Tomb Raider: The Angel of Darkness |
PC
pridal eLSi 28.12.2005 o 22:14 pod používateľské recenzie
7.0
Po pár rokoch kraľovania série Tomb Raider prišla rana pod pás menom The Angel of Darkness. Ako už vieme tento diel sa vzpriečil sérii aj koncepciou a ja som jeden z mála ľudí, čo si myslia, že to veru nebolo na škodu!
Teraz k veci. Hra sa začína, keď Lara sa po svojej smrti objaví akoby sa nikdy nič nestalo živá a zdravá a zabije jedného týpka. Práve vtedy sa začínate dostávať do hry.
Ako prvé čo udrie do očí je pomerne pekná a ostrá grafika. Klasické chybičky vyzerajú byť vychytané a teda je tu určitý predpoklad pre dobrú hru. Nuž, ale ako už pravdepodobne vieme tvorcovia boli nútený hru vydať skôr než bolo vhodné a práve teraz sa dostávame k pravému zádrhelu hry.
Týmto zádrhelom je samozrejme najpodstatnejšou zložkou hry a síce hrateľnosť. Lara sa hýbe ako keby bola z poriadne tvrdej gumy čo je u akčnej hry veľmi zlé. No, ale časom sa dá zvyknúť a s troškou pevnej vôle sa aj tento problém dá prekusnúť. Vylepšením hry je, že keď Lara nieje dostatočne silná pre zvládnutie danej úlohy, dá sa nejakou činnosťou sila zvýšiť aby sme prekážku dokázali prekonať.
Ďalšou vecou na naštvanie je Larina snaha pomôcť na začiatku hry hláškami ako čo prekonať. Fakt, že pri každej jej hláške sa postava zastaví a nejde ovládať vie dohnať až k šialenstu ak idete viackrát tú istú pasáž.
Zvuky sú ako vždy fajn, pekná hudba, Larin hlas je tiež fajn a hra získava skvelú atmosféru. Aby som nezabudol pribudli aj hracie prvky tak ako aj iné, ktoré zostali. Napríklad plíženie a lámanie väzov nepriateľov je výrazné vylepšenie. Pekné je aj obmedzená trvanlivosť rúčkovania a iné.
Tomb Raider: Angel of Darkness má však aj keby bol poriadne dorobený jednu veľkú nevýhodu a tou je konkurencia. Tá je úplne úžasné napríklad Prince of Persia alebo God of War kde vrháte v bojoch rôzne kombá. To veľmi kontrastuje s Lariným tupým strieľaním do vojakov.
Nuž a tiež vážna zložka hry - trvanlivosť závisí na pevnej vôli a nervoch. Pretože aj keď Lara neprehľadáva katakomby, ale nejaké tie skladiská a domy je hra celkom zákysová.
Celkovo hra pobaví, treba si na ňu nájsť čas a zahodiť za hlavu zbytočne predsudky.
Teraz k veci. Hra sa začína, keď Lara sa po svojej smrti objaví akoby sa nikdy nič nestalo živá a zdravá a zabije jedného týpka. Práve vtedy sa začínate dostávať do hry.
Ako prvé čo udrie do očí je pomerne pekná a ostrá grafika. Klasické chybičky vyzerajú byť vychytané a teda je tu určitý predpoklad pre dobrú hru. Nuž, ale ako už pravdepodobne vieme tvorcovia boli nútený hru vydať skôr než bolo vhodné a práve teraz sa dostávame k pravému zádrhelu hry.
Týmto zádrhelom je samozrejme najpodstatnejšou zložkou hry a síce hrateľnosť. Lara sa hýbe ako keby bola z poriadne tvrdej gumy čo je u akčnej hry veľmi zlé. No, ale časom sa dá zvyknúť a s troškou pevnej vôle sa aj tento problém dá prekusnúť. Vylepšením hry je, že keď Lara nieje dostatočne silná pre zvládnutie danej úlohy, dá sa nejakou činnosťou sila zvýšiť aby sme prekážku dokázali prekonať.
Ďalšou vecou na naštvanie je Larina snaha pomôcť na začiatku hry hláškami ako čo prekonať. Fakt, že pri každej jej hláške sa postava zastaví a nejde ovládať vie dohnať až k šialenstu ak idete viackrát tú istú pasáž.
Zvuky sú ako vždy fajn, pekná hudba, Larin hlas je tiež fajn a hra získava skvelú atmosféru. Aby som nezabudol pribudli aj hracie prvky tak ako aj iné, ktoré zostali. Napríklad plíženie a lámanie väzov nepriateľov je výrazné vylepšenie. Pekné je aj obmedzená trvanlivosť rúčkovania a iné.
Tomb Raider: Angel of Darkness má však aj keby bol poriadne dorobený jednu veľkú nevýhodu a tou je konkurencia. Tá je úplne úžasné napríklad Prince of Persia alebo God of War kde vrháte v bojoch rôzne kombá. To veľmi kontrastuje s Lariným tupým strieľaním do vojakov.
Nuž a tiež vážna zložka hry - trvanlivosť závisí na pevnej vôli a nervoch. Pretože aj keď Lara neprehľadáva katakomby, ale nejaké tie skladiská a domy je hra celkom zákysová.
Celkovo hra pobaví, treba si na ňu nájsť čas a zahodiť za hlavu zbytočne predsudky.
napísal eLSi 28.12.2005
Páči sa mi!
7.0
TOMB RAIDER: THE ANGEL OF DARKNESS
PC
Vývoj: Eidos / Core Štýl: akčná adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|