Soldier of Fortune 2 |
PC
pridal fajnsmeker 4.5.2005 o 11:11 pod používateľské recenzie
8.5
Táto recenzia nie je veľmi aktuálna, no nemení to nič na tom, že táto hra bola v čase vydania (cca 3 roky dozadu) naozaj kvalitným titulom a tak som sa rozhodol znova si ju zahrať a podeliť sa s vami s mojimi dojmami prostredníctvom tejto recenzie. Nebudem hru porovnávať so súčasnými FPS, za prvé, nebolo by to fér (technológie sú „trošku“ ďalej) a za druhé, na mojom compe toho veľa nerozbehám .
Keď Raven ohlásili Soldier of Fortune 2 (ďalej len SoF2), všetci si mysleli, že to bude len o brutálnom vraždení a hektolitroch krvi. Jednotka nemala nejaký prepracovaný dej, alebo charaktery v hre, a povedzme si úprimne, to, čo nás tak bavilo, bola brutalita, nechutná surová ale strašne zábavná brutalita . V dvojke sa toho dosť zmenilo, autori prešli z Quake 2 enginu na Quake 3 Arena, ale to hlavné - mali už za sebou pár hier (hity ako Star Trek : Elite Force, alebo Jedi Knight II). Takže čo sa ešte zmenilo od prvého dielu? Jediné, čo ostalo po starom, je náš hrdina John Mullins, chlap s najkrajšími fúzami v hre .
Prvým viditeľným zlepšením je jednoznačne príbeh. V prvom diele príbeh nestál za nič, skoro žiadny dej, úbohé charaktery a o konci ani nehovorím. V SoF2 sa John Mullins musí pokúsiť zastaviť teroristov a celosvetovú hrozbu, viem, nie je to zase nič moc, ale lepšie ako v jednotke.
Okrem toho, že autori použili kvalitný Quake 3 engine, pridali aj renderovací systém GHOUL2 ( bol už aj v Jedi Knight II), ktorý umožňuje skvelú vec – na modeli ľudského tela je 36 zón, to znamená 36 miest, ktoré môžete zasiahnuť. Keď k tomu pridáme možnosť oddeľovať končatiny na rozličných miestach, dostaneme veľké množstvo animácií zranení nepriateľa. Rovnako je tu aj veľa animácií smrti, keď vojakovi odstrelíte hlavu, z krku mu strieka krv, keď ho zasiahnete do krku, snaží sa rukou zastaviť krvácanie, alebo keď mu odstrelíte nohu tak spadne na zem, a pod. Čo sa týka detailov, tak treba povedať, že autori si dali naozaj záležať, hocikam nepriateľa strelíte, na tom mieste bude mať krvavé oblečenie, alebo stena za ním bude od krvi. Prostredia sú tiež kvalitne prepracované s všelijakými efektmi ako napríklad dážď, sneh, alebo hmla. V džugli sa stretnete v vysokou trávou, v ktorej sa dá skrývať, no to vedia aj nepriatelia, takže sa môže stať, že ich jednoducho nezbadáte.
Zvukové efekty sú na dobrej úrovni, ako aj dabing, všetko do seba pekne zapadá. Zvuky zbraní sú také ako majú byť a je sranda počúvať svištiace guľky ..ehm.. náboje okolo vašej hlavy. Ale hudba, to už nie je niečo z čoho by ste mali radosť, priznám sa vôbec ma nechytila a po celý čas som ju mal vypnutú.
Hlavnou súčasťou väčšiny FPS sú zbrane a v SoF2 tomu nie je inak. Nájdete tu všetko od noža cez pištole a brokovnicu až po exotické zbrane ako OICW. Nôž je celkom použiteľný, pretože je možné ho hádzať do nepriateľov v diaľke.
AI v SoF2 je veľmi dobre prepracovaná. Nepriatelia sa skrývajú za stenami a krabicami, keď im odstrelíte zbraň z ruky, utekajú preč a snažia sa nájsť druhú, používajú granáty a keď zbadajú nejaký váš, tak buď utekajú alebo vám ho hodia naspäť. Rovnako reagujú aj na zvuky, ktoré vydávate (kroky a tak... ). Nakoniec aj tak všetkých pozabíjate, ale nie je to až také bezduché.
V SoF2 dosť záleží na tom, akú obtiažnosť si zvolíte, ak easy, tak to bude ďaleko od reality, v pohode vbehnete do miestnosti plnej vojakov s vedomím, že väčšina striel vás netrafí a aj keď vás náhodou nejakých desať striel trafí, určite vás to nezabije. Na vyšších obtiažnostiach to už je samozrejme o niečom inom. Hra ponúka zaujímavú možnosť – Random Mission Generator – určíte si miesto, čas, nejaké podmienky, a bude vám vytvorený nový level, čo predlžuje hernú dobu strávenú pri SoF2, multiplayer takisto.
Hra má aj mínusy, ako chyby AI, alebo po dokončení misie nedostanete nové zbrane alebo nejakú odmenu, len video a hneď ďalšia misia.
