Star Wars: Republic Commando |
PC
pridal trilobite 12.2.2006 o 16:31 pod používateľské recenzie
6.7
"Konecne FPS za stormtroopera (skoro)!" - tak nejak by sa to dal nazvat podtitul tejto 3d akcie.
Den, kedy sa dostala na trh bol velmi pekne zosynchronizovany s premierou poslednych SW v kinach, takze ked ste si kupili hru a dohrali ju, stacilo vam par dni (ehm ehm) a mohli ste ist do kin na premieru E3. Dejovo sa totiz produkty doplnaju, hra predpoveda dej filmu (aj ked iba minimalne, nie je to az tak rozvinute, ako v Enter the Matrix pred Matrix Reloaded) a pre fanusikov je to velmi potesujuci faktor.
Co sa deja tyka priamo v hre, netreba ocakavat ziadne prevratne SW-historicke orgie - ste proste jeden z milionov clonetrooperov, sice elitna jednotka, ako sa dozviete vo velmi prijemne spracovanom intre, ale aj tak nahraditelna. A tak sa vrhat do boja uz odzaciatku - Geonosis vas ocakava a teda zacinate pri konci E2. Postupne bojujete na vsemoznych miestach galaxie.
Fakticky ste klucovou jednotkou v roznych misiach, no konecne nenastal klise prvok zachrancu vesmira - vase ulohy spocivaju vo vykonani rozkazov, ktore maju za nasledok postup hlavneho vojska (alebo coho uz) niekam dalej.
Scenerii, v ktorych bojujete nie je az tak vela, co je skoda, kedze SW prostredie je rozmanite, ale stale potesia (aj ked sem tam oplyvaju stereotypom, no videl som uz aj horsie kusky...).
Nepriatelov v hre taktiez nie je, co do rozmanitosti, prilis vela (co do poctu myslim ze postacia ;). Splnaju vsak kriteria SW sveta, takze sa moc cudovat nemozeme.
Bezne su to droidi + vsemozna haved na vesmirnych lodiach a roznych planetach (hlavne ma vsak potesila osobna straz robotickeho generala separatistov, ktoreho meno mi teraz nie a nie prist na rozum). Znova vsak podotknem, ze to nie je velmi rozmanita paleta, no postacujuca na dlzku hry.
Eliminovat sa kazdy z nich da celkom vyvazenym arzenalom zbrani a granatov. Nie je az tak podstatne, co vsetko zahrnuje. Za zmienku totiz stoji utok na telo - s kazdou zbranou mozete zautocit zblizka na nepriatela a prislusne ho poskodit/odstranit. Hlavne pri zbraniach republiky je tato ucinnost smrtelna (pre lahsie typy nepriatelov), pretoze sa vam vysunie akasi cepel z ruky, ktorou bodnete a zabijete danu nepriatelsku kreaturu. Znie to mozno "fajn, aj tak ho zastrelim este predtym nez sa dostane ku mne, tak naco to je?", ale bol som az prilis prekvapeny, ako casto som tento utok vyuzival! Je rychly a absolutne ucinny, co vam niekedy vie zachranit zivot, hlavne ked sa na vas hrnie nespocet nepriatelov a vase zasoby granatov a municie su pomensie (co sa moze stat. Aspon v nejakej hre!). Zakomponovanie tohoto prvku do hry bolo naozaj bravurne zvladnute!
Sem tam sa naskytne aj moznost obsadit dajaky ten turret a odstranit nepriatolev s troska vacsou silou ;)
Nesmieme zabudnut ale na vas squad. Mate dalsich troch clenov, teoreticky kazdeho urceneho na inu ulhou (demolitions...), ale prakticky je to jedno.
Prilis taktiky necakajte, stale je to iba cista 3d akcia, ale zato prislusne commandy potesia. V hre su totiz urcene miesta, kam ich mozete poslat a podla toho sa budu spravat (snipe, bombardement, whatever...). Neraz je nutna spravna kombinacia na dokoncenie useku... No stale to je skor o save-skusim-load-skusim-load-skusil som spravne, ako o strategii.
Vasi squadmembers vas takisto ozivia, v pripade, ze ste utrpeli skoro smrtelne zranenie, pri ktorom padnete na zem a nemozete sa hybat (zato ale udelovat rozkazy ano, preto im mozete povedat, aby pokracovali v akcii a az nasledne vas ozivili, alebo opacne). Takisto aj vy ozivujete ich. Nikdy vas pocet teda neklesne (vynimkou su misie a casti misii, v ktorych ste separovany od seba).
Moznoze je to ulahcenie v hre, mozno je to aj arkadovejsi prvok, ale rozhodne to neprekaza...
Hra je velmi pekne graficky spracovana, priam som sa cudoval, ze to je Unreal2 engine! Nie je to sice graficke ohurenie, ale milo som bol prekvapeny v momentoch, kedy som prechadzal horucim dymom na lodi (najvydarenejsie spracovany efekt zo vsetkych hier, ktore ho obsahovali) a aj prostredim kriznika, v ktorom ste sa pohybovali.
