Januárová Rýchlovka |
Tri krátke recenzie hier, ktoré som hral, prešiel a je čas sa na ne pozrieť pohľadom Achievement Huntera
Klasické recenzie píše kde-kto. Moje recenzie budú trochu iné. Stále to budú recenzie (čiže článok, ktorý sa snaží podať objektívny názor na hru, ale pritom je subjektívnym), ale z pohľadu človeka, ktorý hráva hry hlavne kvôli achievementom (odteraz už len ačivment, som si to poslovenčil). Januárová rýchlovka je zmeska krátkych recenzií hier, ktoré som prešiel v decembri, alebo začiatkom januára. (Za prejdenú hru považujem každú, kde som získal aspoň 50% ačivmentov, alebo už ju nevládzem ďalej hrať, lebo nespĺňa moje predpoklady kvality)
Dungeons of Dredmor (7,5 / 10 )
Žáner: rogue-like RPG s ťahovými súbojmi
Rok vydania: Júl 2011 (získaná v Humble-bundle v septembri 2014)
Počet hodín potrebný na získanie 50%: 106
Klasický predstaviteľ sub-žánru rogue-like. Čiže hry, ktorá sa považuje za náročnú, hráč ma len jeden život, nemožnosť loadnúť hru a veľkú úlohu v týchto hrách zohráva šťastená, alebo RandomGenerátor.
Musím sa priznať, ani neviem, že o čo ide v Dredmore. Myslím, že niečo ako hrdina/hrdinka príde do dungeonu, väčšinou s holými rukami a potrebuje sa prebiť až na samý spodok. Kde ju bude čakať, prekvapivo, finálny boss. Ktorý je však tiež niekde zašitý.
Dredmor je RPG izometrického pohľadu, jedna z tých ľahších rogue-like hier. Keďže postava netrpí hladom a smädom, tak dá sa postupovať veľmi pomaly a obozretne. Healovať každú miestnosť a celkovo kempiť kde sa len dá. Takisto je hra veľmi štedrá na epické predmety a ak loot nestojí za nič, vždy sa dá čo-to ukradnúť z obchodu. Celkovo som sa pri nej veľmi dobre bavil a vlastne strávil som tam až 119 hodín. Hru som prešiel s postavou číslo 36 (vždy keď mi zomrela, tak som jej dal nové číslo a hral znova).
Plusy:
* Široká škála skillov, možnosť sa vyblázniť pri staví buildov
* Zaujimavé schopnosti a jedinečné herné mechaniky skillov
* Rôznorodosť nepriateľov
* Príjemný drop rate kvalitného lootu
* Málo frustrujúce
Mínusy:
* Žiaden/extrémne strohý popis pri vyberaní skillov do buildu, nutnosť použiť wiki
* Na 24 palcovom monitore sem-tam trhá obraz, keďže sa hra odohráva v krokoch
Pohľad ačivment huntera:
Treba veľakrát opakovať hru, keďže drvivá väčšina ačivmentov je založená na vymaxovaní určitého skillu
Zhruba štvrtina ačivmentov je extrémne časovo náročná, 2 nefungujú, nemožnosť získať Perfect game
Spec Ops: The Line (8 / 10)
Žáner: 3rd person strieľačka
Rok vydania: Jún 2012 (získaná vo WinterSale 2014, ako jediná hra čo som kúpil)
Počet hodín potrebný na získanie 50%: 2,3 (2 hodiny a 20 minút)
Ja mám veľmi rád 3rd person strieľačky tohto typu. Zbrane nemajú skoro žiaden recoil, človek to tam šije hlava-nehlava, výbuchy, padanie z 50 metrovej výšky a namiesto fraktúry iba odrenina na ľavom líci (wtf ?!). Binary Domain bola podobná hra a tá ma mega bavila (až na 2 boss fighty). Spec Ops ma bavil ešte viac (žiadne boss fighty).
Skvelý príbeh ! Fakt. Síce ku koncu (ktorý nastane asi tak za 5 hodín herného času) už človek tuší, asi o čo ide, ale všetko je nakoniec jasne vysvetlené a zrozumiteľné. Hra ponúka 3 konce (dá sa to loadnúť a získať lacné ačivmenty), takže každý si príde na svoje. Hra je skvele nahovorená, nadabovaná, žiadne mizerné dialógy, Lugo (jedna z hlavných postáv) je vtipná, kapitán (postava za ktorú hrá hráč) má skvelý a rozvážny hlas.
