Guts and Glory |
Ako žena v domácnosti mávam občas (občas, naozaj občas) trochu viac času ako moji rovesníci, tráviaci svoj čas v práci. Než tráviť svoj čas na modrom koníkovi a nútiť deti piť savo, rozhodla som sa teda radšej zrecenzovať titul, Guts and Glory.
4.5
Ako žena v domácnosti mávam občas (občas, naozaj občas) trochu viac času ako moji rovesníci, tráviaci svoj čas v práci. Než tráviť svoj čas na modrom koníkovi a nútiť deti piť savo, rozhodla som sa teda radšej zrecenzovať titul, Guts and Glory :) , pri ktorom sa dá náramne zrelaxovať a pôsobí ako balzam na moju (Vašu) dušu ...
Hru som si vybrala na steame snáď iba z rozmaru a čírej zvedavosti, možno podobnosti (až prílišnej) s titulom Happy Wheels. Ak poznáte Happy Wheels tak už teda tušíte, že pôjde o arkádový pretek cez prekážky a nástrahy, ktorého cieľom je nedôjsť do cieľa v jednom kuse. V najhoršom prípade postačí ak cieľový čekpoint presiahne aspoň torzo pretekára. O tom, že takýto pretek je nielen extrémne brutálny (slabšie nátury nech sa radšej poobhliadnu po inom titule), ale aj extrémne zábavny sa chcem podeliť práve s čitateľmi herného bulváru menom SECTOR...
Už v od prvej chvíle moje očakávania neboli príliš vysoké a mala som teda pocit, že hru, ktorú mám pred sebou zošili narýchlo. Moje pocity sa bohužiaľ zhmotnili a potvrdili, cca po pol hodine hrania. G&G je síce prerábkou staršieho freeware projektu Happy Wheels do 3D prostredia. Tu však podobnosť nekončí. Táto novšia prerábka trpí všetkými nedostatkami, ktoré mal aj 2D originál.
Prvé čo mi popri grafike udrelo do očú, bola absencia príbehu. Márne sa môžeme dohadovať prečo protagonisti zvolili svoju účasť v behu cez mínové pole. Zábava je to teda prvoplánová. Dostať sa z bodu A, do bodu B a udržať si pritom hlavu a ostatné časti tela pokope. V ceste nám pritom z počiatku budú stŕpčovať iba jednoduchšie nástrahy ako ostne a kývadlá. Časom nám však zatopia aj rotujúce kladiny, nástražné míny, ostrostrelecké kanóny či dokonca AI vozidlá nepriateľa, ktoré sa na nás tiež rútia hlava-nehlava. Aj keď sa plejáda nástrah môže zdať byť široká, verte alebo nie, po čase sa začnú až príliš opakovať. Po čase začnú skôr život strpčovať...
Menšiou invenciou v hraní je teda garancia až 8 účastníkov. Nanešťastie hra Vám nenecháva až takú slobodu vo výbere, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Niektoré trate sú totiž určené iba pre bicykle, iné iba pre motorové vozidlá. Len drvivá menšina tratí je určená všetkým. Svojho obľúbenca tak nebudete mať vždy k dispozícií.
Zábavná zmesica pretekárov je zárukou dlhej hracej doby (aspoň 5 hodín). Z pôvodného titulu Happy Wheels nechýba už povästný John&Jimmy. Teda taký tatko so synkom v sedačke na bicykli, ktorý si rád zdvíha ego kľučkovaním pomedzi frézy a cirkuláre. Crossovo založených hráčov poteší kampaň za Earla, ktorý predstavuje typického južanského BULA na štvorkolke s povinnou výbavou chlastu a pušky. The Yang Family je výsmechom šikmookých dovolenkárov, ktorí si to ženú v kabriolete naprieč Amerikou (?). Beštiár dopĺňaju turbovozíčkar (s prúdovým motorom) Larry, motorkárka Zoe, mexický člen kartelu Pedro, chlapec na vznášadle Junior a súrodenci na bicykli Jack&Jill.
Aj keď je paleta možno pestrá, je nutné dodať, že autori dosť odflákli hru po stránke fyzikálnych modelov a ragdoll model je tiež úbohý. Tento aspekt mi práve vadil asi najviac. Totiž prehryzla by som poslabšiu grafiku, ktorá zaostala niekde v druhej generácii grafických akcelerátorov (rok 2000), ale poslabšia hrateľnosť je už vážnym kameňom úrazu. Levely sú teda veľmi nevyvážené a ich náročnosť značne kolísa od brutálnej k pohodovej. Celé to nakoniec zabetónuje ovládanie, na ktoré som si akosi nevedela zvyknúť a zvykať si ani nechcem.
Chabé spracovanie tak trocha zachraňuje komunita a vložený editor. Spomínam to len pre prípad, že si hru zamilujete až na toľko, že sa Vám minú mapy a začnete sa nudiť. Môžete teda siahnuť buď už po hotových výtvoroch alebo si ľahko ukuchtíte aj niečo sami. Editor som vyskúšala už len zo zvedavosti, ako ťažké je asi vytvoriť trať dojto hry. Na moje prekvapenie je to naozaj Easy. Za cca 5 minút som sa zorientovala a už som mala mapu, ktorou cieľom bolo zdolať superostrý kopec na bicykli. Samozrejme so sofistikovanejšiou mapou by mi to zabralo možno aj hodiny.
Trochu ma mrzí, že tento titul dopadol ako dopadol. Nápad to bol skvelý, ale celkové prevedenie je poslabšie. Odtrhnuté končatiny a nezmyselné úmrtia na bicykli sú zábavné iba chvíľu. Po troch hoďkách som sa pristihla s myšlienkou, "prečo to holka ešte hraješ?". No dokážem si hru predstaviť ako takú odreagovačku určenú skôr Casual hráčom. Dlho som rozmýšľala ako by som teda výsledne ohodnotila tento počin. Keby sme boli v škole bolo by to asi 3 mínus. Na výške by to bolo za Éčko a na SECTORE to bude za mňa 45%...
+brutálnosť
+jednoduchosť konceptu a jeho nekorektnosť
+cena
+niektoré krvavé detaily
+editor, komunita a ich výtvory
-hudba, zvuky v hre
-fyzikálny model dopravných prostriedkov
-recyklácia nástrah
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: tinyBuild Games / HakJak Productions Štýl: Arkáda
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|