Call of Duty 2 |
PC
pridal peter5number 5.11.2005 o 19:17 pod používateľské preview
9.1
Len pred pár dňami sa ku mne dostalo demo jednej z najatmosférickejších vojenských akcií. Neváhal som a hneď som ho nainštaloval, no pravdupovediac si pri inštalovaní každého dema v duchu myslím, že mi to kvôli grafickej karte nepôjde spustiť. Musím sa však poďakovať herným vývojárom, že najnovšie hry ktoré vyrábajú, v pohode spustím na svojom podpriemernom PC. Nedávno ma potešilo demo Fahrenheita, neskôr plná verzia Age of Empires 3 a teraz je to pokračovanie slávneho "volania do služby".
Atmosféru najvyšších kvalít som nezažil od hrania prvého dielu Call of Duty. Teraz som opäť pocítil silu tejto vojenskej hry. Demoverziu som prešiel na každej zo štyroch obtiažností a vojna je prinajmenšom aspoň tak brutálna ako minule. Mal som možnosť zahrať si misiu odohrávajúcu sa na pobreží Stredozemného mora v egyptskom meste El Daba. Naša armáda vstupuje do mesta plného nacistov a na privítanie nám zničia dva tanky. Odvšadiaľ sa ozýva streľba, výbuchy a výkriky vojakov oboch znepriatelených strán. Zatiaľ čo Nemcov stále ubúda, naši vojaci sa donekonečna respawnujú a tak som sa nemusel strachovať, že by som ostal sám (och, to by bola hrôza:). K dispozícií mám dve zbrane a dva typy granátov, ktoré som používal tak často ako to len situácia vyžadovala. Inými slovami, granáty som hádzal za každým rohom, no Nemci boli aj tak aktívnejší a granáty hádzali vo väčšom množstve. Moji chlapci pri takomto útoku buď nepriateľský granát hodili späť alebo sa schovali do úkrytu. Niektorý však len tupo ostali stáť na mieste, resp. zozadu vybehli rovno pred granát. I keď som bol iba rádový vojak, úspech závisel najmä odo mňa. Keď som totiž na pláži (kde sa odohrávali najkrutejšie boje) ostal schovaný za rohom a pozoroval ako sa spojenecké vojská vrhajú do útoku, ostal som prekvapený. Padali ako muchy a vôbec sa nesnažili zastreliť nepriateľa. Ich inteligencia ostala zrejme na rovnakej úrovni ako v prvom dieli, no nepriatelia sa správajú o čosi múdrejšie. Ostal som prekvapený, keď jeden vojak strieľal na mňa spoza rohu a keď som vyčkával na jeho ďalšie vystrčenie, dostal som ranu zozadu. Za ten čas čo som čakal totiž obišiel celú budovu a zaútočil na mňa z druhej strany. Takáto situácia sa však často nevyskytla, lebo kvôli lineárnosti misie ma na iných miestach nepriatelia nemali ako obísť:). Spomínal som, že nepriatelia veľmi často používajú granáty. Hádžu ich takmer vždy, keď Vás uvidia. Ak sa nachádzate v blízkosti tohto nebezpečného predmetu, na obrazovke sa zjaví indikátor, ktorý Vás upozorní na jeho polohu. Určite už viete aj to, že klasická životnosť je nahradená rýchlou automatickou regeneráciou. Celkový interface menu aj samotnej hry ostal úplne rovnaký ako v CoD1, no vôbec to nie je na škodu, skôr naopak.
Počas tejto krátkej misie (okolo 15 minút) Vás neustále sprevádzajú špičkové zvuky vojnovej vravy, lietajúce guľky, výbuchy granátov a na začiatku a konci (kde stretnete známeho veliteľa:) Vám mimochodom vylepší náladu podarená hudba. Nesmierne sa mi páči aj prístup autorov, ktorý dali do hry možnosť prepnúť grafiku do DirectX 7 réžimu a vďaka tomu si hru vychutná viac hráčov, ktorý majú takú smolu ako ja:)
Atmosféru najvyšších kvalít som nezažil od hrania prvého dielu Call of Duty. Teraz som opäť pocítil silu tejto vojenskej hry. Demoverziu som prešiel na každej zo štyroch obtiažností a vojna je prinajmenšom aspoň tak brutálna ako minule. Mal som možnosť zahrať si misiu odohrávajúcu sa na pobreží Stredozemného mora v egyptskom meste El Daba. Naša armáda vstupuje do mesta plného nacistov a na privítanie nám zničia dva tanky. Odvšadiaľ sa ozýva streľba, výbuchy a výkriky vojakov oboch znepriatelených strán. Zatiaľ čo Nemcov stále ubúda, naši vojaci sa donekonečna respawnujú a tak som sa nemusel strachovať, že by som ostal sám (och, to by bola hrôza:). K dispozícií mám dve zbrane a dva typy granátov, ktoré som používal tak často ako to len situácia vyžadovala. Inými slovami, granáty som hádzal za každým rohom, no Nemci boli aj tak aktívnejší a granáty hádzali vo väčšom množstve. Moji chlapci pri takomto útoku buď nepriateľský granát hodili späť alebo sa schovali do úkrytu. Niektorý však len tupo ostali stáť na mieste, resp. zozadu vybehli rovno pred granát. I keď som bol iba rádový vojak, úspech závisel najmä odo mňa. Keď som totiž na pláži (kde sa odohrávali najkrutejšie boje) ostal schovaný za rohom a pozoroval ako sa spojenecké vojská vrhajú do útoku, ostal som prekvapený. Padali ako muchy a vôbec sa nesnažili zastreliť nepriateľa. Ich inteligencia ostala zrejme na rovnakej úrovni ako v prvom dieli, no nepriatelia sa správajú o čosi múdrejšie. Ostal som prekvapený, keď jeden vojak strieľal na mňa spoza rohu a keď som vyčkával na jeho ďalšie vystrčenie, dostal som ranu zozadu. Za ten čas čo som čakal totiž obišiel celú budovu a zaútočil na mňa z druhej strany. Takáto situácia sa však často nevyskytla, lebo kvôli lineárnosti misie ma na iných miestach nepriatelia nemali ako obísť:). Spomínal som, že nepriatelia veľmi často používajú granáty. Hádžu ich takmer vždy, keď Vás uvidia. Ak sa nachádzate v blízkosti tohto nebezpečného predmetu, na obrazovke sa zjaví indikátor, ktorý Vás upozorní na jeho polohu. Určite už viete aj to, že klasická životnosť je nahradená rýchlou automatickou regeneráciou. Celkový interface menu aj samotnej hry ostal úplne rovnaký ako v CoD1, no vôbec to nie je na škodu, skôr naopak.
Počas tejto krátkej misie (okolo 15 minút) Vás neustále sprevádzajú špičkové zvuky vojnovej vravy, lietajúce guľky, výbuchy granátov a na začiatku a konci (kde stretnete známeho veliteľa:) Vám mimochodom vylepší náladu podarená hudba. Nesmierne sa mi páči aj prístup autorov, ktorý dali do hry možnosť prepnúť grafiku do DirectX 7 réžimu a vďaka tomu si hru vychutná viac hráčov, ktorý majú takú smolu ako ja:)
napísal peter5number 5.11.2005
Páči sa mi!
9.1
CALL OF DUTY 2
PC
Xbox 360 Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|