Age of Empires III |
PC
pridal peter5number 12.10.2005 o 17:26 pod používateľské preview
9.0
Na sérii "Age of -" milujem najviac dve veci. Jednoduchosť a hudbu. A ako veľmi ma potešila úvodná skladba pri spustení dema AoE 3 snáď ani nemusím opisovať. Ďalší diel série by som stručne zhrnul ako znovu oživenie klasiky. Takmer vôbec nevybočuje z vyjazdených koľají predchodcov a takmer vôbec to nevadí, nakoľko práve tento fakt zaručuje slušný úspech.
Obdobie bojov sa presunulo do časov osídľovania Ameriky. V deme máte na výber 2 mapky z kampane a jednu v skirmishi. Ja som hneď okúsil kampaň a bol som prekvapený. Pravdupovediac, čakal som od toho viac. Nič však nie je stratené, je to len demo, len bugy, len kozmetické nedostakty. Najlepšie by sa táto hra asi porovnávala s Age of Mythology. Grafika je pekná, akurát sú zlepšené detaily alebo rôzne efekty. Vodná hladina je skvele spracovaná, po výbuchoch ostávajú na zemi "pamiatky" a delová guľa tiež ostane na mieste dopadu (avšak po pár sekundách to mizne). Tiež sa mi zdalo, že všetko je trochu silnejšie osvetlené, skrátka shaderové efekty sú všade, no hru spustíte aj na slabších mašinkách, v mojom prípade na 1.7Ghz, 256 Ram a GeForce 4 MX 64MB to išlo celkom hladko pri 1024x768. Akurát ma zamrzelo, že jednotky sa po vyrobení zjavia hneď pri budove a nevychádzajú z nej ako v x- iných RTS. Taktiež ťažba dreva je zvláštna, strom sa totiž po vyčerpaní hit pointov nezvalí na zem, ale robotníci z neho ťažia drevo "postojačky", no a keď ho vyťažia, tak sa rozplynie vo vzduchu.
Na začiatku misií Vás čakajú enginové animácie, podobné tým z AoM. Potom sa Vám dostane do rúk nadvláda nad všetkým modro označením a hráte... Ak ste hrali hoci len Age of Empires, nebudete mať problém zorientovať sa. Všetko je také isté, len sú tu nové budovy, nové jednotky, nové upgrady a pár noviniek. Town hall, barack, stable, armory, church, všetko nesie pôvodné meno a má stále rovnako dôležitý význam. A čo sa zmenilo? Všimol som si, že robotníci už neodnášajú vyťažené suroviny do budov, vlastne môžu ťažiť až do zbláznenia, resp. vyčerpania zdroja. Základné suroviny sú jedlo, drevo a zlato (zlato? To je zvláštne, lebo moji robotníci ťažia iba striebro a nikde na mapke som nevidel zlatú žilu:). Čo je však jemné spestrenie je výpomoc materského mesta. Skrátka, máte k dispozícií transportné lode, ktoré sa časom respawnujú. Nimi si môžete nechať doviesť suroviny, robotníkov, vojakov a iné vecičky, ktoré sa po uplynutí časomiery zjavia pri Town halle. Neplatíte zato nič, ba ešte k tomu počas hry získavate skúsenosti a môžete si medzi jednotlivými misiami zvyšovať úroveň dovezeného tovaru. Dôb, do ktorých si môžete vyvinúť mesto je celkovo 5, pričom pri každej máte na výber zvolenie jedného veliteľa (podobné výberu bohov z AoM), ktorý oplýva nejakým bonusom.
V deme je niekoľko bugov, nie sú však dosť závažné, skôr sú to len také kozmetické nedostatky, napr. som nikde nevedel nájsť populačný limit alebo sa mi prihodila jedna srandovná vec, keď som si totiž vycvičil kňaza, nestál na zemi ako ostatní "ľudia" ale bol otočený o 90 stupňov a lietal , skrátka bug.
Po tomto zážitku už mám v hlave takmer jasno, čo si mám o AoE 3 myslieť. Nie je to nič extra originálne, je to len hra ktorá využíva dávno overené princípy. 8 európskych národov, 24 misií rozdelených do troch kampaní hádam prinesú trochu viac, ako len to čo sme videli kedysi dávno...
Obdobie bojov sa presunulo do časov osídľovania Ameriky. V deme máte na výber 2 mapky z kampane a jednu v skirmishi. Ja som hneď okúsil kampaň a bol som prekvapený. Pravdupovediac, čakal som od toho viac. Nič však nie je stratené, je to len demo, len bugy, len kozmetické nedostakty. Najlepšie by sa táto hra asi porovnávala s Age of Mythology. Grafika je pekná, akurát sú zlepšené detaily alebo rôzne efekty. Vodná hladina je skvele spracovaná, po výbuchoch ostávajú na zemi "pamiatky" a delová guľa tiež ostane na mieste dopadu (avšak po pár sekundách to mizne). Tiež sa mi zdalo, že všetko je trochu silnejšie osvetlené, skrátka shaderové efekty sú všade, no hru spustíte aj na slabších mašinkách, v mojom prípade na 1.7Ghz, 256 Ram a GeForce 4 MX 64MB to išlo celkom hladko pri 1024x768. Akurát ma zamrzelo, že jednotky sa po vyrobení zjavia hneď pri budove a nevychádzajú z nej ako v x- iných RTS. Taktiež ťažba dreva je zvláštna, strom sa totiž po vyčerpaní hit pointov nezvalí na zem, ale robotníci z neho ťažia drevo "postojačky", no a keď ho vyťažia, tak sa rozplynie vo vzduchu.
Na začiatku misií Vás čakajú enginové animácie, podobné tým z AoM. Potom sa Vám dostane do rúk nadvláda nad všetkým modro označením a hráte... Ak ste hrali hoci len Age of Empires, nebudete mať problém zorientovať sa. Všetko je také isté, len sú tu nové budovy, nové jednotky, nové upgrady a pár noviniek. Town hall, barack, stable, armory, church, všetko nesie pôvodné meno a má stále rovnako dôležitý význam. A čo sa zmenilo? Všimol som si, že robotníci už neodnášajú vyťažené suroviny do budov, vlastne môžu ťažiť až do zbláznenia, resp. vyčerpania zdroja. Základné suroviny sú jedlo, drevo a zlato (zlato? To je zvláštne, lebo moji robotníci ťažia iba striebro a nikde na mapke som nevidel zlatú žilu:). Čo je však jemné spestrenie je výpomoc materského mesta. Skrátka, máte k dispozícií transportné lode, ktoré sa časom respawnujú. Nimi si môžete nechať doviesť suroviny, robotníkov, vojakov a iné vecičky, ktoré sa po uplynutí časomiery zjavia pri Town halle. Neplatíte zato nič, ba ešte k tomu počas hry získavate skúsenosti a môžete si medzi jednotlivými misiami zvyšovať úroveň dovezeného tovaru. Dôb, do ktorých si môžete vyvinúť mesto je celkovo 5, pričom pri každej máte na výber zvolenie jedného veliteľa (podobné výberu bohov z AoM), ktorý oplýva nejakým bonusom.
V deme je niekoľko bugov, nie sú však dosť závažné, skôr sú to len také kozmetické nedostatky, napr. som nikde nevedel nájsť populačný limit alebo sa mi prihodila jedna srandovná vec, keď som si totiž vycvičil kňaza, nestál na zemi ako ostatní "ľudia" ale bol otočený o 90 stupňov a lietal , skrátka bug.
Po tomto zážitku už mám v hlave takmer jasno, čo si mám o AoE 3 myslieť. Nie je to nič extra originálne, je to len hra ktorá využíva dávno overené princípy. 8 európskych národov, 24 misií rozdelených do troch kampaní hádam prinesú trochu viac, ako len to čo sme videli kedysi dávno...
napísal peter5number 12.10.2005
Páči sa mi!
9.0
AGE OF EMPIRES III
PC
Vývoj: Microsoft / Ensemble studios Štýl: stratégia / realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|