A Červenú Čiapočku zjedol veľký zlý... bankrot |
Príbeh Woolfe: The Red Hood Diaries nebude nikdy dokončený, štúdio bankrotuje, peniaze sa vracať nebudú, nezostalo dosť ani na poštové známky.
Dnes tu máme aj jednu smutnú správu, dozvedeli sme sa, že GriN Multimedia, nezávislé štúdio stojace za Woolfe: The Red Hood Diaries, prestalo existovať.
"Je koniec, už nie je cesta späť. Skúsili sme to a zlyhali sme," napísal zakladateľ štúdia, Wim Wouters, ako zrejme posledný príspevok na oficiálnej stránke štúdia. "Tím je už rozpustený a ideme do bankrotu, pretože už nemáme z čoho platiť účty."
Wouters a jeho štúdio získali časť financií na stvorenie steampunkového sveta s temnou a drsnou verziou červenej čiapočky i ďalších známych rozprávkových postáv prostredníctvom kampane na KickStarteri. Základný cieľ $50,000 pritom prekonali o 22 tisíc dolárov a po vydaní PC verzie sa malo začať s portovaním na PS4 a Xbox One.
Projekt sa začal rúcať už v marci, keď bola vydaná prvá epizóda s tým, že druhá má prísť už v auguste. Reakcie však boli viac než zmiešané. Skupine vývojárov sa podarilo vytvoriť zaujímavý svet a hra dostala príťažlivý vizuál i príjemný soundtrack a mala aj zopár ďalších svetlých miest, ale nie len pre svoju krátkosť a bugy dostala od recenzentov veľmi nízke známky. Jej Metacritic priemer je 55/100, na Sectore dopadla iba o fúz lepšie. A ako Wouters píše, odrazilo sa to na predajoch.
Wouters priznáva, že precenil sily svojho štúdia a zároveň podcenil výzvu, akou je vývoj akčnej skákačky v tzv. 2.5D namiesto klasického 2D a poriadne ich vraj potrápilo aj vytvorenie schopného súbojového systému. Bankrot bohužiaľ neznamená iba nedokončenie príbehu, ale predovšetkým to, že podporovateľom z KickStarteru už nemá kto a z čoho vrátiť peniaze, ktoré zaplatili vo viere, že na oplátku dostanú celú hru. Tí najrýchlejší zaplatili 10 a mnohí ďalší 15 dolárov, ale o dosť horšie obišli tí, ktorí zaplatil viac aby dostali hmotné bonusy.
"Šialené na tom je, že väčšina vecí je pripravená na odoslanie. Samolepky a povolávacie dokumenty (pre in-game cínových vojačikov s podobou vytvorenou hráčom) potrebujú už iba poštové známky. Plagáty sú vytlačené, podpísané a pripravené. Artbook je pripravený na tlač, soundtrack pripravený na distribúciu, DVD obaly pripravené na produkciu. Lenže už doslova nemáme peniaze ani na známky (na rozoslanie tovaru do celého sveta), nie to ešte na tlač artbooku a DVD obalov."
Práva na značku Woolfe, zdrojový kód hry aj všetok majetok štúdia by sa mal teraz dostať do dražby, ale opäť je tu problém s nízkymi známkami a predajmi vydanej a nedotiahnutej prvej epizódy, takže o ne veľký záujem nebude. V diskusii pod oznamom na KickStarteri sa objavili ľudia ochotní prijať namiesto hmotných bonusov PDF súbory s artbookom a plagátmi, iní by si chceli zaplatiť poštovné sami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 325
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >