One Finger Death Punch |
Zrejme poznáte hry, kde na základe melódie musíte stláčať správne klávesy v správny čas. Silver Dollar Games zobrali tento koncept a na jeho základe postavili titul One Finger Death Punch. Neťukáte tu však klávesy v rytme hudby, ale v rytme boja. O čo sa vlastne jedná?
Zrejme poznáte hry, kde na základe melódie musíte stláčať správne klávesy v správny čas. Silver Dollar Games zobrali tento koncept a na jeho základe postavili titul One Finger Death Punch. Neťukáte tu však klávesy v rytme hudby, ale v rytme boja. O čo sa vlastne jedná?
One Finger Death Punch je bojová hra, kde ovládate svojho panáčika uprostred obrazovky a hrnú sa na vás vlny nepriateľov z oboch strán. Cieľom hráča je pochopiteľne vyčistiť level. Toho sa snaží dosiahnuť pomocou dvoch kláves (resp. tlačidiel myši), jednou udiera doľava, druhou doprava. Dve tlačidla sa môžu zdať ako málo. Avšak prevedenie samotného boja je vynikajúce. Na obrazovke sa toho deje toľko, že hráč bude rád, že tých klávies nemusí ovládať viac.
Ovládanie samotné je veľmi responzívne a hráč celú dobu cíti svojho panáčika pod kontrolou. A pokiaľ ho nepriateľ zasiahne, tak to bolo pravdepodobne jeho vlastnou vinou alebo nedostatkom schopností, než tým, že by bola hra nefér.
One Finger Death Punch obsahuje niekoľko typov nepriateľov. Tí sú odlišení najmä farebne. Základní šedí nepriatelia zomrú na jediní zásah. Tí farební potrebujú rôzne kombinácie aspoň 2 kláves, aby padli. Každá farba znamená inú kombináciu. Nemusíte sa však báť, že by ste zabudli na to, na akú farbu treba akú kombináciu kláves. Vždy sa totižto ich sled nachádza pod samotnými panáčikmi a je to ďalší dôkaz, že hra je fér a dáva hráčovi všetky potrebné informácie. Je však len na hráčovi, ako dobre sa s nimi popasuje.
Ďalší typ nepriateľa sa nazýva brawler, toho keď udriete spustí sa akási minihra, kde sa zhora nadol presúvajú klávesy a úlohou hráča je ich postláčať v zobrazenom poradí na to, aby brawlera porazil. Jedna chyba znamená stratu jedného života. Táto minihra však neovplyvňuje tempo boja negatívne. Naopak, príjemne zapadá do celkového pocitu z hry.
Posledný typ nepriateľa príde na obrazovku, hodí zbraň po hrdinovi a zbabelo utečie preč. Zbraň je možné odraziť útokom, akoby to bol normálny panáčik, s tým rozdielom, že občas sa vám ju podarí chytiť a môžete ju hodiť späť po protivníkoch.
Okrem toho aj bežní panáčikovia nosia pri sebe zbrane a je možné im ich zobrať po tom, čo ich telo bude bezvládne ležať na zemi. Zbrane na blízko rozširujú dosah hráča, môže teda útočíť na protivníkov bez toho, aby si ich púšťal blízko k sebe. Okrem toho nechýbajú ani zbrane na diaľku, ako luk, či dýky. Tie zabijú kohokoľvek jediným zásahom, či je panáčik farebný, či šedý alebo brawler.
Hra má dva základné módy, jeden nazývaný levely, druhý survival. Levely je prakticky kampaň a tá prichádza v 3 obtiažnostiach, každá sa otvorí po prejdení tej predchádzajúcej a obsahuje cez 200 levelov. Nie všetky levely sú však rovnaké. Niektoré ponúkajú klasické súboje, iné sú zamerané len na strieľanie, ďalšie na obranu pred projektilmi a dokonca si zabojujete aj so svetelným mečom. Obtiažnosť kampane sa prispôsobuje schopnostiam hráča. Pokiaľ sa hráčovi darí dobre, rýchlosť hry sa zníži, ak má problémy tak naopak, hra spomalí, nikdy sa však nedostane pod základnú hodnotu.
Survival mód je presne to, čo by ste čakali. Nekonečný boj, ktorý skončí až nevyhnutnou smrťou hráča, pričom protivníci sú progresívne silnejší a rýchlejší a po každých 150 zabitiach príde medziúroveň so svetelným mečom alebo nunchukmi, kde je možné obnoviť niečo málo zo svojho života. Vyššou úrovňou survival je takzvaný slepý survival. Všetko je také isté ako v predchádzajúcom móde s tou výnimkou, že okrem farby nemáte žiadny indikátor, akú kombináciu kláves potrebujete na zdolanie farebných nepriateľov. Môžete si tak preskúšať svoje reflexy, alebo pamäť. Nakoniec je tu ešte jedna verzia survivalu, v ktorej okrem protivníkov bojujete aj proti svojej mačke, ktorá vám neustále lezie medzi do obrazu.
