Už v septembri si zahráme 4X stratégiu Dawn of Andromeda |
Nezávislé štúdio má pripravenú real-time vesmírnu stratégiu podobnú Stellarisu, ale oveľa menej zložitú.
Malé štúdio Grey Wolf Entertainment je tesne pred dokončením 4X strategickej hry Dawn of Andromeda a podľa stránky na Steame ju spoločnosť Iceberg Interactive vydá už v septembri 2016. Cena by mala byť 30 eur. 4X vesmírnych stratégii nie je momentálne nedostatok, spomeňme vlani vydané Galactic Civilizations 3, nedávno vydané Stellaris i pripravované Endless Space 2 a remake Master of Orion, ale Dawn of Andromeda si môže nájsť svoje miesto. Od väčšiny konkurencie sa odlíši tým, že sa bude odohrávať v reálnom čase a nie na ťahy, čo sa týka aj bojov. V reálnom čase s pauzami sa hrá aj Stellaris od Paradoxu, ale ten je iba pre náruživých hráčov strategických hier, pokým Dawn of Andromeda má byť perfektne prístupná aj nováčikom, pretože nebude mať veľa herných mechanizmov ani dôraz na mikromanažment.
V niečom sa ale portugalské štúdio predsa nechalo inšpirovať Paradoxom a jeho hrami zo série Europa Universalis. Frakcie nebudú (aspoň nie nevyhnutne) štartovať z rovnakej štartovacej čiary ani mať férové podmienky. Jedna frakcia môže kľudne začínať ako skupina pútnikov bez vlastnej planéty, iná frakcia môže mať 10 planét a ďalšia vo chvíli začatia hry objavila technológiu medzihviezdneho cestovania. Toto nájdeme v režime podobnom scenárom nazvanom Eras a zároveň nám to má zastúpiť kampaň. Do galaxie Andromeda sa tak dostaneme v rôznych situáciách a pri rôznom rozložení síl. Mapa bude v každej ére pevne daná a hrať sa bude dať za niekoľko rás.
Keďže rasy nebudú mať rovné podmienky, aj podmienky víťazstva budú rôzne. Frakcia začínajúca iba s loďou môže mať za úlohu iba prežiť určitý počet rokov, zatiaľ čo dominantná frakcia nezvíťazí, ak sa nestane absolútnym vládcom všetkého v širokom okolí. Pevne daný cieľ nemá ubrať na strategických rozhodnutiach. Zostane na hráčovi, či sa pustí do vyhladzovacej vojny hneď, alebo si počas rokov mieru niekde v ústraní pripraví nezastaviteľnú armádu, či sa pokúsi vytvoriť alianciu malých frakcií, alebo sa ukryje v tieni dominantnej sily, obsadí čo najviac planét, alebo sa schúli v rohu galaxie. Symetrické súperenie frakcií možno nájdeme vo voľnej hre, kde proste zvíťazí najlepší, ale autori na Steame zaškrtli iba singleplayer, takže sa bude súperiť iba s umelou inteligenciou.
Nebude chýbať prieskum s bežnými loďami i so špecializovanými prieskumníkmi schopnými preskúmať anomálie i ruiny starých civilizácií. Artefakty potom pochopiteľne poslúžia k získaniu nových technológií. V galaxii sa ale bude dať naraziť aj na žoldnierov, vyhnancov, obchodníkov, pirátske klany, potenciálnych kvalitných gubernátorov kolónií a menej vyspelé rasy bez technológie k cestovaniu vesmírom. Tieto rasy sa spravidla dobre starajú o svoju (jedinú) planétu, ktorá môže byť lákavým cieľom, ale to by si útočiaca frakcia pokazila reputáciu, takže príde na rad diplomacia, obchod a výmena technológií, čím sa malá rasa bude môcť stať plnohodnotným spojencom.
Boj sa nebude odohrávať na oddelených bojiskách, ale priamo na hlavnej mape. Zúčastnia sa ho lode, ktoré si budeme môcť navrhnúť aj sami, teda vybaviť ich rôznymi zbraňami, obrannými systémami, motormi a špeciálnymi modulmi pre neviditeľnosť, opravy či ničenie celých kolónií. K ľahkým, ťažkým a hlavným bojovým lodiam sa pridajú stanice obiehajúce okolo osi svojej planéty a slúžiace ako obranné veže.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Iceberg Interactive / Grey Wolf Entertainment Štýl: Stratégia / Realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|