Grafika jednoducho splna to, co ma.
Efekty su velmi dobre spracovane, lucas by si asi nedovolil len-tak odflaknut jeden z hlavnych crtov svojich produktov (vyborne tak vyzera krv/sliz/nieco, co vam prska na obrazovku a vasu helmu a nasledne to laserovy stierac odstrani, aby ste mali prehlad o akcii... jednoducho prijemny detail, ktorych je tam viacej).
Najvacsia lahodka je ale zvuk - hru som prvykrat presiel na starej stereo zostave a v momente, ked som zakupil 5.1 tak som hru musel cisto kvoli zvuku prejst odznova! Jednoducho VYBORNE!!! Nieco take som nepocul este v hrach!
Atmosfery su naozaj velmi dobre zvladnute, primarne vsak ide o ruchy a zvukove efekty zbrani, predmetov, strielania... Proste vsetkeho ostatneho (jeden z bonusov, ktore sa vam pri hrani pomaly otvaraju, obsahuje aj dokument o rucharke, ktora niektore tieto zvuky vytvorila). Moznoze ani nejde tak o samotne ruchy, ako pracu s 5.1 (ale zase ked ma to oslovilo i na stereu...), ktore si tu naozaj zasluzi pochvalu!!! Nejeden filmar by sa mohol poucit...
Hudba je SW klasicka, aj ked partitura nepochadza od J.Williamsa, ako to byva pri filmoch. Je to vsak dobre rozhodnutie, pretoze neraz sa jedna o dynamickejsiu a menej orchestralnu hudbu (ktora je prostrediu specificka - napr Kashyyk a Geonosis sa hudobno atmosfericky odlisuju) a tak by orchester, ktory nahra vybornu hudbu k filmu prilis neobstal pri scenach v hre.
Hovorene slovo je na klasicky vysokej urovni - nic sa neda vytknut, ani extra pozdvihnut. Iba spomeniem, ze kazdy z clenov ma svoje hlasky, ktore su celkom vtipne a vecne, takze to ozivuje hru.
Skoda len, ze je samotna hra velmi kratka. VELMI kratka. Prejst sa da za mozno jedno-dve poobedia. Mozno prave preto ma niektore prvky velmi kvalitne a na ostatne sa akosi pozabudlo (alebo menej na ne dbalo). Kazdopadne ale dokaze zaujat aj druhy krat.
Den, kedy sa dostala na trh bol velmi pekne zosynchronizovany s premierou poslednych SW v kinach, takze ked ste si kupili hru a dohrali ju, stacilo vam par dni (ehm ehm) a mohli ste ist do kin na premieru E3. Dejovo sa totiz produkty doplnaju, hra predpoveda dej filmu (aj ked iba minimalne, nie je to az tak rozvinute, ako v Enter the Matrix pred Matrix Reloaded) a pre fanusikov je to velmi potesujuci faktor.
Co sa deja tyka priamo v hre, netreba ocakavat ziadne prevratne SW-historicke orgie - ste proste jeden z milionov clonetrooperov, sice elitna jednotka, ako sa dozviete vo velmi prijemne spracovanom intre, ale aj tak nahraditelna. A tak sa vrhat do boja uz odzaciatku - Geonosis vas ocakava a teda zacinate pri konci E2. Postupne bojujete na vsemoznych miestach galaxie.
Fakticky ste klucovou jednotkou v roznych misiach, no konecne nenastal klise prvok zachrancu vesmira - vase ulohy spocivaju vo vykonani rozkazov, ktore maju za nasledok postup hlavneho vojska (alebo coho uz) niekam dalej.
Scenerii, v ktorych bojujete nie je az tak vela, co je skoda, kedze SW prostredie je rozmanite, ale stale potesia (aj ked sem tam oplyvaju stereotypom, no videl som uz aj horsie kusky...).
Nepriatelov v hre taktiez nie je, co do rozmanitosti, prilis vela (co do poctu myslim ze postacia ;). Splnaju vsak kriteria SW sveta, takze sa moc cudovat nemozeme.
Bezne su to droidi + vsemozna haved na vesmirnych lodiach a roznych planetach (hlavne ma vsak potesila osobna straz robotickeho generala separatistov, ktoreho meno mi teraz nie a nie prist na rozum). Znova vsak podotknem, ze to nie je velmi rozmanita paleta, no postacujuca na dlzku hry.
