Colin McRae 2005 |
N-gage
pridal Hellknight 31.12.2005 o 19:23 pod používateľské recenzie
8.0
Séria Colin McRae Rally uz dlhšie roky prezentuje rally na PC a na konzolách, kde je plne v 3D verzii, no handheldové verzie sa svojho 3D Colina dočkali až v roku 2004. Tou konzolou, ktorá sa môže týmto titulom pýšiť je N-Gage, ktorý svojim predávanim nepredbehol možno ani časopis Nota Bene. Túto verziu chvalabohu nevyvíjal už slávny Gameloft, ako v prípade väčšiny N-Gage hier, ale otcovia Colinu Codemasters, kdežto engine je od Ideaworks 3D.
Po spustení hry sa objaví staré známe neprehladné menu, ktoré bolo možnosť vidieť v starších verziách na PC. V menu sú položky typu Players, kde si vyberiete hráča, Rally, ktoré budete zadávat najčastejšie, Bluetooth, pri bezdrôtovom hraní, N-Gage Arena, a Options. Options nie je v menu nejako rozsiahle a zahrna len nastavenie zvuku , grafiky a ukazovatela Highscores. Po častejšom spúštaní hry si menu už zapamätáte a nebudete mat problemy s hladaním dotyčnej veci.
V mode rally sú položky ako Sampionat, Single Rally a Time Trial. V šampionate máte za úlohu skončiť na bodovanom mieste po viacerych tratiach, kde sa vám sčítaju vysledky a zarátajú sa do jedného. Vyhrat ho na najčastejšie prvom mieste nie je nejak náročné, pretože jednotlivé medzičasy protivníkov sú niekedy až nadmieru velké. Neraz sa vám stane, že po úplnom vyletení z vozovky a narazení do stromu to vzdávate, pretože strácate najmenej 10 sekund, no ked dojdete ku control pointu, nepochopitelne vám vysvieti 20 sekund náskok. Dosť ma to zarazilo, no pri vyšších obtiažnostiach sa to zmení. Vyššie obtiažnosti by som zo začiatku neodporúcal, ak nechcete príst k zlomeniu ruky, pretože N-Gage je tvrdý a neraz som sa o tom presvedčil. Niekedy je totiž taká situácia, že zajazdíte bez chybičky, no aj tak majú vaši súperi väčší náskok. Neviem, či sa to dá nazvať súpermi, žiadne ghost-car sa v šampionáte nekoná, no časy súperov nie sú nastálo naprogramované, ale sa menia. O hre by sa nedalo povedat, ze je obtiažna, ked sa chce, tak bez problémov skončíte na prvom mieste, a to im dáte ešte celkový minútový naskok. Tratí je v hre dost (64), no pocit, že hráte dookola to isté sa v neskorších častiach hry dostavuje častejšie. Trate sa delia na krajiny, v ktorých jazdíte a časti tých krajin. Jednotlive trate sa od seba príliš nelíšia a väčšinou je to len zmenené prostredie, tvarnosť a typ povrchu. Hratelnosť je však velmi dobrá, dá sa porovnávať aj so stolovými verziami hry.
Fyzika sposobuje v hre dost rozpačitosť, na jednej strane je na handheld vynikajúca, no so stolovými verziami sa nedá porovnávať. Neraz som mal pocit, ze ma to doslova ťahá von z vozovky a chce to, aby som vypadol. Dost zákerné sú úseky, kde je dlhá rovina, váš varburg sa rozbehne a zrazu len spolujazdec hlási 2, doprava, ostrá a vy len bezmocne stláčate 7 a prizeráte sa ako váš tátoš končí niekde v lese. Rezanie zákrut je tiež dost nerealisticke, pretože môžete stláčať brzdu, kolko chcete a stále vás to ťahá do nárucia prírody. Nie je to však zle, pretože aspon sa to treba naučit a neskôr ich budete rezať jedna radosť. Fyzikálny engine treba však aj pochváliť, ked sa prekusnete cez tie chyby, urobí možno na vás aj dobrý dojem. Co sa týka typov povrchu je tu sneh, prach, asfalt, piesok a iné. Auto sa správa dost realisticky, pokial včas (200 m) zabrzdíte, tak máte relativne dobrú šancu este zákrutu zrezať, čo vyzera efektne na replayi. Replay sa da tiez pochválit, vyzera dost realisticky, avšak nejaké efekty by nezaškodili a pridali by k celkovému grafickemu zážitku.
