České Novus Inceptio je na Steame, zatiaľ singleplayer |
Homo novus sa vydáva znovu osídliť svoj starý svet. Zatiaľ vo forme RPG s online spoluprácou medzi hráčmi.
MMORPG českého tvorcu Martina Mastného sme si prvýkrát bližšie predstavili na začiatku leta, kedy veľmi rýchlo dostala zelenú na Steam Greenlight. Autor, teraz už v čele vlastného štúdia McMagic, sa rozhodol vynechať klasický indie postup Greenlight-KickStarter-Steam Early Access a Novus Inceptio sa tento týždeň objavilo rovno medzi Steam titulmi s predčasným prístupom. Vôbec neskrýva, že peniaze z predaja predčasného prístupu potrebuje obratom využiť na vývoj hry, ale touto cestou získa zároveň hodnotnú spätnú väzbu, ktorú by od KickStarteru nedostal.
Novus Inceptio má byť vo finále MMORPG s procedurálne vygenerovaným svetom a mnohými inovatívnymi prvkami, ktoré ju zásadne odlíšia od hier ako World of Warcraft alebo Guild Wars 2. Azda najväčšou odlišnosťou má byť, že svet nebude zamrznutý v čase. Hráčov charakter bude naberať skúsenosti, starnúť a meniť tým svoje atribúty a permanentne umierať. Ak charakter zomrie na následky poranenia či napríklad chorobu, môže hráč prebrať jeho uložený klon. V prípade úmrtia proste na starobu bude vhodnejšie prevziať kontrolu nad priamym potomkom ťažiacim z jeho genetickej výbavy.
Zub času sa však podpíše aj na predmetoch. Nebude teda možné skladovať niekde obrovské zásoby rastlín či látok celé veky, bude ich treba v rozumnom čase premeniť na užitočné výrobky, použiť alebo predať. Rastliny budú rásť a neudržiavané obydlia chátrať a to všetko má podporiť spoluprácu a čulý obchod medzi hráčmi prípadne skupinami hráčov. Vo svete má byť iba málo NPC postáv a aj mestá by si mali hráči vybudovať sami. Hráč si nebude vyberať rasu ani povolanie, zručnosti charakteru závisia len od toho, čomu sa bude vo svete venovať. Z cestovateľa sa stane zručný prieskumník a asi aj obchodník, zo staviteľa tesár a kamenár, z lovca... asi lovec.
Craftovací systém pritom nezaujíma iba to, či sú k dispozícii potrebné suroviny, ale aj ich kvalita. Ak charakter vie, ako vyrobiť sekeru, vyrobí ju kľudne z kameňa a mäkkého dreva, ale aj zo železa a tvrdého dreva. Samozrejme, vlastnosti týchto sekier budú zásadne odlišné.
Napriek sand-boxovému nádychu má Novus Inceptio aj príbeh a lore, v ktorom stvoritelia (alias bohovia) opustili krvibažné ľudstvo po tom, čo bol ich posledný posol pribitý na kríž. O nejakých 2000 rokov neskôr pokryli planétu výbuchy a radiácia a tí, ktorí prežili, boli vyhubení sklamanými stvoriteľmi. Keď sa planéta po dlhom čase zbavila radiácie, stvoritelia sa rozhodli svet obnoviť a nakoniec do neho vložili nového človeka - homo novus. Aby sa neopakovali staré chyby, nasleduje každého človeka robot A2-A monitorujúci jeho agresivitu, pripravený pomôcť drobnými službami, poradiť i vyrobiť už spomenuté klony.
V súčasnosti však hra vyzerá trochu inak. Predovšetkým to nie je MMORPG, ale iba RPG základ s online prvkami nazvaný Ghost Mode. Každý hráč tu má malý svet (64km2) iba sám pre seba, ale aj tu bude môcť komunikovať a obchodovať s ostatnými hráčmi. Dobrá správe pre odporcov MMORPG - tento mód zostane zachovaný aj vo finálnej verzií a hra nie je free-to-play, dokonca sa dá teraz zakúpiť na Steame s 20% zľavou. Treba však pamätať, že hra je vyvíjaná malým tímom a od dokončenia ju pravdepodobne nedelia mesiace ale roky.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 342
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: McMagic Štýl: MMO / RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|