Call of Duty 2 |
PC
pridal Rainbow 12.11.2005 o 10:48 pod používateľské recenzie
8.9
Pamätáte sa na jeseň roku 2003? Aká významná udalosť sa vtedy odohrala? Že neviete? Kde ste boli posledné dva roky? Na Marse? Tí čo svoj čas strávili užitočne pred pc, istotne už vedia, že hovorím o Call of Duty. Premožiteľovi Medal of Honor, ktorý už zdá sa, že stratil dych úplne. Následný datadisk United Offensive šance Medalu ešte zmenšil a EA sa s Pacific Assault zrovna príliš nevytiahli. Nebol to zlý výtvor, ale na fenomén od Infinity Ward predsa len nemá. Teraz je čas pozrieť sa bližšie aj na Call of Duty 2. Teraz nazačiatku vám však jednoznačne môžem povedať jednu vec, ďalší Medal of Honor by už bol zbytočný, pretože kráľ sa vrátil.
Po tomto nechutnom klišé sa teda dostávam už priamo k hre. Dostanete sa do prehladného menu, kde si najskôr zájdite do grafických nastavení. Nebojte sa to prehnať, aj slabší pc si môže dovoliť antianialising a podobné vymoženosti. Akurát directx efekty by som nechal na pc, nech si pekne vyberie, čo mu vyhovuje. Potom sa už môžete pustiť priamo do hry. Nazačiatku dostanete k dispozícii Ruskú kampaň, Po čase sa vám odomkne Britská a nakoniec to je Americká kampaň. Hra vám dá dokonca aj sľúbenú možnosť, či najskôr odohráte rozohratú kampaň, alebo budete plniť misie podľa časovej postupnosti. Ja osobne som to nechal na hre, tá vás posúvala podľa časovej postupnosti.
Jedna vec, čo ma dosť na hre mrzela, bolo obmedzenie sľúbenej nelinearity. Neviem teda, čo si autori pod nelinearitou predstavujú, ale ostnaté dráty ktoré mi dosť často bránili v ceste k nelinearite určite neprispievali. Nelineárne prvky na mňa pôsobili presne ako tie zo Splinter Cell Pandora Tomorrow. V praxi teda máte na výber, či to vezmete cez hlavnú ulicu a postupne vystrieľate vojakov, alebo ich obídete cez budovu, ktorá je naľavo od vás. Konfliktu s nimi sa však nevyhnete, to je pravda. Splnila sa však jedna vec. Často dostanete na mapke niekoľko úloh. Tie môžete splniť v ľubovolnom poradí. Za to musím autorov vyzdvihnúť, voľnosť pohybu po mapke, hre prospela. Škoda však, že občas chýbal nejaký ten bočný vstup do budovy, nevyhli ste sa teda priamemu kontaktu s nepriateľmi, ktorí vás už netrpezlivo očakávajú pred hlavným vstupom do budovy. Aspoň, že už vymizol neustály respawn nepriateľov, ktorý síce v United Offensive vytváral neustálu akciu, ale k reálnemu pocitu z vojny to príliš neprispievalo.
Kde sa vlastne jednotlivé kampane odohrávajú? Spolu máte k dispozícii 10 misií, z ktorých každá je rozdelená na niekoľko pod misií. Nebojte sa, hracia doba nie je najkratšia a zdala sa mi byť o dosť dlhšia než v dva roky staršom súrodencovi. V hre na vás čakajú naozaj nezabudnuteľné misie. Pred každou z nich vás opäť čakajú čiernobiele filmy a zápisky v denníku. Nazačiatku Ruskej kampane na vás čaká taký mini tréning, v ktorom ma pobavilo, keď som namiesto s granátmi hádzal so zemiakmi. Čakajú na vás tri dlhé misie odohrávajúce sa v rokoch 1941, 1942 a 1943. Počas nich sa budete snažiť obrániť Stalingrad. Opäť na vás teda čakajú hromadné útoky početnej Ruskej armády. Ďalej sa pozriete v Britskej kampani do Afriky, kde sa stanete členom Afrika Korpus. Tam na vás čakajú aj dve výborné tankové misie. Alebo pod misie, keď som to už tak začal nazývať. V Afrike vás čakajú tri misie, štvrtú sa dostanete na Francúzsky vidiek. Potom na vás čaká už len Americká kampaň a nezabudnuteľné misie v nej. Hneď nazačiatku to je D-Day a teda aj vylodenie v Normandii. To je jedna nezabudnutelná misia, ktorú si budete púšťať stále dokola až kým vám nesekne pc. Dostanete sa však aj do Nemeckých lesov, kde budete dobíjať miestne bunkre. Autori majú výborný cit pre výber misií, alebo skôr ich prevedenie do hernej podoby.
Zbraní bude opäť v hre dostatok a nemôžu chýbať známe kúsky z minulých dielov. Naraz budete môcť nosiť len dve veľké zbrane a k nim výbušné a smoke granáty. Pištol, ako obyčajne opäť svoje miesto v hre nenájde. Samopaly však hej. Taký thompson z Americkej výbavy si určite veľmi obľúbite. Je totiž veľmi presný aj na väčšie vzdialenosti. Od britov nemôžem zabudnúť na sten gun a od Nemcov sú tam známe kúsky ako MP 40 a MP44. Čo sa týka pušiek spomeniem len dve karabiny M1 Garand a Lee-Enfield. Nechýba samozrejme panzerschreck, taktiež som si veľmi obľúbil Bar, na ktorý som však narazil len párkrát počas celej hry a munícia z neho sa míňala rýchlo. Odporúčam však nosiť si vždy jednu pušku a jeden samopal. Pušku použijete na priestranstvách a samopal v budovách. Mohol by som spomenúť aj to, že na liečenie slúžia opäť lekárničky, nie je to však pravda. Autori to vyriešili síce originálne, ale na môj vkus dosť hlúpo a obtiažnosť hry sa výrazne znížila. Žiadny ukazateľ zdravia totiž nemáte. Keď však schytáte veľa guliek v krátkom čase, dočervena sa zafarbia okraje obrazovky a zobrazí sa vám nápis, že ste zranení. Stačí sa nachvílu schovať kým nápis zmizne a opäť môžete začať ničiť Nemecké vojsko. V praxi vás teda naozaj môže zabiť len granát (dokonca aj v jeho prípade vám pomáha indikátor, ktorý vám šípkou ukáže aj to, kde sa presne nachádza). Stačí si teda všimnúť ten kameň napravo od vás a prakticky nemôžete ani zomrieť. Maximálne sa vám stane to, že vás to už prestane baviť a vbehnete medzi osem ozbrojených Nemcov (aj vtedy zomriete len ochlp, keďže posledný z nich na vás vystrelil už vo chvíli keď ste boli v červenom).
Aké zmeny nastali v AI nepriateľov aj vašich spolubojovníkov? Musím povedať, že stále majú Infinity Ward čo doháňať. Ako môžem nazvať to, keď na dvere dám trhavinu a môj spolubojovník vbehne do dráhy dverí zrovná keď uplynie časovač? Celkovo sa mi nepáčilo, že moji spolubojovníci boli zabíjaný mojimi vlastnými granátmi. Trošku ma sklamalo aj to, že som hodil granát do skupinky Nemcov, ktorí mi boli otočení chrbtom, dokonca som ho hodil jednému z nich do hlavy a nič. Aspoň sa to prečistilo od asi piatich nepriateľských vojakov a ja som ušetril asi 15 sekúnd času. To však neznamená, že nie sú inteligentní. Dokážu sa kryť za prekážkami a dokonca aj granát po vás hodiť (granáty používajú až nebezpečne často). Nebezpečne pôsobia aj súboje jeden na jedného, kedy sa s nepriateľom bijete pažbami. Čakajú vás síce aj na skriptované situácie, ale tie hre prospeli a aspoň zvýšili vojnovú atmosféru. Poteší aj to, že ranený Nemec sa snaží odplaziť preč, alebo ešte na zemi vytiahne pištoľ a bojuje do posledného dychu. Síce mu väčšinou dáte už len ranu z milosti. Pozdáva sa mi aj to, že často som hodil granát a nakoniec vybuchol naprázdno, keďže všetci sa už stihli schovať. Občas vám ho aj hodia naspäť, občas im vybuchne v ruke, alebo v lete k vám. Nebol som z nepriateľov tak paf, ako v nedávno vydanom F.E.A.Re, ale aj tak je to oproti minulým dielom pokrok.
Grafické spracovanie hry, je ako to nazvať, veľmi kvalitné. Síce na prvý pohľad ako keby vypadlo z oka pôvodnému CoD a myslím si, že na slabších pc tak aj bude vyzerať (nevravím že u mňa to vyzeralo nejako prevratne). Myslím si však, že každý uvidí toľko koľko pre hru potrebuje. Nie je to hra ako Doom 3, ktorá čerpá len z výbornej grafiky. Veľmi pekne pôsobia stopy zanechávané po streľbe, alebo dym, ktorý vznikne po hodení smoke granátu. Zaujímavo pôsobí a piesok, či sneh, ktoré vyletujú pri strelbe do vzduchu. Ak budete z gulometného hniezda ustavične strieľať do piesku môžete dokonca vytvoriť aj zaujímavú piesočnú hmlu. Mrzelo ma však, že keď som strelil s tankom do budovy, ako keby som nič neurobil.
Dabing postáv je výborný, aj keď zamrzelo že všetci rozprávali po Anglicky, síce s rodným dialektom. Niekoho možno bude deptať výkrik Nemcov ,,komunista!“ v Ruskej kampani. Hudobný podmas síce nezačujete často, ale keď je, tak to stojí za to. Opäť si užijete každý výstrel zvlášť, jednoducho nádherné. Nie je sa však čo čudovať, hra má výborný základ už z pôvodného Call of Duty.
Možno sa to ani nemusí zdať možné, ale konečný verdikt sa mi dáva ťažšie než sa môže zdať. Bolo to vlastne lepšie prevedenie Call of Duty 1 (aj keď to ma bavilo viac), herný systém bol vypiplaný. Naviac to má skvelé hardwarové požiadavky, Atmosféru, neuveritelné misie. Autori sú jednoducho čo sa tohto týka, majstrami. Má to však svoje muchy, hlavne nazačiatku som mal pocit, že hrám starý CoD (čo by nemuselo byť ani také zlé že?:), preto som sa rozhodol neudeliť hre 90%. To však neznamená, že to nie je vynikajúce. Pozrel som sa však, čo by mala obsahovať deviatková hra a CoD2 podľa mňa k tomu chýba 1%.
Po tomto nechutnom klišé sa teda dostávam už priamo k hre. Dostanete sa do prehladného menu, kde si najskôr zájdite do grafických nastavení. Nebojte sa to prehnať, aj slabší pc si môže dovoliť antianialising a podobné vymoženosti. Akurát directx efekty by som nechal na pc, nech si pekne vyberie, čo mu vyhovuje. Potom sa už môžete pustiť priamo do hry. Nazačiatku dostanete k dispozícii Ruskú kampaň, Po čase sa vám odomkne Britská a nakoniec to je Americká kampaň. Hra vám dá dokonca aj sľúbenú možnosť, či najskôr odohráte rozohratú kampaň, alebo budete plniť misie podľa časovej postupnosti. Ja osobne som to nechal na hre, tá vás posúvala podľa časovej postupnosti.
Jedna vec, čo ma dosť na hre mrzela, bolo obmedzenie sľúbenej nelinearity. Neviem teda, čo si autori pod nelinearitou predstavujú, ale ostnaté dráty ktoré mi dosť často bránili v ceste k nelinearite určite neprispievali. Nelineárne prvky na mňa pôsobili presne ako tie zo Splinter Cell Pandora Tomorrow. V praxi teda máte na výber, či to vezmete cez hlavnú ulicu a postupne vystrieľate vojakov, alebo ich obídete cez budovu, ktorá je naľavo od vás. Konfliktu s nimi sa však nevyhnete, to je pravda. Splnila sa však jedna vec. Často dostanete na mapke niekoľko úloh. Tie môžete splniť v ľubovolnom poradí. Za to musím autorov vyzdvihnúť, voľnosť pohybu po mapke, hre prospela. Škoda však, že občas chýbal nejaký ten bočný vstup do budovy, nevyhli ste sa teda priamemu kontaktu s nepriateľmi, ktorí vás už netrpezlivo očakávajú pred hlavným vstupom do budovy. Aspoň, že už vymizol neustály respawn nepriateľov, ktorý síce v United Offensive vytváral neustálu akciu, ale k reálnemu pocitu z vojny to príliš neprispievalo.
