Kam ďalej v herných sériách 3 |
Po viac ako roku som sa odhodlal opäť priniesť článok u ktorého môžeme polemizovať o budúcnosti niektorých herných sérií.
Po viac ako roku som sa odhodlal opäť priniesť článok u ktorého môžeme polemizovať o budúcnosti niektorých herných sérií. O tom ako by som si tú ich budúcnosť predstavoval ja, či v komentároch aj vy. Prajem príjemné čítanie a čo najbližšie naplnenie naších gamingových fantázií. UPOZORŇUJEM, že časti tohto článku obsahujú aj SPOILERY k niektorým hrám uvedených sérií!!!
Mafia
Pôvodne česká značka je už od druhého dielu pod nadvládou herného giganta Take 2, ktorý s tretím dielom razantne zmenil smerovanie série, špeciálne tým, že jeho tvorbu oddňal českej pobočke 2K Czech a dal ju do rúk nového amerického štúdia Hangar 13. Taktiež narozdiel od prvých dvoch hier už nieje hlavný hrdina členom talianskej mafie, ale naopak je to člen černošského gangu, ktorému mafia takmer všetko vzala a rozhodol sa jej pomstiť. V tom však problém nebol. Hra si odniesla zo série najväčšiu kritiku hlavne pre technické problémy, či repetetívnosť. Napriek všetkej kritike sa ale predávala veľmi dobre a stala sa finančne najúspešnejšou Mafia hrou. Je teda veľmi pravdepodobné, že uvidíme aj Mafiu 4. Čoho by sa mohla týkať? Samotný názov Mafia je síce spätý s tým aby sa dej točil okolo spolkov organizovaného zločinu talianskych rodín, avšak slovo "mafia" sa už zaužívalo natoľko, že nevidím žiaden dôvod aby to muselo byť nutné. Osobne by som veľmi rád videl niečo svieže a napríklad príbeh vyskladaný na reáliách Moskvy po páde Sovietskeho zväzu, vznik a expanzia Bratvy (ruskej mafie) znie ako niečo, čoby bolo veľmi súce hlbokého príbehu plného intríg a brutality. Prostredie Moskvy 90-tych rokov, kde sa šedivý komunistický štýl postupne premiešaval s farebnejším západným, by mohlo byť veľmi neokukané a zaujímavé. Samozrejmosťou by bolo otvorené mesto + dáky vidiek a neopakujúce sa vedľajšie úlohy. Automobily Lada, Záporožec, Moskvič v uliciach postupne premiešavajúce sa dovozovými Mercedesami, BMW a pod.....no dosť už fantazírovania...navaľte nám to!
The Elder Scrolls
V Bethesde si s nástupcom Skyrimu dávajú celkom načas. TES V vyšiel ešte v roku 2011 a namiesto toho aby opäť po piatich rokoch prišiel na rad nový Elder Scrolls nám bol predhodený iba remaster Skyrimu. Verím ale tomu, že skutočné pokračovanie sa už kuchtí a možno už teraz na E3 2017 nám ho ukážu. Po fenomenálnom výkone CD Projektu so Zaklínačom 3 je latka pre nový TES nastavená naozaj vysoko, ale zatiaľ čo Zaklínač kladie vyšší dôraz na RPG prvky príbehu, TES ide hlavne cestou RPG prvkov samotného vylepšovania postavy, čo je iná, no rovnako dobrá cesta pohltenia hráča do hry. Zasadenie budúcej hry je stále otázne. Tamriel je obrovský a rozmanitý svet, kde každá krajina má svoje čaro a vidieť by sme ich chceli kľudne aj všetky. Bude to teda Argonia, Elsweyr, či Valenwood? Uvidíme....dúfam, že čo najskôr.