Samotný boj prebieha, ako som hovoril, stláčaním klávesy v smere protivníka, či proti vám letiacej zbrane. Na toto je nutné stlačiť klávesu, keď je nepriateľský panáčik, či zbraň v dosahu, pokiaľ stlačíte klávesu príliš skoro, miniete a súper vás v tomto momente môže ľahko zasiahnuť. Avšak hra odmeňuje aj precíznosť, tak aj keď miniete a nepriateľ bude dosť ďaleko, aby vás zasiahol, tak vám hra vo vyúčtovaní po leveli udelí horšiu medailu a teda aj menej bodov. K dispozícii máte bežne 10 životov, avšak to sa môže meniť level od levelu, v niektorých si budete musieť vystačiť dokonca s jediným.
Ako postupujete kampaňou, tak postupne odomykáte rôzne schopnosti, alebo perky. Tie môžete mať aktívne najviac tri a pridávajú rôzne bonusy. Niektoré predĺžujú životnosť zbrane, iné ochraňujú, či vám zosielajú zbrane a ďalšie vylepšenia. Časť z nich sa aktivuje po zabití určitého počtu protivníkov, časť funguje pasívne, resp. keď dostanete zbraň, ktorej sa týka.
Hre nechýbajú ani rôzne špeciálne útoky, kombá a slo-mo akcie. Myslím, že autori presne odhadli, koľko ich má byť, aby hra bola stále plynulá, ale sem-tam dala hráčovi pár milisekúnd na premyslenie ako sa vysporiadať s nekončiacimi hordami nepriateľov. Celkovo je dojem z boja skvelý a veľmi uspokojivý. Hráč má pocit, že každý jeden zásah, každé stlačenie tlačidla má svoj impakt a núti ho hrať ďalej, núti ho prechádzať levely čo najlepšie, s tým aby neminul jediný zásah a aby nebol zasiahnutý.
Čo však na hre nie je veľmi dobré je jej grafická prezentácia. Bohužiaľ autori zo Silver Dollar Games nemali veľký rozpočet na grafické assety a tak hra na pohľad pôsobí veľmi lacno. Mapa sveta je nakreslená v jednoduchom štýle a prechodová obrazovka je skrátka škaredá. Avšak pokiaľ vás hra pohltí, nebudete sa nejakou prechodovou obrazovkou zaoberať. aj tak je na obrazovke asi pol sekundu a chuť po krvi je tak veľká, že ju pravdepodobne nebudete väčšinu času ani registrovať.
Samotné levely vyzerajú už lepšie a v hre je niekoľko pozadí, ktoré sa hry od hry menia. V survival móde sa dokonca menia priebežne. Sem-tam sa z neba znesú nejaké predmety: sudy, či dokonca budovy, ktoré je možné rozbíjať telami padlých protivníkov, čo je mimochodom celkom dobrý pocit umocňujúci celkovú atmosféru. Samotní panáčikovia sú len jednoduché figúrky, tzv. stickmani. Čo je ale dobré sú ich animácie, ktoré majú ten správny impakt.
Hra je natívne v rozlišení 720p. Hoci je možnosť ju roztiahnuť na celú obrazovku, grafika bola nakreslená práve pre toto rozlíšenie a v ňom odporúčam hrať, ak nechcete vidieť rozmazané detaily.
O inom je však hudba, tá príjemne dokresľuje atmosféru a je pomerne kvalitná. Avšak viem si predstaviť, že po čase môže niekomu prísť repetitívna. Okrem toho je hra po zvukovej stránke doplnená typicky stereotypným východoázikským hlásateľom, ktorý postupne vysvetľuje herné mechanizmy a sem-tam povie nejaký kometár. Celkovo zvukovej stránke nemám čo vytknúť a príjemne dopĺňa gameplay.
Hodnotenie:
One Finger Death Punch je v konečnom vyhodnotení kvalitná bojová hra s jednoduchou základnou mechanikou, avšak s veľmi vysokým stropom schopností. Odmeňuje rýchlu precíznu hru, pričom všetkom nehrá proti hráčovi a celú dobu pôsobí fér. Úžasný pocit z ničenia jedného nepriateľa za druhým a pomerne dlhá kampaň, ktoré dopĺňa dobrá zvuková stránka, tejto hre výrazne pomáhajú. Zdá sa, že autori presne vedeli, čo s hrou chcú urobiť a nádherne sa im po podarilo. Prakticky jediná výtka smeruje na samotnú grafiku hry, ktorá pôsobí zastaralo a pripomína staré flashové hry. Pokiaľ ste ale schopní odpustiť tento nedostatok, objavíte decentný bojový titul za dobrú cenu.
PC
Vývoj: Silver Dollar Games / Silver Dollar Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|