Post-E3 dojmy: Nabral Sonic druhý dych? |
Sega sa opäť pokúša vystreliť svojho maskota medzi elitu. Podarí sa im to konečne?
Fanúšikom Sonica už pomaly blednú spomienky na doby, kedy jeho hry za niečo stáli. Sega hovorí prakticky každý rok o tom, ako to s novou hrou už vyjde a konečne bude za niečo stáť. Občas sa im kvality podarí trochu zdvihnúť, no často sa dotiahli ledva na priemer. A hry ako Sonic Free Riders alebo Sonic: Lost World sa neoplatí ani spomínať. Na ne treba len zabudnúť. Teraz je tu však Sega s novými sľubmi a novou hrou. Sonic Forces vyjde v štvrtom štvrťroku 2017 a Sega si od hry veľa sľubuje. Podarí sa im konečne vdýchnuť modrému maskotovi nový život?
Post-E3 demo, ktoré sme si mohli vyskúšať, ponúklo vlastne 3 ukážky z finálnej hry. Jeho autori sa tak snažili namiešať reprezentatívny koktail, ktorý predvedie rôzne podoby hry. Je tu napríklad klasika, aj keď v tomto ohľade dostáva svieži nový kabát. V klasických leveloch hra kombinuje 3D a 2D skákačku. Niekedy tak na svet nazeráte spoza Sonicovho chrbta, inokedy zase zboku. Prechod je pritom prirodzený a plynulý. Nie je to žiadna animácia, len Sonica naštartujete nejakou boost plošinkou a hra plynulo zmení perspektívu. Hrateľnosť týchto klasických pasáží je známa - teda rýchla, akčná, plná rôznych krkolomných skokov, kedy sa odrážate od plošín aj nepriateľov. Nechýbajú rôzne alternatívne cestičky, kde dokážete získať niečo viac. A k tomu musíte dávať pozor na prekážky, aby ste nestrácali prstene a tým aj životy.
Druhou prezentovanou časťou bol súboj s bossom. Opäť je na scéne Eggman a novinárov na akcii potrápil hneď v dvoch podobách. Najskôr vo svojej relatívne tradičnej, keď po úrovni lietal v drobnom stroji a vy ste ho vždy mali udrieť tak, aby ste sa vyhli jeho píle (keďže prsteňov je tu málo). V druhej fáze sa zmenil na draka a narobil už podstatne väčšie problémy, no nič, čo by ste po chvíľke neprekonali. Na draka nedokážete zaútočiť priamo, musíte sa vyhýbať skalám, ktoré po vás hádže a v správny moment mu to counterovať čiernymi kameňmi.
Hra navyše ponúkne možnosť vytvoriť si vlastnú postavu, dať jej vlastné schopnosti a tiež vlastnú zbraň. Síce sme si nemohli vytvoriť vlastnú postavu kvôli časovým obmedzeniam, no mohli sme si vybrať z dvojice už vytvorených nových postáv, ktoré sa líšili. S nimi sme sa potom pustili naprieč ďalším klasickým 3D/2D levelom. Ja som si vybral postavičku vybavenú plameňometom ako zbraňou a hákom ako schopnosťou. Hák umožňoval prekonávať rôzne prekážky (ktoré napríklad Sonic preskáče alebo prebehne) a plameňomet umožnil rozpútať celkom slušný akčný masaker, aj keď jeho dostrel je limitovaný.
Graficky na tom je hra veľmi slušne, no čo je v prípade Sonica dôležité, musí hlavne plynulo bežať bez poklesov snímkovania a to sa jej darí. Na Switchi sa tiež veľmi dobre ovláda. A naozaj budí dojem, že by sa Sege teraz mohlo podariť priniesť kvalitného veľkého Sonica. Musíme tak dúfať, že zaujímavé nápady dotiahnu, ponúknu vo finále čo najviac chytľavej hrateľnosti a a hra dopadne lepšie ako napríklad Sonic Generations, na ktorom tak trochu stavia.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 42
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 52
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- Európska komisia vydala usmernenia pre herné virtuálne meny 122
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- Príde tento rok nová God of War hra zasadená do Grécka? 41
- Požiadavky na The Last of Us Part II Remastered 67
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 92 zobraziť viac článkov >