Destiny |
Dojmy konzolového nooba
Destiny nie je žiadna revolučná hra, ktorá človeku vypáli dieru na mozgu a otvorí mu všetky obzory. Všetko to, čo je použíté v hre už človek videl. Jediný rozdiel je ten, že Destiny to ako jediná dokázala skĺbiť v jeden fungujúci celok a všetko to, človek nájde na jednom mieste. Exceluje v grafike a zmysle pre detail. Inými slovami Destiny sa stáva akýmsi návodom ako by mali vyzerať AAA hry, ak chcú byť úspešné. Mnohým ľuďom zostáva megalomanský rozpočet tŕňom v oku. Ak by sme Destiny porovnali s GTA 5 (zhruba podobný megalomanský projekt) tak Destiny prináša určite vyššiu znovuhrateľnosť ako tomu bolo v prípade GTA 5 v čase vydania.
Hovoriť o Destiny ako o najlepšej hre všetkých čias je asi ako povedať o Dušanovi Tittelovi, že je najlepším futbalistom histórie. Na druhej strane dávať nálepky ako "sklamanie", "hype", "nuda" je rovnako pritiahnuté za vlasy
Rozhodol som sa napísať svoje dojmy. Dojmy po 20 odohraných hodinách, skoro po dosiahnutí 19. levelu. Ako hlavný dôvod, prečo som sa pustil do písania týchto riadkov je fakt, že Destiny si užíva až priveľmi veľa nezaslúženej kritiky. Neviem, že či sa len ľudia nechali strhnúť davom a davovou psychózou, ktorá káže kydať. Či už kvôli tomu, že za vývojom stoja Bungie (séria Halo) alebo vydavateľskú robotu zastrešuje Activision (CoD, Colin, GRID). Skúsim sa vyhnúť fanbojstvu. Po troch dňoch intezívneho hrania človeku opadnú ružové okuliare. A dokáže si všimnúť veľmi veľa vecí, ktoré predtým zostali za "wow efektom".
Ako už naznačuje nadpis, som úplny konzolový noob. Inými slovami, vôbec neviem hrať FPSky na gamepade a stále obdivujem ľudí, ktorí to dokážu. Ak by GTA 5 nemala autoaim, tak ju v živote neprejdem. V podstate, asi okrem Forzy, nie je hra, kde by som nelamil. Destiny je RPG FPS MMO. Pozostáva z dvoch častí, PVE a PVP. Nebudem sa venovať príbehu, nejako dopodrobna rozoberať lokácie a podobne. To tu vôbec nie je podstatné. Čo je ale podstatné je to, ako sa to hrá. Hlavne z pohľad nooba, ktorému robí problém zamerať každý pohybujúci sa cieľ. Prekvapivo skvele ! Frustrácia, ktorú som zažíval pri BF4 Beta tu nie je. Gamepad smeruj tam kam má a je to úplne bez automatickej pomoci. Resp. autoaim ako pri GTA nehrozí. Okrem toho, AI nie je nejako extrémne chytrá, takže to slúži ako skvelý prostriedok na trénovanie a učenie sa ako hrať FPSky na gamepade. Niektorí by mohli namietať, že AI je tupá a tým pádom to má nízku obtiažnosť. Nenamietam, možno. Resp. ak by som mal nahrané 1.600 hodín v CoD, asi by som tiež namietal... Ale každá misia obsahuje aj HARD verziu a tie sú naozaj hard. Pripomínajú Borderlands, Ultimate Vaulthunter Mode. V podstate, obyčajná zbraň už nestají. Je treba mať zbrane na jednotlivé typy nepriateľov. Pušky čo strieľajú oheň, ničia štíty, sú proti armoru a podobne. V tom spočíva kúzlo hard misií. A dokážu byť obtiažné aj keď sa k nim človek vráti spätne a má o 10-15 levelov viac ako je odporúčaný level pre misiu. Nie je to v štýle alá Diablo, kde killujem všetko na ranu. Aj tu treba mieriť a ak nedávam critical hity, je problém ustrieľať aj o 10 levelov slabšie príšerky. Čiže príšery sa nescalujú k vášmu levelu, to je dobrá vec. Čo je menej dobrá vec, že z príšer vypadávajú veci, pre váš level. Čiže aj príšera lvl 2 vie hodíť armor pre lvl 15 a pod. Čo je trochu na škodu, keďže lamky si vedia nafarmiť veci v základnej lokácii. Na druhej strane nič epické tam nenafarmia a je to riadna otrava. Skôr to beriem ako bonus za to, že sa človek vyberie späť do lokácie aby splnil daily quest na reputáciu.
Načal som reputáciu, tak pri nej zostanem. Okrem príbehových misií, ktoré sa odohrávajú na Zemi, Mesiaci, Venuši, Neznámej planéte a Marse sú k dispozícií ešte aj tzv. Patrol módy. Čiže kompletne sprístupnená celá mapa, kde človek behá, zbiera misie a plní ich pre reputáciu a expy. Tie misie nie sú žiadne svetoborné. Zabi XY príšer. Prines XY vec, Preskúmaj lokáciu X, sabotuj vec Y. Inými slovami questy, ktoré človek videl 100x. Čo je ale najväčšia výhoda Patrol módu je skúmanie mapy. Čím viac zapatrošený kút, tým väčšia šanca, že tam bude skrinka s epic lotom. Každá mapa má presne 5 golden skriniek s epic lootom a niekoľko desiatok lokácií, kde sa môžu spawnúť skrinky s iným, menej raritným lootom. Priznám sa, som ačivment hunter a zberač. Destiny tieto moje dve úchylky plní na 100%. Ačivmentov je tam neúrekom + sa zbierajú rôzne kartičky za ingame challenge. Tie si viete, spolu s popisom a lore, pozrieť na homepage. Btw, web stránka Destiny musela stať niekoľko desiatok tisíc, je spravené špičkovo. Vlastne drží si nastolenú laťku.
