Gamescom 2017: Kamenný rytier z poľských legiend ožije v platformovke pre Switch |
Ďaleko od stánku Nintenda na Gamescome jedno malé poľské štúdio predstavilo svetu svoju pripravovanú Switch exkluzivitu
Poliaci tento rok zobrali Gamescom útokom. Mali tam svoj veľký národný stánok, no nechýbali ani ich stánky v indie sekcii, pod rôznymi distribútormi a snáď nemusím spomínať giganta ako CD Projekt. Boli naozaj roztrúsení po celom výstavisku a na jeden zaujímavý tím som narazil tam, kde by som ho nečakal. Na Gamescome totiž 7Levels verejnosti prvý raz predviedli svoju pripravovanú platformovku Castle of Heart, ktorú vytvárajú exkluzívne pre Nintendo Switch.
Prečo? To bola aj moja prvá otázka, no odpoveď bola jednoduchá - autori sú veľkými fanúšikmi Nintenda, a tak začali vyvíjať rovno pre Switch. Hra chce byť poctou pre klasické 2D platformovky z 90. rokov, takže ponúka síce 2D hrateľnosť, ale peknú 3D grafiku. Musím podotknúť, že ma naozaj oslovila práve vizuálne a aj kvalitou animácií, čo boli veci, čo by som rok od vydania a od tak malého tímu snáď ani nečakal, takže veľmi príjemne prekvapili.
Hru som si mohol priamo vyskúšať. Demo nebolo dlhé, no ponúklo ako ukážku akcie, tak aj riešenia naozaj jednoduchých hádaniek a skúmania prostredia, keďže tu nájdete mnohé skryté miestnosti. Čo sa týka platformingu, Castle of Heart sa hrá podobne ako Trine, keď si odmyslíte mágiu. Je teda skôr pomalšia, cestu vpred si tu a tam musíte sami vytvoriť tak, že niečo zhodíte, použijete páku a podobne. Akcia je skôr pomalšia, zameraná na súboje na blízko s mečom, no môžete používať aj luk. Okrem toho sa tu objavia aj pasáže s útekom pred pascami, či on-rail jazdy na banských vozíkoch.
Castle of Heart ale zaujme aj príbehom. Ten vychádza z poľských legiend a chopíte sa v ňom úlohy rytiera, ktorého lásku uniesli a jeho premenili na kamennú sochu. Láska je však silnejšia ako kliatba, a tak sa kamenný rytier dokáže dať do pohybu, aby vykonal svoju pomstu a zachránil svoju milovanú. Musíte však stále dopĺňať jeho energiu, aby neskamenel úplne. Tú získavate v podobe orbov v hre, alebo aj bojom, takže vás autori vlastne motivujú k tomu, aby ste bojovali. V hre sa tak objavia skutočné aj fiktívne lokality. A je to hlavne rozprávková premisa, ktorá láka na prvý pohľad. O hre ešte budeme určite počuť a nenecháme si to pre seba.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 69
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >