Čoho sa bojím u Far Cry 4 |
Himaláje? Super! Rúžové oblečky? Pfuj.
Som preveľký fanúšik série Far Cry. Okrem jedničky som si obľúbil hlavne dvojku a trojku, ktoré som musel kvôli uplayu rozohrávať asi 5x, lebo savy. 7x som videl paródiu Uwea Bolla, ktorá (mi v tej dobe) prišla celkom dobrá (na Uwa!). Po Afrike som dostal Vaasa a Einsteinovu definíciu šialenstva (dokonca 5x!). Volaké sex-scény, rakyatov a multiplayer, v ktorom keď neviete cheatovať, nemôžete hrať. Priznám, žeriem ju, mal som (z E-bayu) aj tú figúrku Vaasa, a každú hru dohratú na 110%. V posledných dňoch sme si museli my "far-cry-fanboys" pretrpieť jeden šum za druhým. Budeme v štvorke hrať za Vaasa? Bude sa hra odohrávať v Brazílii? Niekde v Himalájach? No? Neskôr príde oficiálne ohlásenie, tesne pred E3, kde sa dozvedáme: Himaláje - Kyrat (hm, fajn, škoda že oblasť je fiktívna), hlavný hrdina Ajay Ghale, ktorý plní prianie svojej matky a vydáva sa do Kyratu za pokladom. To by sa ešte prekusnúť dalo, veď po Uncharted nieje nikdy troj-AAA hier nikdy dosť s hladaním cetiek, no najhoršia vec práve prišla: VAAS HOT EDITION?!!!
"Did I told you a definition of homosex?" Vsadím sa že toto budú prvé slová čo vám VAAS:HOT EDITION (VAE) povie. Pozerám s otvorenou držkou na wallpaper, a vidím dvoch teplošov. Dominantný, paradoxne ten v ružovom sa vykukuje (po Trevorovy) na najteplejšieho herného herného záporáka všetkých čias. Rúžový oblek, blonďaté vlasy ostrihané "na Justina" a nohavičky vyrobené z tygra. Ako viem že je zlý? Sedel na zničenej soche a mal diabolský úsmev! A za ním lietali teplošské slipy! Neviem, čo to Ubisoft napadlo no lacná tabula:"Far cry 4 coming on E3 2014" by zafungovala 1000x lepšie ako tento "radiátor"! Ďakujem, stačilo mi. Vedľa neho je ďalší "kamarád" ktorý sa mi ale pozdával viacej. V ruke držal granát a mal smutný výraz tváre, no tu nastáva otázka: Kto je on? Je to hlavný hrdina? Je to vojak jeho armády? Otrok Himalájčan? Sused Jožo? Vaas junior? Neviem, no vyzeral zvlášne, a som si istý že o ňom ešte budeme počuť...
Keď Ubisoftu dojdú nápady na ich vlastné príbehy, musia si požičať od konkurencie. Toto je prípad Far Cry 4. Možno mi to bolo na začiatku celkom ukradnuté, no teraz mi to začalo celkom vadiť, požičiavanie nápadov v tomto prípade od Naughty Dog. Máte Uncharted 2: Among Thieves a v nej perfektný príbeh. Dobrodruh Nathan Drake sa vydáva na cestu do Himalájí za pokladom Marca Pola. Zdá sa vám to povedomé? V Ubisofte akurát dali Marcovi ženské pohlavie, nazvali ho "mama čo má poklad" a mali vystarané! Veď v Ubisofte si moc veľkú hlavu s kostrou príbehu nerobia. Scenár je fajn, no ide príbehu nič moc. Mohli sme to vidieť už v AC4:Black Flag. Herné štúdio vydáva hru o pirátoch... Kde sme to videli? Game dev tycoon? Game dev story? Už toto dokazuje že Ubisoftu došli nápady, a urobí čo vidí. Rovnaká výprava, rovnaké Himaláje, rovnaká atmosféra... len Marca vymenili za mamu. Zdá sa vám to ako náhoda? Mne nie, keďže na herné korporácie mám nos, a vídím ako sa za modrým logom niekedy ukrýva praobyčajné ctrl+c s veľkou fanúšikovskou základňou. Hovorte čo chcete, ja to tak vidím.
