Portovanie multiplatforiem na Switch môže byť problématické |
Tegra X1 s Maxwell architektúrou Switchu v portovaní veci neuľahčí.
Pár dní pred Vianocami sa objavil nepotvrdený únik informácií o hardvérovej špecifikácii hybridnej konzoly Nintendo Switch a mnohých mohol nízky výkon nepríjemne prekvapiť. Hlavnou novinkou bolo, že v konzole nebude najnovší čip Tegra X2 s architektúrou Pascal, pretože Nvidia ho ešte nevyrába a Nintendo už nechce čakať. Výsledkom teda má byť použitie staršieho čipu druhej generácie Tegra X1 s architektúrou Maxwell. To sa síce môže priaznivo podpísať na cene, ale, ako teraz potvrdil Sebastian Aaltonen, bývalý expert Ubisoftu na renderovanie, na hromadný príchod veľkých hier z PC, Xbox One a PS4 na Switch to nevyzerá.
Aaltonen na fóre Beyond 3D vysvetlil, že tiled rasterizer Maxwell architektúry nepomôže compute shaderom a problém bude s náročnými vecami ako výpočet osvetlenia, odleskov či post processingu. 4GB RAM s rýchlosťou 25.6 GB/s bude tiež brzdou, už 68GB/s rýchlosť pamäte v Xbox One je obmedzujúce, ale tem to vyvažuje ESRAM. Maxwell by bol dobrý, keby ešte bola aktuálna minulá konzolová generácia s Xbox 360 a PS3, kde by jeho tiled rasterizer mohol pomáhať starším rendererom založeným na pixel a vertex shaderoch, čo by uľahčilo portovanie. Lenže tieto konzoly už pekne dlhú dobu nedostávajú veľké hry a tie sú teda prispôsobené iba moderným spôsobom compute shaders renderovania. Kvôli tomu, ak bude mať Switch takýto hardvér, bude nemožné robiť jednoduché porty multiplatforiem robených pre PS4, Xbox One a PC, bude nutné prepisovať kód a zjednodušovať obsah a je veľmi otázne, či sa do toho výrobcom hier bude chcieť.
S prvým trailerom na Switch sme sa dostali aj k dlhému zoznamu partnerských spoločností, medzi ktorými nechýbali EA Games, Ubisoft či 2K Games. Hry tretích strán ukázané v traileri ale boli na obrazovku Switchu vložené iba digitálne a žiadna spoločnosť neoznámila, aké hry chce vlastne na túto konzolu vydávať. Hráči by si priali nové hry, ale podľa tohto by to mohli byť aj porty hier zo starších konzol, alebo dokonca iba handheldové/mobilné hry. Ďalším z oznámených partnerov je Bethesda, ktorá ale už musela tíšiť nadšenie z možnosti hrať The Elder Scrolls V: Skyrim na prenosnom zariadení, keďže z jej strany zatiaľ nebolo povedané áno ani nie. K tomu sa pridáva vyjadrenie Ricarda Bara, hlavného dizajnéra Arkane Sudios, ktoré pre Bethesdu pripravuje nové Prey.
"Prey má veľa elementov náročných na výkon, či už je to open-world prostredie, recyklovací granát, alebo neuveriteľné osvetlenie. Je Switch dostatočne výkonný, aby Prey spustil?" opýtal sa web Finder. Odpoveď je: "Vôbec netuším. Hovorí sa o tom, ale ešte nič nie je definitívne."
Isté ale je, že Prey sa na Switch momentálne nevyvíja, hoci má vyjsť v prvej polovici roka 2017. Už o pár dní by sme ale mali byť oveľa múdrejší, hardvérové špecifikácie, maloobchodná cena aj prvé hry budú oznámené 13. januára 2017 v Tokiu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 318
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >