Battlefield 2 |
PC
pridal bastard999 17.10.2005 o 19:05 pod používateľské recenzie
8.7
Battlefield 1942, hra usadená do obdobia druhej svetovej vojny s rozsiahlymi mapami a pestrým sortimentom zbraní a vozidiel (od džípu až po križníky a lietadlové lode) je kvalitnou multiplayerovou záležitosťou s na tú dobu peknou grafikou. V hre sa hráčovi ponúkala možnosť si zabojovať na známych bojiskách ako Omaha beach,Berlin či boje Američanov proti Japoncom v pacifiku. Zastúpenie strán bolo podľa bojísk či už Američania, Nemci, Japonci, Rusi alebo Briti. Hra bola v celku úspešná a vydali sa aj datadisky a aj niekoľko modov, asi najznámejším je Desert Combat ktorý v hre mení konflikt z roku 1942 na dnešný a mení všetky zbrane na moderné. Vďaka úspechu sa dalo očakávať aj pokračovanie, ktoré aj prišlo v júny 2005.
Battlefield 2 si priniesol so sebou svoje plusy a aj nejaký ten mínus. Hra je taktická arkádová FPS umiestnená do obdobia blízkej budúcnosti v konfliktoch medzi USA, Čínou a Koalíciou Stredného Východu (MEC). Celé je to hlavne multiplayerovo orientovaná hra a tak sa aspoň mne zdal single player trocha odfláknutý, hlavne kvôli možnosti hrať len mapy pre 16 hráčov.
Grafika
V BF2 je grafika velice príjemnou záležitosťou, modely postáv a vozidiel sú kvalitne prepracované. Niektorý síce kritizujú rozletenie sa vozidiel po zničení na malé úlomky, ale myslím si že v zápale akcie je to dosť nepodstatné a občas aj vyhovujúce. Z prepracovanosti nemožno vyňať ani pestré a skvelo vyzerajúce detailné prostredia. Novým grafickým trendom je reálne stvárnenie vody, ktoré je tu pekne zvládnuté, síce to nemá na FarCry či HL2, ale myslím si že ak vás naháňa tank tak je vám jedno v čom sa čvachtáte. Zmenou prešlo stvárnenie komunikácie, ktoré už nie je ako v jednotke umiestnené hore, ale objavý sa po stlačení Q a nasleduje výber myšou. Na tento spôsob sa dá rýchlo zvyknúť pričom poteší že pri identifikácii nepriateľa naňho stačí len namieriť a dať spotted a hra sama určí či sa jedná o pechotu, tank... plus sa tento nepriateľ na krátky čas zobrazí na mapke.
Ozvučenie
Komunikácia je aj celkom pekne nadabovaná pričom nie každý príkaz vyznie vždy rovnako (napr. raz Gogogo inokedy Hit it atď). Zvukom streľby by som asi nič nevytýkal ,zbrane znejú pomerne reálne.
Hra samotná
Ako som už spomínal v hre je možnosť zahrať si za tri strany teda USA, Čína a MEC. Každá z nich má vlastný zbrojný arzenál, zbrane, tanky, APC, buginy, stíhačky a helikoptéry. Oproti BF1942 tu chýbajú lode, ktoré sú zastúpené iba malými člnmi a Americkou lietadlovou loďou (len na väčších mapách a nedá sa s ňou hýbať). U Američanov nájdeme napríklad tank M1A2 alebo známu F18-ku a F15-ku. MEC majú zas svoje zbrane z ruskej výroby takže tu nájdete MIG 29,SU 34 či tank T-90. Čína má zbrane vlastnej výroby, ale zvláštne je že u nich nájdeme AK47, skôr by som ho čakal u MEC.
Novými prvkami v hre je možnosť stať sa veliteľom alebo začlenenie sa do jednotky, či už budete len členom alebo jej veliť. Veliť jednotke znamená dostávať príkazy od veliteľa, ktoré je následne možné buď prijať alebo odmietnuť. Ďalšou novinkou je delostrelectvo, UAV-sonda na určitom mieste dovolí vidieť nepriateľa na mapke (funguje len určitý čas), alebo tu je ešte možnosť zaslania zásob. Táto zásielka príde občas velice vhod, pretože na rozdiel od BF1942 si tu muníciu a život je možné doplniť len za pomoci medika alebo gulometčíka, ktorých môže nahradiť práve táto zásielka, ktorú môže zaslať buď veliteľ, alebo veliteľ jednotky(môžu použiť aj delostrelectvo a UAV).
