiaľ hra má strašnú optimalizáciu a celú dobu hrania (hral som to naposledy pred rokom) som zažíval neskutočné laggy, kedy som nemal ping pod 180!!! Navyše PC verzia mala server browser, v preklade polovica serverov bola HC nuketown 24 hráčov, čiže dosť nehrateľná záležitosť. Ako plus bola možnosť zahrať si s botmi, ktorý ale neboli extra inteligentný. Zombie mód bol výrazne vylepšený, no stále to bol iba horde mód v ktorom po čase chýbala motivácia pokračovať.
2011- Call of Duty: Modern Warfare 3- 50%
Azda najhorší diel v sérii. Minimum ba až žiadne inovácie, nudná kampaň, zle vybalansovaný MP. Opäť hra nemala dedikované serveri takže pripočítajte si laggy. Pre tých, ktorých zombies nebavia tak bol celkom zaujímavý mód survival. Znovu sa vrátil šedý filter. Jednoducho celé zle. No, aspoň tie mapy stáli celkom za to.
2012- Call of Duty: Black Ops II- 87% PC verzia, 75% konzolová verzia (zlá optimalizácia, zamŕzanie)
Po dlhej dobe opäť viac menej revolučný diel. Hra sa odohráva v budúcnosti, s tým, že do istej mieri môžete zasahovať do konca hry. Taktiež asi 1/3 hracej doby tvoria misie v minulosti, ktoré avšak kvalitatívne oproti tým z budúcnosti značne zaostávajú. Príbeh je ešte lepší ako v prvom diely, misie sú menej koridorové aj keď je tu o čosi viac skriptov a MP? Ten sa tiež dočkal výrazných zmien, asi najväčšou je pick 10 systém, ktorý by sa dal označiť ako to najlepšie, čo v ktorejkoľvek FPS s load out systémom bolo. Hrávate radi s granátmi? Tak si ich naberte, no nebudete mať toľko perkov a attachmentov na zbrani! A ďalších milión kombinácii, takto sa dá nakonfigurovať classa presne podľa vášho gusta. Síce hra má dedikované servery, no žiaden server browser (naštastie). Mapy sú tento krát viac CQ orientované, čiže niekto môže tvrdiť, že SMGčka sú presílené, v skutočnosti je to tými mapami, kedy bojov na väčšiu diaľku sa dočkáte len málokedy. Na zombies sa konečne zapracovalo a je tu väčšia motivácia hrať ďalej vďaka jednoduchému craftingu vecí, navyše mapa tranzit má stále čím prekvapiť, takže ani po desiatkách hodinách nemôžete povedať, že viete tú mapu hrať.
Väčšina z vás si to asi všimla, no nenapísal som o konzolových dieloch, ktoré sa nedostali na pc, keďže som ich ani nehral. Ak to zhrniem, asi najlepší diel bol druhý, najrevolučnejší štvrtý a najzábavnejší šiesty. Aj keď u nových dieloch bolo vidieť stagnáciu (najvýraznejšie v Russian Warfare 3), takmer vždy priniesol daný diel niečo, vďaka čomu ste sa dokázali povzniesť nad vecami, ako rovnaký engine.
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One WiiU Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|