Alien Isolation |
Hry podľa filmov bývajú väčšinou tragédia čo si budeme hovoriť je to aj naopak (Film podľa hry). Vždy tam niečo zlyhá napríklad neskúsení tvorci, nepochopenie tématiky (posledný hitman film) a rôzne iné problémy. Kedže vy už hodnotenie vidíte tak pri tejto hre platí porekadlo – ‘’Výnimka potvrdzuje pravidlo’’. Takže dosť omáčky vrhnime sa na recenziu.
9.0
Uvod - Nie tak dávno vyšla Alien: Colonial marines. Tá hra bola iba prostoduchá strielačka ako každa druhá len v nej boli votrelci a predatori. Bol som sklamaný že votrelca ukazali ako obýčajný pohybujúci sa terč. Ale rany na duši mi vyliečil našťastie Alien:Isolation ktorý ukazuje votrelca z úplne iného uhľu: nesmrteľného, vražedného lovca ktorý s potešením zabíja ľudi ktorí su voči nemu bezmocní.
Dej- Hráme za Amandu Ripley, dceru Ellen Ripley s prvého a druhého filmu.Dej sa odohráva 15 rokov po filme presne v roku 2137. Ako sa Torrens (vaša loď) snaží nadviazať kontakt s Sevastopol v ktorej sa bude väčšina deju odohrávať nastavajú koplikacie. Klasika zlý signál, vystrely v pozadí. A môžete 3x hádať do ten rozruch spôsobil. Lenže posadka Torrens spolu s Amandou to majú na háku a hor sa do pasce. Už pri príchode je tu zlovestné ticho predvídajúce niečo presnejšie niekoho. Steny zdobia nenávistne nápisy k či už lodi, votrelcovi či ostrahe, stopy po boji a neporiadok. No votrelec nie je jediné nebezpečenstvo čo tu bude číhať. Preživší sa zoskupujú do skupiniek a bojujú proti votrelcovi. Lenže kvôli zásobam, ktoré sa mália, zabijú každého kto ich nejako ohrozí. Prvé 3 hodiny budú také vlažne. Bude len ticho a žiadne napätie. Takmer nikto iba vy sa prechádzate po opustených chodbách. Ale po 3 hodinách prichádza na scénu hlavná hviezda – Votrelec.
Gameplay - Čo sa týka zbraní som bol trochu sklamaný. Viem je to o plížení ale čakal som že budú efektívnejšie. Keď už dostanete prvú zbraň - revolver tak zistíte že je nanič. Divné ja viem ale ja sám som ju použil maximálne 3-krát. Na ľudí a na privolanie votrelca je najlepšia. Postupne dostanete lepšie zbrane (brokovnica, plameňomet ktorí odoženie votrelca). Lenže sa nespoliehajte na zbrane. Sú hlučné, veľmi málo nábojov. Lenže Amanda je inžinierka a teda vyrabánie rôznych užitočných vecí jej nie su cudzie. Či už to je EMP mína, molotov či nejaká plašička, čo vydáva zvuk a zabaví votrelca. Proti nepriateľovi sa môžete skryť do skríň, pod stoly alebo do vetracích šácht lenže neni to tak bezpečné ako sa na prvý pohľad zdá. Neskôr sa vám do rúk dostane radar ktorí zaznamenáva pohyb a niet “lepšieho” pocitu, ako keď sa k vám približuje zelená bodka a pípanie nadobúda grády. Vtedy len dúfate že vás neuvidí. Obrovské napätie bude aj pri savovaní hry. Savuje sa to pri takých budkach ktoré nikdy nie su v absolutnom bezpečí. Savovať môžete aj keď je nejaká mátoha blízko lenže riskujete veľa. Čo je ale ešte horšie, miesta na ukladanie sú od seba zdialené na obrovsku zdialenosť. Je to hra o nervoch, opatrnosti a risku. A platí risk=zisk alebo prehra. Ako budete preskúmávať ľod tak natrafíte aj na dalšieho nepriateľa – android alebo working Joe. Pokiaľ sa pohybujete v povolenom priestore tak je všetko ok lenže ak sa dostanete do zakázaného priestoru a android vás zbadá tak vám “jemne” naznačí, že tu nemáte čo robiť. Tri rany do hlavy androida ho síce ukludní ale zase máte o jeden problém viac. Votrelca na krku. Ale na druhú stranu, android je pomalý a ľahko sa mu stratíte. Neskôr budú agresivnejší a odoľnejší ale rovnako pomalí a hlúpi. Čo ma ale vytáčalo je ovládanie. Ak ste rýchlo museli utiecť dverami, tak na otvorenie ste potrebovali použiť myš aj klavesnicu. Postupne som si na to zvykol ale na spôsobilo mi to obrovské nervy ked vám doslova votrelec dýcha na krk. Príjemne osvieženie sú minihry ako hackovanie či vyrezavanie otvorov aby ste sa dostali ďalej. Hackovanie je jednoduché a intuitivne i keď na prvý pohľad je to úplne naopak. Čo je ale obrovské plus je preskúmavanie prostredia. V termináloch môžete okrem príbehov pracovníkov najsť aj kody k dverám a tak objavovať rôzne secrety a veľmi cenne náboje, lekarničky, sučiastky či benzin do plameňometu. Posledné čo pred smrťou uvidíte.
Vizual - Grafická stránka hry je jednoducho super. Detailne postredia ktoré sú presne vystrihnuté z predstáv ľudí v minulosti, ako by malo vyzerať cestovanie vesmírom. Všetko vyzerá retro a popritom sci-fi. HW- nároky sú veľmi malé a pri mojej zostave som to pustil na rozlíšení 2560x1080p na 60 fps na ultra.
Audio – Audio či už vo filmoch alebo hrách tvori polovicu zážitku. A u hororov to platí 2-násobne. (nie 100 percent audio). A autori vytvorili audio na 1-ničku. Nervy drásajuca hudba keď je votrelec nablízko či pípanie počítačov alebo senzoru. A najlepšie: dupanie votrelca v šachte. Časť audia zobrali z pôvodného filmu z roku 1979 ale tak či onak, majú u mňa uznanie.
Záver - Nie je to strielačka, Je to hra o taktickom plížení sa z bodu A do bodu B popritom ešte do bodu C a D. Nie je to hra pre každého ale tí, ktorí milujú stealth hry musím len odporučiť. Dĺžka hry závisí od obtiažnosti. Na hard sa môže doba hrania vyšplhať až na 22 hodín ale je to silno individualne teda niektorí to prejdu za 15 hodin a niektorí za 20.
PLUSY Minusy
Audio Ovladanie
Vizual Save system
Náročnosť
Atmosféra
Votrelec Verdikt: 9/10
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: SEGA / Creative Assembly Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|