BF1942 sa vyznačoval svojou rozľahlosťou máp. Tá ostala zachovaná, ale bohužiaľ iba pri multiplayer mapách pre 64 a 32 hráčov. Singleplayer ponúka 10 máp pre 16 hráčov ktoré sú pomerne malé. Je to aj tým že BF2 je zameraná hlavne na multiplayer. V druhej recke som videl absenciu príbehu ako mínus. Ja si myslím, že tu by príbeh nemal zmysel a bol by len na obtiaž. V BF1942 bol len náznak príbehu v podobe kampane a to postupnosť bojísk. Typy vojakov sa nezmenili len vynovili a pribudol gulometčík ktorý zásobuje okolie nábojmi. Novinkou sú aj navádzané strely, či už protitankové (smer riadite pomocou pohybu mieritka), protiletecké (tepelne navádzané, sú umiestnené buď staticky na zemi, vo výzbroji stíhačiek alebo na AntiAir tankoch) alebo kamerou navádzané protitankové strely odpaľované z vrtuľníkov(odpaľuje a navádza ich strelec). Vo väčšine nových hier možno pozorovať prítomnosť fyziky, ktorá nechýba ani tu.
HW nároky
Pri vyjdení sa hra považovala v našich končinách za pomerne náročnú aj keď si myslím že dnes už je to lepšie. Udáva sa, že plynulo sa dá rozbehnúť na CPU 1,7Ghz, 512MB RAM a GeForce 5700LE. Čítal som že to je možné aj na slabších veciach ale podľa mojich skúseností je BF2 náročný hlavne na RAM a tých 512MB je pre plynulosť vážne potrebných a potom už stačí aj FX5200 a pôjde to. Ja to hrávam plynule na AthlonXp 2400+, 768MB RAM a GF 6600 DIAMOND, pri 800x600 medium detaily, 8xAA a 16xAF (pri 1024x768 to už pri hustejších situáciách trochu spomalilo na okamih na asi 17fps, pričom nejaký zásadný rozdiel v rozlíšení nevidno)
Plusy
vysoká občas až návyková hrateľnosť
rozmanitosť zbraní a prostredí
výborná grafika
Mínusy
absencia veľkých máp v singleplayeri
občas tupá AI, hlavne vašich napr. keď vás prejdú tankom
Battlefield 2 si priniesol so sebou svoje plusy a aj nejaký ten mínus. Hra je taktická arkádová FPS umiestnená do obdobia blízkej budúcnosti v konfliktoch medzi USA, Čínou a Koalíciou Stredného Východu (MEC). Celé je to hlavne multiplayerovo orientovaná hra a tak sa aspoň mne zdal single player trocha odfláknutý, hlavne kvôli možnosti hrať len mapy pre 16 hráčov.
Grafika
V BF2 je grafika velice príjemnou záležitosťou, modely postáv a vozidiel sú kvalitne prepracované. Niektorý síce kritizujú rozletenie sa vozidiel po zničení na malé úlomky, ale myslím si že v zápale akcie je to dosť nepodstatné a občas aj vyhovujúce. Z prepracovanosti nemožno vyňať ani pestré a skvelo vyzerajúce detailné prostredia. Novým grafickým trendom je reálne stvárnenie vody, ktoré je tu pekne zvládnuté, síce to nemá na FarCry či HL2, ale myslím si že ak vás naháňa tank tak je vám jedno v čom sa čvachtáte. Zmenou prešlo stvárnenie komunikácie, ktoré už nie je ako v jednotke umiestnené hore, ale objavý sa po stlačení Q a nasleduje výber myšou. Na tento spôsob sa dá rýchlo zvyknúť pričom poteší že pri identifikácii nepriateľa naňho stačí len namieriť a dať spotted a hra sama určí či sa jedná o pechotu, tank... plus sa tento nepriateľ na krátky čas zobrazí na mapke.
