Second Sight |
PC
pridal majkyx 1.5.2005 o 15:44 pod používateľské recenzie
8.8
S: Can I help u?
J: I am here to see director Hanson.
S: And you are?
J: John,- John Vatic!
S: hmm...(he is looking for in computer...oou sh*t) .... aargh! (security man is death)
J: Guess you have heart of me.(maybe joke:)
Táto scénka sa nachádza už v pokročilom štádiu hry, ale vybral som si ju zámerne. Second Sight nieje totiž obyčajná 3rd person akčno-stealth záležotosť. Túto drsnú cutscenu
z poslednych levelov hry som si vybral, aby som vam ukazal vývoj hlavného hrdinu
Johna Vatica, ktorý je na zaciatku hry zhrozený - "I was kill him!" keď prvý x odrovna security. Pokúsim sa vám teda priblížiť ako na mňa toto dielko zapôsobilo a čo od neho môžete čakať.
Spúštame hru.
Uvítacie logá nám prezradia, že tvorcovia sú Codemasters(Genius at play:) a Free Readical(seria TimeSplitters) - o tomto teame este asi budeme pocuť.
"Uvítacia" obrazovka, ktorá sa potom na mojom monitore objavila(vidiet aj v deme) na mna okamžite zapôsobila a bolo mi hneď jasné, že v hre bude silný príbeh - press SPACE key - profil majkyx - menu a podme rýchlo hrať.
Každý postup z levelu do levelu je sprevádzaný kratšími, alebo dlhšími cutscénami. Strih, hudobny doprovod a dabing postav sposobuje takmer filmový zážitok pri každej takejto scénke
- Ak ste neboli na operacii s anestézou (uspaním), tak začiatok hry vám to priblíži. Vezú vás cez chodbu, neony zo stropu svietia do očí a počujete ako sa o vás rozpravajú...až keď si jeden všimne že sa preberáte a zlakne sa("Hey!Did you see that?!Do you think he can hear us??!), tak vam daju ďalšiu
uspavaciu dávku(Hey,dock.More monkey juice around here!)...John sa preberá pripútaný na lôžku, z ktorého sa sam vyslobodí (este nevie - ale je to telekinéza:)
Začíname hrať.
Hra začína prvým logickým problémom - ako sa dostanem z miestnosti keď je zamknuáa zvonku? Odpoveď je jasná - hra je totiž zameraná na Johnove špecálne psychické schopnosti - na začiatku len par(telekineza,liečenie...) - neskôr sa však začnú objavovat ďalšie + upgrady na nich(napríklad možnosť liečiť aj iných). Militantne zameraní nevešajte hlavu - John v hre ovlada rovnaké množstvo klasickych zbraní ako sú pištol, smg...sniperka.
Vo co go?
Problém je, že John akosi zabudol, že je John, čo to ma za schopnosťi a prečo je tam kde je... Cely pribeh je servírovaný dvoma časovými líniami, ktoré sa striedajú Johnovými (plne hratelnými)flashbackami... nechcem a vlastne sa ani neda opisať
dejovú líniu celej hry. Ide teda o akčno-stealth-psycho-adventúru z 3rd person pohladu zameranú na originálny príbeh s využívaním psychických schopností(jednou vetou:)
Ako sa to hrá, aneb hratelnosť.
Ako som už písal, hra je v 3rd person pohlade s možnostou prepnúť na "staticku"(skor filmovu:) kameru.
Ja som to hral v Tombraiderovskom pohlade, ktorý je asi najpoužitelnejší.
Ovladanie je imho velmi fajn, sice by sa niekto mohol stažovať, že je konzolové(keďže hra bola robena skôr na konzolu), ale s mojím potkanom a klavesnicou sa to ovladalo jedna radosť.
Jedna vec je ovladanie a druha je kamera, ktorá na ovladanie reaguje. V klasických situaciach nemožem nič vytknúť. Je tu však jedno male "ale"
Ked sa pritisnete na stenu, kamera sleduje vášu(rozumej Johnovu) vystrašenú tvár namiesto ryzikovej oblasti, kde sa može objavit hliadka.
Prispieva to sice k atmosfére, ale niekoho to môže pekne nas..nasrdiť. Taketo situacie su ale zrietkave a kameru sa da pekne ustražiť.
Ja hodnotím hraťelnosť podla chuti opäť zapnúť hru, chuti pokračovať - v tomto pripade musim povedať, že už davno som tak bez váhania klikal na exečko. Pribeh, hlavny hrdina, vylepsovanie schopnosti(jednoduchý RPG prvok) - stále vacsia moc*.
