Hotline Miami 2: Wrong Number |
Mýslíte že vaša maska za vás zoberie všetky vaše zločiny?
8.5
Hotline Miami bola jedna z najlepších hier aké som kedy hral, a aj jedna z najoriginálnejších. Hra síce mala niečo cez 3 hodiny, no zabrala by vám aj celú stovku, pokiaľ by ste chceli dať všetko na +A či naučiť sa so všetkými postavami. Hra vyvinutá Jonatanom Söderströmom a Dennisom Wedinom bola jedným z najväčších úspechov indie scény. Predsa, kto z pôvodných hráčov by zabudol na legendárny level v nemocnici?
Séria Hotline Miami sa odohráva striedavo v USA a Rusku, no jeho príbeh je jeden s najväčších aké som videl. Pochopte ma správne, nehovorím najlepších, no videli ste hru v ktorej je dvanásť hlavných postáv? Základom sú "The Fans" ktorí sa rozhodli znovu zabíjať v maskách zvieratách, ktoré na seba prenesú všetkú vinu. Ich časť hry by som hodnotil po príbehovom najlplytkejšie, no užil som si ju po hrateľnosti najviac. Jedna z úplne najviac prekvapujúcich postáv bola Evan Wright, ktorý sa rozhodol napísať o "The Fans" knihu, no ktorý nieje zabijak, ale bojuje.
Okrem másk a gangov dostaneme na krk ešte políciu a uvidíme reálne vyšetrovanie, či taký blázinec. Dostaneme sa aj na vojnu. Uvidíme veľmi veľa starých (niekedy aj mŕtvych) postáv, takže je celkom optimálne si aspoň prebehnúť prvú hru. Po istom bode ale hra akoby sa všetkých postáv snažila zbaviť. Keď z príbehu zmizne prvá postava, už viete že začína koniec, ktorý je síce dlhý (s 12 postavami sa nerozlúčite za 15 minút). Najdôležitejšie klúčové postavy zostanú a budete o nich počuť celou hrou, no pár je ich tu len na predĺženie hernej doby (The Henchman, ehm ehm). V hre je taktiež možnosť vypnúť všetko sexuálne násilie, no neviem prečo by to niekto robil (napr. keby som nevedel že pozerám slávnu "rape" scénu, tak si myslím že sa ju tam snaží uškrtiť).
Objavia sa aj starí priateľia z minulosti, no radi ich asi neuvidíte.
Hneď ako zoberiete prvú trubku a zaryjete ju do hlavy gangstera, zistíte o čom Hotline Mami skutočne je. Je to dôvod prečo "The Fans" prebrali štafetu. Je to násilie, teda asi najlepšia vec na hre. Neuveritelné, čo pár autorov dali do bitovej grafiky za impact pri údere, či detaily ako jedinečné krvácanie, či kotúlajúca sa hlava (pokiaľ ju teda správne odseknete). Najdôležitejšia vec v hrateľnosti je jej rýchlosť. Všetko zomrie na jeden zásah. Vy, nepriatelia a aj bossovia. Tých môžete sekať celkom malým arzenálom vecí, no každá z nich je svojim spôsobom jedinečná a funguje trochu inak. Nožíkom môžete hádzať a perfektne zabíjať, taká Katana je pomalšia no má veľký rádiu švyhu...
...A čo strelné zbrane? Mal som malý problém s ich vybalancovaním. Pištole (dokonca aj tá s tlmičom) mi prišli ako najslabšie zbrane v hre. Je pravda že s nimi často vyzabíjate celý level, no to môžete povedať aj o každej inej zbrani. To isté platí aj o odstrelovačke, ktorá prekvapivo neprestreluje nepriateľov, čím je najpomalšia zbraň (v takto rýchlej hre je to až moc na škodu). Najviac mi vadila asi brokovnica a jej najväčšia sila v hre. Brokovnica totiž nefunguje ako v ostatných hrách, že sa jej náboje rozptýlia do všetkých smerov a v diaľke stráca presnosť, tu je to presne naopak. Keď vystrelíte, náboj sa rozdelí asi do dvadsiatich rovnakých, ktoré stále letia rovnakým smerom, preto je možné s brokovnicou longshotovať a jedným výstrelom tak zabiť aj 8 ľudí. Toto mi na hre asi najviac vadilo.
Poďme sa teraz trochu porozprávať o maskách, takej Alfa Omege celej hry. Autori výrazne orezali počet masiek (sú už iba štyri), no každá z nich má obrovský dopad na hru. Začnem s nimi postupne: Corey je zebra ktorá sa vie kotúlať. To je všetko. Kotúlaním sa dá vyhnúť nepriateľskej paľbe, čo je asi jedna z najťažších vecí na naučenie. Celkovo je postava ťažká, a zaberie vám pekných pár hodín len trénovanie úskokov proti nepriateľskej paľbe. Ďalej je tu leopard Tony, ktorý je šéfom celej skupiny. Jeho údery zabíjajú, no na úkor toho že nezoberie žiadnu zbraň. Tony je najviac beginner-friendly postava a najviac speedrun-friendly taktiež. Dokázať totiž zabiť veci ako samurajov, psov, fat-guyov len úderom (a možno krátkou animáciou), je vec prečo si ho budete tak často vyberať.
Vašou prioritou pri dobrom hodnotení je dávať čo najviac killov po sebe v tzv. kombách.
Mojou (a asi každého o kom počujem) najoblúbenejšou postavou je kačica Ash a Alex. Sú to dve postavy v jednom. Ash má v ruke motorovú pílu a Alex striela. Idú vedľa seba, vy ovládate Ash zatiaľ čo Alex ide za vami. Táto postava je najzaújmavejšia, pripomína celkom hranie na klavír (keďže paralelne mierniť nieje sranda).Poslednou postavou je medveď Mark ktorý má dve (akimbo pre hráčov CoD) SMG vo svojich rukách. Jeho nevýhodou je že ich nemôže len tak zahodiť, ale prečo by ste to robili? Okrem toho s nimi môžete ešte máchať do strán a mieriť na dve veci naraz. Celkovo cítim že do hry by sa ešte vošla ešte jedna postava ktorá by bola tak unikátna ako Alex a Ash, ktorá môže príjsť v možnom DLC.
V novom Hotline Mami zavítate taktiež do vojny, čo je úplne iný zážitok než len zabíjať v maske ruských gangstarov. Na začiatku každej operácie dostanete vami zvolenú zbraň (brokovnicu, heheh) a idete zabíjať červených. Vojna priniesla neuveritelne otvorené prostredia so skoro nulovým kritím (čo je pomerne vražedné a frustrujúce pre Hotline Miami), no je zaujímavé vystačiť si len s vašou zbraňou či nožíkom. A koniec vojny vás chytí za srdce.
Alex a Ash po krvavej akcii.
Technickú stránku nechám na vašom úsudku, no aby ste ju pochopili, zahrajte si najprv niečo ako Shovel Knight či Super Meat Boya, no nemusíte to robiť, pokiaľ si pamätáte a žili ste v devedesiatkach. Grafika je ale na vrchole jej štýlu, scenérie v nahrávaniach sú úchvatné a detailnosť interiérov je fenomenálna. Z niektorých postáv v cutscnénach vás bude zaručene mraziť. Taktiež tu máme asi soundtrack roku, keďže ľudia ako ja, ktorý elektro-techno-dubstep-veci nemusia, začali počúvať soundtrack k Hotline Mami. Úspech.
Po dohratí Hotline Mami 2: Wrong Number som sa cítil ako príšerný človek, čo sa mi ešte v žiadnej hre za moju dekádu hrania nestalo. Nemám k nej nič viac povedať, ledaže pokiaľ ste žili v 90. rokoch tak si ju musíte kúpiť a zahrať. Má ale nové Hotline Miami nejakú pamätnú úroveň, ako mal originál nemocnicu? Myslím že na taký útek z vezenia, či lúpež banky len tak nezabudnete.
8.5/10
-Wellbi
PC
Vývoj: Devolver Digital / Dennaton Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|