Kto to bol ten Jason Brood..Brud..Jason Broody? Pamätáte si hlavného hrdinu Far Cry 3? O ktorom Ubisoft sluboval ako sa postupne z tichého mestkého človiečika vyvinie na zabíjacie monštrum? Nič také sa nikdy nestalo, Jasoník nám po pár hodinách na ostrove pálil pirátov a ich drogy s dupstepom v ušiach so slovami "Oooh shit!" "I am awesome" "I love fire" atď... Bojím sa že sa situácia zopakuje aj u štvrtého dielu, kedy bude znova Ubisoft klmať, ako sa hlavný hrdina vyvinie z malého "Shy-guya" na vraždiaceho Arnolda. Čo limitovalo vás - Jasona od zabíjania? Upgrady, bez ktorých ste pirátom "na muške" a odsúdený pirátom. Takto si to ale predstavuje každý hráč. Väčšinou sú upgrady (tetovania) len zrýchlenie špirntu, viac nábojov v zásobníku, rýchlejší heal... a tak si skúsený hráč poradí aj "nasucho" bez zbytočností. Je to rovnaké ako slovák vs chudobný kórejčan. Jeden musí žiť z 300€/m a druhý 30USD/m a vyžije. Keď sa do hry lepšie ponoríte zistíte že vraždiaca mašina ste hneď od začiatku, čo znamená +1 PR klam od Ubisoftu, charakter hlavného hrdiny zostal ďaleko za Vaasom, čo je... zle. Keďže Vaasa uvidíte 4x za hru, vás tých 30 hodín v kuse x-nonstop krát toho samého IQ 20 Jasona, ktorý nehovorí nič iné než: "Oh, I am super Awesome!"
Po prebratí zo šoku z Vaasa:Hot edition scrollujem nižšie. Čo to nevidím?!! "PRE-ORDER FOR HARPUNA ACTION DLC AND NEW 3 MISSIONS!!" Volaký himalájsky homelessák sa na vás smeje a má DLC HARPÚNU! Prísahám, keby to držala prsatá aziatka tak sa už nepreberiem!! - https://www.sector.sk/uzivatelclanok/4799/problem-dlc.htm . Môj článok problém DLC o tomto pekne pojednáva, teda že každý americký e-shop sa bude biť o vlastné pre-order DLC, čo znamená pre nás že si budeme musieť pre všetok herný obsah kúpiť hru druhý aj tretí krát!!! A tiež mám zlý pocit že hra sa kúskuje už v pre-pre-alphe!! Čo z toho plynie? Hra osekaná na kosť, tuna DLC, miliardy pre Ubisoft a sklamania hráčov!! Ubisoft si uvedomuje ako ide popularita série hore, a podľa toho už asi robí dalšieho blood-dragona, expansion pack, 4 pre-order DLC, multiplayer DLC, atď atď. Veď "Doj kravu kým sa dá!"
Tešíte sa na Far Cry 3, Vaasa, príbeh a čakáte na launch hry. Aby sa o hre hovorilo Ubisoft púšťa jeden trailer za druhým, ako aj v prípade Watch_Dogs a v jednom trailere vám vyspoilujú všetko čo sa pokaziť dá. Masový hrob? Všetok Vaas? To sú Ubisoft trailery... A zároveň aj dôvod prečo sa na všetok marketing vykašlať, na hru zabudnúť, prečítať si sectorátsku recenziu a podľa toho kúpiť/nekúpiť. Lebo už by som vážne nechcel zažiť ten pocit v hre: "Toto som už videl, Vaasa som videl, skoro som sa utopil už v trailere, túto scénu v masovom hrobe som vidél..." Až sa dostanete ku konečným titulkom a čudujete sa kde je "more of vaas" a vlastne že väčšinu klúčových momentov z hry ste už dávno videli, zažili, pozerali a potom nemá zmysel hru pre príbeh hrať!
Ďakujem za pozornosť, pri hodnotení článku berte jeho názor, za občasné gramatické žmolky sa ospravedlňujem...