*V neskorších leveloch už sa už s nepriatelmi da hrať, obchadzať a zozadu sejmuť rukoveťou pištole(vid uvodna scenka hore) - efektne vyčistiť prostredie od nepriaťelov... ano, je to chytlava hra,
ciže hraťelnosť hodnotim znamkou "1-" ( pričom minusku davam za kameru).
Ako sa na to pozera - grafika.
Graficke spracovanie hry je velmi zaujmave. Dlho som rozmyšlal k čomu by sa to dalo prirovnať.
Nieje to ani 100% realistická ani komixová grafika - je to asi nieco medzi. Povedzme Štýlova grafika(s velkým Š) zasadená do realistickeho prostredia. Modely su pekne spracovane, mimika prezradza pocity kazdej postavy a animacie su na dostatočne vysokej úrovni. Samozrejme aj tu sa najdu muchy - ako možnosť pretiahnuť nepriateľa cez pletivo alebo mreže(nie vždy).
Nieje to až taky závažný bug a často aj pomože :) Grafika patri ale k plusom aj ked nieje TOP(treba zahrat demo). Vdaka tomu si hru zahráte na plné detaily aj na mojom PC - takže to rozchodíte aj na písacom stroji(ale už nie na full detailoch:)
Dnešný štandard menom fyzika.
V Second Sight je jej uplatnenie nevyhnutné. Napríklad telekinéza(prva psyschopnosť) manipulovanie s predmetmi na diaľku(môžeš strašiť securitákov zdvíhnaním smetného koša :) fyziku proste vyžaduje.
Pri dnešných hrách je fyzika takmer povinnosť - hry sa už nedelia na gamesy s fyzikou a bez nej, ale na hry s dobrým a zlým fyzikálnym modelom. V Second Sight je pekne povedané - postačujúca.
Popri dnešných hrách je na slabšej úrovni a je zaujmavé, že som si to celú hru neuvedomil(dobra praca free radical).
Second Sight ako celok.
Celkovo je hra take menšie majstrovske dielko :) Vsetky spomenuté časti sú tak vybalancované, že sa to hrá proste sqele! Kto ma rad stealth štýl hrania - môže sa nepozorovane plýžiť a obchádzať nepriatelov, kto má rád akčnejší spád - nech sa páči. A taktiež je na vás, či budete využívať svoje špeciálne schopnosti, alebo sa budete cez jednotlivé levely prestrielavať. Hra je vybalancovaná a nastavená tak, že zaujme asi každého kto hru vyskúša.
Ku koncu som už nevedel čo mam skôr použiť (nechcem dávať príklady, aby som vam neprezradil všetky vychytávky) - verte mi, je to zábava. Vďaka toľkým možnostiam ako hru prejsť
sa Second Sight radí medzi hry s vysokou znovuhraťelnosťou. Po prejdení sa vám síce odhalí príbeh, ale budte si istý,že aj po tretom prejdení niečo nové zažijete a objasníte, keďže dej je
dosť prepracovaný a dve časové línie vám trošku pomotajú súvislosti(ako ked si pozrieš dobrý psychotriller a až na druhé pozrenie to komplet pochopíš). Hodilo by sa aj par slov ohladne obtiažnosti):
V menu sa da nastaviť normal a challenging obtiažnosť, ale aj na normal sa da zapotiť (pri spustenom poplachu) a zaroveň môžete urovňami prechadzať ako horuci nôž maslom. Všetko závisí len od vás - ako efektne využívate Johnové schopnosti(proste super:).
Rozsudok znie - zábavný!
Možno sa vám bude zdať, že som hru príliš vychválil, že niesom dostatočne objektívny - ale keď si to zahráte, dáte mi určite za pravdu, že hra je proste dobrá a všetky chybičky krásy sú
v limite. Počas hrania som nemal ani jednu výtku - no možno som chcel ku koncu už vedieť ako to skončí :) ale inak som sa len a len bavil.
Štýlová grafika, originálny pútavý príbeh, vyvoj postavy(psyschopnosti aj osobnostný vývoj),slušná znovuhratelnosť a hlavne charizmaticke postavy(Hanson nema chybu) vytvárajú dokopy skvelú hru - ktorú musíte mať v sectoráckom profile medzi prejdenými hrami :)
PS: Ak sa niekde v hre zasekneš(ja som asi 2x zakysol), stačí poslať správu a helpnem ti.
