Prečo výtvarný štýl Dawn of War 3 evokuje MOBA hru? |
Nie snáď preto, že by to naozaj mala byť MOBA, ale kvôli menej realistickej grafike s menej detailnými modelmi jednotiek.
Režisér real-time stratégie Warhammer 40,000: Dawn of War 3, Philippe Boulle, hráčov pripravuje na zmenu výtvarného štýlu v porovnaní s predchodcami. Dawn of War 2 sa od pôvodného Dawn of War značne líšilo a pripravované pokračovanie série si tiež pôjde svojou cestou. Vracajú sa veľké armády, budovanie základní a po bojiskách pochodujú gigantické elitné jednotky a zároveň je mimoriadny dôraz kladený na hrdinov.
Relic je v žánri real-time stratégii už dlho a namiesto kopírovania konkurencie alebo starých hitov sa zamýšľa nad možnosťami a rôznymi kombináciami prvkov hrateľnosti. A došiel k záveru, že ak chce rýchlu RTS a zároveň RTS s veľkým počtom jednotiek, je jednou z najväčších výziev zabrániť tomu, aby sa hráč počas bitiek stratil v chaose jednotiek, čim často trpeli staršie RTS-ky. Preto sa Relic nechal inšpirovať výtvarným štýlom používaným v žánri MOBA.
Modely jednotiek tak budú menej detailné ako v Dawn of War 2 z roku 2009. Tým sa zlepší prehľadnosť bojiska, zjednoduší rozoznávanie jednotiek na základe veľkých výrazných prvkov a zároveň sa ušetrí výkon, ktorý bude použitý k dvom dôležitým veciam - rýchlejšiemu reagovaniu jednotky na príkaz a rýchlejšiemu i zrejmejšiemu oznámeniu o tom, že jednotka plní príkaz. Prvá časť je jasná, jednotky by mali v rýchlej RTS reagovať okamžite, tá druhá je o tom, že po prijatí každého príkazu sa spustí nejaká animácia. To neznamená, že všetky jednotky budú super-rýchle, ale aj pomalé jednotky dajú okamžite vedieť, že začínajú plniť úspešne zadaný rozkaz. Vzhľadom na túto zmenu prebehol vedomý odklon od akejkoľvek snahy o realizmus alebo temnotu. Hra je farebná ako stolová predloha, ktorá je základom univerza Warhammer 40,000 a viac v kreslenom/komiksovom štýle.
Trochu viac sa dozvedáme aj o systéme elitných jednotiek. Vieme, že pred každým zápasom si vyberieme frakciu a tri z jej viacerých elitných jednotiek. Tie však nebude stačiť najať, ako obyčajné jednotky, ale budú sa odomkýnať cez Elite Points. Napríklad hrdina Gabriel Angelos stojí iba pár bodov a do hry sa zapojí v rannej fáze, pokým Imperial Knight je veľmi silná a drahá jednotka, takže sa objaví až v pokročilej hre. Zmyslom výberu nielen hrdinov, ale aj špeciálnych jednotiek, je snaha dať hráčovi možnosť si herný štýl vybranej frakcie ešte upraviť podľa vlastného vkusu, alebo jednoducho v súlade so zamýšľanou stratégiou. A toto je ešte iba častou aspektu hry, o ktorom autori hovoria ako o "Postav si vlastnú armádu", ale viac zatiaľ neprezradia. Snáď iba to, že pôjde o viac než len kozmetické úpravy jednotiek, ktoré tiež nebudú chýbať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mega zľavy začínajú 39
- Sector vám želá veselý Silvester a šťastný Nový rok 83
- Objavil sa záber z preview verzie GTA VI priamo z kancelárií Rockstaru 23
- Hry v roku 2025 88
- Spotreba RTX 5080 a RTX 5090 upresnená 196
- Fanúšikovský NFS Underground 2 remake na Unreal engine 5 dostal demo 44
- Čínska firma predstavila dosku s 1500W 50-pinom, aby PC nepotrebovalo žiadne káblo 33
- Január do PlayStation Plus prinesie veľké mená 43
- Filmy a seriály v roku 2025 41
- Prvá cenovka RTX 5080 grafiky z obchodov ukazuje cenu a naznačuje DLSS4 212 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Sega / Relic Štýl: Stratégia / Realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|