Kde sa vlastne jednotlivé kampane odohrávajú? Spolu máte k dispozícii 10 misií, z ktorých každá je rozdelená na niekoľko pod misií. Nebojte sa, hracia doba nie je najkratšia a zdala sa mi byť o dosť dlhšia než v dva roky staršom súrodencovi. V hre na vás čakajú naozaj nezabudnuteľné misie. Pred každou z nich vás opäť čakajú čiernobiele filmy a zápisky v denníku. Nazačiatku Ruskej kampane na vás čaká taký mini tréning, v ktorom ma pobavilo, keď som namiesto s granátmi hádzal so zemiakmi. Čakajú na vás tri dlhé misie odohrávajúce sa v rokoch 1941, 1942 a 1943. Počas nich sa budete snažiť obrániť Stalingrad. Opäť na vás teda čakajú hromadné útoky početnej Ruskej armády. Ďalej sa pozriete v Britskej kampani do Afriky, kde sa stanete členom Afrika Korpus. Tam na vás čakajú aj dve výborné tankové misie. Alebo pod misie, keď som to už tak začal nazývať. V Afrike vás čakajú tri misie, štvrtú sa dostanete na Francúzsky vidiek. Potom na vás čaká už len Americká kampaň a nezabudnuteľné misie v nej. Hneď nazačiatku to je D-Day a teda aj vylodenie v Normandii. To je jedna nezabudnutelná misia, ktorú si budete púšťať stále dokola až kým vám nesekne pc. Dostanete sa však aj do Nemeckých lesov, kde budete dobíjať miestne bunkre. Autori majú výborný cit pre výber misií, alebo skôr ich prevedenie do hernej podoby.
Zbraní bude opäť v hre dostatok a nemôžu chýbať známe kúsky z minulých dielov. Naraz budete môcť nosiť len dve veľké zbrane a k nim výbušné a smoke granáty. Pištol, ako obyčajne opäť svoje miesto v hre nenájde. Samopaly však hej. Taký thompson z Americkej výbavy si určite veľmi obľúbite. Je totiž veľmi presný aj na väčšie vzdialenosti. Od britov nemôžem zabudnúť na sten gun a od Nemcov sú tam známe kúsky ako MP 40 a MP44. Čo sa týka pušiek spomeniem len dve karabiny M1 Garand a Lee-Enfield. Nechýba samozrejme panzerschreck, taktiež som si veľmi obľúbil Bar, na ktorý som však narazil len párkrát počas celej hry a munícia z neho sa míňala rýchlo. Odporúčam však nosiť si vždy jednu pušku a jeden samopal. Pušku použijete na priestranstvách a samopal v budovách. Mohol by som spomenúť aj to, že na liečenie slúžia opäť lekárničky, nie je to však pravda. Autori to vyriešili síce originálne, ale na môj vkus dosť hlúpo a obtiažnosť hry sa výrazne znížila. Žiadny ukazateľ zdravia totiž nemáte. Keď však schytáte veľa guliek v krátkom čase, dočervena sa zafarbia okraje obrazovky a zobrazí sa vám nápis, že ste zranení. Stačí sa nachvílu schovať kým nápis zmizne a opäť môžete začať ničiť Nemecké vojsko. V praxi vás teda naozaj môže zabiť len granát (dokonca aj v jeho prípade vám pomáha indikátor, ktorý vám šípkou ukáže aj to, kde sa presne nachádza). Stačí si teda všimnúť ten kameň napravo od vás a prakticky nemôžete ani zomrieť. Maximálne sa vám stane to, že vás to už prestane baviť a vbehnete medzi osem ozbrojených Nemcov (aj vtedy zomriete len ochlp, keďže posledný z nich na vás vystrelil už vo chvíli keď ste boli v červenom).
Aké zmeny nastali v AI nepriateľov aj vašich spolubojovníkov? Musím povedať, že stále majú Infinity Ward čo doháňať. Ako môžem nazvať to, keď na dvere dám trhavinu a môj spolubojovník vbehne do dráhy dverí zrovná keď uplynie časovač? Celkovo sa mi nepáčilo, že moji spolubojovníci boli zabíjaný mojimi vlastnými granátmi. Trošku ma sklamalo aj to, že som hodil granát do skupinky Nemcov, ktorí mi boli otočení chrbtom, dokonca som ho hodil jednému z nich do hlavy a nič. Aspoň sa to prečistilo od asi piatich nepriateľských vojakov a ja som ušetril asi 15 sekúnd času. To však neznamená, že nie sú inteligentní. Dokážu sa kryť za prekážkami a dokonca aj granát po vás hodiť (granáty používajú až nebezpečne často). Nebezpečne pôsobia aj súboje jeden na jedného, kedy sa s nepriateľom bijete pažbami. Čakajú vás síce aj na skriptované situácie, ale tie hre prospeli a aspoň zvýšili vojnovú atmosféru. Poteší aj to, že ranený Nemec sa snaží odplaziť preč, alebo ešte na zemi vytiahne pištoľ a bojuje do posledného dychu. Síce mu väčšinou dáte už len ranu z milosti. Pozdáva sa mi aj to, že často som hodil granát a nakoniec vybuchol naprázdno, keďže všetci sa už stihli schovať. Občas vám ho aj hodia naspäť, občas im vybuchne v ruke, alebo v lete k vám. Nebol som z nepriateľov tak paf, ako v nedávno vydanom F.E.A.Re, ale aj tak je to oproti minulým dielom pokrok.
Grafické spracovanie hry, je ako to nazvať, veľmi kvalitné. Síce na prvý pohľad ako keby vypadlo z oka pôvodnému CoD a myslím si, že na slabších pc tak aj bude vyzerať (nevravím že u mňa to vyzeralo nejako prevratne). Myslím si však, že každý uvidí toľko koľko pre hru potrebuje. Nie je to hra ako Doom 3, ktorá čerpá len z výbornej grafiky. Veľmi pekne pôsobia stopy zanechávané po streľbe, alebo dym, ktorý vznikne po hodení smoke granátu. Zaujímavo pôsobí a piesok, či sneh, ktoré vyletujú pri strelbe do vzduchu. Ak budete z gulometného hniezda ustavične strieľať do piesku môžete dokonca vytvoriť aj zaujímavú piesočnú hmlu. Mrzelo ma však, že keď som strelil s tankom do budovy, ako keby som nič neurobil.
Dabing postáv je výborný, aj keď zamrzelo že všetci rozprávali po Anglicky, síce s rodným dialektom. Niekoho možno bude deptať výkrik Nemcov ,,komunista!“ v Ruskej kampani. Hudobný podmas síce nezačujete často, ale keď je, tak to stojí za to. Opäť si užijete každý výstrel zvlášť, jednoducho nádherné. Nie je sa však čo čudovať, hra má výborný základ už z pôvodného Call of Duty.
Možno sa to ani nemusí zdať možné, ale konečný verdikt sa mi dáva ťažšie než sa môže zdať. Bolo to vlastne lepšie prevedenie Call of Duty 1 (aj keď to ma bavilo viac), herný systém bol vypiplaný. Naviac to má skvelé hardwarové požiadavky, Atmosféru, neuveritelné misie. Autori sú jednoducho čo sa tohto týka, majstrami. Má to však svoje muchy, hlavne nazačiatku som mal pocit, že hrám starý CoD (čo by nemuselo byť ani také zlé že?:), preto som sa rozhodol neudeliť hre 90%. To však neznamená, že to nie je vynikajúce. Pozrel som sa však, čo by mala obsahovať deviatková hra a CoD2 podľa mňa k tomu chýba 1%.
napísal Rainbow 12.11.2005
Páči sa mi!
8.9
CALL OF DUTY 2
PC
Xbox 360 Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|