J: I am here to see director Hanson.
S: And you are?
J: John,- John Vatic!
S: hmm...(he is looking for in computer...oou sh*t) .... aargh! (security man is death)
J: Guess you have heart of me.(maybe joke:)
Táto scénka sa nachádza už v pokročilom štádiu hry, ale vybral som si ju zámerne. Second Sight nieje totiž obyčajná 3rd person akčno-stealth záležotosť. Túto drsnú cutscenu
z poslednych levelov hry som si vybral, aby som vam ukazal vývoj hlavného hrdinu
Johna Vatica, ktorý je na zaciatku hry zhrozený - "I was kill him!" keď prvý x odrovna security. Pokúsim sa vám teda priblížiť ako na mňa toto dielko zapôsobilo a čo od neho môžete čakať.
Spúštame hru.
Uvítacie logá nám prezradia, že tvorcovia sú Codemasters(Genius at play:) a Free Readical(seria TimeSplitters) - o tomto teame este asi budeme pocuť.
"Uvítacia" obrazovka, ktorá sa potom na mojom monitore objavila(vidiet aj v deme) na mna okamžite zapôsobila a bolo mi hneď jasné, že v hre bude silný príbeh - press SPACE key - profil majkyx - menu a podme rýchlo hrať.
Každý postup z levelu do levelu je sprevádzaný kratšími, alebo dlhšími cutscénami. Strih, hudobny doprovod a dabing postav sposobuje takmer filmový zážitok pri každej takejto scénke
- Ak ste neboli na operacii s anestézou (uspaním), tak začiatok hry vám to priblíži. Vezú vás cez chodbu, neony zo stropu svietia do očí a počujete ako sa o vás rozpravajú...až keď si jeden všimne že sa preberáte a zlakne sa("Hey!Did you see that?!Do you think he can hear us??!), tak vam daju ďalšiu
uspavaciu dávku(Hey,dock.More monkey juice around here!)...John sa preberá pripútaný na lôžku, z ktorého sa sam vyslobodí (este nevie - ale je to telekinéza:)
Začíname hrať.
Hra začína prvým logickým problémom - ako sa dostanem z miestnosti keď je zamknuáa zvonku? Odpoveď je jasná - hra je totiž zameraná na Johnove špecálne psychické schopnosti - na začiatku len par(telekineza,liečenie...) - neskôr sa však začnú objavovat ďalšie + upgrady na nich(napríklad možnosť liečiť aj iných). Militantne zameraní nevešajte hlavu - John v hre ovlada rovnaké množstvo klasickych zbraní ako sú pištol, smg...sniperka.
Vo co go?
Problém je, že John akosi zabudol, že je John, čo to ma za schopnosťi a prečo je tam kde je... Cely pribeh je servírovaný dvoma časovými líniami, ktoré sa striedajú Johnovými (plne hratelnými)flashbackami... nechcem a vlastne sa ani neda opisať
dejovú líniu celej hry. Ide teda o akčno-stealth-psycho-adventúru z 3rd person pohladu zameranú na originálny príbeh s využívaním psychických schopností(jednou vetou:)
Ako sa to hrá, aneb hratelnosť.
Ako som už písal, hra je v 3rd person pohlade s možnostou prepnúť na "staticku"(skor filmovu:) kameru.
Ja som to hral v Tombraiderovskom pohlade, ktorý je asi najpoužitelnejší.
Ovladanie je imho velmi fajn, sice by sa niekto mohol stažovať, že je konzolové(keďže hra bola robena skôr na konzolu), ale s mojím potkanom a klavesnicou sa to ovladalo jedna radosť.
Jedna vec je ovladanie a druha je kamera, ktorá na ovladanie reaguje. V klasických situaciach nemožem nič vytknúť. Je tu však jedno male "ale"
Ked sa pritisnete na stenu, kamera sleduje vášu(rozumej Johnovu) vystrašenú tvár namiesto ryzikovej oblasti, kde sa može objavit hliadka.
Prispieva to sice k atmosfére, ale niekoho to môže pekne nas..nasrdiť. Taketo situacie su ale zrietkave a kameru sa da pekne ustražiť.
Ja hodnotím hraťelnosť podla chuti opäť zapnúť hru, chuti pokračovať - v tomto pripade musim povedať, že už davno som tak bez váhania klikal na exečko. Pribeh, hlavny hrdina, vylepsovanie schopnosti(jednoduchý RPG prvok) - stále vacsia moc*.
