Dokáže Relic spracovať Age of Empires značku? Má na to? |
Microsoft počas Gamescomu ohlásil prípravu Age of Empires 4 a aj to, že ju vyvíja Relic. Ale čo vlastne táto firma spravila a má na to spraviť kvalitné Age of Empires?
Microsoft cez Gamescom ohlásil prípravu Age of Empires 4 a aj to, že ju vyvíja Relic. Ale čo vlastne táto firma spravila a má na to spraviť kvalitné Age of Empires?
Dostaneme sa k tomu, zatiaľ si však pozrime ako postupuje Microsoft vo svojej tvorbe PC hier. Ten už pred pár rokmi začal s postupnými HD upgradmi pôvodných Age of Empires hier, aby postupne oživil značku. Tieto HD upgrady nechal robiť menším firmám, ale aj keď im po zacvičení mohol nechať spraviť aj veľké hry, na tie sa radšej obrátil na Segu. Creative Assembly spravili Halo Wars 2 a ako sme sa práve dozvedeli druhému Sega štúdiu dali robiť Age of Empires. Je prekvapivé, že zvolili takúto kombináciu, keďže firmy, by sa na to hodili presne opačne. Creative Assembly má totiž veľké skúsenosti v historických stratégiách, keďže majú pod palcom Total War sériu a Relic je doma hlavne v sci-fi.
Relic totiž má na svedomí vesmírnu Homeworld ako aj Dawn of War sériu vo Warhammer 40K univerze. Popritom má ale spravil aj kvalitnú Company of Heroes stratégiu umiestnenú v druhej svetovej vojne. A možno práve toto bolo motiváciou Microsoft dať im Age of Empires. Svetové vojny by mohla byť ďalšia éra, do ktorej by sa mohla séria dostať.
Predošlá Age of Empires III bola totiž umiestnená do objavovania Ameriky po takmer začiatok 20-teho storočia. Teraz môžeme čakať, že si nechajú trochu exotiky z 18. alebo 19. storočia a posunú to ešte ďalej, minimálne do svetových vojen, ak nie aj do prítomnosti. Mohlo by ich to nasmerovať s Age of Empires V ďalej do budúcnosti. Nakoniec to nám už dávno naznačilo Ensemble v artbooku, aj keď samozrejme plány sa mohli zmeniť.
A čo spraví Relic z Age of Empires? V zásade môžeme čakať že nesklame. Napriek tomu, že Dawn of War má úplne iné strategické boje ale má veľké armády a z Company of Heroes majú skúsenosti s manažmentom základní. Nakoniec strategický systém má Age of Empires predpísaný. Na ten si určite nedovolia siahnuť, tak ako si to spravili v Dawn of War (ani by im to Microsoft nedovolil). Otázne je akú hĺbku ponúknu a aké inovácie skúsia.
Určite však od nich môžeme čakať kvalitnú grafiku a aj optimalizáciu, kde Dawn of War III bol pekný na ultra ale pekne išiel na low nastavenia aj na niektorých lepších integrovaných grafikách. Tu môžeme čakať, že pre širokú cieľovku Age of Empires to zrejme v low ešte lepšie zoptimalizujú.
Relic má k tomu aj decentné technické dotiahnutie svojich hier a rovnako majú stabilný multiplayer kde majú aj čisto online tituly Company of Heroes Online. V tom je Relic ešte lepší ako Creative Assembly a zrejme hlavne preto robia Age of Empires. Online bude priorita a určite ho Microsoft bude tlačiť v hre podobne ako to robí v Halo Wars 2.
Ak to zhrnieme, Relic na Age of Empire určite má. Ak budú mať dostatok času a prostriedkov dokážu z toho spraviť veľmi zaujímavý titul. Teraz však ostáva čakať kedy vlastne Age of Empires IV príde. Môžeme čakať, že vo vývoji je nejaký rok a budúci rok ho začnú prezentovať. Keďže sú však naplánované aj Age of Empires II a Age of Empires III remastre, štvorka vyjde zrejme až po nich a zrejme to bude najskôr v roku 2019.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mega zľavy začínajú 39
- Sector vám želá veselý Silvester a šťastný Nový rok 83
- Objavil sa záber z preview verzie GTA VI priamo z kancelárií Rockstaru 23
- Hry v roku 2025 88
- Spotreba RTX 5080 a RTX 5090 upresnená 196
- Fanúšikovský NFS Underground 2 remake na Unreal engine 5 dostal demo 44
- Čínska firma predstavila dosku s 1500W 50-pinom, aby PC nepotrebovalo žiadne káblo 33
- Január do PlayStation Plus prinesie veľké mená 43
- Filmy a seriály v roku 2025 41
- Prvá cenovka RTX 5080 grafiky z obchodov ukazuje cenu a naznačuje DLSS4 212 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S Vývoj: Microsoft / Relic Štýl: Stratégia / Realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|