Ozvučenie
Komunikácia je aj celkom pekne nadabovaná pričom nie každý príkaz vyznie vždy rovnako (napr. raz Gogogo inokedy Hit it atď). Zvukom streľby by som asi nič nevytýkal ,zbrane znejú pomerne reálne.
Hra samotná
Ako som už spomínal v hre je možnosť zahrať si za tri strany teda USA, Čína a MEC. Každá z nich má vlastný zbrojný arzenál, zbrane, tanky, APC, buginy, stíhačky a helikoptéry. Oproti BF1942 tu chýbajú lode, ktoré sú zastúpené iba malými člnmi a Americkou lietadlovou loďou (len na väčších mapách a nedá sa s ňou hýbať). U Američanov nájdeme napríklad tank M1A2 alebo známu F18-ku a F15-ku. MEC majú zas svoje zbrane z ruskej výroby takže tu nájdete MIG 29,SU 34 či tank T-90. Čína má zbrane vlastnej výroby, ale zvláštne je že u nich nájdeme AK47, skôr by som ho čakal u MEC.
Novými prvkami v hre je možnosť stať sa veliteľom alebo začlenenie sa do jednotky, či už budete len členom alebo jej veliť. Veliť jednotke znamená dostávať príkazy od veliteľa, ktoré je následne možné buď prijať alebo odmietnuť. Ďalšou novinkou je delostrelectvo, UAV-sonda na určitom mieste dovolí vidieť nepriateľa na mapke (funguje len určitý čas), alebo tu je ešte možnosť zaslania zásob. Táto zásielka príde občas velice vhod, pretože na rozdiel od BF1942 si tu muníciu a život je možné doplniť len za pomoci medika alebo gulometčíka, ktorých môže nahradiť práve táto zásielka, ktorú môže zaslať buď veliteľ, alebo veliteľ jednotky(môžu použiť aj delostrelectvo a UAV).
BF1942 sa vyznačoval svojou rozľahlosťou máp. Tá ostala zachovaná, ale bohužiaľ iba pri multiplayer mapách pre 64 a 32 hráčov. Singleplayer ponúka 10 máp pre 16 hráčov ktoré sú pomerne malé. Je to aj tým že BF2 je zameraná hlavne na multiplayer. V druhej recke som videl absenciu príbehu ako mínus. Ja si myslím, že tu by príbeh nemal zmysel a bol by len na obtiaž. V BF1942 bol len náznak príbehu v podobe kampane a to postupnosť bojísk. Typy vojakov sa nezmenili len vynovili a pribudol gulometčík ktorý zásobuje okolie nábojmi. Novinkou sú aj navádzané strely, či už protitankové (smer riadite pomocou pohybu mieritka), protiletecké (tepelne navádzané, sú umiestnené buď staticky na zemi, vo výzbroji stíhačiek alebo na AntiAir tankoch) alebo kamerou navádzané protitankové strely odpaľované z vrtuľníkov(odpaľuje a navádza ich strelec). Vo väčšine nových hier možno pozorovať prítomnosť fyziky, ktorá nechýba ani tu.
HW nároky
Pri vyjdení sa hra považovala v našich končinách za pomerne náročnú aj keď si myslím že dnes už je to lepšie. Udáva sa, že plynulo sa dá rozbehnúť na CPU 1,7Ghz, 512MB RAM a GeForce 5700LE. Čítal som že to je možné aj na slabších veciach ale podľa mojich skúseností je BF2 náročný hlavne na RAM a tých 512MB je pre plynulosť vážne potrebných a potom už stačí aj FX5200 a pôjde to. Ja to hrávam plynule na AthlonXp 2400+, 768MB RAM a GF 6600 DIAMOND, pri 800x600 medium detaily, 8xAA a 16xAF (pri 1024x768 to už pri hustejších situáciách trochu spomalilo na okamih na asi 17fps, pričom nejaký zásadný rozdiel v rozlíšení nevidno)
Plusy
vysoká občas až návyková hrateľnosť
rozmanitosť zbraní a prostredí
výborná grafika
Mínusy
absencia veľkých máp v singleplayeri
občas tupá AI, hlavne vašich napr. keď vás prejdú tankom
napísal bastard999 17.10.2005
Páči sa mi!
8.7
BATTLEFIELD 2
PC
Vývoj: EA / Digitall Illusions Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|