*V neskorších leveloch už sa už s nepriatelmi da hrať, obchadzať a zozadu sejmuť rukoveťou pištole(vid uvodna scenka hore) - efektne vyčistiť prostredie od nepriaťelov... ano, je to chytlava hra,
ciže hraťelnosť hodnotim znamkou "1-" ( pričom minusku davam za kameru).
Ako sa na to pozera - grafika.
Graficke spracovanie hry je velmi zaujmave. Dlho som rozmyšlal k čomu by sa to dalo prirovnať.
Nieje to ani 100% realistická ani komixová grafika - je to asi nieco medzi. Povedzme Štýlova grafika(s velkým Š) zasadená do realistickeho prostredia. Modely su pekne spracovane, mimika prezradza pocity kazdej postavy a animacie su na dostatočne vysokej úrovni. Samozrejme aj tu sa najdu muchy - ako možnosť pretiahnuť nepriateľa cez pletivo alebo mreže(nie vždy).
Nieje to až taky závažný bug a často aj pomože :) Grafika patri ale k plusom aj ked nieje TOP(treba zahrat demo). Vdaka tomu si hru zahráte na plné detaily aj na mojom PC - takže to rozchodíte aj na písacom stroji(ale už nie na full detailoch:)
Dnešný štandard menom fyzika.
V Second Sight je jej uplatnenie nevyhnutné. Napríklad telekinéza(prva psyschopnosť) manipulovanie s predmetmi na diaľku(môžeš strašiť securitákov zdvíhnaním smetného koša :) fyziku proste vyžaduje.
Pri dnešných hrách je fyzika takmer povinnosť - hry sa už nedelia na gamesy s fyzikou a bez nej, ale na hry s dobrým a zlým fyzikálnym modelom. V Second Sight je pekne povedané - postačujúca.
Popri dnešných hrách je na slabšej úrovni a je zaujmavé, že som si to celú hru neuvedomil(dobra praca free radical).
Second Sight ako celok.
Celkovo je hra take menšie majstrovske dielko :) Vsetky spomenuté časti sú tak vybalancované, že sa to hrá proste sqele! Kto ma rad stealth štýl hrania - môže sa nepozorovane plýžiť a obchádzať nepriatelov, kto má rád akčnejší spád - nech sa páči. A taktiež je na vás, či budete využívať svoje špeciálne schopnosti, alebo sa budete cez jednotlivé levely prestrielavať. Hra je vybalancovaná a nastavená tak, že zaujme asi každého kto hru vyskúša.
Ku koncu som už nevedel čo mam skôr použiť (nechcem dávať príklady, aby som vam neprezradil všetky vychytávky) - verte mi, je to zábava. Vďaka toľkým možnostiam ako hru prejsť
sa Second Sight radí medzi hry s vysokou znovuhraťelnosťou. Po prejdení sa vám síce odhalí príbeh, ale budte si istý,že aj po tretom prejdení niečo nové zažijete a objasníte, keďže dej je
dosť prepracovaný a dve časové línie vám trošku pomotajú súvislosti(ako ked si pozrieš dobrý psychotriller a až na druhé pozrenie to komplet pochopíš). Hodilo by sa aj par slov ohladne obtiažnosti):
V menu sa da nastaviť normal a challenging obtiažnosť, ale aj na normal sa da zapotiť (pri spustenom poplachu) a zaroveň môžete urovňami prechadzať ako horuci nôž maslom. Všetko závisí len od vás - ako efektne využívate Johnové schopnosti(proste super:).
Rozsudok znie - zábavný!
Možno sa vám bude zdať, že som hru príliš vychválil, že niesom dostatočne objektívny - ale keď si to zahráte, dáte mi určite za pravdu, že hra je proste dobrá a všetky chybičky krásy sú
v limite. Počas hrania som nemal ani jednu výtku - no možno som chcel ku koncu už vedieť ako to skončí :) ale inak som sa len a len bavil.
Štýlová grafika, originálny pútavý príbeh, vyvoj postavy(psyschopnosti aj osobnostný vývoj),slušná znovuhratelnosť a hlavne charizmaticke postavy(Hanson nema chybu) vytvárajú dokopy skvelú hru - ktorú musíte mať v sectoráckom profile medzi prejdenými hrami :)
PS: Ak sa niekde v hre zasekneš(ja som asi 2x zakysol), stačí poslať správu a helpnem ti.
napísal majkyx 1.5.2005
Páči sa mi!
8.8
SECOND SIGHT
PC
Vývoj: Codemasters / Free Radical Design Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|