Grafika je dost dôležitou častou hry, a to Codemasters dobre vie. Auta sú dobre vymodelované, i ked Asphaltu sa Colin nevyrovná. Autori mohli s autami viac zapracovat, ved na auto sa budete pozerat skoro stále. Okolie vyzerá super, no obrovský mínus je neviditelnost ochranných barier s väcšich vzdialeností, čo môže dohnat až do zúrivosti. Mne sa stalo, že som v nejakej 80-ke rezal zakrútu trošku povedla, ked som zrazu zašiel za kríky a stratil orientáciu. Ked som sa chcel vrátit, zistil som, že cez kríky sa nedá prejst, pretože sluzili ako zábradlie. Po 20-sekundovom vymotávaní sa spät a následnom náraze do stromu som zistil, že mi v N-Gagei hrkoce Cudné je aj niekedy vracanie auta na cestu, ked vás vôbec nepremiestni na cestu a musíte si ju hladat sami. Autori pridali však aj efekty dymu a ohna s výfuku, čo dodáva na realite. O kamere sa dá povedat to, že je vynikajuca. Dynamicky sa pohybuje , vždy máte prehlad o situácii. Ked je za vami nejaký objekt, tak sa nakloní hore, aby ste auto mali stále na očiach. Colin na N-Gage svojou grafikou neurobí nikomu hanbu, a spolu s peknými animáciami vytvára na handhelde dobrý dojem.
Zvuk je velmi kvalitný, spolujazdec je plne nahovorený, v menu hre dobre hodiaca sa hudba a auta vrčia velmi dobre. V porovnaní s Asphaltom kde vrčí takisto Lamborghini Murciélago a Volkswagen Beetle je to velký plus. Uchu lahodia aj zvuky šmýkania sa po vozovke a narážanie do stromov (to až tak velmi nie ).
Co sa týka aut je tu 16 plne licencovaných vozov, môžem spomenút napríklad Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer, Golf a iné svetoznáme autá. Každé sa liši inými jazdnými vlastnostami, akceleráciou, maximálnou rýchlostou atd. Odomykajú sa výhrami v šampionáte, takže je aspon nejaká motivácia k hraniu šampionátu až do konca. Hra je dost rozsiahla, ked počítate celý šampionát, rally mode, time trial a bluetooth. Posledný zmienený mód som bohužial nemal šancu vyskúšat, pretože N-Gage má na Slovensku asi 10 ludí dokopy .
Táto hra mala ambícia stať sa králom N-Gage racingoviek, nebyť odfláknutých častí hry tak by sa ním možno aj stala. V každom prípade urobí dobrý dojem a svojou hratelnostou hravo prekonáva väčšinu N-Gage hier. Hra je pre potreby handheldu dostačujúca, zabavíte sa pri nej vela nudných večerov u starej mamy na dedine.
čo sa mi zapáčilo
-audiovizuálna stránka
-rozsiahlosť
-hratelnosť stolových verzii
čo sa mi nepáčilo
-slabá viditelnosť bariér
-čudné časy protivníkov
-žiadny ghost car v šampionáte
Po spustení hry sa objaví staré známe neprehladné menu, ktoré bolo možnosť vidieť v starších verziách na PC. V menu sú položky typu Players, kde si vyberiete hráča, Rally, ktoré budete zadávat najčastejšie, Bluetooth, pri bezdrôtovom hraní, N-Gage Arena, a Options. Options nie je v menu nejako rozsiahle a zahrna len nastavenie zvuku , grafiky a ukazovatela Highscores. Po častejšom spúštaní hry si menu už zapamätáte a nebudete mat problemy s hladaním dotyčnej veci.
V mode rally sú položky ako Sampionat, Single Rally a Time Trial. V šampionate máte za úlohu skončiť na bodovanom mieste po viacerych tratiach, kde sa vám sčítaju vysledky a zarátajú sa do jedného. Vyhrat ho na najčastejšie prvom mieste nie je nejak náročné, pretože jednotlivé medzičasy protivníkov sú niekedy až nadmieru velké. Neraz sa vám stane, že po úplnom vyletení z vozovky a narazení do stromu to vzdávate, pretože strácate najmenej 10 sekund, no ked dojdete ku control pointu, nepochopitelne vám vysvieti 20 sekund náskok. Dosť ma to zarazilo, no pri vyšších obtiažnostiach sa to zmení. Vyššie obtiažnosti by som zo začiatku neodporúcal, ak nechcete príst k zlomeniu ruky, pretože N-Gage je tvrdý a neraz som sa o tom presvedčil. Niekedy je totiž taká situácia, že zajazdíte bez chybičky, no aj tak majú vaši súperi väčší náskok. Neviem, či sa to dá nazvať súpermi, žiadne ghost-car sa v šampionáte nekoná, no časy súperov nie sú nastálo naprogramované, ale sa menia. O hre by sa nedalo povedat, ze je obtiažna, ked sa chce, tak bez problémov skončíte na prvom mieste, a to im dáte ešte celkový minútový naskok. Tratí je v hre dost (64), no pocit, že hráte dookola to isté sa v neskorších častiach hry dostavuje častejšie. Trate sa delia na krajiny, v ktorých jazdíte a časti tých krajin. Jednotlive trate sa od seba príliš nelíšia a väčšinou je to len zmenené prostredie, tvarnosť a typ povrchu. Hratelnosť je však velmi dobrá, dá sa porovnávať aj so stolovými verziami hry.