Soldier of Fortune II je kvalitná FPS, na ktorú sa nezabudne hlavne z jediného dôvodu, a to – brutalita. Má ale aj iné plusy, a aj keď už má svoje roky, skúste si ju znova zahrať a uvidíte že sa zabavíte. Ja som sa bavil parádne ... fajnšmeker ...
Keď Raven ohlásili Soldier of Fortune 2 (ďalej len SoF2), všetci si mysleli, že to bude len o brutálnom vraždení a hektolitroch krvi. Jednotka nemala nejaký prepracovaný dej, alebo charaktery v hre, a povedzme si úprimne, to, čo nás tak bavilo, bola brutalita, nechutná surová ale strašne zábavná brutalita . V dvojke sa toho dosť zmenilo, autori prešli z Quake 2 enginu na Quake 3 Arena, ale to hlavné - mali už za sebou pár hier (hity ako Star Trek : Elite Force, alebo Jedi Knight II). Takže čo sa ešte zmenilo od prvého dielu? Jediné, čo ostalo po starom, je náš hrdina John Mullins, chlap s najkrajšími fúzami v hre .
Prvým viditeľným zlepšením je jednoznačne príbeh. V prvom diele príbeh nestál za nič, skoro žiadny dej, úbohé charaktery a o konci ani nehovorím. V SoF2 sa John Mullins musí pokúsiť zastaviť teroristov a celosvetovú hrozbu, viem, nie je to zase nič moc, ale lepšie ako v jednotke.
Okrem toho, že autori použili kvalitný Quake 3 engine, pridali aj renderovací systém GHOUL2 ( bol už aj v Jedi Knight II), ktorý umožňuje skvelú vec – na modeli ľudského tela je 36 zón, to znamená 36 miest, ktoré môžete zasiahnuť. Keď k tomu pridáme možnosť oddeľovať končatiny na rozličných miestach, dostaneme veľké množstvo animácií zranení nepriateľa. Rovnako je tu aj veľa animácií smrti, keď vojakovi odstrelíte hlavu, z krku mu strieka krv, keď ho zasiahnete do krku, snaží sa rukou zastaviť krvácanie, alebo keď mu odstrelíte nohu tak spadne na zem, a pod. Čo sa týka detailov, tak treba povedať, že autori si dali naozaj záležať, hocikam nepriateľa strelíte, na tom mieste bude mať krvavé oblečenie, alebo stena za ním bude od krvi. Prostredia sú tiež kvalitne prepracované s všelijakými efektmi ako napríklad dážď, sneh, alebo hmla. V džugli sa stretnete v vysokou trávou, v ktorej sa dá skrývať, no to vedia aj nepriatelia, takže sa môže stať, že ich jednoducho nezbadáte.
Zvukové efekty sú na dobrej úrovni, ako aj dabing, všetko do seba pekne zapadá. Zvuky zbraní sú také ako majú byť a je sranda počúvať svištiace guľky ..ehm.. náboje okolo vašej hlavy. Ale hudba, to už nie je niečo z čoho by ste mali radosť, priznám sa vôbec ma nechytila a po celý čas som ju mal vypnutú.
Hlavnou súčasťou väčšiny FPS sú zbrane a v SoF2 tomu nie je inak. Nájdete tu všetko od noža cez pištole a brokovnicu až po exotické zbrane ako OICW. Nôž je celkom použiteľný, pretože je možné ho hádzať do nepriateľov v diaľke.
AI v SoF2 je veľmi dobre prepracovaná. Nepriatelia sa skrývajú za stenami a krabicami, keď im odstrelíte zbraň z ruky, utekajú preč a snažia sa nájsť druhú, používajú granáty a keď zbadajú nejaký váš, tak buď utekajú alebo vám ho hodia naspäť. Rovnako reagujú aj na zvuky, ktoré vydávate (kroky a tak... ). Nakoniec aj tak všetkých pozabíjate, ale nie je to až také bezduché.
V SoF2 dosť záleží na tom, akú obtiažnosť si zvolíte, ak easy, tak to bude ďaleko od reality, v pohode vbehnete do miestnosti plnej vojakov s vedomím, že väčšina striel vás netrafí a aj keď vás náhodou nejakých desať striel trafí, určite vás to nezabije. Na vyšších obtiažnostiach to už je samozrejme o niečom inom. Hra ponúka zaujímavú možnosť – Random Mission Generator – určíte si miesto, čas, nejaké podmienky, a bude vám vytvorený nový level, čo predlžuje hernú dobu strávenú pri SoF2, multiplayer takisto.
Hra má aj mínusy, ako chyby AI, alebo po dokončení misie nedostanete nové zbrane alebo nejakú odmenu, len video a hneď ďalšia misia.
Soldier of Fortune II je kvalitná FPS, na ktorú sa nezabudne hlavne z jediného dôvodu, a to – brutalita. Má ale aj iné plusy, a aj keď už má svoje roky, skúste si ju znova zahrať a uvidíte že sa zabavíte. Ja som sa bavil parádne ... fajnšmeker ...
napísal fajnsmeker 4.5.2005
Páči sa mi!
8.5
SOLDIER OF FORTUNE 2