Call of Duty: Ghosts |
Activision sa ako každý rok pustil do nového projektu s názvom Call of Duty: Ghosts.
5.5
Activision sa ako každý rok pustil do nového projektu s názvom Call of Duty: Ghosts. Tentokrát hru robilo štúdio Infinity Ward. Aby išlo aj nové Call of Duty s dobou, bolo stvorené ako next-gen herný titul, to však nedopadlo príliš dobre.
Pri prvom teaserovanom obrázku si ľudia mysleli že sa bude jednať o nové Modern Warfare, ktoré by sa do rodiny zapísalo ako štvrtý diel. Veľa fanúšikov nesmrtelnej MW2-ky si myslelo, že sa bude jednať práve o pokračovanie dielu MW2 a to s Ghostom ako hlavnou postavou. Tento nápad by vôbec nebol od veci, pretože by mohol oživiť už takmer mŕtvu Call of Duty sériu.
Celý tento diel mal bežať na novom engine, na to boli zvedaví priam všetci fanúšikovia tejto hernej série, dúfali sme, že Ghosts prinesie konečne novú grafiku a aj audiovizualitu. Lenže namiesto toho sme dostali iba už tisíc krát zafiltrovaný engine, ktorý sa s Call of Duty tiahne od jeho 4-tého dielu. Taktiež nedávala zmysel aj samotná velkosť tejto hry, odhadovala sa až na 40GB, čo by bolo pre tento, hodne málo pozmenený titul až moc.
,,Hrajte Ghosts, je to in!" - asi takýmto mottom sa riadili chlapci v Activision. Ľudia si budú určite kupovať "next-genový" titul, ktorý tak dobre poznajú. Slúbili nám novú grafiku, efekty, audio, kampaň, proste všetko malo byť na prvý pohľad na trailer tak akčné, strhujúce, mali sme to prežívať ako romantický film, lenže všetko, čo Ghosts znamená je len - nuda, stereotyp.
Multiplayer sa od jeho predchodcov vôbec nezmenil, ide o tú istú rýchlu strhujúcu hru, ktorou bol multiplayer do teraz. V samotnom multiplayeri sa nachádzajú nové vylepšenia, perky a nové killstreaky. Pri troch zabitiach máte k dispozícii klasický UAV radar (satcom), pri piatich zabitiach získate svojho verného psíka menom Riley, ktorý vám určite pomôže v núdzi, a pri desiatich zabitiach získate, teraz nového maniaca. Maniac je vlastne niečo ako juggernaut / heavy. Je opancierovaný a ako zbraň mu slúži nôž. V multiplayeri je tiež pár nových herných režimov ako Cranked apod. V multiplayeri najviac štve nový systém spawnovania hráčov, takže sa Vám vo viacerých prípadoch môže stať, že sa spawnete pred hráča, ktorý Vám následne udelí nemilosrdný spawnkill. Mapy v multiplayeri sú zasadené do rôznych kútov zeme, raz ste na výlete na zrúcaninu hradu, inokedy sa snažíte prežiť v nemilosrdnej púšti alebo džungli a ocitnete sa aj na future mapách.
Skrytý easteregg multiplayeru sa nachádza na mape Prison Break, kde na určitom mieste môžete zahliadnuť bájnu mýtickú obludu - Bigfoota. Zjaví sa síce len na pár sekúnd, ale na tejto mape sa nachádza aj takáto unikátna vec.
Singleplayer sa už vykašľal na vojnové konflikty a namiesto toho nám naservíroval nejaký chabý post-apokaliptický príbeh, ktorý sa odohráva medzi skupinou zvanou The Federation. Celý príbeh začne tak že táto skupina zbombarduje západné pobrežie Spojených štátov Amerických pomocou orbitálneho bombardéra z vesmíru.Proti Federácii neskôr nastupuje tím, ktorý si hovorí Ghosts. Spolu s Vami bude tiež Váš "verný" spoločník, pes Riley, ktorého budete v určitých misiách diaľkovo ovládať.Nový singleplayer tiež prinesie ovládateľné vozidlá, ale to vôbec nestojí za zmienku, pretože sú strašne zle prevedené. Dĺžka tejto kampane je asi 4-5 hodín, pri ktorých zažijete trošku akčnosti ale viac bude previšovať stereotyp.
Do tohoto dielu Call of Duty sa vývojári rozhodli zakomponovať aj mikrotransakcie, cez ktoré si môžeme do multiplayeru kúpiť nové skiny zbraní, skiny postáv apod. Celé to slúži ale ako jeden veľký trh, cez ktorý Activision získava z ľudí ďalšie peniaze. Nemôžem zase na túto hru zase povedať že to je hra štýlu - Pay to win, to určite nie, ale nehnevajte sa, aby ste za 2 doláre získali skin kačičky alebo dokonca mačky na Vašu modifikovateľnú zbraň? To je už príliš. Tieto mikrostransakcie sú absolútne zbytočné do hry, a neprinášajú vôbec nič dobré do multiplayerového hrania.
Za zmienku ešte stojí aj samotný co-op mód kde sa namiesto zombíkov stretneme s mimozemšťanmi, tento vcelku zábavný co-op je ďalšie pozitívum tejto hry. Jedná sa o typický zombie mód. Útočia na Vás mimozemštania a vy budete ako na bežiacom páse zabíjať tieto stvorenia s tým, že budete dostávať body / peniaze, na kúpu nových zbraní a upgradov. Chvíľková zábava, ale určite poteší.
Ako som už spomínal, Infinity Ward chcelo pod rozkazom Activision, urobiť hru ako next-gen diel. To sa im ale ani z ďaleka nepodarilo a tak tu máme už spomínaný x krát prefiltrovaný a upravený COD4 engine z roku 2007. Namiesto next-genu sa ale hráči so staršiou hernou zostavou dočkali len zlej optimalizácie. Celé zle je na tom hlavne to, že problémy majú hráči aj so silnejšími zostavami, pretože sú požiadavky len umelo zvýšené, hra stráca na svojej kvalite a hrateľnosti.
To čo mohlo z tejto hry výjsť bolo dovtedy neznámou, teraz už vieme, že z najprv dobrého nápadu vzišlo niečo podobné preskriptovanému a lacnejšiemu predchodcovi. Kedže autori už sľúbili nový diel, je otázne čo sa s ním bude počas roku diať. Dúfam za všetkých, že z toho nevylezie niečo podobné Ghosts, pretože to by u mňa už štúdio stratilo všetky pozitíva, alebo už stratilo?
Celkové hodnotenie: - hra sa nesie ako vždy štýlom rýchlej a strhujúcej kampane a tak isto aj multiplayeru. V skratke sa jedná o Call of Duty: Black Ops 2. V poradí desiati diel je otras, a vývojári absolútne sklamali hráčov. Jediným dobrým bodom Call of Duty: Ghosts je multiplayer, pri ktorom sa ako vždy aspoň nachvíľu zabavíte, ale je len na Vás či sa Vám bude chcieť ako každý rok platiť za zrecyklované Call of Duty 4: Modern Warfare. Ak si chcete tento diel kúpiť, určite nečakajte moc, pretože nové Call of Duty nestojí za reč.
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One WiiU Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|