Fyzika sposobuje v hre dost rozpačitosť, na jednej strane je na handheld vynikajúca, no so stolovými verziami sa nedá porovnávať. Neraz som mal pocit, ze ma to doslova ťahá von z vozovky a chce to, aby som vypadol. Dost zákerné sú úseky, kde je dlhá rovina, váš varburg sa rozbehne a zrazu len spolujazdec hlási 2, doprava, ostrá a vy len bezmocne stláčate 7 a prizeráte sa ako váš tátoš končí niekde v lese. Rezanie zákrut je tiež dost nerealisticke, pretože môžete stláčať brzdu, kolko chcete a stále vás to ťahá do nárucia prírody. Nie je to však zle, pretože aspon sa to treba naučit a neskôr ich budete rezať jedna radosť. Fyzikálny engine treba však aj pochváliť, ked sa prekusnete cez tie chyby, urobí možno na vás aj dobrý dojem. Co sa týka typov povrchu je tu sneh, prach, asfalt, piesok a iné. Auto sa správa dost realisticky, pokial včas (200 m) zabrzdíte, tak máte relativne dobrú šancu este zákrutu zrezať, čo vyzera efektne na replayi. Replay sa da tiez pochválit, vyzera dost realisticky, avšak nejaké efekty by nezaškodili a pridali by k celkovému grafickemu zážitku.
Grafika je dost dôležitou častou hry, a to Codemasters dobre vie. Auta sú dobre vymodelované, i ked Asphaltu sa Colin nevyrovná. Autori mohli s autami viac zapracovat, ved na auto sa budete pozerat skoro stále. Okolie vyzerá super, no obrovský mínus je neviditelnost ochranných barier s väcšich vzdialeností, čo môže dohnat až do zúrivosti. Mne sa stalo, že som v nejakej 80-ke rezal zakrútu trošku povedla, ked som zrazu zašiel za kríky a stratil orientáciu. Ked som sa chcel vrátit, zistil som, že cez kríky sa nedá prejst, pretože sluzili ako zábradlie. Po 20-sekundovom vymotávaní sa spät a následnom náraze do stromu som zistil, že mi v N-Gagei hrkoce Cudné je aj niekedy vracanie auta na cestu, ked vás vôbec nepremiestni na cestu a musíte si ju hladat sami. Autori pridali však aj efekty dymu a ohna s výfuku, čo dodáva na realite. O kamere sa dá povedat to, že je vynikajuca. Dynamicky sa pohybuje , vždy máte prehlad o situácii. Ked je za vami nejaký objekt, tak sa nakloní hore, aby ste auto mali stále na očiach. Colin na N-Gage svojou grafikou neurobí nikomu hanbu, a spolu s peknými animáciami vytvára na handhelde dobrý dojem.
Zvuk je velmi kvalitný, spolujazdec je plne nahovorený, v menu hre dobre hodiaca sa hudba a auta vrčia velmi dobre. V porovnaní s Asphaltom kde vrčí takisto Lamborghini Murciélago a Volkswagen Beetle je to velký plus. Uchu lahodia aj zvuky šmýkania sa po vozovke a narážanie do stromov (to až tak velmi nie ).
Co sa týka aut je tu 16 plne licencovaných vozov, môžem spomenút napríklad Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer, Golf a iné svetoznáme autá. Každé sa liši inými jazdnými vlastnostami, akceleráciou, maximálnou rýchlostou atd. Odomykajú sa výhrami v šampionáte, takže je aspon nejaká motivácia k hraniu šampionátu až do konca. Hra je dost rozsiahla, ked počítate celý šampionát, rally mode, time trial a bluetooth. Posledný zmienený mód som bohužial nemal šancu vyskúšat, pretože N-Gage má na Slovensku asi 10 ludí dokopy .
Táto hra mala ambícia stať sa králom N-Gage racingoviek, nebyť odfláknutých častí hry tak by sa ním možno aj stala. V každom prípade urobí dobrý dojem a svojou hratelnostou hravo prekonáva väčšinu N-Gage hier. Hra je pre potreby handheldu dostačujúca, zabavíte sa pri nej vela nudných večerov u starej mamy na dedine.
čo sa mi zapáčilo
-audiovizuálna stránka
-rozsiahlosť
-hratelnosť stolových verzii
čo sa mi nepáčilo
-slabá viditelnosť bariér
-čudné časy protivníkov
-žiadny ghost car v šampionáte
napísal Hellknight 31.12.2005
Páči sa mi!
8.0
COLIN MCRAE 2005
Mobil
Vývoj: Codemasters / Ideaworks3D | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|