Eliminovat sa kazdy z nich da celkom vyvazenym arzenalom zbrani a granatov. Nie je az tak podstatne, co vsetko zahrnuje. Za zmienku totiz stoji utok na telo - s kazdou zbranou mozete zautocit zblizka na nepriatela a prislusne ho poskodit/odstranit. Hlavne pri zbraniach republiky je tato ucinnost smrtelna (pre lahsie typy nepriatelov), pretoze sa vam vysunie akasi cepel z ruky, ktorou bodnete a zabijete danu nepriatelsku kreaturu. Znie to mozno "fajn, aj tak ho zastrelim este predtym nez sa dostane ku mne, tak naco to je?", ale bol som az prilis prekvapeny, ako casto som tento utok vyuzival! Je rychly a absolutne ucinny, co vam niekedy vie zachranit zivot, hlavne ked sa na vas hrnie nespocet nepriatelov a vase zasoby granatov a municie su pomensie (co sa moze stat. Aspon v nejakej hre!). Zakomponovanie tohoto prvku do hry bolo naozaj bravurne zvladnute!
Sem tam sa naskytne aj moznost obsadit dajaky ten turret a odstranit nepriatolev s troska vacsou silou ;)
Nesmieme zabudnut ale na vas squad. Mate dalsich troch clenov, teoreticky kazdeho urceneho na inu ulhou (demolitions...), ale prakticky je to jedno.
Prilis taktiky necakajte, stale je to iba cista 3d akcia, ale zato prislusne commandy potesia. V hre su totiz urcene miesta, kam ich mozete poslat a podla toho sa budu spravat (snipe, bombardement, whatever...). Neraz je nutna spravna kombinacia na dokoncenie useku... No stale to je skor o save-skusim-load-skusim-load-skusil som spravne, ako o strategii.
Vasi squadmembers vas takisto ozivia, v pripade, ze ste utrpeli skoro smrtelne zranenie, pri ktorom padnete na zem a nemozete sa hybat (zato ale udelovat rozkazy ano, preto im mozete povedat, aby pokracovali v akcii a az nasledne vas ozivili, alebo opacne). Takisto aj vy ozivujete ich. Nikdy vas pocet teda neklesne (vynimkou su misie a casti misii, v ktorych ste separovany od seba).
Moznoze je to ulahcenie v hre, mozno je to aj arkadovejsi prvok, ale rozhodne to neprekaza...
Hra je velmi pekne graficky spracovana, priam som sa cudoval, ze to je Unreal2 engine! Nie je to sice graficke ohurenie, ale milo som bol prekvapeny v momentoch, kedy som prechadzal horucim dymom na lodi (najvydarenejsie spracovany efekt zo vsetkych hier, ktore ho obsahovali) a aj prostredim kriznika, v ktorom ste sa pohybovali.
Grafika jednoducho splna to, co ma.
Efekty su velmi dobre spracovane, lucas by si asi nedovolil len-tak odflaknut jeden z hlavnych crtov svojich produktov (vyborne tak vyzera krv/sliz/nieco, co vam prska na obrazovku a vasu helmu a nasledne to laserovy stierac odstrani, aby ste mali prehlad o akcii... jednoducho prijemny detail, ktorych je tam viacej).
Najvacsia lahodka je ale zvuk - hru som prvykrat presiel na starej stereo zostave a v momente, ked som zakupil 5.1 tak som hru musel cisto kvoli zvuku prejst odznova! Jednoducho VYBORNE!!! Nieco take som nepocul este v hrach!
Atmosfery su naozaj velmi dobre zvladnute, primarne vsak ide o ruchy a zvukove efekty zbrani, predmetov, strielania... Proste vsetkeho ostatneho (jeden z bonusov, ktore sa vam pri hrani pomaly otvaraju, obsahuje aj dokument o rucharke, ktora niektore tieto zvuky vytvorila). Moznoze ani nejde tak o samotne ruchy, ako pracu s 5.1 (ale zase ked ma to oslovilo i na stereu...), ktore si tu naozaj zasluzi pochvalu!!! Nejeden filmar by sa mohol poucit...
Hudba je SW klasicka, aj ked partitura nepochadza od J.Williamsa, ako to byva pri filmoch. Je to vsak dobre rozhodnutie, pretoze neraz sa jedna o dynamickejsiu a menej orchestralnu hudbu (ktora je prostrediu specificka - napr Kashyyk a Geonosis sa hudobno atmosfericky odlisuju) a tak by orchester, ktory nahra vybornu hudbu k filmu prilis neobstal pri scenach v hre.
Hovorene slovo je na klasicky vysokej urovni - nic sa neda vytknut, ani extra pozdvihnut. Iba spomeniem, ze kazdy z clenov ma svoje hlasky, ktore su celkom vtipne a vecne, takze to ozivuje hru.
Skoda len, ze je samotna hra velmi kratka. VELMI kratka. Prejst sa da za mozno jedno-dve poobedia. Mozno prave preto ma niektore prvky velmi kvalitne a na ostatne sa akosi pozabudlo (alebo menej na ne dbalo). Kazdopadne ale dokaze zaujat aj druhy krat.
napísal trilobite 12.2.2006
Páči sa mi!
6.7
STAR WARS: REPUBLIC COMMANDO
PC
Switch 2 Vývoj: LucasArts / LucasArts Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|