Ubisoft chcel RPG v štýle Toma Clancyho a tak vzniklo The Division |
Ako vznikol nápad zasadiť RPG do súčasného New Yorku? Ako si poradia s rozmanitosťou nepriateľov a s konfliktom medzi realistickou kulisou a nepriateľmi schopnými prežiť head-shot alebo aj dva?
Kreatívny riaditeľ Tom Clancy’s The Division poskytol rozhovor denníku The Guardian, ktorý zaujímalo, prečo sa Ubisoft a jeho švédske štúdio Massive pustili práve do RPG zasadenej do súčasnosti a akým problémom čelili počas vývoja.
Prečo teda RPG zasadené súčastného New Yorku?
"Vie o tom iba málo ľudí, ale keď Ubisoft kúpil Massive Entertainment, ako prvé ho zaujímalo, či by bolo možné urobiť z Tom Clancy RPG. V základe chceli RPG, ale tematicky muselo zapadať do univerza Tom Clancy," prezradil Julian Gerighty.
Hra okrem toho vychádza zo simulácie teroristického útoku na USA známej pod menom Dark Winter, ktorá odhalila, že krajina nie je vôbec pripravená na útok biologickou zbraňou a zrejme by upadla do chaosu. A keď chaos v súčasnosti a vo vyľudnenom meste, tak ulice a dominanty mesta New York sa stali logickou voľbou.
"Keď chcete ukázať katastrofu obrovských rozmerov, ukážte New York. To mesto nikdy nespí, neustále je v ňom pohyb. Keď teda ukážete obrázok alebo záber, na ktorom sú tieto ikonické ulice úplne prázdne, každého to zarazí. Každého okamžite napadne, že sa stalo niečo zlé."
Tvorcovia RPG spravidla siahajú po žánroch fantasy a sci-fi a má to pár dobrých dôvodov. Nie je nič zvláštne na tom, keď je ku skoleniu rytiera v brnení, mimozemšťana v silovom poli alebo príšery akéhokoľvek druhu a tvaru potrebných niekoľko seknutí alebo výstrelov.
V The Division sa ale agent stretáva s príslušníkmi gangov, ktorých treba niekoľkokrát streliť do hlavy, až potom konečne padnú. A potom sú tu ešte bossovia a do tých treba vyprázdniť niekoľko zásobníkov, hoci sú to vplyvní, ale pritom úplne obyčajní, nezmutovaní a geneticky neupravení ľudia. Pri sledovaní videí z hrania beta-testu to prišlo mnohým zvláštne, ale podľa kreatívneho riaditeľa to v RPG jednoducho inak nejde a ľudia si rýchlo zvyknú.
"Iba málokomu počas hrania vadí, že musí do nepriateľov streliť viackrát. Iné je to u ľudí, ktorí sa iba pozerajú, tí bývajú dosť prekvapení. Ale jednoducho to tak musí byť. Francúzi na to majú frázu "à tout prix" (za každú cenu). Snažíme sa to vyladiť a udržiavať na minime, ale ľudia si na to jednoducho potrebujú zvyknúť a bude to súčasťou zážitku."
Ďalším úskalím sú nepriatelia. Beta-test bol o strieľaní do členov gangov a neponúkol teda veľkú rozmanitosť nepriateľov, ako sme u RPG zvyknutí. Okrem toho je tu otázka, či je strieľanie do bývalých obyvateľov New Yorku teraz bojujúcich o prežitie v gangoch úplne košer.
"Je to jedna z veľkých výziev. Ako vytvoriť zaujímavú hrateľnosť s rozdielnymi postavami a archetypmi v reálnom svete? Takže máme pár frakcií a vrámci nich niekoľko archetypov od snipera cez chlapíka s granátmi po niekoho útočiaceho spoza štítu. Snažíme sa vytvoriť odlišnosti vrámci frakcií, odviedli sme na tom kus práce a chceme to ešte zlepšovať. Máme v zálohe pár vecí, ktoré sme doteraz nikomu neukázali. Exotických nepriateľov, bossov a tak..."
Zároveň s hrou je vyvíjaný nový engine Ubisoftu pomenovaný Snowdrop a práve jemu má hra vďačiť za plynulý prechod medzi PvP režimom v Dark Zone a zvyškom hry, v ktorom sa odohráva kampaň. Nová technológia má v budúcnosti poslúžiť viacerým štúdiám Ubisoftu a nie je vôbec vylúčené, že na Snowdrop pobežia aj ďalšie hry série Assassin’s Creed.
"Za plynulý prechod medzi hernými modmi a fakt, že nepotrebujeme žiadne menu ani loby, vďačíme enginu Snowdrop. Táto funkcia by sa určite mala uplatniť v iných hrách Ubisoftu, napríklad v Assassin’s Creed. Je to skvelá vec, ktorú môžu využiť všetky herné značky Ubisoftu," povedal v inom rozhovore Martin Hultberg.
Už zajtra sa môžu vlastníci konzoly Xbox One zapojiť do otvoreného beta-testu Tom Clancy’s The Division, vlastníci PS4 a PC musia počakať o deň dlhšie. Hra vyjde 8. marca.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Massive Entertainment Štýl: Akcia / MMO
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|