MOSS: BOOK II BUDE NIELEN AKČNEJŠÍM, ALE AJ TEMNEJŠÍM ZÁŽITKOM |
MOSS: BOOK II BUDE NIELEN AKČNEJŠÍM, ALE AJ TEMNEJŠÍM ZÁŽITKOM |
Vývojári zo štúdia Polyarc odpovedali na otázky, čo sa týkajú pokračovania dobrodružstva rozkošnej myšky Quill, ktorá sa už stala ich maskotom. Moss: Book II sa pokúsi nadviazať na úspech pôvodnej hry, ktorá patrí k najúspešnejším titulom vo virtuálnej realite. Boli sme zvedaví, čo máme očakávať a aké sú plány autorov.
Prečo má pokračovanie Moss podtitul Book II? Je to len zvýraznenie druhej časti alebo to má aj iný význam?
Na začiatku sme si neboli istí, aká bude odozva hráčov, ale mali sme v pláne viacero hier zasadených vo svete Moss. Reakcie a pozitívne ohlasy hráčov nás pri ďalšej práci veľmi potešili a taktiež presvedčili, že tu je istý potenciál. Keďže sme vytvorili dobrú hrateľnosť a mechaniky, výborný príbeh a aj puto s hlavnou postavou, chceme pokračovať aj s ďalšími knihami pre svet Moss. A odohráva sa to v knižnici, takže to dáva zmysel.
Od vydania prvej časti už ubehli viac ako 3 roky. Čo sa odvtedy na VR trhu zmenilo?
Zmenilo sa toho veľa a rovnako sa posunula aj technológia. Pred tromi rokmi bola VR z veľkej časti o experimentovaní, avšak teraz po mnohých investíciách či už do samotnej technológie, alebo aj hier sa trh výrazne posunul a otvoril väčšiemu množstvu hráčov. Z toho sme sa veľa naučili a následne sme všetky tieto skúsenosti implementovali do dvojky. Už len samotná hra Book II znamená pokrok v tom, že ide o pokračovanie. Vytvorenie lepšieho a pohodlnejšieho zážitku pre hráčov nám umožnila aj inšpirácia inými titulmi, ktoré sa zase inšpirovali nami. Čoraz viac spoločností investuje do rastúceho VR trhu, lebo sa ukazuje, že VR nikam neodchádza.
S odstupom času sa prvá hra dostala aj na iné VR platformy. Dočkáme sa teda Book II aj na PC vo VR alebo iných VR headsetoch?
Podobne ako pri prvom titule sa pokúsime priniesť tento zážitok čo najväčšiemu množstvu hráčov. Avšak rovnako ako pri prvej hre sa snažíme o poskytnutie čo najlepšieho zážitku predovšetkým pre PS VR. Z nášho 32-členného štúdia zostalo 15-členné jadro tímu pre Moss: Book II to isté ako pri prvej hre a na základe ohlasov budeme uvažovať aj nad inými platformami.
Je 15-členný tím dostatočne veľký pre hru ako Moss?
Áno. Máme v štúdiu výrazné talenty, z ktorých každý má priemerne 10 rokov skúseností v obore. Preto sa náš tím spolu s rastúcim trhom rozširuje tiež, no nie za každú cenu. Z rovnakého dôvodu spolupracujeme napríklad aj s ľuďmi na zákazky. VR je predsa len ešte mladý trh a keďže nemáme v pláne v dohľadnej dobe skončiť, rastieme s ním pomaly aj my.
Hlavná hrdinka Quill bola jedným z hlavných pilierov hry. Zmenila sa nejako jej úloha v pokračovaní alebo sa dokonca stala ešte podstatnejšou?
To je výborná otázka. V prvej hre sa z nej stala hrdinka a vzniklo medzi vami puto. Vydali ste sa na dobrodružstvo, kde ste po jej boku zažili trápenia, víťazstvá aj nadšenie. Quill bola mladá, naivná a počas záchrannej cesty za jej strýkom ste si vytvorili vzťah. Uvedomila si, že sa musí vydať na záchranu niekoho, ku komu vzhliadala celý svoj život. A táto emocionálna cesta bude pokračovať aj v druhej časti. Taktiež bude okrem Quill rásť aj samotná osobnosť čitateľa. Spojenie medzi vami je to, čo pritiahlo hráčov v prvej hre a vaša fyzická prítomnosť je to, čo umožňuje iba VR. A toho chceme do Moss: Book II priniesť viac.