Plenenie týchto patrol questov zvyšuje reputáciu u jednej z frakcii v hlavnom meste Zemi. Čím vyšší level u frakcie, tým lepší prístup k veciam, ktoré predáva obchodník. Tak ako všetky veci v hre, aj frakcie sa delia na PVE a PVP.
PVE frakcie sa zvyšujú plnením PVE úloh (patrol questy, raidy a strike misie) PVP sa plnia hraním PVP - team deadmatch, alebo Crucible, čo je vlastne iný druh tímového DM. Priznám sa, ja na PVP veľmi nie som, lebo extrémne lamím...
Počas misií, či už príbehových, alebo patrol misií sa zbiera loot. Či už sú to zbrane, alebo časti armoru. Destiny veľmi dobre narába s lootom a človek pociťuje príjemnú satisfakciu, ak mu padne modrá vec. Resp. hra nefrustruje ako Diablo 3. Ak naozaj človek zabije silnú príšeru, tak ho hra väčšinou odmení. Loot je klasický, resp. rarity majú klasické farby: biela-zelená-modrá-fialová.
Destiny v tomto prípade nič nové nevymýšľa. Človek zbiera pušky, pištole, samopaly. Alebo oblek, topánky, rukavice a helmu. Kombinuje ju ku svojej postave, vyberá vhodné bonusy a podobne. Funguje to tak ako to fungovať má a hlavne postavy vyzerajú skvele. Každá časť oblečenia zmení výzor a nestáva sa, aby behali po mape rovnaké postavy. Teda aspoň nie zatiaľ, možno endgame itemky budú všetky na jedno kopyto.
Okrem týchto vecí človek môže na seba nacapiť plášť, ktorý patrí špecialne pre každú triedu a hlavne vlajka. Vlajka je super vec, ňou sa prezentuje na verejnosti a každý si vyberie tú, ktorá mu najviac sedí. Niektoré motívy sú uletené, niektoré sú konzervatívne. Vyberie si každý.
Rozmýšľam, že mohol by som sa zakecať ešte na veľmi dlho. Začať rozoberať typ misií, druhy postáv, typ zbraní, rôzne skilly, ktoré postavy majú. Ale toto nemá byť recenzia, toto majú byť dojmy, alebo skôr vysvetlenie, že prečo je Destiny skvelá hra. Skúsim zhrnúť niektoré veci v odrážkach, čo ma extrémne zaujali:
Intro: Krásne spravené, konečne intro ako má byť. Bodaj by si aj ostatné hry z toho brali príklad. Kvalitou pripomína Final Fantasy a Blizardovské intrá
Zmysel pre detail: Keď sa človek prichytí pri tom, ako pozerá na papraď a všíma si, že je vymodelovaná do posledného póru, asi niečo na tom bude. Alebo architektúra budov, rôzne praskliny, špina, okná inak zaoblené a rozbité. To sú veci, ktoré tam vôbec nemuseli byť a predsa sú
Že sú veci ako majú byť: Mars je púštny, je vidieť, že je taký istý ako v Total Recal s Arnoldom. Venuša je plná bujnej vegetácie. V Ruske je sneh a zima a Mesiac je vyprahnutý až má človek pocit, že je tam prázdno
Dobrý respawn: Príšery sa nerespawnujú pod nosom, ale zase človek nemusí čakať na respawn, lebo prišiel neskoro a neikto predtým to už vystrieľal. Správne zladený pomer.
Dvojskok: Lebo je to super zábava
Vlastne jednou vetou by sa to dalo zhrnúť, že v Destiny sú veci tak, ako ich človek čaká. Proste sú tam "tie istoty"
Čo sa mi ale nepáči sú technické chyby, ako odpojenie počas misie. Síce nestáva sa to často. Možno dva-trikrát za deň, ale aj tak to naštve. Alebo že tam nie je na čo míňať peniaze. Človek kúpi loď, baner, vlajku a už len môže šetriť na nejaké itemky od obchodníka. Snáď tam niečo ešte pridajú.
Na niektorých miestach vypadli textúry, alebo boli zle nasvietené. Hlavne na Venuši sa zle rátal odraz atmosféry na niektorých kameňoch.
Čo teda dodať na záver ? Ja ako úplný konzolový noob a lamer si Destiny užívam. Skvelé sa mi mieri, pocit zo streľby je dobrý, hra ma nefrustruje. Ak chcem frustráciu, tak si dám misiu na hard a na konci zistím, že to neprejdem. V podstate Destiny bola dôvodom prečo som si kúpil Xbox One. Hneď ako som si zahral betu na X360 vedel som, že idem do toho. A to už o niečom svedčí. A ako bonus, je to, že aj v dungeon misiách, v hre sa volajú Strike, nie som do počtu. Aj napriek tomu, že som si myslel opak, že v týchto ťažkých misiách, ktoré pripomínajú klasické dungeony z WoWka bude sflejmovaný, že neviem hrať. Síce je pravda, že mám najmenej killov na konci hodinovej misie, ale určite tam nie som na obtiaž. A to je niečo, čo sa ešte nepodarilo žiadnej hre na konzole. Pripraviť mi pocit, že môžem hrať hociakú časť PVE a nebudem tam za total lamu. Aj keď PVP končím so skóre 5:19 (v tých lepších zápasoch). Hold, ako sa vraví, tréning robí majstra.
(screeny som fotil telefónom z telky, preto tá OP kvalita)
Xbox 360
PS3 PS4 Xbox One Vývoj: Activision / Bungie Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|