Ako vyzerá a ako sa hrá DOOM na Switchi? |
Prinášame vám naše porovnanie s Xbox One verziou a tiež dojmy z hrania
Switch z regálov obchodov mizne rýchlejšie ako sa tam dokážu dodať nové kusy, Nintendo navyšuje ročnú produkciu konzoly na enormné čísla a Mario či Zelda okupujú nielen vrchné priečky rebríčkov predajov, ale aj rebríčkov najlepšie hodnotených hier vôbec. Zdá sa teda, že sú hviezdy Switchu naklonené a to priviedlo na palubu Nintenda aj veľkých vydavateľov, ktorí si prostredie a trh novej konzoly skúšajú portami starších hier.
DOOM je presne tento prípad. Hra vyšla minulý rok pre PC a veľké konzoly a vrátila sériu k jej koreňom. Priniesla tak parádnu a rýchlo démonickú akciu s hordami z pekla, ktoré čakajú len na to, aby ste ich nakŕmili olovom, prípadne čímkoľvek, čím sa nabíja BFG. Bethesda zverila portovanie štúdio Panic Button a podaril sa im vlastne taký malý zázrak. Rozbehali totiž jednu z najlepších hier roku 2016 na prenosnom zariadení a v obstojnej grafike, pričom zachovali všetko z pôvodnej hrateľnosti.
Bližšie sme sa hre pred rokom venovali v našej recenzii, teraz sa pozrieme na novú Switch verziu. Tá, oproti takému Skyrimu napríklad, je naozaj skôr len portom a neponúka takmer nič vlastné. Teda žiaden exkluzívny obsah, žiadne exkluzíve možnosti. Naopak, dokonca tu jedna z funkcií chýba. Nájdete tu celú kampaň spolu so skvelým Arcade režimom pre voľné hranie a taktiež multiplayer, ktorý funguje veľmi dobre a je až nečakane dobre obsadený, keďže už pred vydaním nebol problém nájsť hru a hráčov. Teraz je to ešte lepšie. Chýba tu však SnapMap editor. Je otázne, či chýba kvôli obmedzeniam, alebo na kvôli nezáujmu hráčov už aj autori rezignovali.
Kampaň je bez zmien. Čakajte tak veľmi nenápadný príbeh na pozadí toho, ako si razíte veľmi krvavú cestu naprieč stovkami monštier, len aby ste zabránili pekelnej invázii na Červenú planétu. Bez ohľadu na to, že sa Switch sústredí možno na trochu inú cieľovku, z brutálnosti hry nič neubudlo a zostali tu tiež brutálne zakončovacie útoky, kedy môžete nepriateľovi utrhnúť ruku a umlátiť ho ňou. Multiplayer v tejto verzii obsahuje už kompletnú ponuku aj so všetkými DLC, teda tiež rovnako, ako to je na PC, Xbox One a PS4. Nováčikova sa nemusia báť, keďže je tu samostatná sekcia aj pre nich. Celkovo tu nájdete 8 režimov, hromadu máp, možnosť upraviť si postavu a výbavu a tiež možnosť zahrať si za démona priamo v zápasoch.
Zamrzí trochu len fakt, že v Bethesde na retail vydaní pravdepodobne chceli niečo ušetriť a hra používa menší cartridge. Na ňom tak nájdete len singleplayerový obsah, do ktorého sa môžete hneď po vložení do konzoly pustiť. Multiplayerovú časť si musíte stiahnuť. Hra nepodporuje ovládanie dotykom v handheldovom režime, čo je škoda. Aspoň v menu by to bolo pohodlnejšie. Jedinou Switch možnosťou je tu pohybové ovládanie v ne-handheldovom režime pre melee útoky.
Hore môžete vidieť naše vlastné porovnávacie video s Xbox One verziou, ktoré vám predvedie vizuálne kompromisy, ktorých sa Switch verzia dočkala. Čo však nevidíte je zaujímavý fakt, že má Switch verzia o pár sekúnd rýchlejšie loadingy ako mal Xbox One. Vizuálne je to už ale opačne. Textúry v nižšom rozlíšení udrú hneď do nosa, rovnako zuby na vzdialenejších objektoch a ich slabšie vykreslenie. Do toho hra používa relatívne agresívny blur a môžete ho vidieť dokonca aj na písme v hre.
V oboch režimoch (TV aj prenosný) ide hra na 720p a 30fps. Avšak toto je len maximum, ktoré dosahuje. Rozlíšenie v nej je dynamické a taktiež môžete naraziť aj na ojedinelé framedropy, ktoré závisia podľa scény, no dlho netrvali. Pri TV režime môže klesať hra k 600p rozlíšeniu, pri prenosnom režime ide k zhruba 560p. Aj vtedy na kompenzáciu týchto vizuálnych poklesov použije už spomínaný blur. Celkový dojem z vizuálu by som tak prirovnal k tretiemu Doomu, pričom graficky je to na úrovni predchádzajúcej generácie. Bližšie sa na grafiku môžete pozrieť aj na gameplay videu nižšie z druhej misie na povrchu Marsu a taktiež na screenshotoch z hry.
Tých kompromisov v prípade Switch verzie nebolo málo. Ak ste hrali DOOM na iných platformách, ťažko vás tu vizuálne osloví a sami vidíte, že je hra graficky od svojich súrodencov ďaleko. Ako som však už spomínal v úvode, stále je to taký malý zázrak. Doom sme si na cestách často užiť nemohli a ak aj áno (napríklad na Game Boy Advance), tak neraz nie v plnohodnotnej podobe, čo sa týka ovládania a akcie. Kosenie démonov vo vlaku, lietadle, alebo kdekoľvek inde ale teraz pôsobí úplne rovnako ako na akejkoľvek inej platforme a mať takýto zážitok dostupný na cestách je veľké lákadlo. Budúci rok nás čaká druhý Wolfenstein a bude zaujímavé sledovať, ako bude port vyzerať, keď naň autori budú mať viac času a budú už aj lepšie poznať prostredie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Game Pass Vývoj: Bethesda / id Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|