Netreba sa báť ani toho, že hráč môže dávať pokyny svojim dvoj spolubojovníkom. V drvivej väčšine prípadov sa zaobídu aj bez nich. AI funguje ako má. Dokonca aj nepriatelia nie sú sprostí. Na druhej strane, nečakajte Gariho Kasparova (šachový veľmajster, metafora na vysoko inteligentného súpera, pre menej inteligentných). Je to tak akurát.
Plusy:
* Grafika, prostredie mesta Dubaj
* Príbeh, Voice acting
* Dobrý pocit zo streľby
Mínusy
* Checkpointové sejvovanie
* V pár pasážiach nutnosť naučiť sa správanie nepriateľov
Pohľad ačivment huntera:
Ačivmenty naskakujú ako na bežiacom páse, pripomína to legendárne Dead Rally, kde ačivment naskakoval každých 6 min v priemer. Tu to bolo necelých 7min / ačivment.
Za 3.99€ zábava na 6 hodín (ak by človek chcel perfect game, tak asi na 10, ideálne)
Žiadne frustrujúce ačivmenty typu: „zabi nepriateľa posledným nábojom v zásobníku a následne granátom aspoň piatich, bez toho aby ťa videli“
Sleeping Dogs (5,5 / 10) (nie remaster verzia)
Žáner: Tvári sa to ako GTA
Rok vydania: 2012 (získaná tiež v tom roku, ale dlho odkladaná pre nechuť do hrania)
Počet hodín potrebný na získanie 50%: 35
Dostal som otázku, od brata, že aká je táto hra. A priznám sa neviem sa rozhodnúť, že či dobrá, alebo zlá. Niekedy mám pocit, že tá hra je super, inokedy som mal chuť ju odinštalovať a vyhodiť von oknom.
Sleeping dogs využíva mechaniky známe zo série GTA – čiže autá, veľa streľby, ešte viac výbuchov, nejaké tie nahotinky a silné NPC charaktery. Hráč sleduje snahu Hong-Kongskej polície o zničenie Triád (čínska mafia). Nasadia medzi nich ultimátneho dvojitého agenta Wei Shena (hráč), ktorý sa práve vracia z Ameriky do rodného HongKongu (ani neviem, že prečo už). Príbeh bol fakt vydarenou súčasťou tejto hry, možno preto, že sledoval neotrepanú tematiku Triád.
Stále neviem odpovedať, že či je hrá dobrá, alebo zlá. Možno vám pomôžu plusy a mínusy. Ale tých 4.99€ čo ma stála, je rozhodne jej pravá hodnota.
Plusy:
* Prostredie Hong Kongu – mám rád Hong Kong, celkovo aj v reálnom svete
*Príbeh a postavy. Je sa treba pripraviť na to, že Wei Shen vydrží asi všetko, tipujem, že aj raketomet do brucho by dal, ale to k akčnému klišé asi patrí
* Grafika a ako sa to svižne hýba aj pri broadcostovaní na steame
* Vychytaná hudba v rádiách. Činsky gangsta rap a Ninja Tune radio
Mínusy:
* Bug ktorý ma vytáčal do nepríčetnosti. Nemožnosť si kúpiť žrádlo alebo sifón u predavača. Len prebehne animácia, že kupujem tú vec, ale ju nedostanem. Musím zájsť za roh a modliť sa, aby mi to ten idiot predal. Teda, ak medzitým niekam nedošiel, alebo nepríčetne nezaliezol pod stánok s čínskou polievkou, poprípade nemá potrebu vykrikovať, ako idiot: Pork bun, pork bun, you are never a whole man when you never eat a pork bun ! FML !!!
* Fyzika v hre. Náraz v rýchlosti asi tak 20km/h ma bol schopný odhodiť asi toľko, čo po výbuchu v Hiroshime
* Neskoré reagovanie na counter. Predtým som hral všetky tri časti Batman: Arkham XY a mal som veľký problém sa adaptovať
* Namapovanie kláves, ako nastupovanie pravým klikom do auta a v jednej misii nefunkčnosť istej klávesy (nebyť návodu ako to prejsť, tak tú hru nedokončím)
* Nemožnosť získať lvl 10 pre Triady, len treba grindovať
Pohľad ačivment huntera:
Polovica ačivmentov je celkom fuška, keďže spájajú veľa grindu, ako kúpiť všetko oblečenie z obchodov, všetky autá a pod. Na to treba kvantum peňazí a tie treba vygrindovať na eventoch, alebo v gamblingu. Inými slovami, tých 20 ačivmentov za to nestojí.
Asi 1/10 ačivmentov je súčasťou DLC, čiže shit vol.2