Wargaming reštartuje World of Warplanes novým veľkým updatom |
World of Warplanes sa zajtrajškom stáva rýchlejšie, akčnejšie a zábavnejšie vďaka mnohým zmenám a novému režimu
Wargaming je v hernom svete známy najmä vďaka World of Tanks, no to je len súčasť ich vojnovej trilógie. World of Warships si našla svoje publikum, no World of Warplanes je trochu v úzadí. To sa však má čoskoro zmeniť. Dnes totiž vychádza World of Warplanes 2.0: Get Airborne Again, úplne nová verzia, ktorá predstavuje nový štart pre hru a prináša mnoho zmien. Sami si si hru mohli na viac ako hodinu vyskúšať v parížskej pobočke Wargamingu, kde nás novinkami sprevádzali producenti Michael Zinchenko a Alberto Delgado.
Hra je oveľa rýchlejšia, pričom dynamiku zvyšuje najmä pridanie respawnov, takže sa do boja po smrti môžete vrátiť, avšak len do určitého limitu. Dogfighty sú naozaj zábavné, no hra už nie je len o súbojoch, ale k výhre sa dostanete hlavne plnením úloh. Nový režim Conquest je totiž práve o nich. Musíte zaberať kľúčové body, ktoré vás posúvajú bližšie k víťazstvu a majú podmienky, ktoré musíte splniť na ich získanie, či je to zničenie budov, alebo aj zničenie obrannej letky. Dva tímy tak bojujú o nadvládu nad bojiskom a dôležitými teritóriami, ktoré im vedia zabezpečiť prevahu. Nemáte istotu víťazstva a misky váh dokážu nakloniť vo váš prospech aj nové bombardéry, ktoré prinášajú novú vrstvu hrateľnosti. Práve s nimi sa musíte viac sústrediť na úlohy a menej na priamu akciu.
Hra je výrazne zábavnejšia a chytila aj novinárov, ktorí predtým s World of Warplanes nemali vôbec skúsenosti. Trochu viac o jej pozadí nám navyše prezradil Michael Zinchenko.
Mohli by ste zosumarizovať všetky gameplay zmeny, ktoré prídu do World of Warplanes 2.0?
V prvom rade sme boli s aktuálnom verziou World of Warplanes veľmi limitovaný pravidlami hrateľnosti, ktoré sme zvolili na úplnom začiatku. Skôr to bolo „World of Warfighters“, takže sme mali silnú core komunitu, ktorá si užila dogfighting a letecké súboje, ale to bolo všetko, čo v hre bolo. Nebola tam možnosť rozvinúť hru ďalej. My sme ale chceli byť viac taktickí, aby sme mohli priniesť rôzne druhy herných zážitkov a aby sme zabezpečili, že všetky lietadlá budú mať v hre svoje miesto, aby bolo všetko intuitívne, čo sa týka akcie. V predchádzajúcej verzii ste mierili podľa malého bodu na obrazovke, teraz strieľate na nepriateľské lietadlá. Chceli sme priniesť hru, ktorá by bola komplexnejšia, no zároveň prístupná.
Ako sme si aj mohli sami zahrať, do hry ste pridali nový režim Conquest. Obsahuje nejaké špecifiká, ktoré ho odlišujú od podobných režimov v iných hrách?
Conquest je v našej hre len začiatkom. Vďaka takým veľkým zmenám vo World of Warplanes máme možnosť použiť podobné pravidlá s rozdielnymi obmedzeniami, či kľúčovými bodmi. Môžeme napríklad ponúknuť asymetrickú hrateľnosť, kde jedna strana má veľké množstvo NPC bombardérov, druhá strana má možnosť opravovať lietadlá a tiež bonusové body. Alebo môžeme obmedziť respawny, sprístupníme len niekoľko, prípadne ich obmedzíme úplne a ponúkneme hráčom hardcore PvP zážitok, ktorý môže osloviť starších a skúsenejších hráčov. A takto môžeme pre nich vytvárať napríklad turnaje. Stále to bude pritom založené na rovnakých gameplay pravidlách. Je to vlastne veľká konštrukcia a s takou konštrukciou vieme ponúknuť rozdielnu hrateľnosť.
Už ste spomenuli kľúčové body na mape. Koľko ich v hre bude a aká bude ich funkcia?