Splinter Cell
Mám taký pocit, že ďalšie stealth parádičky v podaní Sama Fishera sú už veľmi blízko. Pevne verím v to, že nový Splinter Cell bude tiež predstavený čoskoro. Predchádzajúci Blacklist úspešne skĺbil rýchlejší a akčnejší štýl kontroverzného Convictionu so starým dobrým kľudným stealth štýlom pôvodných hier. Takže som veľmi zvedavý s čím sa Ubisoft vytasí tentoraz a hlavne sa modlím, aby sa neprišlo s takou zmenou konceptu, ktorá Ubisoftu opäť zapadne do jeho šablónky, kde sa najprv všetko podobá na Assassína a po novom zase na Division. Mne úplne stačí prísť so Splinter Cellom s vylepšenou AI, novými gadgetmi, lokáciami a kvalitným spy príbehom. Vôbec nepotrebujem ani niektoré prvky z Blacklistu ako vylepšovanie základne/lietadla. Tak ako tak sa na odhalenie nového Samovho dobrodružstva teším.
Portal
Táto séria má jeden veľký problém. A to je, že pokračovanie by pravdepodobne malo v názve číslovku 3. A všetci veľmi dobre vieme aký problém majú vo Valve s touto číslicou. Legenda vraví, že manželka Gaba Newella jedného dňa pripravila pre svojho muža prekvapko v podobe vzrušujúceho večera o troch osobách. Gabe celý natešený, že bude mať v posteli dve baby dorazil domov, no namiesto jeho príjemných predstáv o štavnatej zrzke ho poctil láskou dvojmetrový černoch s nadpriemernou veľkosťou údu. Manželka si to síce užila, ale Gabe má z trojky odvtedy traumu a nechce už o nej ani počuť :D . A tak sa nám mnohé pokračovania kultových Valve hier zasekli na mŕtvom bode. Ale dosť bolo srandy a teraz vážne pouvažujme kam by sa značka Portal mohla posunúť! Na konci dvojky bola Chell prepustená z komplexu Aperture Science a vystúpila na povrch kdesi uprostred nekonečných trávnatých plání. Samotný príbeh Portalu 2 sa sám o sebe odohrával vo vzdialenej budúcnosti a na všetko čo by mohla Chell naraziť v tejto krajine je otázne. Dlho sa uvažovalo o priamom prepojení Portalu s Half-Life sériou, čo by pre HL nebolo v rámci času vôbec odveci keďže G-Man má schopnosti manipulácie s časopriestorom. Otázkou je: Ako by išlo vôbec celé to dať dokopy a nezahodiť príbehový cliffhanger z HL2: Episode Two ak by predsa len Portal 3 predbehol bájny HL3? Rovnako aj hrateľnosť s Portal gunom v bežnom prostredí bez testovacích komôr by musela prejsť zásadným redizajnom. V schopnosť Valvákov dokázať posunúť hrateľnosť na novú úroveň nepochybujem, ale v ochotu sa do toho aj pustiť už áno. Je to už dlho čo Valve prišli s novou hrou a už by to vážne chcelo pripomenúť aké schopné herné štúdio Valve je. Práca na všetkých tých Steamboxoch, VR a Steame samotnom nám to však nepripomenie. Počujete tam vo Valve!!! Haló!!! Už dačo nové vydajte! Je mi jedno či to bude nový L4D, Portal, HL, či Team Fortress!!! Hlavne niečo!
Metro
O tretej hre z postapokalyptického sveta postaveného na románoch Dmitry Glukhovského sme zatiaľ veľmi nepočuli. 4A Games vraj pracujú aktuálne na dvoch hrách a je veľmi pravdepodobné, že tretie Metro je jednou z nich. Akú hru by sme teda od nového Metra mali očakávať a akú chceme? Za seba hovorím, že by mohli prísť aj mierne otvorenejšie levely (hlavne na povrchu) s random momentmi, vylepšená AI, či kontaktný boj. Samozrejme najdôležitejšie bremeno celej hry by malo visieť na atmosfére a príbehu, čo doterajším hrám išlo veľmi dobre. Ani vylepšovanie zbraní alebo oblečenia by nemuselo byť márne. Nuž, ostáva len dúfať, že s hrou prídu 4A čoskoro a tešiť sa.
Far Cry
Keď Crytek v roku 2004 prišiel na scénu z prvým Far Cry, bolo z toho prekvapenie roka. Výborný audiovizuál s kvalitnou AI a nelineárnou hrateľnosťou na tropickom ostrove dostalo takmer každého. Potom ale Crytek rozviazal pomer s Ubisoftom, stratil práva na značku a pre EA vydal sériu Crysis. Far Cry 2 sa dostalo do rúk tímu Ubisoft Montreal a tí sa toho chopili veľmi zaujímavo. Čiastočný sandbox prvej hry zmenili na úplný, vynechali mutantov a zasadili hru do občianskej vojny v Afrike. Naozaj neokukanými prvkami sa javili systém liečenia, kazenia zbraní a šírenia ohňa. Hra z ukážok pred vydaním vyzerala ako niečo o čom sa bude hovoriť celé dekády. Žiaľ, ani tieto svieže prvky nedokázali potlačiť najväčšie negatíva: respawn a stereotyp. A tak sa FC2 medzi legendy nezapísal. No finančne bola hra úspešná a Ubi chceli reparát zo svojích chýb. A tak prišiel diel tretí, ktorý sa vrátil na tropické ostrovy. Tentoraz sme bojovali proti tyranii moderných pirátov na čele so šialencom Vaasom a jeho šéfom Hoytom. Aj keď sa podarilo tentoraz vyhnúť otravnému respawnu, stereotypu sme sa vyhli len čiastočne. Hra bola naozaj dobrá, avšak samotná zápletka a uletený nádych hry úplne zabili celú vážnosť vybudovanú druhým dielom. Čiže u mňa sa FC3 modlou nestal. Na obzore sa črtal Far Cry 4 zasadený do skvelého prostredia Himalájí. Ale opäť sa išlo v uletených koľajách a nakoniec som hru ani po dlhom presviedčaní sám seba nehral. Odbočky Blood Dragon a Primal boli svojské, ale do hlavnej série ich dáko nerátam. Far Cry 5 sa už predstavil a aj keď sa mi prostredie Montany a celá téma okolo fanatického kultu veľmi páči, nevyzerá to, žeby bláznivému štýlu bol koniec. Takže sa radšej pustím do fantazírovania ako by som si predstavoval Far Cry 6. Rád by som videl hlavne návrat k vážnosti, reálnosti a pochmúrnej atmosfére v štýle FC2. Eliminovanie Ubisofťáckych vedľajších úloh a aktivít, ktoré sa kopírujú nielen v hre či sérii, ale priamo medzi rôznymi značkami. Prostredie by som si želal rôznorodé, napr. žeby išlo o rozsiahle súostrovie niekde u Afriky ako s džungľami, tak aj so savanami, púšťami, vysokými horami a sopkami. Príbeh by mohol pojednávať o bývalom elitnom vojakovi, ktorý s červenými krížom pomáha civilnému obyvateľstvu v krajine decimovanej ebolou a občianskou vojnou mnohých strán. Keď jedného dňa radikálni islamisti vystrieľajú zdravotnícky tábor a zabijú pritom aj jeho ženu, vydáva sa hlavný protagonista na krvavú pomstu... Akože je mi jasné, že táto moja snová predstava sa asi nevyplní ani v budúcnosti, ale aspoň časť z nej by potešila.
Uncharted
PS-ková séria Uncharted si od svojho debutu pred desiatimi rokmi získala silné meno. Avšak minulý rok prišiel na PS4 štvrtý diel s názvom Thiefs End a Naughty Dog ním naznačil, že značku buď úplne opúšťa, alebo minimálne necháva dlhší čas uležať. No nie tak celkom. Toto leto vyjde ešte samostatný prídavok Uncharted: The Lost Legacy, kde namiesto Nathana Drakea preberie hlavnú úlohu fanúšikom dobre známa Chloe Fraiser. A práve tu sa otvárajú nové možnosti série do budúcna. Chloe by sa ľahko mohla stať novou hlavnou tvárou Uncharted a viesť ju namiesto Nathana. Je však otázne, či by sérii naďalej šéfovali Naughty Dog, alebo by to Sony priklepla inému štúdiu, čo by však určite vyvolalo hlavne u fanúšikov pocit neistoty ohľadne možnej kvality. Prípadní noví vývojári by museli dokázať, že vedia značku chytiť za pačesy a viesť ju správnym smerom.
