Tomb Raider Underworld |
Tomb Raider Underworld vám ponúka krásnu prírodu a mytologický svet.
9.5
Od Tomb Raider Underworld som čakala niečo výnimočné, niečo čo bude vyzerať dobre a všeobecne, že celá hra bude pútavá. Iná ako ostatné Tomb Raider hry. A keď si to tak vezmem, všetkých tých spomenutých očakávaní som sa dočkala. Aby som teda neplietla jedno cez druhé vezmem to pekne od začiatku. No alebo vlastne od konca. Od konca predošlého dielu.
Všetko sa začalo zmiznutím Larinej matky, keď Lara bola ešte malá. Jej otec, Richard Croft, pátral v Nepále aby svoju ženu našiel, bohužiaľ neúspešne. O niekoľko rokov neskôr sa Lara zúčastnila expedície v Bolívii, kde zazrela kamenný portál, vďaka ktorému sa jej vybavila minulosť. Postupným pátraním sa zisťuje, že jej matka sa pravdepodobne nachádza vo svete mŕtvych - v Avalone. Prvá snaha o preniknutie do sveta mŕtvych sa končí neúspešne.
Lara zisťuje, že podľa Mayského kalendára sa každý rok počas určitých dní, označovaných ako dni hnevu, otvára brána do Avalonu. Mnohým z vás asi zrejme "Avalon" niečo hovorí, jeho strážcom je boh Thor. Začína sa teda výprava do Stredozemného mora aby Lara našla Thorov hrob.
Tomb Raider Underworld vám ponúka tri obtiažnosti hry. Casual explorer, Tomb Raider a pre náročných alebo možno pre tých čo si myslia, že sú nároční je tu Master survivalist. Podľa mňa práve tá hardcore sa mohla volať Tomb Raider ale to je veď jedno. Čo sa týka ovládania hry môžem porovnávať pretože Tomb Raider Underworld som mala na Playstation 2 a mám ho i na PC. U PS2 mi prišlo ovládanie dosť jednoduché, pretože ono to vlastne bolo tak, že celá hra bola zjednodušená. Takisto i grafika nebola žiadna sláva. Nevýrazná. Takisto i detaily scenérií nevýrazné. Farby boli vážne hrozné, ako keby vyblednuté. Navyše s otáčaním kamery som mala tak trochu menšie problémy. Keď som otáčala kamerou počas dákej aktivity bola to jedna veľká katastrofa. Ale tak čo viac čakať od PS2. Konzolu som predala. Pre toto radšej preferujem počítače. Lepšie ovládanie, viacej možností, za zmienku ale asi stoja veľmi komické úmrtia Lary. Ako keď hodíte poleno do priepasti. Otáčanie kamery pohoda jahoda. V hre je i auto-aim takže lážo plážo. Grafika znamenite lepšia a krajšia i keď čo sa týka Xboxu 360 niekedy mám pocit, že je to o dosť krajšie najmä ak sa zadívate na rôzne detaily napr. na stenách s ornamentmi. Je to akoby tieňované a detaily ornamentov sú ostrejšie a farby sýtejšie. Vzhľad Lary na PSku a PC nie je výrazný ako napr. v tom novom z roku 2013. V TRU som ocenila hádanky a hlavolamy. Asi ten najobľúbenejší je s bohyňou Shiva. Ale všeobecne o tie dobré nie je ani tak núdza. Hneď prvý máte na začiatku hry. Síce nie je to ťažké ale aspoň je tam ten dobrý pocit z vyriešenej "záhady". V každej novej pasáži si môžete vybrať jednu zbraň navyše a zmeniť oblečenie Lary. Ja osobne som mala najradšej ten s dlhými nohavicami aby ju nedoštípali na nohách komáre. Myslím proste na všetko! Navyše Lara v kraťasoch je už dosť okukaná.
Hudba a zvuky v hre. Hudba super, jeden z mojich obľúbených soundtrackov a nie raz som sa strhla, keď na mňa vybafla akčná hudba spolu s pumami alebo mŕtvymi mytologickými stvoreniami. Celú hru vás sprevádzajú príjemné zvuky krásnej prírody (vzhľad sa im naozaj podaril, niekedy to bolo až kúzelne krásne), štebot vtáčikov, či padajúci dážď alebo vrčanie divých šeliem. Hlas Lary - vysoká spokojnosť, myslím si, že jej dabing bol dobrý. Ale priznávam, že občas som mala pocit, že Lara je už na toto všetko stará.
Ak to mám všetko zhrnúť do jedného Tomb Raider vreca tak u mňa jednoznačne spokojnosť. Je mi jasné, že nie je každý takého názoru ale nedá sa vyjsť v ústrety všetkým. Ja som fanúšička hry už 13 rokov a tak je jasné, že pozerám sa na to cez ružové okuliare.
PC
PS3 Xbox 360 Wii DS Vývoj: Eidos / Crystal Dynamics Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|