Aktuálne máme napríklad body ako továreň, ktoré ponúkajú len ekonomický boost. Máme tiež letiská, ktoré umožňujú opravovať lietadlá a meniť ich pri respawne. Dokonca si môžete vybrať bod respawnu. Nájdete tu tiež veliteľské centrá, ktoré prinášajú spawn NPC bombardérov, ktoré útočia na nepriateľské teritóriá. Na tieto potom musíte zaútočiť, lebo ak ich nezničíte, veľmi rýchlo prehráte. Taktiež tu nájdete body, odkiaľ môžete útočiť na nepriateľské teritóriá raketami. Neskôr pravdepodobne prinesieme ďalšie, ale už teraz ich máme dostatok na to, aby sme aj na rovnakých mapách mohli ponúknuť úplne rozdielne zážitky pri použití rôznych bodov a efektov.
Koľko nových lietadiel pribudne do hry s 2.0?
Od začiatku sme doteraz do hry pridali viac ako 200 lietadiel, ale teraz sa budeme viac sústrediť na bombardéry, čo je nová trieda. Od začiatku 2.0 prinesieme špeciálne eventy, ktoré budú pravdepodobne trvať 3 týždne a hráči budú môcť získať až 3 bombardéry a neskôr sa všetky tieto stroje stanú prémiovými. Neskôr v tomto roku taktiež predstavíme novú vetvu bombardérov, kde bude niekoľko ikonických lietadiel, aby sme zabezpečili, aby mal každý dostatok skúseností s novou triedou.
Pribudnú teda aj papierové lietadlá?
Rozhodne. Milujeme papierové lietadlá. Často bojujeme s našimi historickými konzultantmi. My ich chceme do hry priniesť veľa, no oni nám hovoria, že z tohto existoval len jeden prototyp a teda nemôže ísť do hry. Ale my ich chceme, takže určite nejaké prídu.
Je náročné balansovať papierové lietadlá?
Je to dokonca ešte jednoduchšie, pretože sú len čísla a neexistuje veľká spätná väzba od skutočných pilotov. Neexistuje toľko dokumentov a štatistík, ktoré ovplyvňujú balans pri bežných lietadlách. Takže v istom ohľade to je jednoduché, no taktiež musíme byť presný a musíme vedieť, akú rolu malo mať lietadlo v možnom boji.
Aké vizuálne vylepšenia prinesie 2.0?
Nesústredili sme sa na navyšovanie polygónov a podobné veci. Skôr sme sa sústredili na celkový zážitok – efekty, výbuchy, streľbu a ďalšie veci, ktoré robia celkový dojem lepší. Hráči musia cítiť, že sú súčasťou súbojov. To isté platí aj pre zvuk. Každý má svoju predstavu, možno z filmov ako Pearl Harbor, a to je v poriadku. My to teraz musíme už len vylepšovať a vylepšovať. Každopádne si myslím, že je aj zvuk lepší ako v pôvodnej hre.
Ako sa vám darí udržať starých hráčov spokojných s hrou a zároveň prilákať nových?
Niektorí hráči také veľké zmeny odmietali a to sme videli aj na našom internom publiku počas vývoja. Majú v hre nahraté tisícky zápasov a keď zrazu prídu také veľké zmeny, prvou reakciou je odmietnuť ich. Rovnako aj supertesteri v úvode odmietli všetko a pýtali sa, prečo to meníme, keď ich pôvodná hra bavila. Po nejakých 2-3 týždňoch hrania ale zmenili názor a začali nám dávať podnety, čo by sme mohli ešte upraviť a prichádzali s nápadmi, takže pomaly prijímali zmeny.
10. októbra vychádza hra v plnej verzii, či budete pokračovať v testovaní?
Je to už launch plnej verzie, takže prenesieme všetok progres všetkých hráčov – lietadlá, striebro, skúsenosti, posádku, jednoducho všetko hráčom zostane. Jediná vec, ktorá sa zmení, budú štatistiky, pretože tie sa s novou verziou veľmi zmenia. Ale stále budú môcť hráči vidieť aj svoje predchádzajúce.
A čo čaká hru potom?
Už máme nejaké plány. Hlavne chceme hráčom priniesť eventy, na aké sú zvyknutí, napríklad špeciálny event na Nový rok a podobne. Už ale pracujeme na najbližších dvoch patchoch – 2.1 a 2.2., ktoré sa budú sústrediť na zážitok hardcore hráčov, aby bol podobný tomu, čo hrali predtým. Možno nejaké špeciálne PvP eventy s obmedzeniami respawnov a niečo podobné. Chceme ale priniesť aj nové PvE režimy pre nie až tak hardcore hráčov, aby nabrali dostatok skúseností, vyskúšali si všetky triedy v hre a tak ďalej. To sú naše plány na najbližšiu dobu.
Takže niečo ako War Stories vo WoT?
Áno, istým spôsobom.
Ďakujem za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 305
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Wargaming.net / Wargaming.net Štýl: Akcia / MMO Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|