Quill v traileri vzbudzovala dojem, že je skutočne živá a aj jej reakcie na svet okolo pôsobili realistickejšie. Je toto niečo, s čím ste experimentovali?
Áno, určite sme sa naučili ako lepšie pracovať s technológiou a rovnako aj náš hlavný animátor Rick Lico čerpal inšpiráciu u vlastných detí a vložil do toho veľa energie. Pohyby chvosta, uší, to ako sa na vás pozerá a spojí sa s vami, to všetko pridáva postave na vierohodnosti. Moja dcéra si s Quill poskakuje a hrá sa s ňou ako so skutočným zvieratkom. To umožňuje práve VR technológia.
Stretneme v pokračovaní aj iné zaujímavé postavy, o ktorých nám môžete niečo povedať?
Nechceme prezradiť všetko predtým, ako hra vyjde, ale stretnete nových priateľov aj starých spojencov. Naznačovali sme na isté postavy v traileri aj pri konci prvej hry. Narazíte na nové a meniace sa prostredia, na nových nepriateľov, nebezpečenstvá aj bossov. Unikátna je aj samotná interakcia medzi vami a Quill a taktiež s prostrediami, v ktorých sa budete nachádzať.
Trailer Moss: Book II pôsobí akčnejším, ale aj temnejším dojmom. Bude sa podobným smerom uberať aj celá hra?
V prvej hre sa vydáva Quill na dobrodružstvo, avšak na konci hry si uvedomí, že je za tým niečo väčšie a temnejšie, čo musí prekonať. A skutočne to bude temnejšie. Už to nebude také jasné a farebné ako prvá hra. Budete musieť prekonať väčšie prekážky, viac nepriateľov a celkovo bude viac akcie ako v prvej hre. Takú inšpiráciu sme napríklad našli aj v sérii Harry Potter alebo Pán prsteňov, kde sa počiatočné farebné začiatky postupne zmenia na realistickejší a temnejší zážitok.
Prvá hra bola kratšia, ponúkne Book II väčšie a epickejšie dobrodružstvo? A ako sa vám podarilo nadviazať na pôvodný príbeh?
Moss: Book II pokračuje presne tam, kde prvý diel skončil, s vaším strýkom v hrade. Tu si uvedomíte, že príbeh ešte neskončil. Prvú hru sme síce chceli spraviť dlhšiu, avšak kvôli interným obmedzeniam a aj vývoju trhu sme museli skončiť tam, kde sa to stalo. Ale chceme, aby bolo druhé dobrodružstvo dlhšie, aby hráči častejšie a aj novými spôsobmi objavovali a strávili viac času s Quill aj inými postavami. Avšak všetko závisí aj od toho, ako hráči budú postupovať. Pokračujeme v pôvodne vymyslenom príbehu, no aj s pomocou iných scenáristov. A ak hráči ocenia to, čo chceme vyjadriť, radi budeme pokračovať v príbehu aj po Book II. No na to je ešte dosť času.
Čo nové nás v hre čaká z pohľadu hrateľnosti?
Samozrejme, nemôžeme prezradiť všetko, avšak v traileri si môžete všimnúť, že Quill dostane novú zbraň v podobe veľkého kladiva. Napriek tomu, že je pre ňu extrémne ťažké, naučí sa ho časom používať. Aj čitateľ dostane nové schopnosti a spolu ich budete rozvíjať. Toto vás vtiahne viac do sveta a spolu budete rásť a učiť sa nové veci.
Myslíte, že sa VR technológie rozvinú a výrazne posunú v najbližších rokoch? Čo nás podľa vášho názoru čaká?
Určite. Stačí sa pozrieť na zlepšenia za posledných 5 rokov. Lepšie a ľahšie headsety, výkonnejšie procesory, krajšia grafika a mnoho spôsobov ako môžu vývojári túto technológiu využiť. A napriek určitým obmedzeniam je to zábava a výzva, ako môžeme využiť nové možnosti a vytvoriť čo najlepší zážitok. A rokmi sa tieto zážitky budú len zlepšovať.
Ďakujeme za rozhovor!