Motorsport Manager ide do detailov |
Nová hra na šéfa tímu F1 od Segy počíta so všetkým od nastavovania vozu v tréningoch a zahrievania pneumatík, cez vývoj prevodoviek, až po Hamiltonovho psa.
Spoločnosť Sega budúci mesiac vydá Motorsport Manager, hru pre platformy Windows PC, Mac a Linux od štúdia Playsport Games. Štúdio už má na svedomí jednu hru pre mobilné zariadenia s rovnakým menom, ale tentokrát využíva zdroje Segy a výkon moderných PC zostáv k vytvoreniu oveľa detailnejšieho simulátora práce Tota Wolffa, Maurizia Arrivabeneho či Christiana Hornera, teda práce šéfa pretekového tímu. Sega síce nezakúpila licenciu na F1 a vývojári tak majú pri tvorbe viac slobody, ale veľká väčšina prvkov vrcholovej série odkazuje práve na kráľovnú motoršportu.
Zo zverejnených vývojárskych videosprievodcov sa zdá, že úlohy sa zhostili skutoční fanúšikovia, čo je vidieť už na spôsobe, akým sa vyrovnávajú s absenciou licencie. V najvyššej kategórii si síce hráč môže dať za úlohu doviesť k víťazstvu v šampionáte jeden z menších tímov, ale tiež je tu dominantný nemecký tím, za ktorý jazdí 31 ročný Brit Harry Chapman a 30 ročná Nemka Nina Holtz. Náhradníka robí 18 ročný Pascal Becker a hlavného dizajnéra Paddy Lock. Ak by bol ešte niekto na pochybách, britský jazdec je špecialista na predbiehanie, je hlúpy a má psa, čo určuje niektoré jeho vlastnosti.
Hráč bude svoj tím manažovať na strategickej úrovni, teda zlepšovať jeho zázemie i kvalitu personálu a zároveň bude hlavným stratégom počas celého pretekového víkendu, pričom akcia na trati bude renderovaná v 3D grafike.
Z dlhodobého hľadiska bude kľúčový rozvoj základne s možnosťou postaviť a vylepšovať veterný tunel, CFD, kancelárie dizajnérov, simulátor i vlastný testovací okruh. V sérii najvyššej a najdrahšej kategórie sa bude vyvíjať predné i zadné prítlačné krídlo, prevodovka, motor, brzdy, odpruženie/zavesenie a ich kvalita a nastavenie potom v preteku ovplyvnia rýchlosť v pomalých, stredne-rýchlych a rýchlych zákrutách, maximálnu rýchlosť na konci roviniek, účinnosť bŕzd a akceleráciu. Osoba šéfdizajnéra ovplyvní spoľahlivosť nových dielov, plus môže priniesť bonus do určitej oblasti, napríklad do vývoja motora.
V hre nebude chýbať vyjednávanie kontraktov s jazdcami aj s ich pretekovými inžiniermi, pričom dvojica jazdec/inžinier bude o to efektívnejšia, o čo dlhšie zostane spolu. Myslelo sa aj na vykupovanie jazdcov s už existujúcich kontraktov, dohodnutie bonusov za umiestnenie v kvalifikácii i v preteku a rozhovory s médiami. Šéf tímu sa bude zúčastňovať hlasovaní v rade inšpirovanej Strategickou skupinou F1, kde sa bude rozhodovať o zmenách v technických predpisoch a napríklad aj o zaradení nových okruhov a vyradení či úpravách existujúcich. Pre tím zaostávajúci na poli motorov by tak malo byť lákavé tlačiť na pridávanie šikán do príliš rýchlych pasáží...
Aj počas pretekových víkendov bude, aspoň v najvyššej súťaži, vidieť inšpirácia Formulou 1. Jazdci budú mať k dispozícii kombináciu troch druhov slickov a dva typy pneumatík na viac či menej mokrú trať. Šéf tímu bude mať možnosť sledovať aj piatkový tréning a jazdcovi pomôcť s výberom pneumatík, stratégie pre pretek, nastavením vozu, ale tiež bude sledovať počasie a pogumovanie trati. Tiež bude môcť dať náhradníkovi šancu nazbierať cenné skúsenosti. Autori zašli obdivuhodne hlboko do detailov a v kvalifikácii bude jazdec dostávať pokyny ohľadom rýchlosti v kole po výjazde z boxovej uličky, aby správne zahrial pneumatiky, ale aj pri správnej voľbe sa môže všetko pokaziť obyčajnou jazdeckou chybou. V nedeľu to potom bude veľká hra s výmenami pneumatík, nastavovaním režimu motora a v niektorých sériách aj dotankovávaním paliva, pričom jazdcovi sa bude dať nadiktovať napríklad aj agresívny alebo opatrný prístup k tlačenici pred prvou zákrutou preteku.
Motorsport Manager vyjde 11. septembra 2016, ale už teraz môžeme povedať, že pre fanúšika F1 a simulačných hier vyzerá veľmi lákavo. Predobjednávku už nájdete na Steame.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 399
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Sega / Playsport Games Štýl: Managementová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|