Hydrophobia Prophecy |
Pozreli sme sa na zúbok vodnej akcii Hydrophobia
4.5
Jedného krásneho dňa, v čase dozvukov letných zliav na Steame som dostal chuť minúť nejaké drobné. Do oka mi padla Hydrophobia: Prophecy za 0,49 €. Beriem hneď! Na účte sa mi hra váľala do včera, kedy som ju prvýkrát stiahol a vyskúšal. Musím sa priznať, hru som si kúpil prevažne z toho dôvodu, že mám rád TPS hry, pri ktorých sa môžem vyjašiť na gamepade. Tu som sa moc nevyjašil, naopak, myslel som si, že rozkúšem stôl. Pustime sa radšej do toho.
Hráte za ženu menom Kate Wilson, akási vedkyňa alebo inžinierka alebo čo. Prebúdzate sa vo svojom apartmáne/kajute na obrovskej lodi Queen of the World. Pýtate sa, prečo na lodi? Na svete totiž prebehla potopa obrovských rozmerov, preto sa ľudstvo muselo uchýliť k životu na lodiach. Začnú sa diať podozrivé a čudné veci, ktoré sa Kate rozhodne preskúmať. Pomáha jej pri tom Scoot, jej priateľ a akýsi jej nadriadený. Viac neviem, pretože cutscény som preskakoval, neskôr poviem prečo. Odrazu začne všetko explodovať a vy zistíte, že za útokmi stoja teroristi, ktorí si hovoria Neo-malteziáni (nasledovníci učenia anglického ekonóma Thomasa Roberta Malthusa) pod vedením istej Mily. Týmto sa pre vás začína boj o holý život, ako o život Kate, tak aj o váš, pretože sa obávavam, že tak nudný príbeh môže aj vám uškodiť na zdraví. Príbeh je lacný, nudný a veľmi veľmi nevýrazný. Hru som dohral v deň, keď píšem recenziu a v podstate si ani nepamätám, o čom hra bola. Čo ma ale zaujalo bol spôsob, akým sa autori zbavujú postáv. Scoot vám približne v troch štvrtinách hry len tak medzi rečou oznámi, že bol odhalený, zaželá vám: "Good luck!" a Adiós!, zdúchne sa a viac o ňom nepočujete. Takisto stojí za to spomenúť úlohu zachrániť šefa ostrahy Billinghama. Po tom, ako mu zachránite život vám akurát v cutscéne povie, že kde ste trčali tak dlho (jasne, tvrďák) a tiež zmizne ako prd vo vetre. Naozaj autori? Naozaj? Cutscény boli fakt zlé, nie, boli hrozné. Väčšinou (asi 90%) to boli cutscény typu Kate-zapína-elektrinu, Kate-vypína-elektrinu, Scoot-ju-chváli:GOOD JOB!, Kate-sa-otáča-ktorým-smerom-má-ísť. Strašné, strašné, strašné. Plus prirátajte si ešte otrasný dabing plný premotivovaných a príliš akčných hercov. Toto bol druhý najhorší dabing, aký som v hre zažil, prvý je samozrejme homemade slovenčina vo Far Cry 1. Je naozaj žalostné, že najzaujímavejším elementom príbehu je pravdepodobne učenie a ekonomická teória T.R. Malthusa o raste populácie. Koho by to zaujalo, na internete je množstvo materiálov na túto tému. Rozhodne však odporúčam viac sa venovať Malthusovi ako tejto hre. Poďme radšej na gameplay.
Gameplay tiež nieje žiadna sláva. Na klávesnici je to klasické WSAD, je tam nejaké E-čko, R-ko, Shift, medzerník a myš. Ja som hral na gamepade, takže budem hodnotiť gamepad. Kalibrácia je chaotická, kým som si stihol zvyknúť, bol som na konci hry. Chaotické mi taktiež prišli súboje s nepriateľmi, najmä súboje vo vode, tie ma vytáčali do nepríčetnosti. Facku autorom by som dal aj za dostrel nepriateľov, ktorý je asi trikrát väčši ako ten váš. Fakt díky. Nepriatelia sú vyzbrojení zväčša automatickými puškami alebo brokovnicami. Vy máte k dispozícií jednu zbraň. JEDNU, FAKT NEKECÁM, JEDNU PIŠTOL! Aby to zase nebolo až také strašné, autori nám ponúkli viacero druhov munície. Sonic (akési lejzre, phew phew!), Semi Auto (najzbytočnejšia vec v galaxií, na nepriateľa ste potrebovali tak 6-8 nábojov, max. je myslím 12), Rapid Fire (čo to asi bude,ooooo automatika). Osobitnou skupinou sú Gel munícia a Energy munícia, pretože tie potrebujú 10 sekúnd (o čo autorom išlo?), kým detonujú. Sice sú to najsilnejšie druhy munície v hre ale tých 10 sekúnd vám spraví obrovský rozdiel. Pri súbojoch môžete využívať aj rôzne elektrické káble trčiace zo steny v kombinácií s vodou alebo výbušné sudy. Vo výbave máte ešte baterku (ktorú vôbec nevyužijete) a tzv. MAVI. MAVI je akýsi futuristický tablet, pomocou ktorého hackujete konzoly, otvárate dvere, sledujete okolie pomocou kamier alebo skenujete šifry zo stien. Na tie šifry sa ma nepýtajte, sám neviem o čo autorom s nimi išlo. Čo ma pobavilo (ironicky) bola časť, keď získate schopnosť kontrolovať vodu. Pomocou nej totiž môžete presúvať a hádzať predmety alebo zhadzovať nepriateľov. Škoda že túto schopnosť získate asi 20 minút pred koncom. Skoro by som zabudol, voda! Áno, voda, jeden z najdôležitejších faktorov hry. Ako už názov napovedá, hra vám má navodzovať stavy úzkosti z vody. Mne hra navodila skôr ľahší infarkt myokardu. Voda je spravená zaujímavo a vizuálne efektne. Rád som ju sledoval ako sa vylievala, keď sa otvorili dvere do ďalšej miestnosti.
Pohyb postavy bol lineárny a zaujímavý, systém lezenia zase a lá Tomb Raider. Avšak ani ten autori nedokázali čo i len dobre odkukať. Chyby a kolízie s objektami boli veľmi časté, až príliš. Napríklad, visím na potrubí a potrebujem zliezť o jedno nižšie, ktoré je hneď podo mnou. Stlačím teda B-čko a postava nič, len preletí okolo, akoby sa nechumelilo. Úplný bullshit. No nič, poďme radšej na grafiku.
Grafika, no hmm, slabota, veľká slabota. Nechápem prečo, ale sekalo mi to. Rozbehnem oveľa náročnejšie tituly na high až ultra detailoch a niečo takéto mi seká. Voda ale je spravená aj vizuálne pekne, to musím uznať. Hra v podstate frčí na HydroEngine, čo je engine, ktorý Dark Energy Digital vytvárali tri roky. Inak žiadne zázraky nečakajte. Zvuková stránka hry taktiež nenápadná, hudbu som nevnímal vôbec, zvuky celkom na úrovni ale ten dabing vážení, ten dabing. No proste strach a hrôza.
Poslednú záležitosť, ktorú je potrebné spomenúť, je tzv. Challenge Room. Odomkne sa až po dohraní príbehovej časti hry a ide tu len o jednu vec. Zabíjať nepriateľov a zvyšovať skóre. Viac vám k tomuto neviem povedať, pretože v momente, ako som uvidel, že ma čakajú ďalšie hydrofóbne súboje, stratil som náladu a vypol som to.
Čo dodať na záver? Iba to, že Hydrophobia: Prophecy nie je hra na dlhé zimné večery, prípadne ani na letnú nudu. Hru som prešiel za 4 hodiny, z toho 2 hodiny som sa naťahoval z finálnym bossom. Je to zlepenec nudy a stereotypu, ktorý sa autorom z Dark Energy Digital príliš nevydaril. Ak sa rozhodnete kúpiť si hru, nekupujte si Hydrophobiu. Ak sa rozhodnete kúpiť si Hydrophobiu, tak som vás varoval. Tých 50 centov môžete utratiť aj inak, radšej si kúpte nejaké Kávenky alebo Horalku.
Plusy:
-voda!
-krátka herná doba
-slastný pocit po odinštalovaní
-nízka náročnosť na HDD, rýchle stiahnutie
Mínusy:
-stereotyp
-nulová znovuhrateľnosť
-dabing
-gameplay
-veľa ďalšieho
PC
PS3 Vývoj: Dark Energy Digital Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|