The Legend of Korra |
Chcete si skúsi aké je to ovláda prírodné elementy? Legenda Korry je zábavnou a nenáročnou hrou podža seriálovej predlohy ktorá má čo ponúknu. Bral som ju ako jednohubku, ktorú mono ani nedohrám, nie to ete aby som na ňu písal recenziu. Ale získala si ma.
Legenda Korry
Nad úvodom k recenzii tejto hry som dlho rozmýžal. A ako ho píem, stále rozmýžam... To, ako som sa k tejto hre dostal je samostatným príbehom, ale podelím sa oň s Vami. U ani neviem ako sa to začalo. Je tomu viac ne pol roka, čo som si na IMDB/ČSFD čítal informácie o jednom filme čo ma zaujal. Na názov si u nespomeniem. Preklikol som aj na informácie o hercoch a medzi fotografiami jednej z herečiek som naiel pomerne zaujímavý obrázok. Zistil som, e ide o scénu z filmu u nás uvádzaného ako Posledný vládca vetra (The Last Airbender). Zo zvedavosti som film pri najbliej príleitosti pozrel. Hoci spracovaním vežmi neohromoval, jeho dej (a hudba) bol zaujímavý. Z deja a jeho záveru bolo jasne vidie, e film by mal ma ete ďalie pokračovania. Na moje sklamanie, ale iadne pokračovania natočené neboli. Čo zavinila zrejme nie vysoká umelecká hodnota prvého dielu. Dozvedel som sa ale, e film bol natočený podža animovanej predlohy.
Hoci nie som fanúikom anime a praktický vetko od Simpsonovcov cez South Park či Family Guy a podobne ide mimo mňa, zábery z vyhžadávača ma presvedčili a seriál som si pozrel.
Tu sa musím pozastavi. Seriál Legenda Aanga (alebo Legenda o Aangovi záleí na tom, ako si preloíte spojku of) (Film je filmovým spracovaním jeho prvej série) sa odohráva vo fiktívnom svete podža ázijskej mytológie. Existujú národy ovládajúce 4 elementy: Vzduch (vietor), voda, zem a oheň. Človek môe ovláda vdy len jeden element a táto vlastnos je podmienená geneticky. Aang je avatar osoba, ktorá ovláda vetky elementy. Avatar je smrtežník, ale jeho dua je nesmrtežná a rodí sa vdy v novom tele v neustálom kolobehu elementov (ivlov). Kadý avatar má prístup k svojim predolým inkarnáciám. Opä podža ázijskej mytológie. Napriek tomu je jeden kadý avatar jedinečný a sám sebou. Môe kona nezávisle na svojich predolých ja, a na jedno pravidlo nesmie ubliova ostatným a nesmie uprednostňova len jeden národ. Napriek tomu sa avatari násilia netítia a ich domovský národ je vdy tak trochu proteovaný. Miera dodriavania tejto zásady je závislá od konkrétnej osobnosti avatara (a jeho aktuálnej nálady). Svet je vytvorený podža ázijského (rozumej oblas ďalekého východu) umeleckého týlu. Sú tam teda pagody, zahnuté strechy, žudia nosia kimoná a podobne. Ale žudia samotný majú jednoznačne beloské črty (sem tam sa objavia čínske fúziky, ale ikmých očí veža neuvidíte). Aang je týlovo tibetský mních (typicky národ vzduchu), rád medituje a podobne.
V Legende Aanga porazíte hlavného nepriateža pána ohňa Ózaia. Národ ohňa sa toti rozhodol, e integruje ostatné národy do jedinej ríe (u za Ózaiovho starého otca Sózina) a Ózai bude vládnu ako kráž Fénix celému svetu. V závere seriálu je ale pripravený o svoje schopnosti a seriál končí.
O sedemdesiat rokov neskôr povstane nový avatar z národa vody Korra. Tá bude hlavnou postavou seriálu Legenda Korry. Je omnoho dynamickejia ne Aang a násilie jej nie je cudzie. Na svoju dráhu avatara ako nositeža spravodlivosti sa od detstva poctivo pripravovala a náleite sa teí. Seriál začína v Republic City hlavnom meste Republiky národov ktorá vznikla reformáciou z kolónií národa ohňa dobytých území. Na rozdiel od pôvodného seriálu nemá Legenda Korry iadny nosný dej. 4 série nemajú jednu ústrednú líniu u Aanga to bolo ovládnutie vetkých elementov a ukončenie dominancie národa ohňa. Tu má kadá séria vlastného arcizločinca. Korra sa ako avatar vyvíja, ale nič podobné Aangovi od nej nečakajte.
Legendy Korry bola ukončená v roku 2014 4. sériou. V roku 2014 bola vydaná rovnomenná hra podža seriálu z dielne Activision-u. Nie je to jediná hra z univerza týchto seriálov, ale väčina z nich vyla na platformách od Nintenda.
Ako zrejme predpokladáte, do hry som sa pustil po pozretí seriálu. Animácia Activision-u v úvode ma upozornila, aby som nič vežké nečakal. Hra je jednoznačne bojovka a aj sa tak hrá. Príbeh v nej je nepodstatný. A tu nastupuje dôvod, prečo som tak siahodlho rozpisoval úvod. Pokiaž si hru chcete ui o trochu viac, ne len schizofrenickým stláčaním tlačidiel MUSÍTE seriál pozna.
Hra sa začína (ako to u býva) tutoriálom, ktorý Vás naučí základy ovládania. Začínate vo chvíli vyvrcholenia druhej série seriálu teda pri portáloch svetov (ktoré spájajú svet materiálny s duchovným). Zvrátený vodca severného vodného kmeňa Unalaq sa rozhodol spoji 10 000 rokov oddelené svety pri harmonickej konvergencii (zoradení planét). Zabi svoju neter avatar(ku) Korru a sám sa sta novým temným avatarom spojením s duchovným predstavitežom zla Vátuom (Korra a vetci avatari pred ňou sú spojený s Rávou dobrom). Počas harmonickej konvergencie ovládol duchov a premenil ich na zlých tých uvidíte v hre a musíte ich porazi. Korra samozrejme nakoniec zvíazila, ale to v hre neuvidíte. Ďalí tutoriál Vás naučí pouíva uzamknutie súpera formou hry Borenie ivlov čo je preklad pouívaný v dabingu. Originál pouíva Pro-bending teda profesionálne ovládanie elementov. (Legenda Aanga sa trochu rozchádza s Legendou Korry ohžadom pôvodu elementov, svetu duchov, ale to Vás v hre nepostihne).
Zápas skončíte knockautom a idete domov. V temnej uličke Korru prepadne skupina čiplokerov a zablokujú jej Čchi teda stratí ovládanie elementov. A tu sa začína skutočná hra.
Časovo je hra zasadená do obdobia tretej série seriálu. Republic City je zničené po finálnej bitke druhej série medzi Korrou vo forme ducha a Vátuom, ktorá dala mestu poriadne zabra. Očakávajte leenia, jamy... zátarasy. Bitka bez elementov je nuda, ale čiplokeri majú nízky level a tak je to zvládnutežné. Čiplokeri (Chiplockers) toto slovo je vežmi obtiane preloi, jeho význam je zrejme prenesený, tak som to radej ani ja, ani prekladatelia českého dabingu neskúali. Sú to prisluhovači Amona nepriateža z prvej série seriálu a v tomto čase u neexistujú, ale pre potreby hry vyhovujú. Postupne sa v jednotlivých kapitolách naučíte opä ovláda elementy a budete sa v nich zlepova ich pouívaním. Čiplokeri sa budú taktie zlepova postupne narazíte na nové formy ktoré budú oveža silnejími protivníkmi. Ale vetci pochádzajú zo seriálu, take ich budete pozna. Netreba sa obmedzova na vylevelovanie jedného elementu, ale bra to formou kalokagatie. Pomáha Vám pri tomu bude Dinora (mená píem foneticky) premietnutím svojho ducha. Jej rady je nutné splni, inak sa s hrou nedá pohnú.
Stretneme rôznych bossov prvým akým bude triáda trojitej hrozby (Korrin prvý nepriatež v seriáli), ale neskôr sa dozvieme, e v porovnaní s inými sú vlastne nuly. Samostatne nie sú členovia triády nijak vežkým nebezpečenstvom, ale spolu dajú na nízkom leveli poriadne zabra. Hra je koridorovka a boj bude prebieha v rôznych prostrediach zo seriálu. Zakadým, keď dôjde na potýčku prostredie sa uzavrie do arény z ktorej sa nedá utiec. Tým sa boj stáva vežmi obmedzeným. Vyuívanie prostredia je skoro nulové. Vrcholom návrhu arény je súboj s dvomi duchmi takmer na konci hry, kde bossovia zaberú vetok priestor a sotva sa dá otoči. Problémom hry je aj rozbitežnos lámp, áut predajných stánkov, skál a hydrantov dodávajú hernú menu. S nízkym levelom ovládania sú ale odolnejie objekty aie zničitežné. Je to irónia v prvom diely prvej série bola toti Korra zatknutá za rozbíjanie cudzieho majetku pri boji s triádou. Hra ale k rozbíjaniu núti hernú menu potrebujete na progres a sem tam aj doplní zdravie. Mena duchovná energia pribúda aj zo zničených nepriatežov.
Korra má k dispozícii inventár ktorý si môete naplni predmetmi z obchodu (predáva Iroh opä zo seriálu). Predmety majú často závratné cenovky, a okrem tradičných na obnovu zdravia nájdeme učebné zvitky, ktorých zakúpením sa odomykajú vyie úrovne ovládania - kombá, alebo rôzne predmety na úpravu vežkosti Čchi, správania hry (vyie XP, menej sily, viac ivotov a podobne).
Vloenie predmetu z nákupnej taky do inventára prebieha v Korrinej izbe. Naraz je moné ma v inventári 4 rôzne pasívne alebo aktívne predmety. Často pouívanú liečivú vodu je ale moné kúpi len v troch kusoch, čo síce obsadí len jeden slot inventáru, ale tri kusy na misiu nevystačia. Okrem vkladania do inventáru sa v izbe dá meni oblečenie Korry a prehliadnu si dostupné kombá a spôsob ich vyvolania.
V hlavnom menu je moné okrem vožby kapitoly a úrovne obtianosti prehliada aj zberatežné predmety. Tie sa získavajú bojom. Nemajú iadny praktický význam a aby ste ich ocenili potrebujete pozna oba seriály.
Systém nakupovania a vkladania predmetov má ale jednu chybičku automatické ukladanie hry. Pokiaž toti chceme nakúpi predmet, musí by kapitola prejdená, alebo Korra mŕtva. Vloenie z izby do inventáru je u moné aj v hre. Automatické ukladanie ale neukladá tak, ako by bolo očakávané a uloenie nie je (výrazne) signalizované. Ikonu ukladania sotva postrehnete. Vďaka tomu je vhodnejie počka, kým Korra zomrie a a tak nakúpi. Prechádza hru s jedným nákupom predmetov je náročné. Náročnos hry je vysoká aj na casual úrovni. Hoci peiaci čiplokeri nie sú problémom, bossovia dajú zabra. Obtianos je moné upravi pasívnymi predmetmi v inventári.
Hra sa ovláda klasicky my + klávesnica, alebo gamepadom. Namapovanie tlačidiel nie je vežmi príjemné a nejde zmeni. Na klávesnici preto rôzne saltá a bloky vežmi nebude moné pouíva. Pouíva sa tandardný žahký/aký útok na tlačidlách myi. Na gamepade zase zamrzí namapovanie útokov na X/Y, čo pre hráčov uprednostňujúcich hlodavca nebude príjemné. Nebudeme ho ma toti dostatočne vytrénovaný. Rôznym striedaním sa volia kombá. Je moné útoči z výskoku, alebo poui elementy pre ovplyvnenie pohybu. Na gamepade je trochu problém poui výskok + útok, lebo oboje sa ovláda pravým palcom. Výhodou sú úskok a kryt ktoré sú na triggeroch. Kadý element má svoj spôsob vyuitia, predo je dobré levelova ich vetky. Elementy pri pouívaní spotrebúvajú energiu Čchi. Je moné hra aj bez nej, ale s dobitým Čchi je účinok silnejí. Vrcholom ovládania je avatarský stav teda moment keď avatar prejde do poloduchovnej podoby a dosahuje najvyiu efektivitu. V hre sa k nemu Korra prepracuje a na konci. Problémom avatarského stavu je, e keď avatar zomrie v ňom kolobeh znovuzrodenia sa končí. V hre túto vlastnos pocítite pri finálnom bossovi, ak nestihnete QTE. QTE sa vyuíva aj pri boji s bossmi kde je ale často nestihnutežné (obranné). Mono je to tým, e zobrazený príkaz je málo kontrastný s pozadím. Pri gamepade prekvapí pouitie oboch analógov súčasne. Problémom hry je aj kamera je poloautomatická a snaí sa o čo najlepí zorný uhol. Nedrí sa striktne pozície vzhžadom na Korru, čo pri príli malých arénach sauje hru. Nie je ju moné ani plne ovláda a pokiaž sa Korra opiera o bariéru vytvárajúcu arénu vie to potei. Na gamepade je zase problém jej ovládanie na pravom analógu a teda nie je moné ovláda súčasne kameru a bojova.
Pokiaž máte radi boj, je hru moné odporúča. Pokiaž poznáte seriál, je to len plus, bez neho by hra náhodnému pozorovatežovi asi vežkú logiku nedala. Pôvodne som ju povaoval za omnoho stariu, ne jeden rok. Navodzuje toti dokonalú atmosféru hier s pred desiatich rokov. Grafická úroveň je poslabia, ale vzhžadom na kreslený seriál dostatočná. e sa Korre aj hýbu vlasy si v zápale boja ani nevimnete, ale nevzhžadné autá pôsobia ako päs na oko. Hre nechýba ani nápaditos rôzne prevedenia mechatankov im dodávajú čaro a zistíte, e čo platí na jeden model, na druhý u tak neplatí. Elementy sú vizuálne postačujúce, ale problémom je ich nevyváenos príli slabý aký útok vody udiera na presne určenú vzdialenos, čo v boji nie je moné dosiahnu. Voda je zase jediným útokom schopným zasiahnu aj na dlhú vzdialenos. Zem je dobrá na mechanických nepriatežov. V hre chýbajú poddruhy ovládania zeme kov, láva, piesok, ale tie Korra v seriáli tie nepouívala. Oheň je dobrý na boj zblízka, ale je pomerne slabý. Vrcholom je posledne získaný vzduch je mono a príli silný. źahký útok nie je nič moc, ale aký vyvolá tornádo účinné na vetko v okolí, čo je voči relatívne nepouitežnej vode trochu nevhodné. aké útoky sú veobecne lepie účinné. Problémom sú kombá vyvolávajú sa len ako a tak ich v boji pouijete len zriedka. źahký, či aký útok z výskoku je zábavou a vežmi dobre sa hodí pri boji v obkžúčení. Avatarský stav je najvhodnejí hlavne pri akom útoku Funguje len pár sekúnd a dobíja sa vežmi dlho, ale spožahlivo zlikviduje vetko v okolí. Triádu z druhej kapitoly je moné zlikvidova za pár sekúnd.
peciálnou kapitolu hry sú beecké časti. Pripomenú mladé časy a staré hry, modernej mobilnej generácii nespočet hier podobných Temple run. Korra jazdí na Nage - polárnom medveďopsovi. Beh je oivený pouívaním elementov a v závere je často pekelne rýchly.
Hra má dobrú znovuhratežnos ani v závere nebudete ma vylevelované vetky elementy naplno. Pri kapitolách naďabíte na duchovné bariéry dajú so rozbi len správnym elementom a často ho ete nemáte. Pri opätovnom prechádzaní je teda moné bariéru prerazi a odmenu získa. Bariéry sú často skryté v prostredí a zdajú sa by jeho súčasou. Boje sú oceňované medailami a celkový súčet medailí vplýva na ocenenie celej hry. Znovu prechádzanie kapitol s novými alebo účinnejími schopnosami zjednoduuje boje. Spomínaná triáda sa tak stane nudnou.
Ďalou monosou hrania je Pro-bending kde je moné zai ligové zápasy zo seriálu. kodou je, e víazstvo je naskriptované v poslednom zápase prvej ligy som prehral, lebo doiel čas a jeden súper stále zostával v seriáli by to bola remíza, tu prehra. Mal naskriptované ivoty pod útokom troch elementov mu neubúdal ivot a tak nespadol z okraja. Mohol to ale by aj bug, hoci podobné sa v hre neobjavovali, Korra raz spadla zo skaly a namiesto smrti zostala na neviditežnej vrstve uprostred priepasti, kde sa dalo beha musel som teda retartova čekpoint.
Zvuk v hre je postačujúci, soundtrack je nevýrazný a žahko naň zabudnete, ale neotravuje. Čo otravuje to sú výkriky pri vožbe poloiek v menu a predovetkým Korrin výkrik Som doma pri vstupe do izby. Proti tomu Irohovo pokojné Ahoj Korra v obchode je u len po stý krát trápne.
Záverečný verdikt (po 14 200 znakoch textu, čoe? A tožko!)? Asi som nudný a príli rozvláčny recenzent :) Ale hra ma váne bavila, hoci teraz, čo uplynuli dva týdne od posledného zapnutia si na ňu nijak zvlá nespomínam. Teda má dobrú pútavos, ovládanie elementov je váne zábavou. koda tých čiplokerov, keby to potiahli s nepriatežmi zo tvrtej série, tak by to mohlo by o dos lepie. Kuvira ako hlavný boss by bola o dos lepia ne ten tu. Jej ciele, pohnútky, to vetko z nej v seriáli ako robilo nepriateža, ktorý sa dal znenávidie, vlastne sa mi ako nepriatež páčila, v hrách sa správam absolútne rovnako. Jej armáda by bola taktie dôstojnejím protivníkom, hoci Korra sa s ňou v seriáli pobila a na úplnom konci a s armádou sa nebila vôbec.
Korrine aty boli podpásovkou v hre je jasne v tretej sérii, ale ma aty zo tvrtej série (naastie účes má z tretej). Zapnú si ale môete aj tie čo mala v 1-3. Grafika bola postačujúca, ale slabá. Neodporúčam pribliova kameru k tváram. Nič moc na to ako to vyzeralo len 40 fps pri 1366x768? OK, moja integrovaná grafika tie nie je kaliber, ale myslím, e to malo lock, lebo stúplo o 1 fps len pri animácii a klesalo len zriedkavo. Prestrihové scény boli oveža krajie (zrejme ručne kreslené, lebo pohyb bol v niektorých rozfázovaný) a ili 59 fps. Nastavenia grafiky iadne, ete e sa dalo zmeni rozlíenie. Kvalita sa na hre nijak viditežne neprejavila. Titulky iadne, take môj language skill dostal zabra, ale to najdôleitejie, bolo napísané.
Celkovo? Odporúčam. Teraz som si to zapol aby som si overil fps a skoro som opä hral. Seriálu by omnoho viac pristalo AAA RPG prepracovanie á-la Zaklínač, čoho sa ale asi nikdy nedočkám, ledae by som si ho spravil sám :), lebo vetky herné adaptácie boli viac menej pre deti.
Ako je u u mňa zvykom, číselné hodnotenie nepouívam, lebo je obmedzujúce.
Regina Spectra
+ Svet Avatara
+ Elementy sú zábavou
+ Boj je zábavou
+ Korrine výkriky Zostaň
+ S gamepadom sú QTE úhyby fakt zábavou
+ Výborná znovuhratežnos
- Nevyváené elementy
- Takmer nepouitežný aký útok vody
- Nepouitežné kombá, mono by bolo lepie ubra dynamickos a voli spôsob ovládania elementu peciálnym menu
- Namapovanie ovládania
- QTE prvky
- Korrin výkrik Som doma
- Málo prepracovaný Pro-bending reim
- Kamera
OheĹ proti zemi, ŤaĹžkĂ˝ Ăştok ohĹa je skutoÄne pĂ´sobivĂ˝, ale Ĺživotu veÄža nezostĂĄva.
|
Jedna bitka bez hodnotenia a jedna za bronz - takĹže vĹĄetko za 3 :/
|
AvatarskĂ˝ stav je vrcholom niÄivej moci elementov.
|
HlavnĂ˝ nepriateÄž a boss krĂĄtko pred koncom. FajnĹĄmekrom scifi pripomenie Palpatina.
|
DĹžinora, bez nej by Korra Äaleko nezaĹĄla.
|
Celkový výsledok kampane v medailåch.
|
Jazda na elemente je zĂĄbavou - niÄĂÂ bedne a lampy, nefuguje na Äiplokerov.
|
Ăhyb je vec cviku, ale je zĂĄbavnĂ˝, ten kto bolas hodil ho bude maĹĽ vzĂĄpätĂ okolo seba a jedna rana vodou ho dorazĂ.
|
KostĂ˝m Äiplokerov si je moĹžnĂŠ zobraĹĽ aj do arĂŠny Pro-bendingu, NormĂĄlne by mala maĹĽ Korra dres s logom Future Industries.
|
SĂşper je v poslednej zĂłne a mĂĄ len dvoch hrĂĄÄov, 1:54 do konca zĂĄpasu - dosĹĽ Äasu.
|
PravidlĂĄ Pro-bendingu - ÄĂtaĹĽ netreba.
|
Tento to mĂĄ uĹž spoÄĂtanĂŠ a za chvĂÄžu sa bude kĂşpaĹĽ.
|
PrestrihovĂŠ scĂŠny majĂş peknĂş grafiku.
|
VeÄžmi silnĂ˝ dvaja bossovia vo veÄžmi malej a zĂĄkernej arĂŠne s veÄžmi nespolupracujĂşcou kamerou.
|
Udelenie ranku za bitku je sprevĂĄdzanĂŠ zberateÄžnĂ˝m predmetom - tentokrĂĄt Katarin nĂĄhrdelnĂk.
|
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Activision / Platinum Games týl: Akcia
| |||
+ SLEDOVA HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|