Medal of Honor
Slávna značka vojnových videohier sa po dvojnásobnom kvalitatívnom fiasku v posledných hrách uložila do hybernácie, ale podľa mňa je to len otázkou času kedy sa ju EA pokúsi opäť vzkriesiť. Medal of Honor (2010) aj Medal of Honor: Warfighter sa veľmi pozitívnych ohlasov nedočkali a ukázali, že tejto značke nesedí novodobý štýl vojnových hier nastolených konkurenčným Call of Duty a jeho sériou Modern Warfare. EA sa preto radšej začala sústrediť na stále populárny Battlefield. Osobne si myslím, že by bolo fajn ak by sa MoH vrátil (samozrejme v rukách nejakých kvalitných tvorcov) a zvolil by trocha iný prístup než BF. MoH by sa mohol zafixovať výhradne na druhú svetovú vojnu a prísť s trilógiou hier, kde by išlo hlavne o silný príbeh jednej jednotky vojakov a nervy drásajúcu atmosféru. Nech ten názov hry aj má zmysel. Multiplayer by mohol byť narozdiel of BF okrajovou záležitosťou, aby najväčšia snaha išla práve do skvelej kampane. Ale ak by bola dáka forma MP pre EA vážne extra dôležitá, kľudne by mohla sama kampaň fungovať kooperatívne.
Ryse
Ryse od Cryteku vlastne ani neni žiadna séria. Existuje iba jedna hra, ktorá mala decentné základy, ale v hernej náplni zlyhala a od hráčov aj kritikov odišla s priemernými hodnoteniami. Určitý kvalitný základ tu ale bol a stačilo by to iba rozvinúť a zdokonaliť. Pridať viacero zbraní a štýlov boja, rôznorodejších protivníkov, väčšie prostredia, prípadný stealth systém a pod. Príbeh Ryse: Son of Rome mal svoje dobré aj zlé stránky, ale nadvädzovať akokoľvek naň by bol pri prípadnej druhej Ryse hre nezmysel. Ono je aj veľmi nepravdepodobné, žeby dvojka vôbec vznikla, to by si ju Microsoft musel vyžiadať a zafinancovať. Ale v rámci predstáv si môžeme vymyslieť, čo by sme od toho očakávali. Ja sám by som navrhoval úplnú zmenu historického zasadenia a od Ríma by sme sa mohli posunúť napríklad k Vikingom, Sparťanom alebo Samurajom. No a tentoraz by som z príbehu vynechal fantasy prvky a nechal to iba na prifarbenom, či mierne prekrútenom historickom základe.
Doom
Minulý rok na nás s naštartovanou motorovou pílou vletel nový Doom, ktorý sa vrátil do frenetického a brutálneho štýlu prvých dvoch hier. A tento štýl mu naozaj sedel. Zaujíma ma ale, že čo teraz? Príbeh bol u nového Dooma tak nejako na vedľajšej koľaji, ale predsa tam bol a skončil tým, že Samuel Hayden odchádza s tým pekelným artefaktom (ktorý už neviem ako sa volá), takže príbehový priestor na pokračovanie tu je. Možno by bolo fajn použiť v pokračovaní časť pôvodného zámeru ID Software a teda dostať boje priamo do ulíc na Zemi. Noví protivníci so špeciálnymi zásahovými zónami, nové zbrane, nové brutálne dokončovačky, či ešte rozvinutejší leveldizajn by boli vhodným zlepšením. Za najviac žiadúce by som však považoval zminimalizovanie arénovosti. Toto bolo na poslednom Doomovi asi najviac otravné. Dúfam, že sa motorovky, či BFG-čka chopíme opäť už na druhý rok.